Keresés

Részletes keresés

Güsziológus Creative Commons License 9 órája -1 0 70442

Nagyon köszönöm.

A buszmegálló nevét módosítottam a TUHU adatbázisában.

 

Hogy miért volt Makra-tanya, ha "A buszmegálló neve is Borbás-kereszt, amióta világ a világ", azt nem tudom.

Az se öröm, hogy a VOLÁN adatbázisában pontatlan a név, de hátha "figyel" valaki és javítja.

 

A problémám oka amúgy az volt, hogy a Back-kápolna közelében van egy MTSZ-es tábla, a neve: Dugonics-erdő, és azon az van, hogy a Borbás-kereszt 13,2 kilométer.

Teljesítettem az AK-t, ezt a szakaszt kétszer is, de nem tudtam, hogy hol van az ominózus hely:-(

Meg kéne nézni a füzetet, hátha annak a térképén ott van, de most már nincs jelentősége.

 

Még egyszer köszönöm.

 

 

.

Előzmény: Pompiere (70441)
Pompiere Creative Commons License 21 órája 0 1 70441

Van kép! Ha esetleg nem felelne meg ez a 2010. márciusi, akkor hétfőn járok arra és lövök frissebbet. :-)

A turistautak koordinátája pontos. A buszmegálló neve is Borbás-kereszt, amióta világ a világ.

 

OFF

Egy kis adalék a felújító (felújíttató) személyéhez:

Szeged egyik menő szűcse volt. Nagyon jól ment neki. Az egyik kollégám is dolgozott vele, pl. medvebőröket csempésztek Romániából, vásározni jártak. A szüleim volt tanyája melletti tanyát vette meg, ahol komplett lovardát alakított ki. Kollégám szerint fejben nem volt teljesen rendben a pasas, aminek aztán szomorú vége is lett. '95. júniusában egy hortobágyi panzióban vadászfegyverrel agyonlőtte az apját, majd magát is.

ON

 

Előzmény: Güsziológus (70423)
garass Creative Commons License 22 órája 0 0 70440

Én úgy tudom, hogy ez kerékpáros útnak készült.

Előzmény: olahtamas (70435)
AttHunter Creative Commons License 26 órája 0 1 70439

Ez nagyon szép kezdeményezés, remélem a későbbiekben lesz gazdája - mármint egyesületi formában. Köszönjük szépen a túratársadalom nevében a munkát.

Személy szerint bízok benne, hogy későbbiekben a régebbi teljesítők is igényelhetik.

Előzmény: HEV (70437)
Güsziológus Creative Commons License 26 órája -1 0 70438

És közlekedik a vonat Budapest és Miskolc között.

 

Van infód a már elkészült szakaszokról?

Előzmény: olahtamas (70435)
HEV Creative Commons License 27 órája 0 3 70437
jzp2107 Creative Commons License 29 órája 0 0 70436

Bujáknál a piros (Palóc pirosnak hívják talán) mikor lesz felfestve arról tudni valamit?

Fel lesz valamikor vagy örökre lyukas marad? (vagy már felfestették csak nem tudok róla?)

 

Előzmény: olahtamas (70435)
olahtamas Creative Commons License 1 napja 0 0 70435

A 2020-as évre is lesz új útvonal, javában készül pl. a Dél-Hevesi piros:

https://www.openstreetmap.org/relation/9396516

 

 

Előzmény: Güsziológus (70434)
Güsziológus Creative Commons License 1 napja -1 1 70434

Turistautak Magyarországon

 

Elkészültem egy statisztikával, hátha valakit érdekel.

 

Az első szám az útvonalak darabszáma (a kiágazó útvonalakkal nem foglalkoztam), zárójelben az oldalak száma.

Ez utóbbi azt jelenti, hogy ennyi oldal a lista, mely tartalmazza az útvonal ideiglenes azonosítóját, kezdetét és végét, jelzését, és egy fontos információt, ez pedig a megfelelő OSM kapcsolat azonosítója.

