Keresés

Részletes keresés

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 26 órája 0 2 51162

Csak vizsgálják meg az összeset, javítsák ki azonnal. Tartson egy kicsit tovább, de legyen rendeltetésszerű ezután évtizedekig, nem gondolod?

Quebecben pár éve leszakadt egy felüljáró az autópályára. Szerencsére áldozat mentes volt az esemény. Azóta az összes hidat megvizsgálták, számosat újjá is építettek. Senkit sem zavart az ebből fakadó utazási kellemetlenség. Az akció elgondolkoztatta a többi provincia illetékeseit is, és mindenütt hasonló akciókhoz fogtak. Apránként rendbe jövünk... itt is, és otthon is.

Előzmény: Autobahn89 (51161)
Autobahn89 Creative Commons License 27 órája 0 0 51161

https://nif.hu/2020/06/ujabb-szakertoi-vizsgalat-meri-fel-az-m0-egyik-hidjanak-allapotat/

 

Na ha még itt találnak valamit, akkor elfelejthetjük a 2020.szeptemberi teljes átadást.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 51160

Persze, de ilyet nem is állítottam.

Előzmény: NAR (51157)
netudd1 Creative Commons License 2 napja -2 0 51159

":-)

30 év 

15-20 évente kopó réteget kellene cserélni "

 

Viszont épp fele a 60 évnek. 

Én nem azt mondtam, hogy elég, hanem azt, hogy a terv szerint ennyi lesz. 

És természetesen ezen felül a kátyúzást is rendesen el kell végezni

Előzmény: totyit (51153)
totyit Creative Commons License 2 napja 0 1 51158

már régen el kellett volna kezdeni 

sőt nem is kellett volna abbahagyni mert az út felújítás egy folyamatos munka 

az amortizációs folyamattal párhuzamosan kellett volna kopóréteget cserélni 

de Magyarországon hagyták legatyásodni az utakat 

most meg lehet elég sok helyen az alapig visszabontani az utat 

sokkal olcsóbb lenne  " csak " 1 kopóréteg csere 10-15 évente mint 30 évente a teljes utat újra csinálni 

és az olcsóbban most benne van ami az autókban meg ember életben keletkezik veszteség is 

Előzmény: ÁsítóSárkány (51156)
NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 51157

Gondolom ritka az az eset, amikor ugyanaz a kamion tölti Bicskén és Gödöllőn is a boltokat (egy napon belül).

Előzmény: ÁsítóSárkány (51155)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 51156

valamikor viszont el kellene kezdeni a karbantartást, mert a helyzet csak egyre rosszabb lesz, egyre nagyobb lesz az amortizáció-adósság...

Előzmény: totyit (51154)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 51155

A szémokban amúgy benne vannak a szupermarketláncok tehergépkocsijai amik az üzleteket tölteni járnak körbe, meg a futár furgonokat?

Vagy csak telibe a tranzit ami átmegy és nem áll meg sehol?

 

Az utóbbira tippelnék...

Előzmény: NAR (51143)
totyit Creative Commons License 2 napja 0 0 51154

32500 km a közút hálózat hossza 

ennek a több mint 50%-át azonnal fel kellene újítani annyira rossz állapotban van 

itt már nem elég a kopóréteg csere 

a kopóréteg cserét  a 10-15 éves úton lehet elvégezni 

ott ahol még nincsen annyira szétjárva meg széttöredezve , kilyukadva az út 

 

Előzmény: netudd1 (51152)
totyit Creative Commons License 2 napja 0 0 51153

:-)

30 év 

15-20 évente kopó réteget kellene cserélni különben az alatta található rétegek is tönkre mennek 30 év alatt ill. lemarják mert már felgyűrik a kamionok

1000 km -t biztos nem újítanak fel belőle 

ahogy ez eddig sem sikerült az elmúlt 10 évben egyszer sem 

volt itt nagy felújítási terv 

aztán 2-3 év alatt csinálták meg amire annyira nagyra voltak

közben meg tovább amortizálódnak az utak 

a jelenlegi rossz állapotú hálózaton egy évi 2-3 ezer kilométeres felújítási ütem tudna érdemben javítani 

