nagyon kicsi az esely ra, h jelentkezzen, de gondolom a szelep nem kerul 100 ezerbe, mint a kompresszor, erdemes lenne azzal kezdeni a cseret. Mar csak talalnom kellene ra szerelot Nagykáta - Hatvan esetleg Godollo - Budapest kornyeken, az enyem sajnos kulfoldre ment az ev elejen, Ő is a szelepet emlitette, foleg, hogy mar olyan fiatal koraban is produkalta ezt a hibat.
octavia 2 1.9 PD TDI-m elso tulaj vagyok, es 30 ezer km ota van egy idonkent jelentkezo problema, ami nagyon durva tud lenni tobb ezer km-es utaknal, az analog klimam idonkent "elmegy" nem hutot levegot fuj be
Amikor ez a jelenseg van, felnyitva a motorhaztetot hallottam valamennyi klima "zajt" -t, de a ventillatort nem kapcsolta magas fordulatba, mint amikor hut rendesen, nem tudom ez jelent-e barmit. (ugye a klima allando meghajtasban van amugy mindig is sajnos)
Ez klima szelep lesz, vagy egyben cseres (mivel a rele bele van epitve es nem cserelheto) klima kompresszor?
Koszonom!
Az autonak amugy sosem volt semmi baja, csak ez, az elso tulaja vagyok, 2008-as. A hatso fekbeteteket is csak most kellett cserelnem eloszor.
Ez most is fagyásnak tűnik, ha a töltet tényleg rendben van.
Ha a kompresszor nem szállít eleget, akkor azt a klímás látta.
A kapillárison a dzsuva az a kompresszorból származik. Pár száz Ft-os tétel, nem is értem a tisztogatását. Én kivenném és cserélném, hogy legalább ez kizárható legyen.
A klíma a szellőzőkön keresztül a hőmérséklettel egyenes arányosságban balról jobbra haladva egyre kevésbé tol hideg levegőt. Tehát 15 -20 kinti hőmérsékletnél jobb szélsőből semmi hideg, ennél melegebb hőmérsékletnél már a középső jobb oldali szellőzőből sem jön olyan hideg, mint pl a bal szélsőből, ami érzetre nagyon hideg és az én oldalam szépen hűti. 25 fokban, napról indulva, először lassan a bal szélső kezd lehűlni, a középsők kb 10 perc elteltével, jobb szélső még fél óra múlva is max picit hűvös. Motorok tesztelve, elvileg jól működnek. Gáz töltöttség rendben. Klímás tisztította kapilláris csövet, mert látta, hogy el van fagyva a tűzfalnál a klímacső, ezért biztos dugulás van. Hiba azonban ugyanúgy fennáll. Kompresszor nem tud már eleget szállítani vagy mi lehet?
A nyomások rendben gondolom azt jelenti, hogy szívó és nyomó oldali működés közben. Ha nem jól működik, akkor ezen adatokból lehetne látni, hogy a kompresszorral és a kivezérlésével, vagy egyéb hűtőköri elemmel van-e probléma. Ezenkívül a hideg/meleg állítás is vacakolhat.
Sajnos ez csak akkor lesz kideríthető, ha éppen nem működik a szerelőnél.
A repedt csőnek annyi köze volt a xar működéshez, amennyire logikus volt - semmi. Csak nem kellett volna fiam érzetére hagyatkozni.
Ha jóhiszemű akarok lenni, akkor elhiszem, hogy a márkaszerviz nem hülyének nézett, hanem állva próbálták ki a klímát a cső csere után, és álló helyzetben mindig - csere előtt is - hűt(ött) rendesen.
De az addigi hozzáállásuk, és a hibalapon feltüntetett "állva hűt, menet közben nem" alapján simán asszony képébe hazudtak.
Mindenekelött nagyon köszönöm professzionális megjegyzéseid...,amik nem különössebben tetszettek.., érthető okokból...,mivel azt jelenti hogy nincs teljes vége kálváriáknak...
Védelmi funkciókat még mérlegeljük-- sajnos életszerüek amikre felhivtad figyelmünk..,esetleg egy kábelfolyamatosságot a nyomásszenzor- ECU vonalon esetleg még bevállalunk .., minimális eséllyel..., hátha ennek gyengesége okozza hogy semmi kivezérlés nincs már az ECU- nál..??
