A buszmegálló nevét módosítottam a TUHU adatbázisában.
Hogy miért volt Makra-tanya, ha "A buszmegálló neve is Borbás-kereszt, amióta világ a világ", azt nem tudom.
Az se öröm, hogy a VOLÁN adatbázisában pontatlan a név, de hátha "figyel" valaki és javítja.
A problémám oka amúgy az volt, hogy a Back-kápolna közelében van egy MTSZ-es tábla, a neve: Dugonics-erdő, és azon az van, hogy a Borbás-kereszt 13,2 kilométer.
Teljesítettem az AK-t, ezt a szakaszt kétszer is, de nem tudtam, hogy hol van az ominózus hely:-(
Meg kéne nézni a füzetet, hátha annak a térképén ott van, de most már nincs jelentősége.
Van kép! Ha esetleg nem felelne meg ez a 2010. márciusi, akkor hétfőn járok arra és lövök frissebbet. :-)
A turistautak koordinátája pontos. A buszmegálló neve is Borbás-kereszt, amióta világ a világ.
OFF
Egy kis adalék a felújító (felújíttató) személyéhez:
Szeged egyik menő szűcse volt. Nagyon jól ment neki. Az egyik kollégám is dolgozott vele, pl. medvebőröket csempésztek Romániából, vásározni jártak. A szüleim volt tanyája melletti tanyát vette meg, ahol komplett lovardát alakított ki. Kollégám szerint fejben nem volt teljesen rendben a pasas, aminek aztán szomorú vége is lett. '95. júniusában egy hortobágyi panzióban vadászfegyverrel agyonlőtte az apját, majd magát is.
Elkészültem egy statisztikával, hátha valakit érdekel.
Az első szám az útvonalak darabszáma (a kiágazó útvonalakkal nem foglalkoztam), zárójelben az oldalak száma.
Ez utóbbi azt jelenti, hogy ennyi oldal a lista, mely tartalmazza az útvonal ideiglenes azonosítóját, kezdetét és végét, jelzését, és egy fontos információt, ez pedig a megfelelő OSM kapcsolat azonosítója.
Sajnos, elég sok a nem megfeleltethető útvonal, olyan is van, hogy az OSM több, olyan is, hogy kevesebb.
A statisztika alapja tehát a lista, ez pedig a Tartalomjegyzék megfelelő sora alapján állt elő. Az új az ideiglenes azonosító (és természetesen az OSM azonosító), minden adat "forrása" a Tartalomjegyzék.
A csoportok, és a számok:
Országos: 3 (1)
Regionális: 18 (1)
Kiemelt: 26 (2)
Tájegységi: 182 (13)
Helyi: 123 (9)
Reszli: 30 (3)
A kiemelt természetesen szubjektív, de pl. a BKT (Börzsöny), az DBE (Bakony), az RFE (Bakony), stb. de azt hiszem ezek külön kezelendők.
A darabszám összesen 382.
A lényeg természetesen a változás, várom a 2020-as évet!
2019-ben "született" néhány új, ilyen a Nyugat-Dunántúli PIROS (Szombathely - Horvátnádalja), a Homokháti PIROS (Ásotthalom - Szeged), és egy régi adósságot is törlesztettek a Nagykőrös - Csemő (ZÖLD) útvonallal.
Végre folyamatos a KKP útvonala, Ladánybene - Csengele - Ópusztaszer.
(Csengele és Ópusztaszer között Csongrád megye, az első száz km. Bács-Kiskun megye.
Én már javában készülődök, bár ha valóban visszatér a szép idő, akkor még egy-két hiányosságot megpróbálok "felszámolni".
Veszprémből (reggel) 7:00-kor és 9:00-kor indult olyan busz, amelyik bemegy Városlődre. Reggel Zircen hagytam az autót, onnan mentem busszal Veszprémbe. Mindkét említett buszra majdnem egy órát kellett volna várnom Veszprémben... Ráadásul délután el kellett érnem a Bakonybélből 14:15-kor induló buszt, így a 9:00-kor induló busz egy kicsit későn volt. A 7:00-kor indulóhoz pedig nagyon-nagyon korán kellett volna kelnem.
