Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

G.Erdelyi Creative Commons License 45 perce 0 0 161481

mit ertesz az alatt, hogy szarok?

ha azt, hogy ami a "piacon" fellelheto, majdnem mind rottyon van, akkor kb igazad is lehet.

 

viszont a B207x motor egy alapvetoen nagyon strapabiro konstrukcio ha megkapja a megfelelo karbantartast, valoszinuleg pont ezert nem nagyon talalni a piacon egyben levo darabot, mert akinek ilyenje van es szereti / karban tartja, az nem adja el.

 

pl az enyem B207E egy kicsit megbabralva, 340e km-el es a motorhoz / turbohoz nem kellett meg komolyabban hozzanyulni.

most tervezek egy komplett vezerles cseret (+egyebeket), de igazabol csak megelozo jelleggel, szoval nem csorog meg a lanc es kvazi semmi baja, de ennyi km utan egeszen biztosan vannak mar kopasok vagy valamennyi lanc nyulas.

 

viszont mivel addig akarom tartani a gepet, amig "szet nem hullik", egy ilyen beruhazast esszerunek tartok.

Előzmény: Captain Caveman (161479)
G.Erdelyi Creative Commons License 45 perce 0 0 161480

igen, az elso szemelyes vizit megtortent.

a melyrehato hozzaertesehez ketseg sem ferhet.

 

egy nagyobb mutetre viszem majd hozza a gepet, de csak jovore, es a reszletek egyeztetese meg folyamatban van.

Előzmény: anonym19 (161478)
h i r d e t é s
Captain Caveman Creative Commons License 9 órája 0 0 161479

Folyamatosan agyalok , egy 9-3 ason,  de az a szörnyű, hogy a leghasznàlhatóbbnak, a fiat motoros tűnik.

Viszont èn benzinest szeretnèk.

Abbòl pedig -màr bocsànatot kèrek , mindenkitől, de - csak sz@rok vannak.

 

Ha eljezdem hasznàlni, szèthullik, atomjaira.

Pikk-pakk.

 

Előzmény: G.Erdelyi (161477)
anonym19 Creative Commons License 10 órája 0 0 161478

Mi a helyzet a tota szervizzel? Jártál már ott?

Előzmény: G.Erdelyi (161477)
G.Erdelyi Creative Commons License 5 napja 0 0 161477

igy igaz.

most mar saab bontassal sem foglalkoznak.

raktarkeszletuk meg azert tisztesseges es be is tudnak szerezni gyakorlatilag barmi beszerezhetot saab-hoz, de azert ez mar nem az, mint volt.

Előzmény: Sütemények Réme (161469)
BmS1 Creative Commons License 6 napja 0 0 161476

A Ford korábban szállított a C-Max -ba is "Ford Ergonomie Sitz" megjelöléssel is -gyakorlatilag AGR- üléseket. Lehet, hogy ez épp ilyen.

Előzmény: KawaBazsy (161475)
KawaBazsy Creative Commons License 6 napja 0 0 161475

A C-Max-nak nem AGR, vagy nem tudom (ebből csak fullost hoztak Európába), de marha kényelmesek a bőrfoteljei. 

 

 

 

Előzmény: BmS1 (161474)
BmS1 Creative Commons License 6 napja 0 0 161474

Úgyis Kuga Vignale PHEV lesz belőle :-)

 

A Kuga 2,5 PHEV, FHEV  (nekem) tényleg bejövős. Az újak (2024-) tényleg jók, de még drágák. A korábbi szériának pont a kényelem az egyik gyenge pontja, az ülések valahogy nagyon el vannak cseszve. A Vignale AGR ülései abból a szériából is jók, de ez meg ritka madár...

Előzmény: korzo (161473)
korzo Creative Commons License 6 napja 0 0 161473

Úgyis Kuga Vignale PHEV lesz belőle :-)


Nem rossz a Pug 3008 1.6 PureTech sem (akár hibrid kivitelben is), a Focal is jól szól benne, de az a futómű nagyon messze van a jótól.