Óriási volt ugye a meglepetésünk ma ezzel az olajltultöltés által okozott klimablokkolás kideritésével., ugye egy olyan rendszerről beszélúnk ahol minden alkatrész , ujra vagy kipróbáltra egyszer már ki lett cserélve és kûlsöleg se tudtuk a mai napig elinditani!!!
Alszunk rá .., ha nem zavarlak néhány felmerülő kérdéssel felkereshetnélek??
Az OK, hogy cserélték, de ha külsőleg vezérled majd a kompresszort, akkor a 2 szenzor nem fog tudni beavatkozni a kompresszor kivezérlésébe.
A nyomásszenzorról lehúzott csatinál valószínűleg vészüzem miatt indul a ventilátor. És, ha a motor ecu nem indítja a kompresszort, akkor lehet, hogy a nyomásszenzort sem figyeli a ventilátor indísa miatt. Mondjuk ez is kiderülhetett a klímásnál, ha megindítottátok kintről a kompresszort, akkkor a nyomó oldali nyomás emelkedésével indulnia kellett a ventilátornak.
Ahogy az elpárologtató hőmérséklete csökken, úgy szabályozná vissza a kompresszort az ecu. A kompresszor állandó külső kivezérlésével akár el is fagyhat az elpárologtató.
Szóval egy pár perces megindítás nem azonos üzemi körülmény, mint amikor kánikulában dugóban állva 20-25 barra, vagy akár fölé nő a nyomás, vagy folyamatos használatkor lefagyás közelébe kerül az elpárologtató.
A nyomásszenzor jelét szintén a motor ECU kezeli.., feltehetőleg múködik mert lehuzvs leáll a hütøventillátor..
Bár ez még átgondolandó.., felmürült hogy a nyomásszenzor jele esetleg nem érkezik az ECU - ba és ezért nincs kivezérlés ??? De hütőmotor korrektúl müködik..,
Ma Volt egy másik klimásnál., ott jöttek rá hogy túllett töltve olajjal., ez meg lett szüntetve.., most manométeren nézve is teljesen kivezérelhető az utólagos PWM szimulátorral teljes értéküen!
Elötte csak " hallani" lehetett hogy dolgozik a klima, de semmi hütőhatás sem volt!!!
Ha nem volna kollegalitás a világon .,most megirnám a megye legnagyobb-legismertebb klimás cégének a nevét....
A PWM-e szimulátorunk ugyanugy mghajtja szabályozhatóan a mágnesszelepet mint a profi készüléked.
KB félliter olaljjal lett tultöltve a rendszer!!! valószinüleg ezért nem tudott nyomást csinálni...
Mindezektől függetlenül a motor ECU most sem vezérli ki a mágneszelepet
Ez PWM-es szimulátorral tetszőleges hideget tudunk most beállitani-----kb 5X3cm -es dobozka..., ezt szándékoznánk beépiteni egy kiválsztott hőfokra beállitva...
Ha megvezérled a szelepet, akkor süríteni kellene a kompresszornak. A rendesen hűt lehet relatív, mert nem biztos, hogy elindulna így a hűtőventilátor, de biztosan lehetne látni a nyomásokon, hogy a kompresszor dolgozik. Manométer nélkül a szívó és a nyomó oldali csövet megfogva, a hőmérsékletekből lehet tudni, hogy csinál-e valamit a kompresszor.
A legegyszerűbb lenne egy klímásnál tesztelni, ahol adott minden a nyomásméréshez. Természetesen, ha megoldod a mérést, akkor te is meg tudod. De első körben elég a cső tapogatás.
Még mindig küzdünk a M.Colt 2007évi klima beizgatáasával....
Elözmények kb ,karambolos volt rendesen., de rendesen meglett csinálva ..,lehet hogy elötte se müködött a klima , nem tudni biztosat..,
PWM vezérlésű a kompresszor., ami biztos az , hogy nem kap vezérlést a szelep., ..,direkt a motorvezérlőből jönne a vezérlése., ..,de már ott sincs jel!!! +15 megvan!! (ami egyébbként jónak látszik --kb 12.Ohm)
Jó donor autóról kompresszor, nyomáskapcsoló már átlett probálva., nagy valószinüséggel vezeték folymatossági hiba sincs., hütőventillátor elindul.
stb...
