Keresek 406 coupe-t 2.2 dízel vagy 3.0 V6 motorral, bőrös belsővel és 2002 vagy az utáni évjáratban. Jó állapotú nem lelakott példány érdekel, ha valaki szeretné eladni, kérem jelezze.
Műszerfal jelzőlámpák felől szeretnék érdeklődni. Tudja valaki esetleg, hogy pontosan milyen izzók kellenek a visszajelző fényekhez? Bárhol kerestem nem találtam, a műszerfal házának a hátulján sincs feltűntetve.
Van egy 406-os kupém 2.0 rfr motorral. Jelenleg 290e km van benne. Csináltam egy kompresszió mérést mindegyik hengerben:
1. 13 bar
2. 5 bar hidegen, 9 bar 5 perc járatás után, üzem melegen még nem mértem
3. 12.6 bar
4. 13.5 bar
Amit még tudni kell: nem füstöl a motor, visszaváltáskor kb 1600-os fordulatszámon visszadurrog a kipu halkan, fogyasztás jó, erő van, 2-es hengernél a kipufogó oldalon halkan hidrotőke hangja van, kartergáz magasnak tűnik (olajbetöltő nyíláson keresztül). Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek lehetséges a hidrotőke probléma vagy inkább a gyűrűvel lesz a baj?
"ogy az autó előző tulaja kiváltó szettet rakott bele mikor behozta az autót. Ugye ez nem kettőstömegű lendkereket tartalmaz… ilyenkor a kuplung szett vásárlásánál az átmérőn kívül kell figyelni valami másra is?"
Persze, teljesen másfajta kuplung van benne. Vedd ki a mintát, nézd meg rajta a cikkszámokat, ha még vannak és úgy rendelj ! (a minta mindig segíteni szokott, ha a szám nem is)
Persze ha kettőstömegűt teszel bele, akkor a fenti rész tárgytalan ! :-)
"Ahogy olvasgattam bármennyire is félnek az emberek tőle kb 200e km-t elmennek többnyire… én kb 100e km 3év alatt raktam az autóba "
Az emberek azért félnek tőle, mert elég borsos az ára és sajnos baromi gyatra a minőségük. A gyári sokat elmegy, na de az utángyártottakból még a márkásaknál is sok a hibás. Ha meg magadnak szereled, el is felejtheted rögtön a garanciát. Vígasztaljon a tudat, hogy gyakran még a szervizeknek sem cserélik ki gariba, többször elutasítják valami hülye dumával. Mondjuk ha szervizben csináltatod, ez téged mint megrendelőt nem érint - legalább.
"De nálunk a cégnél akik lecserélték átalakítottakra, azoknál sokkal nagyobb gondot jelentett, amikor elkopott a kupplung. Volt akinek a váltóját törte el!"
Nagyon nem mindegy, hogy milyen autókról beszélünk. A 406 HDi volt gyárilag is kettőstömegű nélkül, nem okoz gondot a kiváltóra váltás. (nem egyről tudok ami sok éve szépen ketyeg vele) Nyilván kompromisszumot kell kötni a komfortosság tekintetében és az egytömegűvel kicsit másképpen kell vezetni, azonban köztünk legyen szólva, az egytömegűvel nem tudsz olyan alacsony fordulaton menni a motorral, mint a kettőstömegűvel, ami amúgy tökre nem egészséges neki, az terheli és koptatja a motort a legjobban. Szóval bizonyos szempontból még előnyös is az egytömegű benne. ;-)
Nyilván nem rábeszélni akarok senkit a cserére, csak a tisztánlátás végett írtam, amit írtam.
"Na ebben az esetben nekem a nyelestengelyt tette tönkre a kupplung, amikor tönkrement. "
Ez eléggé egyedi eset, 30 év PSA szerelés alatt én még nem találkoztam ilyennel.
