No meg a virsli Pneumant diagonál! A Wartburg alap gumi. Fater ment vele hóban, jégen, esőben, kánikulában. Sosem volt baj vele pedig az öregem feszegette sokszor a Waresz határait. Stomilból az "Y" mintás volt a menőség! A kis és nagypolákok gyári szerelt papucsai voltak legalábbis a '80-as években.
Egyrészt akkor sokkal kevesebb autó ment sokkal kevesebb kilométert évente, mint most. Másrészt aki az akkori szar gumikkal balesetezett, leesett az útról és meghalt, az már nem jön ide büszkélkedni azzal, hogy milyen jó volt akkor. Úgy hívják ezt tudományosan, hogy 'survivorship bias'.
"Egyébként meg mikor nem voltak ilyen hiper-szuper téli/nyári gumik akkor is közlekedtünk a szoci négyévszakosokkal :) mindenféle vezetéstámogató berendezés nélkül. "
Szocialista (KGST) 4 évszakos?
A Merkur telepről radiál vagy diagonál gumikkal jöttek ki az autók, ha vki szerencsés volt akkort radiál volt az erőgépén.
Télinek nevezett gumi anno vmi bütykös futófelülető izé volt, már ha volt.....sosem kerestem, vettem.
Senki sem foglalkozott télen a gumicserével, mentünk azzal ami rajta volt, meg zsigulátorral homokzsákkal a csomagtatóban...
"És a legfontosabb, nincs olyan, hogy mennem kell! Ha extrém idő van nem megyek sehova :)" Ez pont úgy értendő rám vonatkozóan, ahogy leírtam:) Ha kezelhetetlenül esik a hó, akkor a kezemben egy gőzölgő teával nézem az ablakon keresztül:) Egyébként meg mikor nem voltak ilyen hiper-szuper téli/nyári gumik akkor is közlekedtünk a szoci négyévszakosokkal :) mindenféle vezetéstámogató berendezés nélkül.
Én nem vitatom, hogy a prémium gyártók gumijai jobbak/tartósabbak, de azért nem csak avval lehet autózni.
" Ha ez az időjárási tendencia marad, akkor még 4 évszakos is okafogyottá válhat nálunk :)"
Ha a ház előtt friss hóban sima aszfalton az új gumi csak kipörög nem egy erőgépen ott baj van a téli használhatósággal, legyen az akár csak 1-2 alkalom telente.
Ha történetesen esik a hó télen, bármilyen furcsának tűnhet, ez előfordulhat akár többször is, akkor maradjon otthon az ember mert a VQ5 4 évszakos nem használható hóban?
Ezért írtam olyat kell venni ami használható télen is hiszen azért árulják 4 évszakosként.
Télen is kell munkába járni nem csak tavasztól őszig, hiába csak rövid távok, de akkor is mindennapos a használat, erre most nagyon jó a Nexen N Blue, hóban, fagyban, esőben is jó.
Ha ez az időjárási tendencia marad, akkor még 4 évszakos is okafogyottá válhat nálunk :) Zömében városban, és kis távolságokon, 150 km-n belül, használjuk az autót, pályán már nem is emlékszem mikor voltam utoljára. És a legfontosabb, nincs olyan, hogy mennem kell! Ha extrém idő van nem megyek sehova :) Szóval nincsenek túl nagy elvárások, csak ne essek le vele az útról. Nem vagyok egy versenyző, és alapvetően ez asszon autója, Ő meg még megfontoltabb :)
Azt elfelejtettem megemlíteni......hogy 4 évszakosok között is van különbség mert van amelyik jó mindkét szezonban, és van amelyik mondjuk télen a mintázata miatt nem annyira.
Volt Vredestein Quatrac 5 gumim kisautón no az télen hóban egyenlő volt a nullával, csak csúszkáltam vele, kipörgött a kerék álló helyzetből induláskor stb..., ezért érdemes döntés előtt az adott abroncs mintázatát szemügyre venni.
Jövőre leszek hasonló cipőben én is mert jelenleg utolsó szezonos a nyári garnitúrám ( nyári/téli Hankook ) a téli pedig még hivatalosan profilmélység szerint 2 szezonra elég lenne.
Vagy veszek megint nyárit a lefutott helyére vagy vmi jó 4 évszakost.
Szerinted én mire használom a teherautót? Kétes minőségű? Neked kétes legfeljebb. Nálam meg teszi a dolgát teherautón, munkásautón, SUV.-on. A templomba járóson Hankook Ventus van. Az is kétes minőségű? Amúgy mit számít, hogy céges? Az enyém is. A sajátomé.
Azért, hogy ne keljen félig használt gumikat kidobni :) elkopik időben mielőtt felkeményedne:) Ezért veszek most én is 4 évszakost, 40-50e km-t kibírnak, talán, az kb 4 év nekünk ezen az autón. A másikhoz még két garnitúra van az meg 2-3 évig húzza, aztán arra is jön a váltás, ha bizonyít a 4 évszakos.
A linkelt táblázatomban is szerepelt, a 40e-s árával még becsúszhat a az fájdalomküszöb alatt. A bild-s teszt szerint szerint inkább közép, mint felső kategória.
Manapság már nem fognak sokat futni a gumik, erről gondoskodtak már jó előre a gyártók.
Lásd...pl. csökkentett profilmélység, anno újonnan még 8-8.5 mm volt a normál profilmélység, de az utóbbi években már többször előfordult bizonyos márkáknál a 6.2 -6.5 mm-es új gumiabroncs.
A másik "gondoskodás" az idő előtti elöregedés, felkeményedés fiatal keveset futott abroncsoknál.
Én már ezért nem veszek többé Hankook gumikat, tizenéve téli-nyári garnitúráim voltak/vannak, de az utóbbiak már fiatalon keményednek, elkezdenek csúszkálni nedves úton.....no én ehhez nem asszisztálok, márkát/gyártót váltok.
Nekem a nyári primace 3 misi. A teszteken lehúzták a felúszás miatt. Nekem még nem sikerült vízátfolyáson sem megúsztatni, pedig újonnan is elég sekély mintázat volt rajta. Szűken érte el a 6 mm-t. Ellenben száraz, és nedves, nem tocsogós úton is nagyon stabil, jól tapad. Szóval most egyenlőre a rotala, kuhmo, yokohama, lauffen vonalon látom a megoldást, esetleg még a nexen2, ha kapok rá valami nagyon jó ajánlatot. A kuhmo, yokohama és a nexen2 megfelelően teljesített az autobild teszten.
Ahogy olvasom a teszteket elég alacsony az átlagos futásteljesítmény, abból használtat megvenni nem nagyon érdemes szerintem, bár biztos lehet alig használthoz jutni néha.
Szívesen. Telibe én Pirelli Scorpiont használok az X5-ön illetve Hankook icept valamit az Astrán. De az itthoni telek miatt nagyon érik, hogy ha ezek elkopnak akkor 4 évszakos lesz mindenre!
Kaptam el esőt mindkét kocsival autópályán Görögország felé menet meg kinn is. Hegyekben Edessa irányában, semmi kellemetlent nem tapasztaltam. Szerinted a banán a Misi, Goodyear, Bridgestone, stb.? Mert ezt akkor cáfolom.