Megmértem az új Fisher klímám fogyasztását standby-ban. 9W. Az rengeteg. A klímákra nem vonatkozik az EU-s kötelező max. 1W standby-fogyasztás? Mi a nyavaját csinál kikapcsolva 9W-tal?
Nálam a kombihűtőgép 2001-től működik . Az első klímám noname Ozone 2,7 kW-os 14-ik telet fűti . A Gree Amber klímám 2,7 kW-os az 5-ik évet fűti és hűti is . Hogy mikor romlanak el , nem tudom . Az egyiket sem látta szerelő mióta megvannak . Tudom , mindjárt írják egyesek , hogy az Ozone klímában rögtön panelcsere volt . Miért is ? Mert az okos szakik nem jöttek rá sem Kínában , sem máshol , hogy miért hibásodnak meg . Nekem kellett rájönnöm . :-))
Sima konyhai hűtőnél is indokolt lehet, hogy évenként 6-szor alkalmanként 15 ezer forintért valaki leporolja a hátulján lévő hőcserélőt, nehogy túlmelegedjen a kompresszor. Nem? :-)
De hogy on topikok legyünk: Mennyi idő alatt szokott meghibásodni vagy tönkremenni egy átlagosan klíma? Egy konyhai hűtőgép ami szintén hőszivattyú általában évtizedekig elműködik. Egy hűtő az egyszerűbb szerkezet, mint egy split klíma de nem olyan sokkal ám. Egy klíma nagyobb igénybevételnek van kitéve pl süt rá a nap és 50 fokosra felmelegszik viszont nem is működik állandóan, mint egy hűtőgép. Egy klímánál átlagosan mire lehet számítani a tapasztalatok szerint? 5 év? 10? 20?
Az importőrök feltételként szabják a garanciális igények teljesítéséhez az előírt rendszeres karbantartások és javítások meglétét. "
Felmerült, hogy a kompresszor károsodhat, ha nem pucolják a szűrőt rendszeresen. Meglódult a fantáziám, hol fordulhat elő még ilyen probléma, ahol a gyártó előírhatja a az évi 1-2-3....-szori tisztítást.
- Gépkocsi hűtő. A motor túlmelegedhet, a hűtő eltömődik, évente kétszeri kötelező hűtőtakarítás.
- Laptop hűtőventilátor. Gyakran kell takarítani, akár tönkre is mehet a számítógép megfelelő hűtés hiányában. Garancia feltétele az évi négyszeri laptophűtő karbantartás.
- Mosogatógép, mosógép.... mind meghibásodhat, ha nem takarítják rendszeresen a szűrőket...
Sziasztok, olyan klímát keresek, ami légbefúvásos és okosotthonhoz csatlakoztatható.
Ezt találtam: Hisense Fresh Master 3,5 kW split klím QF35XW0E
Igaz, hogy nagy a teljesítménye, de a legolcsóbb légbefúvás funkcióval. Mi a véleményetek, a 3.5 kW-os teljesítmény probléma lehet egy kicsi szobában? (9 négyzetméter) Gondolok itt ilyenre, hogy túl erősen keringeti a levegőt.
A -------------- Vármegyei Kormányhivatalhoz (a továbbiakban Kormányhivatal), mint fogyasztóvédelmi hatósághoz -------------- napján érkezett levelében foglaltakra a Kormányhivatal felhívja a figyelmét, hogy állásfoglalás kiadására nem rendelkezik hatáskörrel, azonban ügyében az alábbi tájékoztatást nyújtja:
I. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. § (1) bekezdése értelmében a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pontja értelmében a 10 000 forintot elérő eladási árú légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezésekre kiterjed az eladó kötelező jótállási kötelezettsége. A Korm. rendelet alapján fennálló kötelező jótállás esetén a jótállási idő a megvásárolt áru értékétől függően egy, kettő, vagy három év. A -------------- weboldalon a vállalkozás szakszerű üzembe helyezésre, és a jótállási jegyen a klímaszerelő nevének és a szerelésre jogosító un. „zöldkártya” számának feltüntetésére hívja fel a figyelmet, mivel a klímaberendezések üzembe helyezése szakképesítéshez és különböző tanfolyamokhoz kötött.
A Korm. rendelet 1. § (3) bekezdése alapján a rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás a Korm. rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára. A Korm. rendelet megfogalmazásából következően a termék meghatározott személy vagy szerviz általi karbantartását, felülvizsgálatát nem kötheti ki a forgalmazó a kötelező jótállásból eredő jogok érvényesítésének feltételeként.
II. A levelében érintett -------------- weboldalon található információk egy része nem a törvény által előírt jótállásra, hanem a gyártó által vállalt önkéntes „garanciára”, önkéntes jótállásra vonatkoznak. Az önkéntes jótállás ideje alatt a vállalkozásoknak nem kötelező ugyanazokat a feltételeket biztosítani, mint a kötelező jótállás ideje alatt. Az önkéntes jótállás feltétel rendszerét a vállalkozás (gyártó, forgalmazó) maga határozhatja meg, azonban arról tájékoztatni kell a fogyasztókat.
