Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 10 perce 0 0 166541

Köszönöm az infót.

Az előbb olvasgattam a használati útmutatókat, bizony jelentős különbség van a különböző motorok között. Míg a 207-es 1,32 KW-ot tud 4500 f/p-nél, a 210-esre 1,75 KW-ot, 5000 f/p-nél, a Robi 55-re pedig 2 KW és 5500-as fordulat van megadva. Ha a hengerek kialakítása azonos (ami a vezérlést illeti), akkor bizony más miatt van az eltérés. Ahogy néztem, mindegyiken 12-es porlasztó van, de a Robié teljesen más. Lehet hogy pont ezért az a legerősebb?

Előzmény: claas patrol (166537)
SelmeciMarcell Creative Commons License 30 perce 0 0 166540

Alapméret nem a kiindulási méret? Olyat fúrni csak nyers hüvelyből lehetne, de itt nem azokról volt szó.

Előzmény: claas patrol (166537)
ilaris Creative Commons License 1 órája 0 1 166539

Írd be ide a bal oldaki "kereső"be ,hogy ......Belső szabadon futó tesztje.....

 

ilaris Creative Commons License 1,5 órája 0 1 166538

.

Előzmény: Gábor95 (166532)
claas patrol Creative Commons License 4 órája 0 1 166537

Nálam jobban forog , de nyomatékra (talán ??) ... a 60-ig felfúrás segítene igazándiból . Még nem csináltam , de ...ahogy az S 51-eseknél is az volt a megoldás , ha dombos a vidék (hegymenet) stb . Csak azért gondolom így utólag ,mert minden hüvelycsere után fúrni kell egy alapméretet , így ...vagy úgy .  üdv.

Előzmény: 4728ITI (166527)
claas patrol Creative Commons License 4 órája 0 1 166536

Simán , ahogy a színyó hüvelyeket is szoktuk . Nem volt 10-es csak a 207 ... és a robi "alapanyag". Meg így csak én tudom ,hogy mi van belül .  ,-))  :-)) 

Előzmény: babos11 (166529)
miko? Creative Commons License 6 órája -2 0 166535

"Mert jobb lenne, ha nem kéne azt az utat kijárni egy esetleges bukfenccel!"

 

Ez így direktben nem történhet meg, mert bármilyen blokkot ha összerakok (ha nem tuningolt akkor is) mielőtt beindítanám, kézzel átforgatom, hogy nem akad-e.

Előzmény: babos11 (166528)
miko? Creative Commons License 6 órája -2 0 166534

Az egy f@sza gép.

Előzmény: Motoregér84 (166533)
Motoregér84 Creative Commons License 12 órája 0 1 166533

210-ről valami felvilágosítás?

Gábor95 Creative Commons License 13 órája 0 1 166532

Sziasztok! 

 

Valaki tudna pontos leírást adni a belső szabadonfutó működési elvéről/hibáiról babetta 210-esnél?

 

Segítséget előre is köszönöm!

 

Üdv.: Gábor

 

53zsiga Creative Commons License 19 órája 0 0 166531

0,8 mmig elmehetsz, de 10 fölé ne menj a kompresszióval. Én fecskendővel és olajjal mérem a káros teret. Ha ide eljutsz már a benzinre és a lökethosszra, valamint a hengerfej kialakítása is lényeges.

babos11 Creative Commons License 22 órája 0 1 166530

Leírhatnád, hogy hogyan csináltad?  Felmelegített alu-rész és kinyomóprésbe téve gyorsan amíg át nem veszi a hőt az acélrész? Úgy kinyomatva? A hüvely felső peremes része pontosan passzolt?

Előzmény: claas patrol (166525)
babos11 Creative Commons License 22 órája 0 1 166529

Ez igen! A hüvely átrakása nem semmi mutatvány. Na, ott oda kell figyelni , hogy hová esik a hüvely. Mégis miért raktad át? Nem jó a 210-es hűtőbordázata? Vagy a Robi-é másmilyen?

Előzmény: claas patrol (166524)
babos11 Creative Commons License 22 órája 0 1 166528

Igazad van, azt fogom tenni! Az rendes tőled, hogy jóindulatúlag szóltál erről. Odafigyelek rá.

Csak, az autók világában már síkoltattam pár hengerfejet és van valamilyen rálátásom erre a témára. Itt a 210-es babettánál a hengerfejben van az égéstér kialakítva. Ha a síkból leszedsz (ami az a felfekvő gyűrű rész) akkor kisebb lesz az égéstér. Mégpedig én olyan 0.2-0.3 mm-re gondoltam, ami a a 7.5 : 1-es sűrítési arányt felviszi  és 8.5 : 1 környékére. (persze pontos számítást nem végeztem, mert azt az égésteret elég nehéz számolgatni)

Attól a hengerfej gyűrűsíktól befelé az égéstérbe van egy olyan 0.5 mm-es beszúrás hengerátmérőben. Azt minden esetre beletetetem, hogy a dugó tuti ne koppanhasson fel.

Na, mi a véleményed így rendben lesz a dolog? Mert jobb lenne, ha nem kéne azt az utat kijárni egy esetleges bukfenccel! :)

Előzmény: miko? (166522)
4728ITI Creative Commons License 22 órája 0 1 166527

Értem amit írsz, de valahol olvastam hogy a kapálógép motorja több LE-t tud, mint a 207-es motorja. Amikor lecseréltem a 207-esem hengerét kapálógép hengerre, tényleg jobban ment vele a moci. Sajnos nem mértem meg akkor hogy van-e különbség a nyílások helyzete között. A mostani motoromon több mm eltérés van a régi és az új henger nyílásai között, sokkal nagyobb fordulatra tud kipörögni, ezért sokkal erősebb lett tőle a motor. Igaz, a porlasztón és a kipufogón is kellett módosítani a több LE-ért.

