Nekem volt korábban olyan esetem, amikor a bérletet cserélni kellett volna (rontott igazolványszám miatt). Akkor a pénztárban azt mondták, hogy érvényesség kezdete előtt plusz költség nélkül kicserélik helyben, vagy az ügyfélszolgálaton (pl. a Déliben). Volt erről valahol kérdezz-felelek is a MÁV honlapján, de sajna most nem találom.
Az nem lett volna opció, hogy veszel egy mostani bérletet, s az augusztusit meg elteszed addigra?
A pénztáros augusztus 25-től adta és ezt csak a metrón vettem észre.
A nap végén visszamegyek a pénztárba és megnyomom a csere/visszaváltás gombot.
Pénztárosnő kérdése: - Kinél vettem a jegyet? Mondom , nem tudom, reggel fél 7 volt. Ezt követően 15-20 perc szaladgálás, konzultáció több pénztárossal, majd felajánlotta, hogy visszaválthatom a kezelési költség levonása után. A kezelési költség 1800 Ft. Ami neki egyébként egy gombnyomás.
A lényeg, nem én hibáztam, de engem büntetnek. Felháborító. Mint az is, hogy a számítógépes rendszerükön létezik csere/visszaváltás funkció, akkor miért kerül ez nekem 1800 Ft-ba?
Mint javíthatatlan és örök optimista ember, aki 45 éve ingázik vasúttal, bízom benne hogy létezik valahol egy értelmes vasutas, aki érdemi választ tud adni.
Aki nem tud előre berakni a cókmókjába ilyen esetben egy tekercs wc papírt, az így járt. Bármikor elfogyhat a vonaton, elég hozzá 10 fosós ember.
Én még a hotelbe is viszek magammal legalább egyet, mert nem szeretem, ha az ottani olcsó-gazdaságos papír a használat közben átszakad... vagy, ha időpont nélkül megyek az sztk-ba szakrendelésre... vagy időpont nélkül az okmányirodába jogsit hosszabbítani...
Vásàroltunk a pàrommal jegyet ès helyjegyet németországig. Erre se hely nincs,kalóz szerint majd összetalálkozunk valamikor a csatlatkozással és àt kell szállni,meg mosdóra se tudok elmenni,mert wc papír sincs. Àllni kell ki tudja hàny óràn keresztül pedig fizetünk a “helyért”. Kérdem én ez mi?
Nem az volt a gond, hogy elektronikus szar, mert Leányvártól kifelé pont hogy nem elektronikus biztosítóberendezés épült, hanem az, hogy a távközlési kapcsolat leállt a forgalomirányító központ és Esztergom között, így a forgalomirányító központban nem látták, merre vannak a vonatok, nem tudtak jelzőt és váltót állítani, illetve a sorompókról sem volt információ, a biztosítóberendezés pedig hiába várta a kezelői parancsokat, emiatt a műszaki hiba miatt nem kapott információt.
Szóval pont nem a biztosítóberendezéssel volt a gond, de egyszerűbb ezt kommunikálni - meg elsőre nem is volt még egyértelmű, hogy mi a baj.
Na megjött a válasz, szerintük, ha késik a saját vonatod, az utazás megkezdhető egy korábbi vonattal is akár a jegy érvényességének kezdete előtt 10 perccel. Csak akkor jó lenne felhívni a homo kalleruszok figyelmét is erre, mert ez így önmagában semmit nem ér egy tajtékzó vasutassal szemben. Mutogassam nekik ezt az e-mailt?
Firtattam még azt a témát is, hogy mi a francért nincs egy kis türelmi idő, hogy a vonat indulása után 5-10 percig lehessen még jegyet venni, ugyanis rendszeresen előfordul, hogy már a kiindulási állomásról 1-5 perc késéssel indul a vonat, de az hivatalosan nem kerül elismerésre, így a rendszer lezár a menetrendi indulás idejében, viszont lehet, hogy pont így éri el az ember a vonatot az utolsó pillanataban.
Természetesen a nagy szent bliccelésellenes kampányban ezt az "óriási" kiskaput ezt nem enegdhetik meg maguknak, de szerintük a legtöbb esetben elismerésre kerül a késés, és ennek megfelelően tolódik ki a jegyvásárlás lehetősége, de ha mégsem, arra nincs megoldásuk. Menjél a következővel és nézd végig, ahogy elmegy a vonat előtted. A régi jegyrendszerrel ezek semmilyen problémába nem ütköztek, sokkal egyszerűbb volt vele minden.