Sajnos, elég sok a nem megfeleltethető útvonal, olyan is van, hogy az OSM több, olyan is, hogy kevesebb.

 

A statisztika alapja tehát a lista, ez pedig a Tartalomjegyzék megfelelő sora alapján állt elő. Az új az ideiglenes azonosító (és természetesen az OSM azonosító), minden adat "forrása" a Tartalomjegyzék.

 

A csoportok, és a számok:

 

Országos: 3 (1)

Regionális: 18 (1)

Kiemelt: 26 (2)

Tájegységi: 182 (13)

Helyi: 123 (9)

Reszli: 30 (3)

 

A kiemelt természetesen szubjektív, de pl. a BKT (Börzsöny), az DBE (Bakony), az RFE (Bakony), stb. de azt hiszem ezek külön kezelendők.

A darabszám összesen 382.

 

A lényeg természetesen a változás, várom a 2020-as évet!

 

2019-ben "született" néhány új, ilyen a Nyugat-Dunántúli PIROS (Szombathely - Horvátnádalja), a Homokháti PIROS (Ásotthalom - Szeged),  és egy régi adósságot is törlesztettek a Nagykőrös - Csemő (ZÖLD) útvonallal.

Végre folyamatos a KKP útvonala, Ladánybene - Csengele - Ópusztaszer.

(Csengele és Ópusztaszer között Csongrád megye, az első száz km. Bács-Kiskun megye.

 

Én már javában készülődök, bár ha valóban visszatér a szép idő, akkor még egy-két hiányosságot megpróbálok "felszámolni".

olahtamas Creative Commons License 1 napja -1 0 70433

Pedig Nagyvázsonyból főleg délután, sűrűbben járnak a buszok Veszprémbe.

Meggondolandó Veszprémben letenni az autót, ha hétvégén vagy ünnepnap mész akkor a parkolásért sem kell fizetni.

Hétköznap meg pár száz méterrel kell eltávolodni a buszpályaudvartól a parkolási zóna végéig:

https://www.google.hu/maps/@47.0970609,17.9163745,3a,75y,84.39h,89.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9fv_lKeAdIsb0h2eXMlFAQ!2e0!7i13312!8i6656

 

Előzmény: KFeri_2+4 (70432)
KFeri_2+4 Creative Commons License 1 napja -1 0 70432

Veszprémből (reggel) 7:00-kor és 9:00-kor indult olyan busz, amelyik bemegy Városlődre. Reggel Zircen hagytam az autót, onnan mentem busszal Veszprémbe. Mindkét említett buszra majdnem egy órát kellett volna várnom Veszprémben... Ráadásul délután el kellett érnem a Bakonybélből 14:15-kor induló buszt, így a 9:00-kor induló busz egy kicsit későn volt. A 7:00-kor indulóhoz pedig nagyon-nagyon korán kellett volna kelnem.

Idén még szeretném végigjárni a Városlőd - Nagyvázsony szakaszt is, de sajnos a Nagyvázsony - Veszprém - Városlőd útvonalra sem találok jobb megoldást, mint azt a buszt, amivel tegnap mentem. Ha nem lesz más, akkor megint felveszem a nyúlcipőt és ismét átszaladok a 8-as úton...

Előzmény: olahtamas (70422)
olahtamas Creative Commons License 2 napja 0 0 70431

Ezt a táblát 5 éve fotóztam, úgy tűnik tábla ügyben az 5 év már sok idő...

Majd megnézem a régi fotóimat is a kereszt miatt, de arra meg 15 éve jártam.

Rohan az idő :)

Előzmény: Güsziológus (70430)
Güsziológus Creative Commons License 2 napja -1 0 70430

AK, Ruzsa-fa

 

Ha már a környékről írtam, akkor közzétenném az alábbit is.