Idén még szeretném végigjárni a Városlőd - Nagyvázsony szakaszt is, de sajnos a Nagyvázsony - Veszprém - Városlőd útvonalra sem találok jobb megoldást, mint azt a buszt, amivel tegnap mentem. Ha nem lesz más, akkor megint felveszem a nyúlcipőt és ismét átszaladok a 8-as úton...
Ha már a környékről írtam, akkor közzétenném az alábbit is.
(A képet a Mapillary adatbázisából másoltam, de van saját is, jártunk arra pár hónappal ezelőtt.)
Ez a tábla már csak kordokumentum.
Mikor mi jártunk arra (tavasszal), már akkor sem volt aktuális, kicsivel később visszamentem, és becsületesen talpaltam a kopjafától a Ruzsa-fa felé vezető aszfaltos úton, de csak elmosódott K+ jelet találtam. Az 55-ös útnál is volt egy jel, de azon az országúton biztonságosan nem lehet átkelni a forgalom miatt.
Az úttól délre az egykori ösvény is csak nehezen volt járható.
Ezt követően követtem a tiszta K+ jeleket a fától Ásotthalomig, és meg is találtam az új útvonalát.
Az iskolánál nem fordul észak felé, hanem becsatlakozik a Homokháti PIROS - ba.
Mindezt akkor javítottam is a TUHU térképén. Nemrég ismét arra jártunk, úgy jó, ahogy a térképen van.
A kopjafához a buszmegállótól (Ásotthalmi elágazás) lehet eljutni, van még néhány oszlop, kopott K+ jelekkel.
Ezt az útvonalat a TUHU térképén K* jelöli.
Az MTSZ tájékoztató táblái, melyek a panzióhoz (Halászcsárdához) vezetnek szintén aktualitásukat vesztették.
Ma reggel Városlőd, Pápai elágazás nevű megállóban szálltam le a buszról, onnan indultam el a település irányába. Egy helyi lakost követve én is átszaladtam a négysávos úton (2 kanyarodó sáv és 2 egyenesen haladó sáv, 90 km/h sebesség, teherautók sokasága), de nem gondolom, hogy ez lenne a legjobb megoldás az átjutásra. Lett volna más lehetőség is arra, hogy 1 km-es kerülő nélkül átjussak a 8-as út túloldalára?
én tavasztól őszig amíg világos van hazafelé is, bringával járok dolgozni
2x9 km, egy szezon 2000+
nem tudom hihető lesz-e, de szinte rossz abbahagyni, hiányzik
télen pedig marad a tömegközl.
lehet kövezni mert van autóm is, de egyedül szinte sosem használom.
amikor használom akkor is vívódom a lelkemmel (sajnos valóban környezetbarátabb lenne otthon TVzni, dehát..)
bár pl pont most novemberben majd' egy hónapig bele sem ültem egyáltalán
azzal szoktam vigasztalni magam, hogy aki mellettem ül melóhelyen, csak munkábajárásra 15e km-t autózik
lehet hogy az én kis próbálkozásom szánalmaska, de ennyivel tudok hozzájárulni. ha mindenki csak legyintene hogy úgysem tudok rajta változtatni, akkor nem is fog semmi változni
öt egynapos túra helyett egy ötnapos is jó kezdet! ha már felismerjük melyik a jobb és mennyivel, az már valami (szerintem)
ja mégvalami
gondolom van itt olyan aki esetleg járt mondjuk a Dachsteinnél 7-8 éve is, meg idén is
brutális a különbség!
persze mantrázhatjuk akár mérnökember létünkre is hogy nem attól van, de sajnos attól van :-(
Én se parázom túl, csak úgy járt az agyam. Nem volt szempont a túráimon a környezettudatosság, persze nem szemetelek. ☺ Az általad leírtakkal egyetértek.
Ha valaki esetleg festeni szeretne, hogy jobbak legyenek a jelzések, itt a lehetőség!
Keress egy egyesületet aki pályázhat, dolgozni szabad.
Tisztelt Tagszervezeti Vezetők, Útjelző-vezetők!
