Sem új féltengelyt, sem jó minőségű felújítottat nem kapni, de vannak erre szakosodott gépműhelyek, akik precízen felújítják! Én meg vagyok vele elégedve, Pesten tudok címet!
Előtte a Suzuminnél voltam, ők tették be a 4. váltót a Wagonba. Az utolsó cserénél egy műszak alatt kétszer cseréltek váltót, ott töltöttem az egész napot. Mindig garanciában dolgoztak, szerintem soha nem felújított váltót kaptam.
Remek szerelőm van, megjavít mindent, csak arra gondoltam, ha veszek egy bontott váltót-motort és üres óráiban felújítja, nem kell egy hétre ott hagynom a kocsit!
De 2x60-80.000-et nem ér! Akkor veszek egy eldobós kocsit annyiért, és járok azzal a javítás ideje alatt!
20 eFt/ db lenne a reális ára a bontott fődarabnak.
Amikor kicsit figyelmesebben megnézve elég gyorsan feltűnhet, hogy ez a váltó legfeljebb jelölve lett...
Furán szanaszét foltosak azok a váltók...
Amit valóban szétszedtek, az vagy egyöntetűen olajfoltos, vagy...egységesen tiszta.
Másik képen, ugyanattól az eladótól...felújítottként árulja, de a kuplung harangba belelátni, és mocskos..
Tehát, vagy legfeljebb működést ellenőriztek, vagy mocskosan rakták össze. /?????/
Azonkívül... szimmeringekkel együtt nagyjából 25 körül van egy szett csapágy hozzá.
Jó, a váltófelújítás egy érdekes dolog..
Szerintem...igazából legfeljebb saját magának éri meg hozzányúlni..
Mondom ezt úgy, hogy egy Wagon váltóval tegnap végeztem, Mazda váltó felmérésre vár, meg egy Audi váltó van szétborítva az asztalon... :-/
Szeretik úgy beállítani, mintha Nasa mérnök kéne a megtekintéséhez is...közben, aki nekiáll egy vezérlés cserének, annak legfeljebb időbe kerül a javítása.
Főleg, hogy a két utóbbi Wagon váltóban csak lazulások voltak... Csak azért lettek lebontva, hogy ha már ezer darabban van, akkor a nyelestengelyen legyen új szimmering meg csapágy.
De a motorfelújítás is olyan, hogy..legfeljebb akkor éri meg, ha biztosan megtartod még évekig.
Amúgy ha veszel egy...vélhetően jót...kb ugyanott vagy, csak időben nyersz sokat.
Levett kipufogó öntvény mellett elég jól belehet határolni, milyen állapotban vannak a szelepszárak..kompressziót meg lehet mérni.
Esetleg még olajnyomást.
A többi nagyjából smafu.
Jó motorok voltak ezek, annyira egyszerűen nem esnek szét.. :-)
/500.000 van az egyikben nekem..kicsit kopog az egyik hajtókar hidegen...majd ha elakarom adni, kap egy másik főtengelyt csapágyakkal, aztán mehet tovább../
Szia! Nem relésítettem, hanem a kapcsoló aljzatában a hüvelyt cseréltem egy CSH6-os típusúra. Kicsit bővíteni kellett a hüvely helyét, hogy ez az erősebb beférjen. A vezetéket ráforrasztottam a hüvelyre, majd hátulról kétkomponensű ragasztóval rögzítettem, hogy a kapcsoló betolásakor ne tolja ki a hüvelyt az aljzatból. Erről nem készült se videó, se fotó, eztért nem találtad meg. Az ablakemelő és komfort modul beépítéséről készült leírás, lehet azzal kevered.
Remélem a kulcsot is kiveszed a kocsiból az utcán a garázs előtt, mert a motorleállításnak csak annyi értelme van, hogy ne lopják el a kocsit, különben káros!
