Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Wagnrsx7 Creative Commons License 2025.11.28 0 0 36277
mosogep-szerelo Creative Commons License 2025.11.24 0 0 36276
Előzmény: geo-i6000 (36275)
geo-i6000 Creative Commons License 2025.11.23 0 0 36275

Köszönöm a segítséget! Érdekelnének  a szerelők címei, köszönöm szepen! Üdvözlettel Földi F.

mosogep-szerelo Creative Commons License 2025.11.23 0 0 36274

Sem új féltengelyt, sem jó minőségű felújítottat nem kapni, de vannak erre szakosodott gépműhelyek, akik precízen felújítják! Én meg vagyok vele elégedve, Pesten tudok címet!

Előzmény: geo-i6000 (36272)
t.lantos Creative Commons License 2025.11.23 0 0 36273

Szerelo kicsereli a csuklot :)

Előzmény: geo-i6000 (36272)
geo-i6000 Creative Commons License 2025.11.22 0 0 36272

Sziasztok! 2004- es Wagonom van, és a jobb oldali féltengely kattog. Tud valaki segíteni? Köszönettel F.F.

ugyörgy Creative Commons License 2025.11.17 0 0 36271

Szia.

Én velük nagyon elégedett voltam: https://www.suzuszaki.hu/

 

Előtte a Suzuminnél voltam, ők tették be a 4. váltót a Wagonba. Az utolsó cserénél egy műszak alatt kétszer cseréltek váltót, ott töltöttem az egész napot. Mindig garanciában dolgoztak, szerintem soha nem felújított váltót kaptam.

Előzmény: mosogep-szerelo (36265)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2025.11.16 0 0 36270

Hát...sajnos ez nem egy napos meló..

 

Motort, direkt felújításra még valamennyire egyszerűbb olcsón venni.

De váltót azt már nem.

Egy haver is ebbe bukott bele nemrég..vett 20 rugóért egy váltót..úgyis felújításra megy..

Hát...nem volt mit felújítani benne.

A difficsapágy szétverte a házat, meg a koronástengely is a diffi felől..fogaskerekek erősen megfogalva..

 

Hosszútávon tényleg az a megoldás, hogy egy SX7-essel helyettesíteni addig, aztán...van egy kazal alkatrésze az embernek.

Főleg, ha hosszútávon tervez az ember egy adott típussal.

Előzmény: mosogep-szerelo (36269)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2025.11.16 0 0 36269

Igen, láttam én is! :(

Remek szerelőm van, megjavít mindent, csak arra gondoltam, ha veszek egy bontott váltót-motort és üres óráiban felújítja, nem kell egy hétre ott hagynom a kocsit! 

De 2x60-80.000-et nem ér! Akkor veszek egy eldobós kocsit annyiért, és járok azzal a javítás ideje alatt!

20 eFt/ db lenne a reális ára a bontott fődarabnak.

Előzmény: Wagnrsx7 (36268)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2025.11.16 0 1 36268

Érdemes azért vigyázni....

 

Ha megnézed a képeket..... hát...

 

Meg... 80,000 Ft cseredarab leadással..

Amikor kicsit figyelmesebben megnézve elég gyorsan feltűnhet, hogy ez a váltó legfeljebb jelölve lett...

Furán szanaszét foltosak azok a váltók...

 

Amit valóban szétszedtek, az vagy egyöntetűen olajfoltos, vagy...egységesen tiszta.

 

Másik képen, ugyanattól az eladótól...felújítottként árulja, de a kuplung harangba belelátni, és mocskos..

 

Tehát, vagy legfeljebb működést ellenőriztek, vagy mocskosan rakták össze. /?????/

 

Azonkívül... szimmeringekkel együtt nagyjából 25 körül van egy szett csapágy hozzá.

 

Jó, a váltófelújítás egy érdekes dolog..

Szerintem...igazából legfeljebb saját magának éri meg hozzányúlni.. 

Mondom ezt úgy, hogy egy Wagon váltóval tegnap végeztem, Mazda váltó felmérésre vár, meg egy Audi váltó van szétborítva az asztalon... :-/

 

Szeretik úgy beállítani, mintha Nasa mérnök kéne a megtekintéséhez is...közben, aki nekiáll egy vezérlés cserének, annak legfeljebb időbe kerül a javítása.

Főleg, hogy a két utóbbi Wagon váltóban csak lazulások voltak... Csak azért lettek lebontva, hogy ha már ezer darabban van, akkor a nyelestengelyen legyen új szimmering meg csapágy.

 

De a motorfelújítás is olyan, hogy..legfeljebb akkor éri meg, ha biztosan megtartod még évekig.

