Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

anonym19 Creative Commons License 20 órája 0 0 156727

Tudom hogy kevésbé vag híve a dióhéjas tisztításnak, de lehet adok neki egy esélyt N.Tibinél.

Előzmény: BmS1 (156726)
BmS1 Creative Commons License 20 órája 0 0 156726

Igen.

Praktikusan a szelepeket, szívósort... tisztíttatni kell.

Előzmény: anonym19 (156725)
h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 22 órája 0 0 156725

Szerbusz BmS!

 

Kevésbé hagy nyudogni az a jelenség, hogy hideg motort indítva köhög egy kicsit az autó. A közvetlen befecskendezésű benzin motoroknál elég sokat taglalják hogy a szívó szelep kokszosodása okozhat ilyen jelenséget 120-150 ekm után. A dízlekek is ugyebár közvetlen befecskendezésűek már egy jó ideje a kérdés, hogy a kokszosodás nyílván itt is ismert jelenség, de okozhat-e ilyen problémát? 

 

Csilla Tersánszki Creative Commons License 23 órája 0 0 156724
bogar51 Creative Commons License 6 napja 0 0 156723

A műszerfalat nem kellene szétszedni.. :-) Csak a rádiót kell valamennyire kihúzni.. megfelelő segédeszközzel.. Tápot nem kellene levenni... ha kódos, tudod a kódot? Ha nem, autórádióst javaslok... vagy Saab szerviz...

Előzmény: Packard Walsh (156722)
Packard Walsh Creative Commons License 6 napja 0 0 156722

Szia!

 

 Akkor ahhoz gondolom műszerfalat kellesz bontanom?   Vagy is ki kell venni a rádiót?

Előzmény: bogar51 (156720)
BmS1 Creative Commons License 6 napja 0 0 156721

Szia!

 

Volt egy rendes esésem, tekerésnek annyi, a bringák lógnak a garázsban. Az egyikre ( Merida Speeder ) pedig elég sokat költöttem, Brooks nyereg, spéci pedálok, egyéb cuccok.

A Cube csinál nagyon finom dolgokat. A nejemnek vettünk egy pedelec- et, de nehéz, nem tudta megszokni. De egyre jobbak ezek is.

Előzmény: KawaBazsy (156717)
bogar51 Creative Commons License 2019.10.15 0 0 156720

Megnézném az antennakábelt közvetlenül a rádiónál...

 

Előzmény: Packard Walsh (156716)
ketyosz Creative Commons License 2019.10.14 0 0 156719

A képek lemaradtak...

ketyosz Creative Commons License 2019.10.14 0 0 156718

Szervusztok,

Tűzeset miatt kialakult helyhiány miatt eladóvá vált az eltenni szándékozott régi autóm, egy SAAB 9-5 2.0t 1998-ból. Az autó 14 éve van a tulajdonomban - 150000km-el vettem, jelenleg 265000 km van benne. 3 éve áll, azóta ideiglenesen ki is van vonva a forgalomból.

Az autó automataváltós, amely hibátlanul működik.
Felszereltsége SE, bőrrel, plusz Aero küszöb és lökhárító szoknya, valamint a prémium hifi Harman-Kardon hangszórókkal.

Motorja 2000 köbcentis, kis turbóval. A motorját igényesen, teljes körűen felújítottam nem sokkal a vásárlás után 2006 környékén, tehát jelenleg kb. 100-110000km van benne. A forgalmiban 110kW/150LE szerepel, de jelenleg egy E85-öt is fogadni képes 205LE-s "nyitott SID"-ű szoftver van rajta. A kocsihoz anno megvettem a Nordic Stage1 (zöld injektorokhoz) és a Maptun Stage1 (piros injektorokhoz) tuningszoftvereket, valamint egy K&N légszűrőt, amelyeket szintén adok az autóval, ahogy az eredeti gyári map-et is.
A legutóbbi vizsgára való felkészüléskor kapott egy új dobot, négy új féktárcsát betétekkel, valamint egy szett új hátsó rugót.