Előzmény: 53zsiga (166526)
53zsiga Creative Commons License 23 órája 0 0 166526

Tamás!

A szociálizmusban nem sokat adtak az ilyen dolgokra. Az alap alkatrészekből készült minden. Ezért csereszavatos a kapa a szivattyú a főnyíró és egyéb kerti gépek alkatrészei. Ez volt a tervgazdálkodás lényege. A teljesítmény szükséglet nem volt annyira kihegyezve, ha már forgott akkor az már piacképes volt.

Előzmény: 4728ITI (166520)
claas patrol Creative Commons License 25 órája 0 1 166525

Kell ám reszelgetni a pontattlanság miatt ... (maradt az első felfúrás méretén ,tehát 50 ccm )

Előzmény: claas patrol (166524)
claas patrol Creative Commons License 25 órája 0 1 166524

Én kivettem a hűvelyt a 207-esből és a kis Robi kapáé van most benne ,... megy mint a rakéta (csak fék kéne hozzá) ..., meg állni mindig nehezebb (!)

miko? Creative Commons License 1 napja -2 0 166523

Értem mire gondolsz, de nem tudom másként mondani: tök ugyanazok a hengerek, semmi eltérés nincs köztük.

Előzmény: 4728ITI (166520)
miko? Creative Commons License 1 napja -3 0 166522

Nem így van, de nem vitatkozom. Járd ki te is az utat amit én is.

Előzmény: babos11 (166521)
babos11 Creative Commons License 1 napja 0 1 166521

Nézegetem a 210-es hengerszettem és arra jutottam, hogy a dugóbeleérés a hengerfejbe csak akkor következhet be, ha a hengersíkból van leszedve. Ha a hengerfej van módosítva, ez nem állhat fent. A hengerfej égéstere kisebb lesz, de a dugó az ugyanúgy és ugyanott jár. 

Előzmény: miko? (166513)
4728ITI Creative Commons License 1 napja 0 1 166520

Nagyon érdekes , amit írsz. Én konkrétan arra gondoltam hogy a felömlő, kipufogó, szívó nyílások nem ugyanoda esnek, mint a gyári, eredeti hengeren, mert ez befolyásolja a vezérlést, a feltöltést és a motor teljesítményét. Nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre, Te hogy látod ezt?

Előzmény: miko? (166519)
miko? Creative Commons License 1 napja -2 0 166519

Mármint:  tényleg NEM babettára gyártott cucc...

Előzmény: miko? (166518)
miko? Creative Commons License 1 napja -2 0 166518

Nekem van Robi 55, és azt is felújítottam. Tapasztalatból mondom, hogy csont ugyanaz a henger és a hf, mint a 210-en.

Viszont vettem egy gyári új 207 hengert és dugattyút gyári dobozban. Amikor belenéztem a hengerbe, akkor elkerekedett a szemem... Na az tényleg babettára gyártott cucc lehet, talán a szivattyú hengere lehet.  Alig várom már hogy muzsikál majd a 207-esen.  :)

Előzmény: 4728ITI (166515)
miko? Creative Commons License 1 napja -2 0 166517

Az egyenes fogazású fogaskerekek miatt sivít. Tegyél bele friss 80W hajtóműolajat, az segíthet.

Előzmény: babos11 (166516)
babos11 Creative Commons License 1 napja -1 0 166516

Nem kimondottan szaggat, hanem teljes gázon nem olyan simán fut. Bár lehet, hogy csak érzéki csalódás a részemről. A piros hajtóműve picit zajosabb és lehet, hogy az megzavar. Van egy kis sivítós hang én meg azt képzelem, hogy "lökhajtásos". :) Mikor leveszem a gázt kissé, akkor elhalkul. Ott szoktam menni vele és nem nyélgázon ahol sivít. (nem veszélyesen, hanem egy kicsit)

Sokat mentem vele már és semmi változás a hangon.

Előzmény: miko? (166512)
4728ITI Creative Commons License 1 napja 0 1 166515

Már rég meg szerettem volna kérdezni Tőled hogy amikor a piros 207-esemre felbarkácsoltam a kapálógép hengerét, sokkal erősebb lett tőle, más a vezérlése? A kapálógépnek erősebb a motorja?

Előzmény: 53zsiga (166514)
53zsiga Creative Commons License 1 napja 0 1 166514

Én emlékszem olyanra, hogy az Mzoli 210-es hengerese úgy elpitsázott minket a Kékesre felfelé, hogy mindannyian pironkodtunk mind a rossz lányok a templomban. Egyenesben is simán versenyképes volt a 210-esekkel.

miko? Creative Commons License 1 napja -2 0 166513

A kompresszió növelés az hatásos, csak fennáll a veszélye, hogy beleér a dugattyú a hengerfejbe, erre összerakáskor figyelni kell!

Előzmény: babos11 (166510)
miko? Creative Commons License 1 napja -2 0 166512

Mindenképpen érdemes felrakni egy 210-es szettet, de a szaggatás attól még nem fog elmúlni...

 

Előzmény: babos11 (166510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!