De tényleg jól bírja, volt 20-as tömörgumis agymotoros bringám is, az azért jobban odaver a felninek, küllőnek, főleg ilyen kis méret esetén, és nagyon jól bírta. pedig jelenleg sajnos (még) kifejezetten nehézsúlyú is vagyok.
Nem egy ördögtől való, kb bárki meg tudja építeni, legalábbis az egyszerűbb verzióját, akinek már volt a kezébe forrasztópáka. Mindezt fillérekből. megvenni készen meg még olcsóbb :-)
Röviden az elméleti oldalon.
A pedál szenzoros jeladó gyakorlatilag egy impulzus jeladó. Van rajta 5-7-9-11 akármennyi érzékelő, ha elhalad előtt egy mágnes, akkor kapcsol egyet. Azaz leegyszerűsítve mondjuk ha másodpercenként egy fordulatot tekersz, akkor ad egy másodperc alatt 5-7-9 impulzust/négyszögjelet.
Ha nem tekersz nem ad.
Ha lassan tekersz akkor adott időegység alatt kevesebbet ad, ha gyorsabban többet ad. Az egy másodperc alatt adott impulzusok számától (frekvencia) függvényében fog rásegíteni vagy kevésbé vagy jobban.
Azaz kell építeni egy olyan jeladót, ami képes ezt megoldani tekerés nélkül.
Azaz kell egy olyan áramkör ami nagyságrendileg másodpercenként képes 3-5-20 impulzust adni a vezérlőnek mintha a pedál szenzor adná. Lehet fokozni az érzést, hogy állítható is legyen, azaz pl egy gázkar vagy poti segítségével a kormányon.
Megoldás ezer féle van és lehetséges áramkörileg. Lehet csinálni egy kéttanzisztoros astabil multivibrátort, lehet megcsinálni 555-es IC-vel, lehet komparátorral, mikrovezérlővel, stb.
Az egész áramkör megvan párszáz ftt-ból max. De vehetsz készen is modult amit rá lehet kötni és beállítani az igényeidnek megfelelően. pl ez is párszáz ft
A leírásában minden benne van hogy kell használni és bekötni magát az áramkört.
A pedál szenzor 3 vezetékkel csatlakozik a vezérlőhöz, két táp és egy kimenet. 5V a táp. Ez a modul is elmegy róla, beköthető. Ha akarod fokozni a hatást, akkor a frekit állító helipot potmetert kivezeted gázkarnak. A potit magát le kell cserélni egy egyfordulatosra, nem ilyen finomhangolású sokfordulatosra, és tudod tekergetni igényeidnek megfelelően. Egy kondi és egy ellenállás cseréjével még jobban rá tudjuk hangolni a mi "tartományunkra", azaz ami kell a bringának, mert itt az alsó tartományban 1Hz-50Hz a freki amit előállít. Ezt az 50Hz-t célszerű lejjebb vinni tartományban a kimeneti szinten, mert ezt úgyse fogja tudni értelmezni (300-as körüli pedál fordulatot jelentene , amire szerintem még senki sem volt képes). De ez megoldható egy plusz ellenállás és poti cserével is, hogy csak mondjuk 1-20 Hz közötti tartományban dolgozzon. Ugyanakkor működni így is fog ahogy gyárilag is be van ültetve a panel..
Az alis linkeket fel tudnád rakni? Hol vannak azok a küllősök?
Mángorlóm nekem is van, a hosszabból simán lehet rövidebbet gyártani, ha sima a küllő, vagy ha csak a fejénél vastagított, mint amit az olvtársnő is kergetett.
Lehet kapni mindenféle küllőt, és csináltatni is. Sokan vállalnak egyedi küllőgyártást, mángorlást. Mind bringákhoz mind motorokhoz. A minta alapján legyártják.
Illetve aliexpressen van pár kifejezetten küllőgyártó, nagyon jó minőségű küllőket gyártanak igen jó áron. Már vagy 8-10 garnitúrát rendeltem és vásároltam, és nagyon jó anyagminőséggel dolgoznak.
Igen, a beépített motor miatt teljesen speciális méretű küllő kell. Szerencsére hozzám közel volt az AmBringa, akik anno árulták még a Bionx rendszert. Így befűzni is tudták a motort a kerékbe, és küllőt is tudtak nekem készíteni. De most már ők sem foglalkoznak ezzel a rendszerrel.
A hátsó gumi nálam is nagyon fogyott, érdemes figyelni.
"Amúgy el volt ájulva a bringától, hogy mennyire jó." -- Aki még nem ült rajta, az nem tudja milyen jó (volt), pedig tényleg az.
Hááát, ha minden oké, akkor beleteszed úgy, hogy pontosan illeszkedjen a helyére és küllőkulccsal addig tekered amíg egyenes nem lesz újra a felni és nem üt.
Kör alakú sokbevágásos küllőkulcsot vegyél azon lesz olyan lyuk ami pont jó lesz rá.
Kedves ENGWE T14 problémához szólók! Gázkaros a a T14, Induláskor laposan szépen megy, de ha 5'-nál picit nagyobb az emelkedő, lépsi sebességre lassul. Mint említettem a térdeim miatt nem tudok pedálrásegíteni, (vagyis a szenzor beszerzése vagy fabrikálása nem alkalmazható tipp) ezért kérek olyan segítséget, hogy esetleg erősebb motort betenne valaki, vagy másképp hogy lehetne erősíteni a motor erején...
Szia! Ez a "fabrikáltam pedálszenzor jeladót" érdekelne. Sajnos nem találtam a vezérlőn a gázkar csatlakozásához kimenetet. Emelkedőn elindulni lehetetlen vele.
Üdvözlet Mindenkinek! E hónap elején vettem egy ENGWE T14-es 48 volt 250 wattos kis összecsukható elektromos kerékpárt. Megyek is vele szinte mindennap a városban, de ma reggelre a jobb pedál alatt találtam egy5 kis mgnest tartalmazó műanyag korongot összetörve a földreesve (ez szerintem a pedálsenzor lett volna) minek ezutn sem tudom majd használni az előnyét, mert bal térdem nemrég volt műtve, körbetekerni a pedált eztután sem bírom... eddig nem is volt probléma, csak véletlenül olyan meredek utcába kellett végigmennem, ahol nem bírta a partot...Kérek szépen jótanácsokat, hogy mi a legjobb megoldás hogy ne kelljen gyalogoolnom mellette ? (motorcsere 350-esre, vagy kell-e erősebb vezérlő, stb.)
A hátsó szíjkerék is többféle láncvonal kialakítással létezik, tudod tolni ott is jópár milit. Sőt van olyan hátsó szíjtárcsa is ami aszimetrikus, kétirányból is fel lehet rakni, és máshová fog esni a láncvonal. Persze ez agyváltó függő is lehet, hogy van-e adott váltóhoz ilyen, meg emiatt venni kell lehet még egy szíjkereket.
Illetve előre is szokott lenni mindenféle ilyen olyan amolyan távtartó stb hogy a láncvonal jó legyen.
Köszönöm.. Közben utánakérdeztem, a legnagyobb baj, hogy az átszereléssel kicsit kiljebb kerül az első fogaskerék, azt meg a szíjhajtás nem viseli el, a lánc igen.. Ez akkor zsákurtcának tűnik..
Jó napot! Olyan kérdésem lenne, hogy szíjhajtásos agyváltós kerékpár is átépíthető bafang középmotoros rendszerűvé? Létezik hozzámegfelelő lánckerék? Köszönöm!