(A képet a Mapillary adatbázisából másoltam, de van saját is, jártunk arra pár hónappal ezelőtt.)

 

 

 

Ez a tábla már csak kordokumentum.

Mikor mi jártunk arra (tavasszal), már akkor sem volt aktuális, kicsivel később visszamentem, és becsületesen talpaltam a kopjafától a Ruzsa-fa felé vezető aszfaltos úton, de csak elmosódott K+ jelet találtam. Az 55-ös útnál is volt egy jel, de azon az országúton biztonságosan nem lehet átkelni a forgalom miatt.

Az úttól délre az egykori ösvény is csak nehezen volt járható.

 

Ezt követően követtem a tiszta K+ jeleket a fától Ásotthalomig, és meg is találtam az új útvonalát.

Az iskolánál nem fordul észak felé, hanem becsatlakozik a Homokháti PIROS - ba.

Mindezt akkor javítottam is a TUHU térképén. Nemrég ismét arra jártunk, úgy jó, ahogy a térképen van.

 

A kopjafához a buszmegállótól (Ásotthalmi elágazás) lehet eljutni, van még néhány oszlop, kopott K+ jelekkel.

Ezt az útvonalat a TUHU térképén K* jelöli.

 

Az MTSZ tájékoztató táblái, melyek a panzióhoz (Halászcsárdához) vezetnek szintén aktualitásukat vesztették.

Már a panzió sem üzemel:-(

 

Güsziológus Creative Commons License 2 napja -1 0 70429

Neked is köszi.

Előzmény: jzp2107 (70424)
Güsziológus Creative Commons License 2 napja 0 0 70428

Ja, azt megtaláltam, DE

A menetrendben Bordás-kereszt a megálló neve.

 

Guglit néztem, de lehet, hogy nem nagyítottam eléggé.

 

Kösz.

Előzmény: olahtamas (70427)
olahtamas Creative Commons License 2 napja 0 0 70427
Előzmény: jzp2107 (70426)
jzp2107 Creative Commons License 2 napja 0 0 70426

jaja, ez lesz az

Előzmény: olahtamas (70425)
olahtamas Creative Commons License 2 napja 0 0 70425
Előzmény: Güsziológus (70423)
jzp2107 Creative Commons License 2 napja 0 0 70424

gugli talál képeket

még az is lehet hogy itt van, bár streetviewn nem igazán látszik, de mintha a kicsi kerítés körbe-körbe ott lenne

Előzmény: Güsziológus (70423)
Güsziológus Creative Commons License 2 napja -1 0 70423

AK, Ruzsa

 

Tudja valaki, hol van a Borbás-kereszt?

Ruzsán kéne lennie, de csak annyit tudok, hogy hogy kb. hol.

Lehet, hogy az alábbi?

https://www.turistautak.hu/poi.php?id=145921

 

Esetleg valakinek képe?

olahtamas Creative Commons License 2 napja 0 0 70422

Az nem jó opció, hogy olyan busszal menj, ami bemegy Városlődre?

Óránként jár olyan busz, ami bemegy.

Előzmény: KFeri_2+4 (70421)
KFeri_2+4 Creative Commons License 2 napja -1 0 70421

Ma reggel Városlőd, Pápai elágazás nevű megállóban szálltam le a buszról, onnan indultam el a település irányába. Egy helyi lakost követve én is átszaladtam a négysávos úton (2 kanyarodó sáv és 2 egyenesen haladó sáv, 90 km/h sebesség, teherautók sokasága), de nem gondolom, hogy ez lenne a legjobb megoldás az átjutásra. Lett volna más lehetőség is arra, hogy 1 km-es kerülő nélkül átjussak a 8-as út túloldalára? 

