Keresés

Részletes keresés

révész64á Creative Commons License 25 órája 0 3 129979

jakyg Creative Commons License 26 órája 0 1 129978

Van az úgy, hogy éjnek idején csendben, lopva settenkedik egy Amamagna, hogy ráálljon egy 25-ször kisebb hajóra.

mulloy Creative Commons License 1 napja -1 1 129977

Kedves Hajóbarátok!

 

Orelly Dezső: Szt. Imre termesgőzös (későbbi Szőke Tisza) a Gellérthegynél című eredeti, 48x37 cm-es fotóját szeretném értékesíteni. A kép az eredeti, üvegezett keretében található.

(Gondolom a gőzöst nem kell bemutatni, hiszen az egyik legikonikusabb magyar hajóról van szó: futott IV. Károly, SAS, SZT. Imre, Felszabadulás majd Szőke Tisza néven, ill. ez a hajó található a 100 pengős hátoldalán is. Párjával, a Szt. Istvánnal sokáig Európa legnagyobb luxushajója volt, ez vitte körül a Szent Jobbot az Eucharisztikus Világkongresszus idején, stb)

Talán a fórumon lesz érdeklődő gyűjtő. A témától elvonatkoztatva mint fénykép is izgalmas, már a mérete miatt is. Orelly Dezsőnek egyébként a Kiscelli Múzeumban is van munkája, a kor foglalkoztatott fényképésze volt, ez külön érdekessé teszi számomra a képet.

A fotó remek állapotban van, nem foxingos és nem fakó.

Bárminemű érdeklődést (akár felvilágosítást az értékével kapcsolatban) szívesen veszek!

benyovszkykatinka@gmail.com

Esetleg csere is érdekel a Csernátony Gőzhajó Vállalat (BRD) tárgyi emlékeire.

 

Üdv:

Laci

 

jakyg Creative Commons License 2 napja 0 1 129976

Vikingnek.

Labancok:

csecsaba2 Creative Commons License 2 napja 0 0 129975

egy kivétel:

Szt Pétervár, Sólyomból 24-et számoltam, Bíbicből 6-ot, de azokat nem láttam menetben. 

 

3 cég viszi 30/40 perces időnként reggel 9-től este 8-ig a látogatókat csak a Petrgofba (egy kör 2,5 óra kikötővel)

Előzmény: trizs77 (129968)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 2 129974

Nápoly környékén és Szicíliában most is szárnyashajók járnak, siklóhajókkal vegyesen. Csak már régen nem szovjetek. A reggeli járatokkal mennek be dolgozni a környező szigetekről, olyankor tele van a hajó. A helyieknek a jegy harmadába kerül annak, mint a turistáké (lakóhelyet igazolni kell).

 

Előzmény: trizs77 (129968)
gigabursch Creative Commons License 2 napja 0 0 129973
Előzmény: csecsaba2 (129967)
gigabursch Creative Commons License 2 napja 0 1 129972

A belsőbb üléseket biztos, hogy nem így raknám le, hanem hosszirányban.

Vagy asztalokat rendelnék hozzá. (Kicsit körül kell nézni a tengeri kompokon ezügyben, vannak ott jó példák)

 

Sőt! Akár mozi jelleggel a szélső ülések is lehetnének hosszirányban, de három sorban és ~15 cm-rel megemelve az alapszintjüknél, mert így az utat többen élvezhetnék látványilag.

 

De ez csak ötletelés...

Előzmény: tehtube (129964)
gigabursch Creative Commons License 2 napja 0 0 129971

Han Solo

Előzmény: koller andor (129969)
gigabursch Creative Commons License 2 napja -1 0 129970

A párhuzamos vasúti és közúti közlekedési képességei és kapacitása vastagon megváltozott.

Ehhez kapcsolódóan szintén vastagon megváltozott a hajózásban az elvárt műszaki, kényelmi és biztonsági igény is.

Akárcsak megváltozott a gépfenntartási, üzemeltetési és személyzeti összetevők ára is.

 

Ennek eredője, hogy a szárnyashajózás megszűnt.

Szinte mindenhol.

 

1986/87-ben Szozopol-Neszebár szárnyasút (Meteor vagy Kométa - hátul nyitott volt inkább Kométa) kvázi szaréhugyé volt ötünknek.

2007-ben ugyanonnan mentem volna a feleségemmel.

Egy szárnyas akkor még ott tipródott a kikötőben, de mondták, hogy két éve nincs járat, mert drága és az utasok nem fizetik ki/meg.

Előzmény: trizs77 (129968)
koller andor Creative Commons License 2 napja 0 3 129969

A mai feladat. :-)

 

 

trizs77 Creative Commons License 2 napja -1 2 129968

drága.

A szárnyasok szépen lassan eltűnnek mindenhonnan.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

A '70-es évek végén kezdtem el sűrűbben járni Nyugat-Európát.

Megdöbbentem, hogy Amszterdamban, Dániában, Nápolyban, stb. mennyi szovjet szárnyas hajó közlekedett a város és a közeli szigetek között.