Előzmény: KawaBazsy (161472)
KawaBazsy Creative Commons License 6 napja 0 0 161472

Ajánlom a full size terepjáró/pickup vonalat, azokba felfelé kell beszállni. :-)

Előzmény: BmS1 (161471)
BmS1 Creative Commons License 6 napja 0 0 161471

Van rá orvosság :-DD

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/peugeot/508/peugeot_508_sw_1.6_puretech_gt_pack_eat8-21410695

 

Most van az nálam, amikor már a praktikus szempontok előtérbe kerülnek...

Nem vagyok a SUV öszinte híve, de egy kicsit emeltebb autókat nézegetek a sportkombi helyett. Kicsit könnyebb ki-beszállás, jobb kilátás hátra. Nyugger szempontok :-(

Előzmény: KawaBazsy (161470)
KawaBazsy Creative Commons License 2025.11.20 0 0 161470

Még én is, de sajna nincs ilyen itthon.. marad a bringa. :-)

Előzmény: Rumcice (161468)
Sütemények Réme Creative Commons License 2025.11.20 0 0 161469

Nèhàny....jònèhàny?!?....ève, mèg Saab-okkal, volt tele a parkolò...

Jò volt làtni őket. Pont.

Pàr napja meglepő làtvàny, fogadott.... :-(

Ès lassan, elmùlik a vilàg dicsősège....

 

https://ibb.co/QFyJNHz1

https://ibb.co/CpzR7f2P

https://ibb.co/9kdgpDGd

Rumcice Creative Commons License 2025.11.19 0 0 161468

Azért van ennek jó oldala is: be tudok ülni és ki tudok szállni a lapos autókból. :)

Előzmény: BmS1 (161465)
BmS1 Creative Commons License 2025.11.19 0 0 161467

"Mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni"-  megmondta anno az egyik Nagy Emberünk is.  :-D

Előzmény: anonym19 (161466)
anonym19 Creative Commons License 2025.11.19 0 0 161466

Ma már azért mindenhol hígul minden.  A gpt es társai meg tovább rontják a helyzetet. Nincs valós értékelhető, séróból előszedett tudás. 

A legszebb amikor olyan valakivel kell szakmai dolgokról vitatkozni akinek köze nincs az adott témához, de legalább az AI tolja magából az értelmet. 

 

Van egy számomra nagyon frappáns mondás. Dr. Orosz László mondta. 

Valahogy úgy hangzott hogy " a demokráciában az a jó, hogy mindenki úgy marad hülye ahogy akar."

 

Előzmény: BmS1 (161461)
BmS1 Creative Commons License 2025.11.19 0 0 161465

Szinte teenager vagy !! :-DD

 

Győr kb 50 éve :-((

Előzmény: Rumcice (161464)
Rumcice Creative Commons License 2025.11.19 0 0 161464

BME, kb. 25 éve. :)

Előzmény: BmS1 (161463)
BmS1 Creative Commons License 2025.11.19 0 0 161463

Ráadásul megmaradt egyszerű, közvetlen embernek, humorérzékkel megáldva.

Te mikor koptattad a padot Győrben (esetleg BME ) ?

Előzmény: Rumcice (161462)
Rumcice Creative Commons License 2025.11.19 0 0 161462

Tanított. Jó tanár, jól magyarázott, mindig mindenre volt valami gyakorlati példája, nagyon kedveltük az óráit.

Előzmény: BmS1 (161461)
BmS1 Creative Commons License 2025.11.19 0 1 161461

Szomorú hír "szűkebb hazádból".

 

Ez év végén megszűnik a győri kötődésű Autotechnika...  35 küzdelmes év után. Kezdetben csak nyomtatott formátumban, később persze lett web-oldaluk is. A létrehozója, főszerkesztője, motorja végig Dr. Nagyszokolyai Iván címzetes egyetemi docens volt. Szvsz a legszínvonalasabb hazai ilyen témájú műszaki  kiadvány volt, amellett a  főszerkesztő törekedett a nehezen megérthető témák "emészthető" tálalására is.

 

Szóval: szegényebb lett a hazai autós kultúra.

 

Persze, ömlik ránk a neten az autós témájú cikk, videós anyag, csakhát... Mély meghajlás, tisztelet a komoly szakmai tudású, felkészült szerzőknek, de a helyzet mégiscsak az, hogy az ilyen anyagok jó része kontrollálatlan végtelenül silány bóvli. 