 

jzp2107 Creative Commons License 2 napja -1 2 70420

nem kell túlparázni, csak elkezdeni tenni ellene

minden az apró lépésekkel kezdődik

 

én tavasztól őszig amíg világos van hazafelé is, bringával járok dolgozni

2x9 km, egy szezon 2000+

nem tudom hihető lesz-e, de szinte rossz abbahagyni, hiányzik

 

télen pedig marad a tömegközl.

 

lehet kövezni mert van autóm is, de egyedül szinte sosem használom.

amikor használom akkor is vívódom a lelkemmel (sajnos valóban környezetbarátabb lenne otthon TVzni, dehát..)

bár pl pont most novemberben majd' egy hónapig bele sem ültem egyáltalán

 

azzal szoktam vigasztalni magam, hogy aki mellettem ül melóhelyen, csak munkábajárásra 15e km-t autózik

lehet hogy az én kis próbálkozásom szánalmaska, de ennyivel tudok hozzájárulni. ha mindenki csak legyintene hogy úgysem tudok rajta változtatni, akkor nem is fog semmi változni

öt egynapos túra helyett egy ötnapos is jó kezdet! ha már felismerjük melyik a jobb és mennyivel, az már valami (szerintem)

 

ja mégvalami

gondolom van itt olyan aki esetleg járt mondjuk a Dachsteinnél 7-8 éve is, meg idén is

brutális a különbség!

persze mantrázhatjuk akár mérnökember létünkre is hogy nem attól van, de sajnos attól van :-(

Előzmény: Fődíszpinty (70419)
Fődíszpinty Creative Commons License 2 napja -1 0 70419

Én se parázom túl, csak úgy járt az agyam. Nem volt szempont a túráimon a környezettudatosság, persze nem szemetelek. ☺ Az általad leírtakkal egyetértek. 

Előzmény: hadidoki (70417)
HEV Creative Commons License 2 napja -2 1 70418

Ha valaki esetleg festeni szeretne, hogy jobbak legyenek a jelzések, itt a lehetőség!

Keress egy egyesületet aki pályázhat, dolgozni szabad.

 

 

Tisztelt Tagszervezeti Vezetők, Útjelző-vezetők!

Tájékoztatjuk  önöket, hogy jövőre az „MTSZ JELZÉSFESTÉS 2020” pályázat keretén belül  az Országos Kékkört (OKK), az Országos Kéktúra, a Rockenbauer Pál  Dél-dunántúli Kéktúra  és az Alföldi Kéktúra útvonalait tervezzük felújítani. Ezúton kérjük fel az OKK térségében működő egyesületeket erre a munkára! Az év elején induló pályázat első körében csak ezekre az útvonalakra fogjuk a pályázatot megnyitni. A  2020-as pályázat részleteinek a kidolgozása folyamatban van, erről jövő  év elején fogunk tájékoztatást adni hírlevélben és az mtsz.org  oldalunkon. Ugyanakkor  szeretnénk felmérni, hogy mekkora igény van az OKK-n kívüli turista utak  felújításának a támogatására, melyek benyújtására a pályázat második  körében tudunk lehetőséget  biztosítani.

 

A tervekről szeretnénk visszajelzést kérni a jelzesfestes(at)termeszetjaro.hu e-mail címre 2019. december 18-ai határidőig, az alábbiak megküldésével:·

 

Pályázó neve:·

Tájegység:·

Felújítandó turistaút km:

 

A beküldött adatokat nem tekintjük konkrét vállalásoknak, de felelősségteljes, átgondolt terveket kérünk. Egyesületenként  egy összesített kalkulációt várunk, ezért kérjük az egy egyesületben  festő útjelző-vezetőket, hogy egyeztessék a jövő évi terveiket. Tudjuk, hogy a megadott határidő rövid, de a jövő évi tervet a pályázat anyagi forrásához év végével le kell adnunk.Továbbá tájékoztatjuk önöket, hogy a Magyar Természetjáró Szövetség 2020 február 22.-re egy egész napos jelzésfestő találkozót szervez. Ennek részleteiről hamarosan tájékoztatót küldünk. Kérdés esetén állunk rendelkezésükre!Köszönjük a segítségüket!Természetjáró üdvözlettel:MTSZ