 

Nem úgy mint idehaza, hogy reggel elment Bécsbe este meg hazajött, hanem mint egy elővárosi busz.

30-60 percenként járt egy fix útvonalon.

 

Ennek vége.

Az a technológia kiszolgálta korát, most már új technológia kell.

 

 

 

 

Előzmény: paca664 (129966)
csecsaba2 Creative Commons License 2 napja 0 0 129967
paca664 Creative Commons License 3 napja 0 0 129966

Amúgy mi baja a cégnek a szárnyassal, hogy nem számol vele a menetrendiben szinte egyáltalán? (Meg venni sem szándékozik újat...)

 

Megkockáztatom hogy ugyanazok az okok lehetnek mögötte, mint más üzemeltetőknél: drága. A szárnyasok szépen lassan eltűnnek mindenhonnan.

Előzmény: Ep128 (129956)
Töck Jenő Creative Commons License 3 napja -1 1 129965

Próbáltam rá jegyet venni holnapra. Egy viszonylag jó hely Bécs-Pozsony útra 33 Eu, vissza másnap jó helyre 45 Eu. Ennyiért a bolondnak is megéri, gondoltam lefoglalom az egész hajót, de belátható időn belül erre nem volt lehetőség, hagytam a fenébe.

Előzmény: tehtube (129964)
tehtube Creative Commons License 3 napja -1 0 129964
Sok előnye van. Gyorsabb, 50->70 Pozsony felett, tágasabb és feltételezem hogy ezek ellenére kisebb a fogyasztása, főleg utasra vetítve.
De Pozsony-Bécs inkább munkásjárat. Budapest-Bécs szigorúan élmény, kirándulás. A szélső két üléstől eltekintve a belsőbbekért vagy a középsőkért egy fillért nem fizetnék. Valószínűleg más turista sem, csak az egyszer rászedettek. Ugyanezért Esztergomba sem lenne buli középen ülni. Mi funkciója lehetne valójában? Mondjuk addig a tömegközlekedés jó alternatívája lehetne menetrend tekintetében. De árban?
Előzmény: smith (129963)
smith Creative Commons License 4 napja 0 0 129963

Valószínűleg valami hasonlóra gondoltak kisebben:
https://twincityliner.com/en/content/the-new-twin-city-liner

Előzmény: tehtube (129962)
tehtube Creative Commons License 4 napja 0 2 129962

Nosztalgiával gondolok a 8-10 évvel ezelőtti akciókra valamilyen újság alján, ahol 5000Ft volt a bécsi szárnyasjegy. Többször sikerült felhasználni.

 

Egy nem szárnyas gyorshajó milyen sebességre képes a Pozsonyig 60, feljebb 50-nel haladni tudó szárnyasokhoz képest?

Ok, zsilipben 0, sőt mínusz (időveszteség)

Előzmény: zjakabfi (129960)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja 0 1 129961

Én 4-szer voltam Bécsben.

1Sólyom, 2 Vöcsök,1 Bibic

 

A Bibic kisvíz miatt ment, október közepén 2 tele volt, akkor naponta ment, és szembe is 2 jött.

 

 

Előzmény: viking star (129955)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja -1 0 129960

Sokszor utaztal szarnyassal? Szemelyzeti jegyed volt?

 

Előzmény: viking star (129955)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 3 129959

A  gengszterváltás hajnalán (1990-1993) történt meg, hogy kb. 1000-2000 kényszervállalkozó közúti fuvaros, kihasználva a könnyű hitelt, vett egy gyári új, nullkilométeres kamiont.

Majd mikor beállt vele az udvarába, akkor kezdett el fuvar után futkosni.

 

Kb. 80%-k pár éven beül tönkre ment, mert a hitelt fizetni kellett ha volt fuvar ha nem.

 

Beletellett pár évbe mire a szakma megtanulta, hogy előbb legyen munka, és ahhoz vásároljunk eszközt, nem fordítva.

 

 

 

 

 

Előzmény: HG. (129755)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja 0 0 129756

Igen, az jellemző a magyar hajós cegekre, hogy meghagyják a régit csak úgy...

 

Szerintem ezeknek a hajóknak lasan lejar az életciklusuk...  A Bibicek is 27 évrsek már,  Sirályok talán nem is jártak ilyen korukig...

 

Vöcsök II siman 30 felett lehet...

Előzmény: Ep128 (129956)
HG. Creative Commons License 4 napja 0 0 129755

A Passnave jelenleg 5 db, 45-55 fő befogadóképességű, gyorsjáratú, de nem szárnyas géphajót szeretne vásárolni.

 

egy hova akar vele járni?

 

 

Előzmény: viking star (129955)
Ep128 Creative Commons License 4 napja 0 0 129956

Remélem, 1 Vöcsök és egy Sólyom akkor is marad "talonban", ha amúgy nem visz menetrendit! (Amolyan "nosztaliga példánynak", kibérelhetőnek.)

Amúgy mi baja a cégnek a szárnyassal, hogy nem számol vele a menetrendiben szinte egyáltalán? (Meg venni sem szándékozik újat...)