Amúgy ha veszel egy...vélhetően jót...kb ugyanott vagy, csak időben nyersz sokat.

Levett kipufogó öntvény mellett elég jól belehet határolni, milyen állapotban vannak a szelepszárak..kompressziót meg lehet mérni.

Esetleg még olajnyomást.

A többi nagyjából smafu.

 

Jó motorok voltak ezek, annyira egyszerűen nem esnek szét.. :-)

/500.000 van az egyikben nekem..kicsit kopog az egyik hajtókar hidegen...majd ha elakarom adni, kap egy másik főtengelyt csapágyakkal, aztán mehet tovább../

Előzmény: mosogep-szerelo (36267)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2025.11.14 0 0 36267

Megnéztem, köszönöm!

Előzmény: Wagnrsx7 (36266)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2025.11.13 0 0 36266

A bontóplázán minden /is/ van.

Előzmény: mosogep-szerelo (36265)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2025.11.13 0 0 36265

Sziasztok!

Váltó felújítót tudtok Bp. vonzáskörzetében?

Bontott váltót és 76 LE motort lehet-e kapni, és mennyiért?

dudo_8 Creative Commons License 2025.11.10 0 0 36264

Köszönöm válaszod!  Megprobàlom én is így megoldani.

Valószínű kevertem, ahogy írtad.

Előzmény: Landsmann_ (36263)
Landsmann_ Creative Commons License 2025.11.10 0 0 36263

Szia! Nem relésítettem, hanem a kapcsoló aljzatában a hüvelyt cseréltem egy CSH6-os típusúra. Kicsit bővíteni kellett a hüvely helyét, hogy ez az erősebb beférjen. A vezetéket ráforrasztottam a hüvelyre, majd hátulról kétkomponensű ragasztóval rögzítettem, hogy a kapcsoló betolásakor ne tolja ki a hüvelyt az aljzatból. Erről nem készült se videó, se fotó, eztért nem találtad meg. Az ablakemelő és komfort modul beépítéséről készült leírás, lehet azzal kevered.

Előzmény: dudo_8 (36261)
dudo_8 Creative Commons License 2025.11.10 0 0 36262

Bocs

 Landsmann

dudo_8 Creative Commons License 2025.11.10 0 0 36261

Tisztelt Lendsman !

 

Szeretném kérdezni  , hogy kell relésiteni a világítás kapcsolot hogy ne olvadjon meg a kapcsoló .

Már  a harmadik kapcsolot kell cserélnem. Valahol mintha feltetted volna régebben,nem találom.

Köszönöm     dudo8 

zotyax Creative Commons License 2025.11.08 0 0 36260

Hello! Megkérdezhetem hogy honnan rendelted, mert én nem találok?

Előzmény: shandore (36146)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2025.10.30 0 0 36259

Sziasztok!

Hidegindításnál valami ronda karistoló hang jón a motorház jobb oldala felől, nem tudom mi!

Mivel csak hidegen jelentkezik, nem tudom megmutatni a szerelőmnek, messze laklik. Nem is mindig jelentkezik!

Ötleteiteket várom! :)

Köszönöm!

Ja' 2002. 1,3 benzin 76 LE 310.000 km

mosogep-szerelo Creative Commons License 2025.10.16 0 0 36258

Remélem a kulcsot is kiveszed a kocsiból az utcán a garázs előtt, mert a motorleállításnak csak annyi értelme van, hogy ne lopják el a kocsit, különben káros!

 

 

 

 

Előzmény: mislenyi (36254)
Landsmann_ Creative Commons License 2025.10.16 0 3 36257

KImondottan melegíteni én sem szoktam. Garázsban beindítom, várok 15-20 másodpercet, majd kigurulok. Míg kaput nyitok, csukok, elfészkelem magam, övet csatolok, addig eltelik 1-2 perc. Ennyi elég a helyben melegítésből. Elindulok, de nyilván nem egyből padlógáz. Ami nagyon kerülendő, az az alacsony sebesség magas váltó fokozatban. Mint tudjuk, nem a fordul, hanem a nyomaték öl. :) De egyébként hőmérsékletfüggő. Nyilván -10 fokban én is egy kicsit több melegedést hagyok, de az is mondjuk 1-2 perc. 

t.lantos Creative Commons License 2025.10.15 0 2 36256

Na az a kiallok - leallitom pont nem tesz jot neki.

Előzmény: mislenyi (36254)
mislenyi Creative Commons License 2025.10.15 0 0 36255

Igen, nekünk is így mondták, meg akkoriban többen még mosóolajjal "mosták" a motort olajcsere előtt.