és ezt 10 évig kellene tolni 

mert 10 év múlva már lehet előröl kezdeni megint a kopóréteg cserét 

Előzmény: netudd1 (51152)
netudd1 Creative Commons License 2 napja -1 0 51152

Ez olyan 1000 km felújítására elegendő. Ha van 30 e km út, akkor 30 évente minden út sorra kerül....szemben a mai 50-60 éves utakkal. 

Előzmény: totyit (51121)
netudd1 Creative Commons License 2 napja 0 0 51151

"És mi a helyzet azokkal a járművekkel, amik M1/M7 - M2/M3 viszonylatban mennének,"

 

Az M1-M3(és M2) kapcsolat északra rövidebb lenne, az M7-M3 megy az M0 délen, az M2-M7 meg választhat. 

 

Az M0 dél azért zsúfolt most, mert megy a felújítás, kapacitásbővítés. 

Előzmény: Avaar (51120)
Avaar Creative Commons License 2 napja 0 1 51150

A koronaszélesség valóban teljes mértékben megakadályozza, hogy autópálya legyen, de nem az az egyetlen. 

Előzmény: zsoooc2 (51148)
rm40 Creative Commons License 2 napja 0 0 51149
zsoooc2 Creative Commons License 2 napja 0 0 51148

Üdv!

 

Az M44-es autóút ugye autóút lesz (a jelenlegi és a most épülő szakaszok)? Továbbá, a koronaszélessége miatt nem lehet "csak úgy" autópályává átépíteni, ugye?

aladar644 Creative Commons License 2 napja -1 1 51147

Sok a hungarikum,de amiben nagyon erősek vagyunk,az a kimagyarázás, dumálás. Konkrétan  a hazudozás.

Találtam egy cikket ezzel kapcsolatosan:https://balkanimozaik.blog.hu/2018/01/28/kinaiak_epitik_montenegro_elso_autopalyajat

 Szerbiában 150 km autópályát építettek 2 év alatt.

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/10/igy-porog-fel-a-szerb-autopalya-epites

de,lehet erről már volt szó.

Ahol fontos az autópálya építés,ott építik,ahol nem fontos,ott megmagyarázzák,hogy miért nem.  Pl. egy banánköztársaságban.

Előzmény: dimelo (51146)
dimelo Creative Commons License 2 napja -1 3 51146

Olvasgatom a terebélyesedő M0-Ny vitát és eszembe jutott egy utász anekdota arról, hogy

miért drágább a magyar autópályaépítés, mint a horvát...

Egy "szakértő" így érvelt: Horvátországban ott helyben megvan az útalap, "esetleg" fúrni, robbantani kell,

míg Magyarországon oda kell SZÁLLÍTANI az anyagokat...és az a drága:(((

 

Most egy új drónfotó Montenegróban bemutatja milyen is a "helyben" található útalap...

 

2020. januárban kezdték el bontani, 4 hónap múlva, május 15-én még messze van a pályaszint,

de az 5 exkavátor nap-mint-nap tovább koptatja a hegyet...

 

A "bölcs" szakmai tapasztalat szerint,az M0-Ny építése olcsóbb lehet, mint az Alföldön, mert "helyben" van az anyag?

Vagy azért sántít a bemutatott példám, mert Montenegró nem Horvátország?

 

 

Előzmény: NAR (51143)
Avaar Creative Commons License 2 napja 0 0 51145

Akkor számoljunk összesen 600 kamionnal, tehát 1500 EJ. 

Az M0Ny - M0D egymást tudnák helyettesíteni balesetben. Ezt csak egy előnyként említem meg, nem ezért kell megépíteni. 