"A barátomnak szétesett a kinyomó csapágy és szétnyírta az önindítót. "
Hát ennek semmi köze a kettőstömegűhöz, sőt, egy rossz kettőstömegűnél semmi se tudja jobban szétcsapni a kinyomócsapágyat (az meg visz, amit visz magával) ! ;-)
Igazából gondot nem okozott. Talán állóhelyzetből indulásnál vagy emelkedőn elinduláskor egy kis remegést ahogy ezt több helyen is olvastam hogy okozhat ilyen jelenséget! Amúgy ettől a nyelestengely hibától félek én is hogy ha most benn hagyom. Igazából így kiváltó szettel olyan 120e km-t ment el. Nem tudom mennyire normális ez… de ezekre még alszok egyet. De erősen a kettős tömegű fele hajlok csak hogy megóvjam az autót… de előbb legyek túl a szétszerelésen aztán meglátom😉😁 köszönöm szépen a segítőkész válaszokat és tanácsokat!😊
Az biztos, hogy a ha átalakító készletet szereltek be az azért volt, hogy kiváltsák a kettőstömegű lendkereket. Sajnos az a gond, hogy az nem véletlenül van benne. Igaz drága, habár már csak 78 ezer a kocsidba, míg amikor nekem volt 150 ezer volt. Ha nem okozott gondot, akkor ne rakd vissza a kettőstömegűt. De nálunk a cégnél akik lecserélték átalakítottakra, azoknál sokkal nagyobb gondot jelentett, amikor elkopott a kupplung. Volt akinek a váltóját törte el! A kettőstömegű csillapít a motor és a váltó között, hogy a nagy teljesítmény ne tegye tönkre a váltót, vagy a többi alkatrészt. Mivel nekem még iszonyúan drága volt régen a kupplung csere, megfogadtam, hogy olyat veszek, amiben nincs kettőstömegű lendkerék. Na ebben az esetben nekem a nyelestengelyt tette tönkre a kupplung, amikor tönkrement. Attól kezdve szólt, amíg meg nem szabadultam tőle. A barátomnak szétesett a kinyomó csapágy és szétnyírta az önindítót. Ezek mind peugeot-k. Most van ilyen és olyan autóm is, de nem tudom, hogy mi a jobb. ezzel csak azt akarom mondani, hogy átalakító használata esetén, lehet, hogy más hibával is kell majd számolni, mert nálunk a cégnél nem volt olyan eset, hogy ne lett volna, ezért megoszlottak a vélemények a beépítéséről.
Köszönöm szépen, megteszek mindent az ügy érdekében!😉😊 Amúgy még egy talán hülye kérdésem lenne, hogy mennyibe nehezíti a dolgomat az hogy az autó előző tulaja kiváltó szettet rakott bele mikor behozta az autót. Ugye ez nem kettőstömegű lendkereket tartalmaz… ilyenkor a kuplung szett vásárlásánál az átmérőn kívül kell figyelni valami másra is? Vagy szerintetek érdemesebb lenne vissza rakni inkább a kettőstömegűt? Ahogy olvasgattam bármennyire is félnek az emberek tőle kb 200e km-t elmennek többnyire… én kb 100e km 3év alatt raktam az autóba és talán az jobbat is tenne az autónak is ugye? Gondolom nem hiába szerelték gyárilag kettőstömegűvel…🤔
A leírtakban teljes mértékig igazat adok! Nekem mint laikus embernek aki nem szerelt szét 10-20váltót elsőre biztos megpróbáltatások elé állítana! De ezt a mutatványt most nem is mint munka csinálnám! Mert ahogy írtam az autó nem megy sehova így munka után szabad napokon el tudnék vele bogarászni! Tudom meg látom a motorterét az autónak és akkor már úgy voltam inkàbb hagyom és eladom az autót de sajnálnám mert a szívemhez nőtt a kis oroszlán! ezért támadt ez az ötletem hogy talán egy átláthatóbb leírással, videóval talán én is meg tudnám csinálni és újra működő képessé tudnám varázsolni! Valamennyi szerelési érzékkel rendelkezem és a szerszámokat is meg tudom különböztetni! Bár ez mit sem ér ha nincs tapasztalatom rutinom ilyen nagy munka terén…
Ha leírom, hogy mit kell kiszedni, meg hogyan kell félrehúzni a váltót, attól nem lesz előrébb sokkal, mert a fogásokat nem nagyon lehet leírni.
