Demján egyébként azt nyilatkozta egyszer a Magyar Horgász lapban, hogy csupán azért akar szigeteket, hogy a fáradt madárkák meg tudjanak pihenni, amikor az északi-és déli part között repülnek át, semmi üzleti héttér... (Ha nem én olvasom, nem hiszem el).
Az Isten irgalmazzon nekünk, ha a t.harcsa tényleg elszaporodik a B.-ban. 5-6 hektáros vizekből sem tudják kiirtani, hiába teszik le tíz négyzetméterenként a t.harcsa-csapdákat. Hozzá képest a busa csak vicc.
A busát, ha lehalászta, eladhatja húdeegészségesnek (franc, aki megeszi), a törpeharcsát meg az igényesnek, mert az (nyúzás után) még tán finom is, mindenesetre a magyar vizekben egyiknek sincs helye.
Erről érdemes megkérdezni azokat, akiknek a parti telke hirtelen "második sorbeli" lett az elmúlt években.
Ha Demján úr valóban a madarkért aggódik, akkor ritkítsa a tájidegen hattyúkat, amelyek fészkeléskor elűzik az őshonos madarakat a nádasokból. Ha végzett, szóljon, kap más feladatot is, mert tennivaló van bőven.
Pertfeltöltöltés, szigetépítés addig is: NEM, NEM, SOHA!!!
A decemberi Magyar Horgászban megjelent egy interjú Demján Sándorral. Állítása szerint ő csupán a madárvilág megóvása miatt akart madárszigeteket építeni, szó sincs kereskedelmi tevékenységről.
nem is tudtam, hogy Demjan ujabban a Jezus Szive Szeretetszakkor tagja. hat meg ilyet! csak a madarakat akarta megmenteni az ornitologia apostola! penz a kornyeken nem volt! meg veletlenul se.
istenem, ha egyszer egy ilyen ferget a kezem koze kaphatnek...
A decemberi Magyar Horgászban megjelent egy interjú Demján Sándorral. Állítása szerint ő csupán a madárvilág megóvása miatt akart madárszigeteket építeni, szó sincs kereskedelmi tevékenységről.
Már volt ez az ötlet? Bocs, elkerülte a figyelmem. Akkor én inkább azt javasolnám, hogy a füredi görög falu körül kotorjunk és lenne valódi görög szigetünk. :)
Az ólomügyben hivatalos kömmünikét adunk ki a későbbiek során.:))))
Ha belegondolsz, azért a Szigliget "szigetesítése" ugyanazt a gondot vetné fel: mi legyen a kitermelt anyaggal? Túl azon, hogy a területek nem tartoznak jogi értelemben a tóhoz, ezeréves macera a birtokrendezés a mai körülmények között. Arról nem beszélve, hogy a Szent György hegy felé egy relatív magaslat húzódik Szigliget felől, emlékeim szerint 10-15 m-rel a tó szintje felett. Ha már tóbővítésre gondolsz, akkor azt Tapolca felé lehetne kialakítani, a Tördemic melletti terület persze "mehet". Csak az anyaggal mi lesz????
És mi lesz azokkal a partmenti összefüggő nádasokkal, amelyek szerintem a nemzeti park szíve-csücskét képezik?
Ha nem csévéled fel a damilokat és nem húzol keresztbe a viotorlázók előtt, akkor az ólomtéma lekerülhet a napirendről. Persze garanciát nem adhatunk a MAHART és a fürdőzők esetleges csapásai ellen.
Nem, neked hármashorgot kéne akasztani a szemgödrödbe.
A sziget-tervedet viszont teljes szélességben támogatom. Indítsunk mozgalmat. De kössük ki, ki az akinek megengedjük (P.mezőnek nem). Később persze bonsuk le a hidakat is, kitelepítés, acnazár, vasfüggöny, miniállam, saját bélyeg-sorozattal. Régóta érik a dolog, de mi csak totojázunk. A pics@ba.
:-)
Én kajakozni szoktam a Balatonon. Ugye engem nem kéne fejbeb@szni ólommal? :)
Én egyetlen módon tudnék elképzelni szigetet a Balatonban. Ha csinálnának egy kurva nagy kotrást ott ahol a 71-es megkerüli Szigligetet (a 71-est meg kijjebb vinnék) és Szigliget megint sziget lenne. Két híd vezetne be: egy Tördemic felől egy pedig Hegymagas irányából. Mindkét hídon sorompó, belépés annak akinek megengedem. :)
Ezeket is jól fejbe kéne b@szni ólommal; igaz, ahogy elnéztem őket, nem kenyérrel dobnának vissza.
Ez egyébként az egyik legnagyobb panama, ideje volna a körmükre nézni. Menjenek a Tisza-tóra vagy bánom is én. (Bár ezeket a Tisza-tónak se kívánom).
És mit szóltok a "mentő" motorosokhoz, amelyek a puccos kikötőkben dekkolnak, de vihar idején nem mozdulnak. Igaz, alkalmatlanok is a mentésre, olyan magas építésűek.
Egy ilyet egyszer majnem agyondobtunk ólommal a szigligeti mólón. Háromszor fordult meg kikötőben az X-es hajójával(motorral), mire negyedszerre végre elhúzott Keszthely felé (motorral).
Én azokat a "vitorlázókat" imádom, akik mögött ott dohog az ötvenlovas Yamaha és még csak véletlenül sem húzzák fel a vitorlát. Viszont olyan a hajó a horgászbotoktól,mint egy sündisznó, és lopják a halat ezerrel. :-(
Nem kétlem, és biztos, hogy nem igaz ez a horgászok jó részére, vagy nagyobb részére, az előbbi szövegrészemet eképp módosítom. Nyilván vannak hülye vitorlázók és egyéb "vizenjárók", akik pl. kiszúrni igyekeznek a horgászokkal.