Előzmény: viking star (129955)
viking star Creative Commons License 4 napja 0 2 129955

Rátapintottál a lényegre! A vonattal ellentétben ha szárnyassal késtünk, sose késésként fogtuk fel, hanem 1-2 órával több élménybombaként. :) Vöcsökkel vagy Sólyommal kifejezetten élveztem gyerekként a sötétben haladást. Bíbicen viszont még világosban sem éreztem jól magam. A Bíbic totális bezártságérzés, sajnos. Nincs orrszekció, nem lehet oldalt kiállni az ajtóba (nincs mellvéd, s érthető okokból nem örül a személyzet, ha kikapaszkodsz), bármennyire is elfogadom, hogy keleti gyártmány az is, nálam a Bíbic mindig kilógott a sorból. :( Sajnálom, hogy oroszkedvelőként ezt kell mondjam, de a kiváló menettulajdonságai és merülése ellenére a legkevésbé sem utasbarát szárnyas. Márpedig jelenleg mind az 54 ülést értékesítik az Egomi viszonylatban (Bécsbe max. 44 utassal mehetett ki anno). Egy Vöcskön a 71 ember elveszik, egy Bíbicen az 54 tömegnyomor... múlt vasárnap jöttem haza vele, és a maradék ülésekre (többnyire 2 fő utazik együtt, tehát a szélen maradnak az üresek) befutott egy 15 fős olasz csoport. Beszálltak, s közölték, hogy nem hajlandóak egy hajón az ablaktól számított harmadik sorban ülni úgy, hogy nincs együtt a csoport és nincs mozgástér, majd elhagyták a hajót. :D Tény, hogy olaszosan viselkedtek, de az is tény, hogy a Bíbic egy tipikus "munkába járó" szárnyas. Marhára nem arra találták ki, hogy kirándulgassunk vele. Ezzel együtt örülhetünk, hogy még van lehetőség.

A Passnave jelenleg 5 db, 45-55 fő befogadóképességű, gyorsjáratú, de nem szárnyas géphajót szeretne vásárolni.

Hááááát... meglátjuk, mi lesz belőle.

Előzmény: gigabursch (129929)
révész64á Creative Commons License 5 napja 0 0 129954

2oo6-ba ha jól emlékszem Gárda hajó a Fonyód volt  Siófok roll indult 30-40 utas , Bfüred kikötésel ott is szálltak fel legalább  40 en. Vissza Tihanyból délután 15óra vagy 16 órakor indult. Vissza Füred -Siófok felé. Megéri csak reklám stb. Tihanyba is körül tud nézni az ember. 

tehtube Creative Commons License 5 napja -1 0 129953
Itt a táblázat. Infók, aktualitások:
http://www.paddlesteamers.info/PaddleSteamerList.htm
Előzmény: rezgaras (129949)
tehtube Creative Commons License 5 napja 0 0 129952
Valóban hasonlók formailag, elrendezésben. És szépek, látványosak. Azért érzékelhető különbség egy 60 és egy 78 méteres hajó esetében. Sokat dízelesítettek, azok már kevésbé aktívak. 4db eredeti gőzüzemű maradt és 2000-ben az 1904-es Montreux -ot újból gőzgéppel láttak el, méghozzá rendhagyó módon, egy új gépet gyártottak le hozzá. A Rhone mindig is gőzös volt, de (eléggé elítélhető módon) a látványos hajtókarjait íves vasdobozok mögé rejtették. Kb. 10 éve átlátszó plexire cserélték. Jól fröcskölhette az olajat, ha erre volt szükség. Most épp felújítás alatt áll és átalakítják az olajozási rendszerét is. A német részeken lévők is eléggé hasonlóak építésileg. Hengerek elöl a bejárati tér alatt, csak a hajtókarok láthatók, de azok viszont korláttal határoltak. Hátrébb a kazán. Az elképzelt helyett fordított a gép mozgása, mintha hátrázna. Pedig nem. A zürichi, lucerni hajóknál előny, hogy egy kikötőben állomásoznak, nincsenek szétszórva és gyaloghídon szinte föléjük lehet sétálni. A dunaiaknál (Schönbrunn, Petőfi) általában elöl a kazán, utána a gépház, mely ha csak oldalról, ablakokon át, de teljes méretében látható. Ez oldalt hosszabb, sötétebb folyosókat, belsö tereket eredményez. Viszont pont ettől izgalmas! :-)
Előzmény: rezgaras (129949)
zjakabfi Creative Commons License 5 napja 0 0 129951

Igen, de a gépmenet visszajön 13 és 14 között, amikor épp kezdik sütni a gardát...

Az egyetlen pluszköltség az 1 hajó állásideje estig, ezt vezettem le.

Előzmény: smith (129948)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -2 0 129950

Erre gondolt?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Igen.

 

Öreg vagyok.

Lusta vagyok.

Kövér vagyok.

 

Mi ez ha nem a nők álma?

Biztosan engem akar fotózni, mint csáb erőt.

 

 

Előzmény: gumidani (129944)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!