Arra is mondta az oktatónk, hogy nem ajánlja, mert az olajvezetékekben bent marad a mosóolaj és rontja a friss olaj minőségét. De ehelyett már van a Wynnsnek az olajrendszer tisztítója, ami kiváltja a mosóolajat.

Előzmény: mosogep-szerelo (36253)
mislenyi Creative Commons License 2025.10.15 0 0 36254

Én 77-ben vizsgáztam, akkor még tartottak műszaki órát és azt mondta az oktató, hogy nem jó az állva melegítés, mert a hidegindító benzinje lemossa a henger faláról az olajzást. Lassú menet közben melegszik a motor.

Én a garázsban indítás után megvárom, hogy kialszik az Airbeg lámpa és lassan kimegyek a kapun. Ott megállok, leállítom a motort és becsukom a garázsajtót és a kaput, majd újra indítás után 35-50-el megyek, míg kiérek a főútra,kb 600 m akkor 60-al, míg hamarosan emelkedik a vízhőfok, akkor gyorsítok 80-90-re.

Csak azért kérdezem, tavaly télen vittem a vőmet, hogy a fényezőtől elhozza a Diesel Seatját.

Mikor kiértem a kapun és szokás szerint leállítottam, kérdezte, hogy miért állítom le erre a rövid időre, elmondtam, hogy az oktatónk így mondta és mikor régebben Németországban is láttam, hogy pirosnál volt egy sárga felirat, hogy "Motor abstellen".

Képes volt a ChatGPT-t megkérdezni, (utána én is). Kiderült, hogy ő -2 C°-ot adott meg, én meg a garázsban lévő + 4-et, mert onnan indultam. (gondolom, még ez sem mindegy)

Köszönöm a válaszaitokat, maradok a régi szokásomnál.

 

Előzmény: mosogep-szerelo (36253)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2025.10.15 0 1 36253

Szia!

40 éve az Autó-Motor újság szakértőjének az volt a véleménye, hogy benzinmotort nem kell/szabad hosszan melegíteni, ha felépült az olajnyomás indulni kell!

A léghűtésű hathengeres Porsche-kat kell, de azt momentán nélkülözöm!

Előzmény: mislenyi (36251)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2025.10.15 0 0 36252

Megoszlanak a vélemények....

 

A sógoréknál konkrétan büntetnek érte..

Mondjuk, nem is véletlen lehet annyi szétzavart motorral találkozni tőlük.....  :-P

 

Szerintem...érdemes.

Én, ha éjjel indulok, akkor szépen egyesben, elengedett gázpedállal kibotorkálok vele a főútig,. nappal meg...bő percet hagyom tobzódni...

 

De olyan is van, aki meg sem mozdul vele, míg meg nem mozdul a hőmérő mutatója.

 

 

Előzmény: mislenyi (36251)
mislenyi Creative Commons License 2025.10.15 0 0 36251

Sziasztok!

Hozzáértőket kérdezem: kell az 1,3-as BB- ti járatjátni indulás előtt télen?

Landsmann_ Creative Commons License 2025.10.14 0 0 36250

Érdekes. Illetékeseknek nem tűnik fel, hogy nem egyezik a kettő? Gondolom valami utángyártott, lehet valamelyik Opelhez készült, csak valamelyik okos kitalálta,  mivel formára azonos, meg Opel-Wagon rokonok, így jó lesz az.

Előzmény: agyilagzokni (36249)
agyilagzokni Creative Commons License 2025.10.14 0 1 36249

Megvan a probléma oldva, az előbb küldött képen az a kormánykapcsoló látható, amit szinte mindenhol Wagonhoz árulnak a kereskedések. Bevallom, nem szoktam minden nap kiszedni, de a lábkiosztás gyanús volt nekem, de megnyugtattak, hogy joóóóó ez. Hát nem jó, bár méretre pont beillene, csak éppen a tompított világítás nem kap áramot. (A kapcsolót kell kicserélnem, valami kontakthibája lett, indexeléskor olykor elmegy a világításom, a kapcsolót babrálva visszajön, n pedig nem tartom az ilyesmit túl egészséges dolognak.)

Ez a kapcsoló való a járgányba:

 

 

S ez az, amit árulnak Wagonhoz:

 

Előzmény: agyilagzokni (36248)
agyilagzokni Creative Commons License 2025.10.09 0 0 36248

Üdv mindenkinek!  Kormánykapcsolót kellene cserélnem, kérdésem a következő: két valami van rajta, ami miatt nem tudom a helyére tenni. (lásd csatolt képen nyíllal jelölve) Van ezeknek valami jelentőségük, vagy nyugodtan levághatom, hogy be lehessen tenni a helyére? Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!