És egyébként ilyenkor mi történik, ha pirosat mutat a kütyü, de nem követi büntetés? Minden egyes ilyen eset miatt utólag előveszik a jegyvizsgálót? Vagy nem foglalkozik vele senki igazából?
Ha előbbi, akkor sürgősen változtatni kéne ezen az eljárásrenden, közben írtam is már panaszlevelet, de nem érkezett még válasz.
Ha viszont valójában senkit nem érdekel, és a jegyvzsgálóra van bízva, akkor ez csak szimplán az ő marhaságuk. Amelyiknek van esze és gondolkodik is, nyilván nem foglalkozik ilyenekkel. De aki csak pittyegtető, piros-zöld érzékelő droidként működik, és nem tud gondolkodni, arra nincs szükség.
A jegybeolvasó kütyü nem fogadja el érvényes jegynek ez a baj.
Fizetett az utas neki részletkérdés, hogy késő vonatra száll fel, nem tudja betéve a szabályzatot, érthető, hiszen ez egy értelmetlen szabály.
A 4 órás érvényességet megelőzően volt réges régen olyan jegy amin nem volt rajta, hogy mikor vették, csak sajnos a sorozatos jegy visszatérítések miatt megszüntették.
Nem volt kezelve, mert nem ért oda a kalauz, az élelmesek visszaváltották. Eredetileg 24,48, 72 meg 1 hónapos érvényességek voltak az a rendszer jobb volt... Aznapi érvényesség jobb lenne ahogy régen volt...
Amióta ez az ostoba jegyrendszer van, azóta probléma ez, és ha kifogsz egy analfabéta kalauzt, akkor ez az eredménye. Lehet itt pofázni, hogy járjon mindenki vonattal, ne azzal a csúnya autóval, de pont az ilyen 0 forintból móodsítható faszságokból van már elege mindenkinek. És az a baj, hogy ha az ilyen majom kihív egy rendőrt, az le fog szállítani, elő fog állítani, mert neki sem tudod elmagyarázni, hogy mi ezzel az egésszel a baj, a 8 osztályával ő sem fogja megérteni.
Orrba-szájba késik minden, de ha jön egy vonat, ami épp jó lene neked, és nem kell rá semmilyen helyjegy, még akkor is várd meg a fél órát késő másikat, hát hogyne. És akkor még arról pofázik a máv a közleményekben, hogy a vonatok késése nem jelenti automatikusan az utasok késését, mert ha jön egy korábbi késő, azzal el tud menni az utas. Hát kurvára nem így van...
Egyébként meg nincs igaza ebben az esetben, mert az eredeti vonatod indulási időpontját követően már érvényes a jegyed, akár erre a vonatra is. Egy értelmes ember nyilván azt mondja rá, hogy vár 1 percet, aztán lekezeli utána. De ha kifogsz egy 8 osztályos patkányt, aki örül, hogy kapott egy kis hatalmat a kezébe, akkor ez lesz.
Én legszívesebben eltakarítanám már az összes jegyvizsgálót a büdös francba a vonatokról, mert gyakorlatilag semmilyen értéket nem képviselnek, simán kiváltható lenne a munkájuk egy beléptetőkapuval meg perontükörrel, ahogy a HÉV is elvan nélkülük.
A tevékenységük kimerül annyiban, hogy tökig csavarják a fűtést évszaktól és napszaktól függetlenül minden vonaton, megnézik, hogy zöld-e a jelző, aztán elemlámpával integetnek, basztatják a jólszituált, normális utasokat ilyen piszlicsáré szarságokért, közben a kisebbségi utasokkal szemben nem mernek fellépni akkor sem, ha egyáltalán semmilyen jegyük nincs.
2024. január 26-án a 11.26-os Fehérvárról Délibe induló ( Tárnoki felszállással ) vonatra vettem telefonon kiegészítő jegyet a BKK bérletemhez.
Tárnokon ahogy kilépek a házból már mindent hallok amit a hangos bemondo bemond. 11.20 volt amikor az állomás épületéhez értem értem mire a lépcsőkhöz, ár 11.22. amikor hallottam hogy érekzik a vonat . Rohantam fel, hogy nehogy elmenjen, örültem, hogy elértem mielőtt becsukódott az ajtó.