A klimatesztelőd "szimulálva"..,ez lett csinálva :
Lekötve a mágneszelepet a hálózati oldalró., direkt meghajtva a mágnesszelep egy állitható kitöltésü PWM szimulátorral., De igy sem indul el a hütés.., pl 40%-70% közt álltgatva..,A mintának vettn Hella teszterjén a 40% a gyenge , a 70% az erős hidegnek felel meg...
Ha Te egy müködő nyomásviszonyú, üzemképes klimára stb rácsatlakozol a tesztereddel , akkor annak rendesen hüteni stb kell???
Elméletileg .,bennthagyva a testered az autóban ., megfelelő hidegre ráállitva .,kitudnád vele váltani pl egy hibás motorvezérllő miatt nem müködő klimavezérlést???
Egy baráti kolléga érintett a klimaproblémában., mert egyébbként már régesrég elengedtük volna..., annyi volt a gyötrődés idáig...
Most még egy másik klimásnak megmutatja---ha nem történik csoda., szivesen irnék privátban.., most látom hogy "csak egy ugrás a Sugár".., talán még emlékszel a reklámszövegre...
AC Doctor Kit megerkezett, van benne 2db palack egyenkent 170g gazzal.
A cso amit mellekelt az szerintem R134 csatlakozashoz valo (full kek csatlakozo van rajta), mert volt mellekelve egy konverter (az viszont sargarez vagy bronz) az R1234yf alacsony nyomasu agahoz.
Amikor radugtam a jaro motornal az alacsony nyomasu agra, akkor a manometer ki sem mozdult. Le is allitottam, hogy hibat keressek, erre elkezdett emelkedni. Felment vagy 20 PSI-re.
Azaz az alacsony nyomasu agon nagyon alacsony volt a nyomas menet kozben. A magas nyomasu agon meg 6 bart mert az OBD eleven.
Aztan ujra beinditottam az autot, kinyitottam az ajtokat, es elkezdtem perforalni a flakont a racsavart szeleppel.
Majd engedtem egy kis gazt, ereztem ahogy hul kicsit a palack a kezemben.
Szepen felment 50 PSI-re - ekkor a kezdeti 6 bar helyett mar 12,4 bart mutatott az ODB eleven altal hasznalt nyomas erzekelo (ami a magas nyomasu koron van).
A feloldalas hutes elkezdett csokkenni, majd 5-10 perc utan mar egyforma homersekletet mutatott az OBD eleven minden letezo agon.
Leallitottam az autot, hogy nezzem merre mozdul a nyomas. Felment 60 PSI-re, majd megallapodott 45 korul. Igy beinditottam es adtam meg egy kicsit neki.
Az OBD eleven altal mutatott hofokok elternek a valos hofokoktol, OBD eleven a bal/jobb oldalra 6-7 fok koruli hofokot mutat, egy infras/lezeres homerovel belemerve a bal es jobb oldali kifuvokba mar 2,5-3,5 fokot merek. Igy szerintem sikeres volt a mutatvany. Az egyik flakonnak kb a harmada fogyott el - nem akarom letekerni a racsavart szelepet csak a sulyt megmerendo. A masik pedig meg mindig meg van.
A vege is 40-45 PSI lett az alacsony nyomasu agon, nem akarom tul tolteni. A hutessel elegedett vagyok 3 fok a kulso 20 fokos levegot beszivva teljesen jo ertek.
Ha valamit nem jol csinaltam, akkor szivesen fogadom a kritikakat.
Nem R1234yf amit bele lehet tolteni - hanem masik gaz van benne. Ami a netes infok szerint nem uveghaz hatasu es nem mergezo es nem gyulekony.
Felvettem a kapcsolatot a gyartoval - a valaszuk szerint lehet keverni a meglevo es az o gazukat. A kiten rajta lesznek az infok - emailben nem mondtak tobbet.
(linken lathato a doboz aljan az osszetetel)
Mivel tavaly az 1 oras vakuum tartas utan ujra toltottek az autot a megelelo gazzal, olajjal, sot szinezeket is raktak bele, iden megneztem van-e barhol nyoma az UV reagens sarga adaleknak.