Az autóhoz jár a rajta lévő 17 collos "Hammerhead"/kalapácsos felni 205/50 R17 méretű Barum Bravuris2 gumikkal, valamint egy téli szett, gyári lemezfelnin 195/65 R15 méretű Continental WinterContact gumikkal és gyári dísztárcsákkal, valamint a rá valő König hólánccal és keréktartóval.
Az autón a forgalmiba is bejegyzett, műbizonylattal rendelkező levehető Brink vonóhorog van, amihez tudok adni kitöltetlen műbizonylatot is, ha másik autóra szeretné az új tulaj átszerelni.
Számos egyéb kiegészítőt adok az autóval, így például adom mellé a gyári tetőcsomagtartót, rá három darab bicikliszállítóval (de a negyediket is odaadom, ha megtalálom). Adok pótalkatrészeket, célszerszámokat (pl. pót ECU, motorblokk kiegyensúlyozó-tengely csapágy kihúzó-beütő). Adok hozzá BDM adaptert a szükséges kábelekkel és szoftverekkel együtt, amivel az ECU map-eket lehet fel- és letölteni. Adom mellé az alkatrészlista (EPC) és a javítási útmutató (WIS) szoftvereket. Adom mellé a Hirsch, Nordic és MapTun tuninszoftvereket tartalmazó forrást, ahol nem csak ehhez az autóhoz, de szinte az összes benzines motorú 9-3 és 9-5-höz vannak a tuning map-ek. Jár hozzá egy Bluetooth kihangosító is típusspecifikus Brodit telefontartóval, amely nem FM transzmitter, hanem rendesen a HiFi-be van kötve.Az autó nem hibátlan (a klímadoboz műanyagtengelye sajnos eltört), de jó állapotban van, a bal hátsó kerékíven kezdődő rozsdafoltot kivéve korróziómentes. Igény (és a járulékos költségek megfizetése) esetén levizsgáztatom és visszahelyezem forgalomba. Az idei mozgatáshoz kapott egy új akksit is.
Az autó igazi szerelem volt mindig is, pont azért kerül eladásra, mert egy tűzeset miatt odalett a garázs és a műhely, így nem tudom hol tárolni, azt pedig nem szeretném, ha szétrohadna a szabadban.
Előéletét, a motorfelújítást itt vissza lehet követni.

A fentiek csak egyben eladók, külön nem. Az ára 350990.- Ft.

KawaBazsy Creative Commons License 2019.10.14 0 0 156717

Hitted volna, h a Porsche csinálja meg a (sztem) legjobb villanyautót? :-)

Amúgy cangázol még, mester? Én a napokban újítottam, vettem egy szíjhajtású, agyváltós trekking bringát (Cube Travel Pro). Baba cucc, a köv cangám meg sztem - mivel addig csak öregszem - pedelec lesz. :-)

Előzmény: BmS1 (156711)
Packard Walsh Creative Commons License 2019.10.14 0 0 156716

Üdv urak!

 

  A kocsimban egy jó ideje elég gyenge a rádiójel,még a helyi rádióknál is szokott sisteregni!  Mit kellesz kicserélnem,szerelnem,javítanom-javíttatnom :DDDDD ?????????

anonym19 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 156715
anonym19 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 156714

Szerintem ez szerviz lesz.

Előzmény: László Berki (156712)
MortalWombat Creative Commons License 2019.10.06 0 0 156713

Urak!

 

Jól látom, hogy ez a "csúcsmotor" egy hengerenkénti 2 szelepes OHV motor?

https://www.vezess.hu/vezetunk/2019/10/05/500-km-ora-a-hennessey-celja-itt-van-hozza-a-motor/

 

Ahogy egy neves régebben celeb, manapság állatvédő mondotta volt: "És ez így most hogy?"

László Berki Creative Commons License 2019.10.03 0 0 156712

Sziasztok!

 

Kérlek segítsetek nekem van egy 9-3 as Saab -om 2009-es 1,8t, kulcsot cseréltem csak ház és mikrokapcsolót, szépen működik mindkettő, gyújtást is ad, de ha becsukom az ajtót automatikusan bezár és kb 5mp ként villan az elakadásjelző. Valószínüleg sokáig volt elem nélül a táp, és újra kellene tanítani?? Csere után nem csinálta rögtön csak reggelre vettem észre hogy lassal villog és bezárt. Van otthoni megoldás erre? Előre is köszönöm. 

 

 

BmS1 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 156711

Hogy a gyártók mit hintenek el (saját pillanatnyi érdekei szerint) az egy dolog. Hitte volna bárki tíz éve, hogy a Porsche, a kemény sportosság zászlóvivője felhagy a manuális váltóval? Hitted volna, hogy a BMW, "aki" mindig lekezelően nyilatkozott a fronthajtásról, autók millióit küldi utcára elsőkerék hajtással?

 

Az új dízelekkel a probléma nem akkor van, amikor újként átveszi az első tulaj, hanem a harmadik, immár ruppótlan gazdánál, aki nem tud, de gyakran nem is akar olyan "felesleges" dolgokra költeni, mint pl. a részecske szűrő. Soxor hallottam már azt az érvelést, hogy jó, jó, de a benzinessel a helyzet ugyanez. Nem egészen, sőt, eléggé más. A kiütött benzines katalizátor is nyilván baromi káros, de közel sem annyira, mint a részecskeszűrő nélküli dízel. Az egyéb olyan "apróságokról", mint pl. a -gyári állapotú- eltérő zajszennyezés, még nem is beszéltünk. Csúnya traktorhanggal épp most állt be a műhelybe egy dízel Audi. Benzines társa hangja az irodában nem is igen hallható.

Én nem hullatok könnyeket a dízel bukásán.

