Rászántam magam nagynehezen a hengerfej levételre mert nagyon kottyant valami a hengerből.Bánatomra a hajtókar oldal irányba bele ér a sonkába bár nem látszik rajta sérülés.Függőlegesen nem érzékelhető kotyogás.De gondolom dugattyúval terhelésnél lóghat.A dugattyúból a csapszeget alig lehetett kitolni.Ez lehet az oldali irányú lógástól is?
Vagy ennyire szorulnia kell?Gondolom ezt a nagy oldalirányú hajtókar lógás már felújítást igényel.
Működik de tuti nem optimális.Nem lehet véletlen hogy minden gyártó a lehető legközelebb építette a megszakítóhoz. Én mindig a blokkra csavarozom fel jobb oldalt a gyújtás mögé.Ott van hely bőven és könnyű hozzáférni.
Pannonia gyujtótekercs rákötve a kondenzátorra jobban mondva a vezetékére ami a megszakító kalapácsra megy úgy oké .Bár a kondit kiváltanám egy újra és valahová máshová tenném.Csak azért akarnám így nem kellene szerencsétlenkednem a mütyür csavarral.
Értem mire gondolsz, vagyis mely túl restaurált Pannoniákra. Magam sem foglalkozom már ilye gépekkel. Sajnos a gazdáik rendre elvannak szállva mind maguktól, mind a csillogó mindehol kromos motorjuktól.
De pl egy R25-ös BMW-t 1959- ből gyári kopottas patináns fénnyel, tőkeletes műszaki allapotban nem tudsz itthon forgalomba helyezni. Ami mellesleg kint minden gond nelkül közlekedik. Mert ugye OT az itt más jelent.
Össze vannak nagyon kuszálodva itt a dolgok sokszor
Oszinten megmondom en mar jo ideje hanyok a "restauralt" Pannoniaktol.
20 evvel ezelott, mikor meg nem lehetett veluk Dunat rekeszteni, en is sokszor kardoskodtam az eredetiseg mellett, nem tagadom... de tanul az ember, valtozik, es latva a sok elrontott felujitast, jopar eve valami atfordult bennem es sokkal jobban ertekelem az eredetiben megkopott gepeket... meg akkor is, ha van rajtuk nemi atalakitas, ami a tulaj sajat izleset tukrozi, vagy epp hasznalhatobba teszi a mindennapokban.
Tényleg super építes. Van egy 90-es évekbeli feelingje :)
Kedvelem az ilyen építéseket.
Annyira sajnálom amikor peldául a 80-as évek "gyorsasági" p21-eseit vissza unifirmizálják. Nekem jól esik amikor látok néha börzen egy-egy pinceből előhúzott csutka kormanyos , etz fékes, hurkás üléses kéthengerest. Vagy egy tacskó kormányos T5-öst, egy csopper Uralt.... ezek korlenyomatok. Es arra is emlekeztetnek, hogy valaha vagytunk a szabadságra, sok ember alkotott. Lehet erre valaki azt mondja csak a gyári, és a 100.000-dik fekete T5-H is krom csavarokkal kell restaurálni, polir fényezéssel ( amilyen sose volt) . De azert ne feledjuk azok az emberek nem a telefont pörgették a kezükben.
Erről jut eszembe, valamikor nagyon sok éve felbukkant itt a fórumon is egy házilag 4T-sitett blokk képe, nincs meg az véletlenül valakinek lementve? Én próbáltam megkeresni de nem jártam sikerrel.
Új vagyok az oldalon.Ritkán beleolvastam a fórumba.Van egy 1961-es TLF gépem.2011-ben vásároltam üzemképtelen állapotban.Akkor nagy lendülettel nekiálltam és darabokra szedtem,megcsináltattam a festését.Tavaly meg lett fúrva a henger és felújítva a főtengely.
Azóta áll a folyamat,egyéb (családi,anyagi) tényezők miatt.Most azonban szeretném megcsinálni,ehhez kérnék segítséget,tippet.
Sajnos nem tudom végig olvasni a fórumot,gondolom páran már kértek hasonló segítséget
Elég rossz körülmények között volt a masina,ezért krómozás,csikozás mindent meg kell csinálni.
Adás-vételivel vettem,rendszámom nincs (az előző és eddig egyetlen tulaj elmondása szerint leadta a rendőrségen kb 40 éve) alváz és motorszám egyezik,valamint van egy igazolásom (még 2011-ben kértem) a KEKKH-tól hogy a mai napig az eladó nevén van a jármű.
Gondolom,illetve remélem,hogy így majd forgalomba tudom helyezni a felújítás után.
Köszönöm,hogy elolvastátok és szívesen fogadom a segítséget a fórumozóktól.
Az elképzeléseket végigszámolva bőven túllépte a tervezhető költség egy új 1000-es japán motor árát, azt meg nem futotta önmegvalósításra költeni. Megcsinálni meg tudtam volna.
Üdv ! Át akartam szerelni az első kereket nagyfékdobosra. Viszont a tengely rövid. Amit kaptam a nagyfékdobhoz az is ua. Ezek szerint a nagyfékdoboshoz hosszabb tengely kell v az első villa mérete más ? kösz.
Igen, sajnos nagyon gyorsan szalad az idő. Emlekszem még, hogy a versenytopik valaha jobban pörgött mint ez. Oriási koponyák voltak ott is, sajnos az altalános elentétek is felütöttek a fejüket és az is lassan elhalt. Persze részben a facebooknak is köszönhető. Én akkor csak olvastam a szakik tuningjait a kethengereshez. Mert szerelni tudok, de a teljesítmeny nőveléshez nem értek. Csodák voltak ott is
Igen, tanultam belőle, azóta nem szaladok bele önként az igazoltatásba arra gondolva, hogy mi baj lehet... :-)
Utána egyszer megállítottak a céges Passattal, és lányos zavaromban a nálam lévő forgalmik közül az egyik motorom forgalmiját adtam oda a rendőrnek. Hümmögve nézegette, elsétált a kocsi hátuljához, majd lassan visszasétált és megszólalt: Akárhogy is nézem, ez nem egy Suzuki GS500... :-)
Az ilyen kellemetlen élményekre jó példa a katonaság. Annó elég nagy szívás volt, mára már sokat szépültek az emlékek... :-)
Azért már messze nem olyan sűrűn nézem a fórumot mint régen. A régi, alapító kemény mag egy részével privátban tartjuk a kapcsolatot a Facebookon, illetve évente személyesen is találkozunk. Megváltoztak a körülményeink, szokásaink. A fórum létrehozásakor 25-30 éves volt a társaság zöme, ma pedig a fiatalabbak is közelítik az 50-et...
Annak van valami törtenete, hogy miért ezt a tipust választotta? Persze 1970-ben nem volt akkora választék. De mégis azért a P20-as nem a legolcsobb volt. Szeretett talán sportossan motorozni az egyszerű helyváltoztatáson kívűl? Vagy a külalak miatt lett ez a nyerő a T5/H val szemben?