KImondottan melegíteni én sem szoktam. Garázsban beindítom, várok 15-20 másodpercet, majd kigurulok. Míg kaput nyitok, csukok, elfészkelem magam, övet csatolok, addig eltelik 1-2 perc. Ennyi elég a helyben melegítésből. Elindulok, de nyilván nem egyből padlógáz. Ami nagyon kerülendő, az az alacsony sebesség magas váltó fokozatban. Mint tudjuk, nem a fordul, hanem a nyomaték öl. :) De egyébként hőmérsékletfüggő. Nyilván -10 fokban én is egy kicsit több melegedést hagyok, de az is mondjuk 1-2 perc.
Igen, nekünk is így mondták, meg akkoriban többen még mosóolajjal "mosták" a motort olajcsere előtt.
Arra is mondta az oktatónk, hogy nem ajánlja, mert az olajvezetékekben bent marad a mosóolaj és rontja a friss olaj minőségét. De ehelyett már van a Wynnsnek az olajrendszer tisztítója, ami kiváltja a mosóolajat.
Én 77-ben vizsgáztam, akkor még tartottak műszaki órát és azt mondta az oktató, hogy nem jó az állva melegítés, mert a hidegindító benzinje lemossa a henger faláról az olajzást. Lassú menet közben melegszik a motor.
Én a garázsban indítás után megvárom, hogy kialszik az Airbeg lámpa és lassan kimegyek a kapun. Ott megállok, leállítom a motort és becsukom a garázsajtót és a kaput, majd újra indítás után 35-50-el megyek, míg kiérek a főútra,kb 600 m akkor 60-al, míg hamarosan emelkedik a vízhőfok, akkor gyorsítok 80-90-re.
Csak azért kérdezem, tavaly télen vittem a vőmet, hogy a fényezőtől elhozza a Diesel Seatját.
Mikor kiértem a kapun és szokás szerint leállítottam, kérdezte, hogy miért állítom le erre a rövid időre, elmondtam, hogy az oktatónk így mondta és mikor régebben Németországban is láttam, hogy pirosnál volt egy sárga felirat, hogy "Motor abstellen".
Képes volt a ChatGPT-t megkérdezni, (utána én is). Kiderült, hogy ő -2 C°-ot adott meg, én meg a garázsban lévő + 4-et, mert onnan indultam. (gondolom, még ez sem mindegy)
Köszönöm a válaszaitokat, maradok a régi szokásomnál.
40 éve az Autó-Motor újság szakértőjének az volt a véleménye, hogy benzinmotort nem kell/szabad hosszan melegíteni, ha felépült az olajnyomás indulni kell!
A léghűtésű hathengeres Porsche-kat kell, de azt momentán nélkülözöm!
Érdekes. Illetékeseknek nem tűnik fel, hogy nem egyezik a kettő? Gondolom valami utángyártott, lehet valamelyik Opelhez készült, csak valamelyik okos kitalálta, mivel formára azonos, meg Opel-Wagon rokonok, így jó lesz az.
Megvan a probléma oldva, az előbb küldött képen az a kormánykapcsoló látható, amit szinte mindenhol Wagonhoz árulnak a kereskedések. Bevallom, nem szoktam minden nap kiszedni, de a lábkiosztás gyanús volt nekem, de megnyugtattak, hogy joóóóó ez. Hát nem jó, bár méretre pont beillene, csak éppen a tompított világítás nem kap áramot. (A kapcsolót kell kicserélnem, valami kontakthibája lett, indexeléskor olykor elmegy a világításom, a kapcsolót babrálva visszajön, n pedig nem tartom az ilyesmit túl egészséges dolognak.)
Üdv mindenkinek! Kormánykapcsolót kellene cserélnem, kérdésem a következő: két valami van rajta, ami miatt nem tudom a helyére tenni. (lásd csatolt képen nyíllal jelölve) Van ezeknek valami jelentőségük, vagy nyugodtan levághatom, hogy be lehessen tenni a helyére? Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.