Előzmény: BmS1 (156710)
BmS1 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 156710

Persze, vannak területek, pl. hajózás, haszongépjármű, ahol még tartja magát a dízel. Nem nagyon van más.

Előzmény: KawaBazsy (156708)
anonym19 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 156709

Én nem rég voltam a Robert üzemben.  Ott azért elhintették hogy ban a dízelben még potenciál, mert hogy Günterék a gázolaj melegítéssel bőven lementek a megengedett károsanyag kibocsátás alá. Aztán hogy ebből mi igaz az már jó kérdés...

Előzmény: KawaBazsy (156708)
KawaBazsy Creative Commons License 2019.10.02 0 0 156708

Azért megvan a dízelnek a helye továbbra is,  teherautóban pl nem vennék mást. Sokat cuccolok az építkezés miatt, s bezony szarig pakolva jól jön az a nyomaték..

Előzmény: BmS1 (156707)
BmS1 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 156707

Igen, én is ezt próbálom ragozni.

A (túlnyomórészt) jogos támadások miatt a gyártók egymás után kiveszik a kínálatból a dízelt. Most (szerintem) új dízelt venni botorság, használtnál meg rendes értékvesztést kell bekalkulálni.

üdv

Előzmény: anonym19 (156706)
anonym19 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 156706

Szia Sanyi!

 

Az enyém az biztosan a bontóban fog kikötni. Véleményem szerint ezzel a dízellel nem fogja megvenni senki a saab-ot a jövőben, vagy csak nagyon nevetséges áron, amiért meg nem fogom eladni, főleg hogy jócskán fordítottam már rá. Úgy hogy vélhetően egy pár évig még biztosan menni fog aztán majd meglátjuk.

Előzmény: BmS1 (156705)
BmS1 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 156705

Ez így van.

Ha nem 50km az, hanem 44, a legtöbb embernek épp elég.

Még 1-2 év, a tényleges hatótáv 10-20 km-rel biztos emelkedik. Közben egyre kiforrottabbá válnak ezek a technikák, erre megy a világ. A dízeleket meg lassan kiírják a gyártási programból. Dízelt most eladni kell, nem venni, szvsz.

Előzmény: KawaBazsy (156701)
anonym19 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 156704

A teljesítményből számítódott a felület. Nyilván ettől többre lesz szükségem ha átállok egy ilyen közlekedési formára. 

Előzmény: KawaBazsy (156703)
KawaBazsy Creative Commons License 2019.10.01 0 0 156703

Teljesítményre nézd, ne felületre.. :-)

Anyámé az említett, névleges csúcsteljesítménnyel tavaly 3234 kWh-t termelt. Ez egy átlagos villanyos, vagy PHEV autóban 15-18E km-re elég áram.

Előzmény: anonym19 (156702)
anonym19 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 156702

Mi most a cégnél rakattunk fel ahol dolgozok. Már nézegettem hogy nekem hány négyzetméter kell, kb fél éve.

Előzmény: KawaBazsy (156700)
KawaBazsy Creative Commons License 2019.10.01 0 0 156701

Te, ebben ugyanaz a hajtáslánc van, mint az általam említett Hyundai-ban, 8.8 kWh az akku.. Melegben, országúton elmehet 50 km-t, ha tojással a lába alatt vezet a sofőr. Ha meg nem, akkor kevesebb.

Előzmény: BmS1 (156694)
KawaBazsy Creative Commons License 2019.10.01 0 0 156700

10,5 év. :-) Anyám felrakatott egy 2.65 kWp teljesítményű napelem rendszert, a számítást a 2018-as adatok alapján csináltam, monitorozza magát a cucc folyamatosan, úgyhogy élő adattal számolok.

Előzmény: anonym19 (156696)
blueye Creative Commons License 2019.10.01 0 0 156699
Igen a Saab eladása nem könnyű ügy, jól emlékszem rá pedig már régen volt nekem :)
A 100 km szerintem hamar meglesz.
Előzmény: anonym19 (156698)
anonym19 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 156698

Hát nézd, az autó eladása már most kérdéses ha a Saab-ot nézzük. : ) 

 

 

Autó költséget pedig azért nem számolok, mert a jelenleginek is van. Nem is kevés a tankoláson felül. Mivel ez még gondolat szintjén jött elé a hétvégén a fejemben, nem hiszem hogy attól kell tartanom hogy holnap még nem lesz panelem, de az autót tölteném. :) 

Mire eljutok a megvalósításig, már az is lehet hogy a PHEV már nyulagmazva lesz és nem fejlesztik tovább, vagy éppen az lesz a jövő. Bár ezt kétlem. Minden esetre a tisztán elektromos autóban nem hiszek egyelőre, ha pedig A PHEV-k valamilyen oknál fogva fejlődnek annyit hogy 100km már üzembiztosan megtehető tisztán elektromossal akkor nem fogok gondolkodni a váltáson. 

Előzmény: blueye (156697)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!