 

Hát ez van :-(

 

 

 

 

Előzmény: anonym19 (161460)
anonym19 Creative Commons License 2025.11.14 0 0 161460

Hahaha. 

Emlékszem amikor költöztem a szigetközbe és Győrben a hivatalos nevén körgeometriás csomópontban széthullott a 600-as váltókulisszája és csak 3-ik, valamint 4-ik sebesség maradt. Annyit mondtam csak az asszonynak hogy mire odaérek jelöljön ki egy helyet ahol nem lesz útban az autó és fel lehet gyújtani. :D 

 

Fuhh de gyülöltem addigra már azt a szarkupacot. 🤣

Előzmény: BmS1 (161459)
BmS1 Creative Commons License 2025.11.14 0 0 161459

Punnyadás ellen Rover :-DD

Előzmény: anonym19 (161458)
anonym19 Creative Commons License 2025.11.14 0 1 161458

Érdemes volt behozni ezt a szálat. Végre volt egy kis pörgés. :D

Előzmény: BmS1 (161457)
BmS1 Creative Commons License 2025.11.14 0 0 161457

Urak, nem mintha annyira fontos lenne, pár szót megér még a Rover / BMW ügylet.

 

OK, hogy BMW 5, OK, hogy egy fejlett hajtáslánc birtokába került a BMW.... de..

 

A BMW egyszerűen jó befektetésnek gondolta a Rover megvételét. 800 millió Fontjába fájt, ami felülmúlta a Honda 600 MFontos ajánlatát. "Itt van az ágytál, amire vágytál", az övéké lett.  De nem mérték fel jól a Rover helyzetét, az angol gyártó nagyon mélyen volt, és irgalmatlan pénzt kellett évről évre beleölni. Ehhez még hozzájárult 1998-ban az angol Font jelentős megerősödése a Márkához képest. A BMW konszern a Rover kaland miatt nagyon kritikus helyzetbe került, kormányzati segítséget várt, fejek hullottak a legmagasabb szinteken, köztük a BMW csúcsfőnöké,  (Bernd Piscehtsrieder) is.

 

 A "jól járt a BMW, mert övé lett ilyen-olyan technológia" érvelésben lehet igazság, csakhát amit bukott, azon az áron akár hússzor megvehette volna a szóban forgó licenszeket.

 

A RR pl. 1998 óta tartozik a BMW AG-hoz. Amennyire tudom, működik a dolog, a BMW itt nem egy végtelenül leült gyártót tett magáévá.

Sütemények Réme Creative Commons License 2025.11.14 0 0 161456

Elnèzèst, hogy belekotyogok....

Az összkerekes 3as bmw, nem mitshubishi lancer, összkerèkhajtàsàn ,alapszik?

Nem tudom, csak kèrdezem...

Előzmény: Rumcice (161454)
korzo Creative Commons License 2025.11.13 0 0 161455

Nézd meg mind a kettőt! Élőben azért nagyon előjön a differncia.

Előzmény: KawaBazsy (161452)
Rumcice Creative Commons License 2025.11.13 0 0 161454

A BMW a Rovert a Land Rover összkerékhajtás know-how megszerzése miatt vette meg.

 

Lehet, hogy veszteségnek lett elkönyvelve, de 1999-ben kijött az E53 X5, 2000-től van összkerekes E46, aztán összkerekes E60, X3... mostanra a paletta több, mint fele összkerekes.

 

Megtérülő befektetés volt a Rover.

Előzmény: BmS1 (161453)
BmS1 Creative Commons License 2025.11.13 0 0 161453

 Kis adalék a végére. A BMW egyetlen év alatti vesztesége:

 

"A német luxusautó-gyártó BMW 4,9 milliárd márka (4 milliárd dollár) veszteséget könyvelt el 1999-ben a Rover folyamatos veszteségei miatt, de a vállalat bízik a nyereséges jövőben, miután elvált a brit leányvállalattól."

 

 

 

Előzmény: korzo (161451)
KawaBazsy Creative Commons License 2025.11.13 0 0 161452

Na vazz, akkor döntsem el.. :-) De ebben a kategóriában a tágasabb kéne, nem motivál a sportosság.

Előzmény: korzo (161450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!