Amúgy mea hidd el, hogy fontos a rutin. Ugyanez volt a szitu egy barátom autójánál. (Xantia HDi, kb. ugyanaz, mint a 406) Én megkuplungoztam neki kb. 6 óra alatt. Később váltót akart cserélni, otthon nekiállt, mert már szerelgetett ezt-azt, volt rá affinitása és kedve is. Szerinted mennyi ideig csinálta ?
(3 napig) A vezérlés csere hasonló történet. Négyszer annyi idő alatt csinálta meg.
Igazából ha magának csinálja az ember, nincs is baj ezzel, mert legalább tanul és az idő kevésbé fontos ilyenkor. Ha "melóból" csinálod, ott nagyon fontos, hogy mennyi idő alatt vagy kész vele.
Őszintén én is a beletöredező csavaroktól félek. Én is szereltem a futóművét és hát voltak meglepik! Volt hogy az egyik oldal szépen pikk pakk sikerült akkor tuti hogy a másik oldal sz..ás lesz és így is lett! Valóban nem mai autó és ezzel is sajnos számolni kell hogy megér e annyi időt és szenvedést amennyit! Bár a kertből úgy sem megy sehova így volna rá idő apránként szétszedni… amúgy a hűtő kiszedésével tudok annyi helyet szerezni hogy ha a bölcsőt nem veszem le a kuplungot az autó eleje fele eltolva le tudnám engedni a földre?
Nézd meg a videót. Nem azért szenved, mert amatőr, hanem mert több, mint 20 éves a kocsi, és beletört neki egy csavar. Én csak a féktárcsámat cseréltem ki a hétvégén, a videón 10 perc alatt megcsinálták, nekem 2 csavar kivétele 2 óra volt, pedig nem öreg az autó, mégis még a szerszámom is eltört, pedig az sem gagyi volt. A mondeóm kuplungját márkaszervízben csinálták 2-en majdnem egy napig. Biztos a rutin hiánya volt.
"Tévedtem a 406-oson rosszabb a helyzet, mint nekem a Mondeon volt."
De csak azért, mert amatőr az emberünk. Nem kell a bölcsőt levenni , se a kipufogót a kuplungozáshoz, persze a két féltengelyt ki kell szedni, de ennyi.
https://www.youtube.com/watch?v=wuA1looYGH8 Tévedtem a 406-oson rosszabb a helyzet, mint nekem a Mondeon volt. Motortartó bak ki, bölcső, kipufogó le, tárcsa kifordítva, féltengely kivéve, felülről is szétbombázza. És Ő is felülröl tartja meg a motort, mint az arab. Kitartás.
Szép napot kívánok! Érdeklődni szeretnék hogy van egy 1999es 2.0Hdi 110Le Rhz motorkódú 406-osom! Sajnos megtörtént a baj és kuplung hibás lett az autóm! Tréler hiányában és vontatáshoz messze van a legközelebbi szervíz így szeretném megkérdezni hogy a kuplung csere megoldható e házilag? Néztem youtube-on videót de ott elég bonyolultnak néz ki a dolog esetleg van rá valami egyszerűbb mód? Esetleg megoldható valahogy hogy a váltót félre húzva hozzá lehessen férni vagy felfele kiemelni. Mert ahogy néztem lefele ki kell szerelni a bölcsőt meg motortartó bakot is… esetleg ha valaki cserél maga kuplungot szívesen fogadok tippeket, tanácsokat esetleg lépésről, lépésre egy leirást hogyan és miként álljak neki! A segítőkész válaszokat előre is nagyon köszönöm! További szép napot