Tájékoztatjuk önöket, hogy jövőre az „MTSZ JELZÉSFESTÉS 2020” pályázat keretén belül az Országos Kékkört (OKK), az Országos Kéktúra, a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra és az Alföldi Kéktúra útvonalait tervezzük felújítani. Ezúton kérjük fel az OKK térségében működő egyesületeket erre a munkára! Az év elején induló pályázat első körében csak ezekre az útvonalakra fogjuk a pályázatot megnyitni. A 2020-as pályázat részleteinek a kidolgozása folyamatban van, erről jövő év elején fogunk tájékoztatást adni hírlevélben és az mtsz.org oldalunkon. Ugyanakkor szeretnénk felmérni, hogy mekkora igény van az OKK-n kívüli turista utak felújításának a támogatására, melyek benyújtására a pályázat második körében tudunk lehetőséget biztosítani.
A tervekről szeretnénk visszajelzést kérni a jelzesfestes(at)termeszetjaro.hu e-mail címre 2019. december 18-ai határidőig, az alábbiak megküldésével:·
Pályázó neve:·
Tájegység:·
Felújítandó turistaút km:
A beküldött adatokat nem tekintjük konkrét vállalásoknak, de felelősségteljes, átgondolt terveket kérünk. Egyesületenként egy összesített kalkulációt várunk, ezért kérjük az egy egyesületben festő útjelző-vezetőket, hogy egyeztessék a jövő évi terveiket. Tudjuk, hogy a megadott határidő rövid, de a jövő évi tervet a pályázat anyagi forrásához év végével le kell adnunk.Továbbá tájékoztatjuk önöket, hogy a Magyar Természetjáró Szövetség 2020 február 22.-re egy egész napos jelzésfestő találkozót szervez. Ennek részleteiről hamarosan tájékoztatót küldünk. Kérdés esetén állunk rendelkezésükre!Köszönjük a segítségüket!Természetjáró üdvözlettel:MTSZ
Én jó 30 évig kijárómérnökként jártam az országot. Volt, hogy heti 2..3 alkalommal is autóztam 500-600 km/nap utakat, és (bár én már munkát váltottam) ma sincsen ez másként a hasonló cégeknél. Nem hiszem, hogy a mi, vagyis a túrázók utazásai döntik romokba a világunkat. Bár elfogadom a természetvédelmi problémákat, jelentős fanatizálást, pánikkeltést is érzek a médiában harsogott publikálások mögötte.
Persze ettől még lehet bárkinek fontos a "minél kevesebb ökológiai lábnyomot hagyni" téma. Én magam is azért kezdtem a távoli túrákon 5...6 napos utakat bejárni, hogy kevesebb legyen a meddő utazás. De már ennyire tudatosak vagyunk, hogy inkább vonat (sőt inkább villanyvonat), mint autó, legyünk tudatosak a szállás terén is: a sátorozás sokkal kevesebb ökológiai lábnyomot hagy, mint a panzió. Akkor legyünk itt is következetesek!! Nekem ez vesszőparipám, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy én nem ezért döntök a sátor mellett, hanem azért, mert csekély kellemetlenség ellenében csodálatos élményeket nyújt.
Érdekes, hogy pont ezen járt az agyam. Mármint a távolsági túrázás ökológiai lábnyomán. Dorogrol az AK távoli részei oda vissza 6-700 km autózásra vannak. Az elmúlt 2 hónapban 6x mentem. Nem kevés km. Gondolkodtam is pár hete egy blogbejegyzésen. ☺ Sajnos maga a turizmus álltal generált össz környezetterhelés nem kicsi. Persze ezen belül a kékező utazók csak egy mikroszegmens.☺
Vasúti vontatójárművek üzemeltetési zsebkönyve több száz oldalon keresztül recézi ezeket a kérdéseket.
Egy példa: fűtési idényben egy Budapest-Lajosmizse-Budapest forduló M41-es mozdonnyal vontatva kb 700 liter gázolajat eszik meg. Ez a típus a legnagyobb fajlagos fogyasztású dízelmozdony amely napjainkban rendszeres személyszállítást végez (ennél durvább a Szergej+fűtőkocsi, meg az M63-as gép volt), tehát eléggé a durva véglet. Kisebb fogyasztású gép esetén (pl. Bz) ez az arány (fogyasztás/km) sokkal jobb, a villamos vontatás meg sokkal olcsóbb a dízelnél. De például mégis van hogy Bz megy drót alatt, mert a V43+2 kocsi drágább. Ilyen van a Zalaegerszeg-Hodos és a Kiskunfélegyháza-Szeged személyvonatokon rendszeresen.