Ha a példa kedvéért a 17. kerületbe megy valaki az M1-esről (mondjuk Bécsből), akkor csak simán végigmegy 140-nel, és 25 perc alatt otthon van. Ugyanez annak, akinél nincs M0, a városon keresztül egy jó hosszú történet, és ha hétköznap reggel ér haza Bécsből, akkor Budaörstől még 1 óra hazaérni. 
Lehet mondani, hogy nem arra a néhány Bécsből/Balatonról, vagy akárhonnan hazatérő solymári, vörösvári stb. miatt kell drágán építeni valamit, de ugyanúgy számít ez is szerintem, mint az a ki tudja hány kamion, meg tranzit autós. Elfogadom, ha valaki szerint felesleges, szerintem egyáltalán nem az. Pedig én aztán évente egyszer ha használnám. Attól, hogy nincs normális 51-es, még másoknak lehetne jó. :D

 

Előzmény: NAR (51143)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 51144

Amúgy meg annyira igazad van, hogy ha közelebbről megnézed

  • Budakeszit
  • a Máriaremetei út kereszteződéseit a Nagyrét utcával meg a Hidegkúti úttal
  • Ürömöt
  • Budakalászt

ez nálunk is erősen kialakulóban van.

Már csak az a kérdés, mikor szaporodnak meg a jelzőlámpák Solymáron is, színtiszta önvédelemből?

Előzmény: trizs77 (51135)
NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 51143

Ha elolvastad volna a linkelt hozzászólásokat, láthattad volna, hogy az M7-M3 alig 200. M2 felé szerintem még ehhez képest is elhanyagolható a tranzitforgalom.

 

"ha most történik egy baleset az M0-áson [...] M0Ny segítségével viszont gondtalanul átsuhanhatna az, akinek az M1 felől mondjuk az M4-ig bezárólag van dolga"

 

És ha az M0 nyugaton lesz baleset, akkor fúrjunk még egy alagutat mellé? Ha azon is lesz baleset, akkor még egyet? Talán nem erre kellene költeni a pénzt... Egyébként ha valami dugós lesz baleset idején, az az alagútban, leállósáv nélkül vezetett M0 nyugat...

 

"Újpest - Solymár, Újpalota - Solymár, Rákospalota - Solymár, Rákosmente - Solymár, Budaörs - Solymár. Ez csak néhány irányzat, ahova nagyon durván gyorsítaná az M0Ny az eljutást."

 

Persze, lehet sorolni elég sokáig a random párosításokat, ettől még az alvóváros-alvóváros útvonalak nem lesznek forgalmasak, főleg nem annyira forgalmasak, hogy jóóóó drága beruházással szolgáljuk ki ezeket.

Előzmény: Avaar (51139)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 51142

Amúgy ha valamit el kell kerülni, az a sok lámpa, különösen keresztirányú útvonalnál.

Következetesen kerülni kell a szintbeni kereszteződést, abban nincs vita.

Előzmény: trizs77 (51135)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 51141

Annyiban korrekt, hogy őrültség egyetlenegy viszonylattal számolni, egy M0NY csokorba tud fogni egy rakás viszonylatot.

Alighanem az M1-M3 a leginkább domináns, szóval a 300-zal számolás a többinél alighanem fölélő.

Azok a viszonylatokból, amelyek egyesével önmagukban kerekítési hibának is kevesek volnának viszont legalább sok tucat van, lévén a fővárosról és agglomerációjáról beszélünk (a főváros meg nagyon nem pontszerű)

 

A párezres nagyságrend mindösszesen nem tűnik irreálisnak a számomra az M1-M3 300-as száma mellett.

Előzmény: Avaar (51139)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 51140

Ha jól értelek, az M10-M100-at még M1133 mellett sem tartod a körgyűrű befejezésének?
Mintha nem egy nyelven beszélnénk.