Éppen leültem, mikor jött a kalauznő kérte a jegyeket és én ahogy mindig is szoktam mutattam neki, mondta, hogy ez nem jó erre a vonatra, mondom, lehet egy perccel hamarabb indult a vonat akkor mindjárt jó lesz. Kiderült, hogy a 11.16-os vonat késett 8 percet és én arra szálltam fel. FElszólított, hogy szálljak le a következő állomáson mert ez a jegy nem jó...a hangneme sem volt megfelelő ( aztán már az enyém se volt az ) mondtam neki miért szálljak le két perc miatt van jegyem van bKK bérletem ( ha két óráról lett volna szó akkor még értettem volna de így. Aztán közölte velem, hogy én mindig kötekedek, mondom miért kötekednék, mindig van jegyem , a vonat amire felszálltam késett, nem mondta be a hangos bemondom csak álítólag ki volt írva. Jóhiszeműen szálltam fel a vonatra nem szándékosan. Mondtam neki, hogy egyetlen egyszer beszéltem vele amikor azzal hencegett, hogy látta hogy leszállítottam a vonatról azt a fickót, ( az utolsó vonat volt 23.40 kb tavaly ) mondom neki erre reagáltam Önnek, amit akkor sem értettem hogy hogy nem szorul belé semmi empátia azt mondta a 23.40-es az nem az utolsó vonat, mondom neki hát melyik az? 0.40... és minden órában van vonat. Mondom azért komoly gondok vannak ott fejben ha a 23.40 az nem az aznapi utolsó vonat amelyhez sok esetben még van csatlakozás a többihez már aigha. Az a szitu egyébként úgy volt, hogy előtte két embernek is adott ki a vonaton jegyet mire a fiatalemberhez ért, aki elmondta neki, hogy rohant a vonathoz és nem tudott az automatában már jegyet venni.. ki is fizette volna de nem volt nála annyi pénz hogy a pótdíjat is kifizesse, nos erre vot ő igen büszke....
visszatérve az én esetemre, magyarázza már azt meg nekem valaki, hogy késő vonat esetén az éppen érkező vonatra amelyre ( jóhiszeműen szálltam fel csak két perc múlva lesz érvényes a jegyem miért kell a következő állomáson leszállítani. Mondtam neki hogy semmi jóérzés nincs benne , empátia meg végképp, és érthetetlen ez..azért vannak emberi oldalai is a szabályoknak. MA olvastam hogy több évet késett a MÁV a tavalyi évben....de mi minden körülmények között mindent betartva utazhatunk még két perc sem fér bele. Nem voltam kedves a nővel, mert hihetetlenül arrogáns egyébként mindig amikor ő a kalauz. Nem velem ( mert nekem most volt az első afférom vele ) de másokkal is ..és ettől ő boldog..hogy lehet ilyen embereket emberek közelébe engedni. Amikor kérdeztem a nevét nem mondta meg, a leszállás előtt ( érd-alsón ) ugye Érdligetől már a BKK is jó ( hihetetlne ) hogy mutssa a jegyét ha most jó akkor ne szálljon le...de addigra már nem foglalkoztam vele... az a nő beteg... ( csak azért szálltam le egyébként mert jött mögötte az amivel
És akkor hogy fel vannak itt háborodva a nagy vasutas hangadók, mikor odapirít nekik valaki.
Gondolom ez a ballonkabátos majom is azon a vonaton keménykedett, amin dolgozó emberek meg iskolások utaztak, mert mikor egy 10 fős c. banda szállja meg a szerelvényt, akkor az 1. osztályon lapít mindegyik.
Tényleg olyan baromi nehéz felszerelni a peronokra egy rohadt beléptetőkaput meg egy jó nagy tükröt, mint ami a HÉV-vonalakon van? Sokkal egyszerűbb lenne mint az éves nyafogását hallgatni ezeknek, hogy ennyi meg annyi béremelés jár nekik. Ha rajtam múlna egy méretes lónemiszerv meg egy felmondólevél járna nekik.
Ha már nagy a baj vasútnál, legalább a stílus lehetne elfogadható. Reggel a 4617-re megint nem lehetett felférni (egy kocsival jött), az ellenőr viszont az utasok képébe röhögve pökhendin: "ez is vonat, sínen jött, nem?". Hát kösz nem.
Ellenben a haverja, aki leszállt, az legalább teljesen korrekt volt - max respect érte.
Menetrendváltás lesz. Szokás szerint az utolsókig húzzák az új menetrend kihirdetését.
Ennek legkésőbb szombat este fel kellett volna kerülnie. Akkor a vasút azt mondta várhatóan hétfőn v. kedden lesz nyilvános. (De ezt nem ők szabják meg.)