III. A Kormányhivatal tájékoztatja, hogy az Ön által példaként felhozott -------------- weboldalon elhelyezett „Minden Magyarországon forgalomba hozott klímaberendezésre a törvényileg szabályozott minimum, kötelező jótállás 1 év, és a termékszavatossági idő a PTK. 169. (2) bekezdése szerint a forgalomba hozataltól számított két évig terheli az eladót.” szövegrész nem felel meg a hatályos jogszabályoknak, mivel a vállalkozás a jogszabályban előírtaktól a fogyasztó hátrányára eltérő igényérvényesítési határidőkről tájékoztatja a fogyasztót.
A jogsértő tájékoztatás kivizsgálását a vállalkozás székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságtól kérheti.
--------------, elektronikus időbélyegző szerint -------------- főispán nevében és megbízásából -------------- osztályvezető
Régebben 1 éves kötelező gari volt klímákra és már a 2 vagy 3 év is egy kiterjesztett garancia volt, ahol ahogy írtam, meg lehet követelni az éves pénzbe kerülő karbantartást és a klímások adták is ezt a szolgáltatást és az emberek is használták. Azonban 2011-ben a tartós fogyasztási cikkekre bevezetett sávos garanciával megváltozott a helyzet, mert az 1 éves gari helyett pl egy 251 ezer forintba kerülő klímára már kötelező a 3 éves gari és ezt a 3 évet nem lehet pénzbe kerülő karbantartáshoz kötni. Csak ezt sok klímás ezt nem tudja vagy nem akarja tudni, a vásárlók meg szintén tájékozatlanok.
Lehet, hogy félreértettük vele egymást és magára vette, hogy általánosítottam. Azt kell mondjam, hogy joggal tette, mert tényleg általánosítottam, mert ha szétnézek a neten, akkor én olyan klímás céget nem találok, aki korrektül és a törvényeknek megfelelően írja le a garancia feltételeit. De ha van ilyen, akkor kíváncsi vagyok rá, ha valaki linkel ilyet.
Csak hogy tiszta legyen:
- a normál (tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó sávos: 1+2+3 év) garanciához nem lehet megkövetelni az éves karbantartást. A garanciát csak akkor bukod, ha a klímás bizonyítani tudja, hogy a karbantartás hiánya okozta a klíma tönkremenetelét. Erre az esély szinte nulla de arra fel kell készülni, hogy a klímás vitatni fogja az igazadat, akár azért, mert tudja mi a szabály csak csaló, akár azért, mert ő is tévedésben van a sávos garanciával kapcsolatban
- a kiterjesztett garanciánál a klímás azt kér, amit akar és teljesen jogosan kéri, hiszen az egy plusz szolgáltatás. Ha akarod, megrendeled, ha akarod, nem. Az is lehet a feltétele, hogy akár évente és még a sima gari időben (tehát a sima sávos garanciában) is végezz pl ötször karbantartást, mert csak akkor lesz mondjuk 10 éves garanciád. Ez nem a klímások haszonlesése, ez egyszerű üzlet, el lehet dönteni, hogy akarod vagy sem.
Ha megnézed az általad idézett weboldalt, akkor ott más pontatlanság is van, tehát az oldal nem hiteles.
Másrészt meg tök mindegy, hogy bármilyen klimaszerelő mit hazudik, mert:
A 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet szerint: 1.§ (5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Ezt mondta ő is, hogy a kiterjesztett garancia feltétele csak.
Ez így helyes is, és jó látni hogy korrektül jár el.
Van pár rosszhírű aki viszont bepróbálkozik ezzel befenyíteni a felhasználót, na az nem korrekt. Van ilyen és olyan is, mint minden szakmában.
Van aki a sima gariidő alatt is megtagadja a kiszállást.
Anno én megbeszéltem a klímásommal hogy nem fogom a büdös életben sem kihívni, viszont takarítom, karban tartom rendesen. Ha nagy bajom van és gariban neki is állja a nagyker akkor segít. Ez volt 10 éve, azóta nem járt nálam, a klímák mennek, az éves karbantartást megcsinálom.
Csak a g..i madarak csipegették el a csőhéjat, de majd nyár előtt pótolom megint...
Én még nem láttam olyan klímát, ami elromlott volna gariidőn belül még akkor sem, ha a jogszabályellenesen a garihoz kötött éves klímatisztítás elmaradt. De az email címed alapján te klímás vagy, talán te láttál már ilyet.
Azt hogy mit lép egy klímás cég, azt az itteni klímások tudnák megmondani van itt belőlük elég. Bár ahogy látom, amelyik vállalja a cége nevét, az csöndben kuksol, ami szerintem mindent megmagyaráz.
Én inkább úgy tenném fel a kérdést , hogy mi van , ha az ügyfél nem kérte szereléskor az évente kétszer ajánlott takarítást és nem írta alá a szerződés ezen pontját is magába foglaló szerződést ? Akkor mit lép a szerelőcég és mit léphet a vevő , ha meghibásodik a klíma ?
Milyen konkrét esetre gondolsz? A törvény és a fogyasztóvédelem válasza elég konkrét.
Ezt írta a Fogyasztóvédelem a klíma garanciával kapcsolatban:
"A kereskedő, vagy a gyártó nem támaszthat a fogyasztó felé plusz követelményt, azaz nem szabhat feltételeket a jótállási igény érvényesítéséhez, főleg úgy, hogy az a fogyasztónak plusz költséget jelent.
A karbantartás hiánya akkor lehet alapja egy jótállási igény elutasításának, ha az adott vállalkozás bizonyítani tudja, hogy ez okozta a készülék meghibásodását."