 

 

 

hadidoki Creative Commons License 2 napja 0 1 70417

Én jó 30 évig kijárómérnökként jártam az országot. Volt, hogy heti 2..3 alkalommal is autóztam 500-600 km/nap utakat, és (bár én már munkát váltottam) ma sincsen ez másként a hasonló cégeknél. Nem hiszem, hogy a mi, vagyis a túrázók utazásai döntik romokba a világunkat. Bár elfogadom a természetvédelmi problémákat, jelentős fanatizálást, pánikkeltést is érzek a médiában harsogott publikálások mögötte.

Persze ettől még lehet bárkinek fontos a "minél kevesebb ökológiai lábnyomot hagyni" téma. Én magam is azért kezdtem a távoli túrákon 5...6 napos utakat bejárni, hogy kevesebb legyen a meddő utazás. De már ennyire tudatosak vagyunk, hogy inkább vonat (sőt inkább villanyvonat), mint autó, legyünk tudatosak a szállás terén is: a sátorozás sokkal kevesebb ökológiai lábnyomot hagy, mint a panzió. Akkor legyünk itt is következetesek!! Nekem ez vesszőparipám, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy én nem ezért döntök a sátor mellett, hanem azért, mert csekély kellemetlenség ellenében csodálatos élményeket nyújt.           

Előzmény: Fődíszpinty (70416)
Fődíszpinty Creative Commons License 3 napja -1 0 70416

Érdekes, hogy pont ezen járt az agyam. Mármint a távolsági túrázás ökológiai lábnyomán. Dorogrol az AK távoli részei oda vissza 6-700 km autózásra vannak. Az elmúlt 2 hónapban 6x mentem. Nem kevés km. Gondolkodtam is pár hete egy blogbejegyzésen. ☺ Sajnos maga a turizmus álltal generált össz környezetterhelés nem kicsi. Persze ezen belül a kékező utazók csak egy mikroszegmens.☺

Előzmény: hadidoki (70402)
olahtamas Creative Commons License 3 napja -1 0 70415

Uhh, ez a 700 liter ez elég durva, bár gondolom ez a vonal eléggé kihasznált és jóval több az utas mint 100 fő.

Mert 100 fővel visszaosztva már 4.6Liter/fő/100km az már majdnem olyan, mintha egyedül mennék egy diesel autóval...

Előzmény: V43 1279 (70414)
V43 1279 Creative Commons License 3 napja -1 0 70414

Vasúti vontatójárművek üzemeltetési zsebkönyve több száz oldalon keresztül recézi ezeket a kérdéseket.

 

Egy példa: fűtési idényben egy Budapest-Lajosmizse-Budapest forduló M41-es mozdonnyal vontatva kb 700 liter gázolajat eszik meg. Ez a típus a legnagyobb fajlagos fogyasztású dízelmozdony amely napjainkban rendszeres személyszállítást végez (ennél durvább a Szergej+fűtőkocsi, meg az M63-as gép volt), tehát eléggé a durva véglet. Kisebb fogyasztású gép esetén (pl. Bz) ez az arány (fogyasztás/km) sokkal jobb, a villamos vontatás meg sokkal olcsóbb a dízelnél. De például mégis van hogy Bz megy drót alatt, mert a V43+2 kocsi drágább. Ilyen van a Zalaegerszeg-Hodos és a Kiskunfélegyháza-Szeged személyvonatokon rendszeresen.

Előzmény: olahtamas (70401)
V43 1279 Creative Commons License 3 napja 0 0 70413

Ez egy pozitív velejáró, de főleg azért vonatozok, mert számomra ez a legolcsóbb és legelérhetőbb utazási forma.

Előzmény: jzp2107 (70381)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!