Sehol. Persze utas terben nem latom a radiatort. Csak a 2 szelepnel sarga ahol betoltottek. UV lampaval megnezve, sotetben.
L szelepet lecsavarva szisszent - szoval tippre a Schrader szelep ereszthet egy icipicit.
Az uj gaz elvileg harmad annyi tomegbol tudja az R1234yf parametereit (170g kell a 460g R1234yf helyett) - kivancsi leszek haza vagom-e vele a klimat.
A keszlet eleg olcso es pont 2 toltesre eleg, igy megtoltom es ha nem javul, meg mindig vihetem a tavalyi szervizbe. Nem kell bele egy full flakon, mert ugey nenm csont ures.
Az lenne a kerdesem a hozzaertokhoz: mennyi az uzemi nyomas (es milyen hofokon) az R1234yf eseten? Mert ehhez sehol nem talaltam ar R134 gazhoz szokasos kulso homerseklet fuggvenyeben megadott nyomas gorbeket. (a manometers toltesnel eugye csak a kis nyomasu oldal nyomasat fogom latni - persze kozben az OBD eleven progival tudom nezni a rendszert eloben).
Netan 2018-as R1234yf-es Golf (2.0 TDI, 150 Le) eseten van valahol hasznalhato info a klima nyomasarol? Se szerviz manualt se egyebet nem talaltam.
(azt tudom mennyi lenne az idealis gaz tomege es mennyi olaj kellene a rendszerbe)
Ha valoban a Schrader szelep ereszt - csere nelkul lehet azt jol tomiteni? (folia a kupak ala vagy egyeb modon?) (mivel kb 1 evet kibirt a toltes ota es azota is van kb 5 bar a rendszerben, ezert nyilvan valami nagyon kis merteku szivargas lehet. (vegso soron berendelem a szelep cserelo kitet - nem azon a 40 euron mulik. A kit es a tolto kit ara is kevesebb lesz a tavalyi toltes koltsegegnel (utazas + toltes).
A kupak rohadtul ra volt csavarva, de szisszent amikor meglazitottam, igy ott biztosan van szivargas.
Husvet utan 1-2 nappal megjon a tolto szett - aztan meg mindig raerek megrendelni a szelep cserelo szettet ha azt mondjatok nem lesz jo a meglevovel.
Adott a split klíma, amivel fűtünk, nyáron hűtenénk.
A felszerelés után a festők csiszoltak a falakon, a klímát természetesen még véletlenül se takarták le, így az telement finom porral.
A kérdésem az lenne, hogy mivel lehet kitisztítani? A sima fertőtlenítőt nem merem belefújni, attól tartva, hogy az összeáll a porral és beleragad mindenhova.
Megrendeltem a cuccot lengyelországból, 45-ért itt van az már sokkal kevésbé fájdalmas. És igen, valószínűleg már most sincs benne semmi vagy nem sok, mert az eset felfedezése után még mennem kellett egy háromórás utat mielőtt levehettem a csatlakozót. Az a kurva klímakonzol meg nem engedi csak a klímát eco módba kapcsolni (nekem már az új panel van benne, a régi engedte), csak kikapcsolni a teljes szellőztetést akkor meg párásodik az autó főleg esőben. Azért megpróbálok elmenni valahova, hogy lefejtsék és feltöltsék nitrogénnel, de sajnos az időm korlátos, a klímások meg főleg munkaidőben dolgoznak. :)
Ha maholnap nem fejteted le a hűtőközeget, akkor sanszos, hogy hetek múlva már nem lesz mit. Lehet, hogy már most is majdnem üres.
Ha a klímahűtőből kijön könnyen a cső, akkor nem nagy ügy kiszerelni a csövet.
Minden betudsz dugni úgy, hogy ne okozzon gondot. Ha nagyon aggódsz a nedvességtartalom miatt, akkor hosszabban kell vákuumolni.
A gyorscsatlakozó a másik csövön van, így az nem bonyolítja a nyomáspróbát. Ha mégis megoldanád hazai pályán, akkor szívesen küldök a nyomáspróbához csatlakozókat.