Előzmény: trizs77 (51135)
Avaar Creative Commons License 2 napja 0 1 51139

Lehet, hogy 300 kamion megy M1-M3 viszonylatban, de megy még egyszer ennyi M7-M3 viszonylatban..aztán ott az M1-M2, illetve az M7-M2. Ha mindegyikre 300-at számolunk, akkor ez már 1200 kamion, ami máris 3000 EJ, és ezek csak kamionok. Tehát az M86 példája máris nem olyan távoli. Aztán M6-10 viszonylatban még eléggé képlékeny, hogy merre érdemes menni. 
Vegyük számításba azt is, hogy ha most történik egy baleset az M0-áson, akkor valószínűleg az összes pesti főút bedugul, mert nem tudnak mit csinálni. M0Ny segítségével viszont gondtalanul átsuhanhatna az, akinek az M1 felől mondjuk az M4-ig bezárólag van dolga. Szolnokon volt hasonló helyzet 2018-ban. Újították fel az elkerülőt, így az is, illetve a város is be volt állva, legalább 40 perc pluszt jelentett Abony - Szajol viszonylatban. 

 

És ahogy mondjuk a 17. kerületből nagyban felgyorsítja az eljutást az M0 az M2, M3, M4, M5, illetve M6 irányába, úgy egy solymárinak is sokkal, de sokkal gyorsabb eljutást biztosítana az M1, M2, M3, M4, M5, M6, M7, 11, 31, illetve 51 irányába. Újpest - Solymár, Újpalota - Solymár, Rákospalota - Solymár, Rákosmente - Solymár, Budaörs - Solymár. Ez csak néhány irányzat, ahova nagyon durván gyorsítaná az M0Ny az eljutást.

NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 51138

Ehhez képest én már jutottam el az M1-ről a 11-esig a városon keresztül egyetlen piros lámpával (a Budafoki útnál). Nyilván csúçsidőn kívűl (hétvége, este), de azért nem nulla forgalom mellett, nem az éjszaka közepén. Bár azóta mintha variáltak volna a lámpaprogramon, mert mostanában nem jön össze, vagy a Fehérvári útnál vagy a rakpartra lehajtónál szokott lenni még egy piros.

Előzmény: trizs77 (51135)
NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 51137

A 300 és a 3000 között pont egy tizes szorzó van...

Előzmény: trizs77 (51136)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 51136

Ezek szerint naponta(?) csak alig 300 olyan teherautó van, ami az M1-M3 utat járja.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

3000 db teherautó miatt, másutt városi elkerülő utat építenek/építünk.

Pl. : Csorna. M86

trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 51135

Európában, nagyvárosok körül, ahol építettek körgyűrűt, de nem fejezték be, mindenhol kialakult a be nem fejezett szakasz mellett egy :

 - főútvonali pótló útvonal,

 - hatalmas dugókkal,

 - sok jelzőlámpával,

 - lassú eljutással.

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (51133)
NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 51134

Előkerestem a hozzászólást: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150449713&t=9013571 és http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150410180&t=9013571

Ezek szerint naponta(?) csak alig 300 olyan teherautó van, ami az M1-M3 utat járja. Erős a gyanúm, hogy a Rákospalota - Pilisvörösvár viszonylatot 20-nál több autó nem járja naponta (és ennyi fel sem tűnik az Üröm - Budakalász országúton). Persze ki lehet találni "50 ilyen irányzatot", mondjuk Kosd-Nagykovácsi vagy Pilisszántó-Biatorbágy, de ezek még kerekítési hibának is kicsik.

Előzmény: Avaar (51120)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 51133

Senki nem mondta hogy Budapest környékén minden viszonylatot az egy szem M0 körgyűrűvel kell megoldani... sőt, a déli szektoron már az elkerülő elkerülőzését tervezik.

 

Nem feltétlen baj az, hogy a különböző forgalmi viszonylatokat több út fedi le. Szerény véleményem szerint nagy előny ha a tehertranzit elválik az agglomerációs forgalomtól.

 

A baj az, ha a forgalmasabb viszonylatok némelyike hosszabb távon is elfelejtődik.

Előzmény: trizs77 (51130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!