(OFF: A MOL toronnyal tulajdonképpen semmi probléma nincs, illetve csak egy: ODA (!) nem való! Valamerre a város szélén tőlem nyugodtan elálldogálhatna. Alapjában véve nem csúnya, mint toronyház. A belső meg egy rakat díjat is kapott és aki volt benn, az aláírja, hogy nem véletlenül!)
Arról nincs frissebb képem, de ugyanazon a helyen van évek óta, szárazon. Maximum átrendezik a tároló pontonokat és alkalmanként 1 hellyel beljebb/kijjebb/előrébb/hátrébb kerül.
Ami kicsit érdekes a dologban, hogy a szlovák szárnyasokat is a magyar "testvéreikkel" egyidőben állították le végleg.
Az egyik meteort el is bontották, egyiket sikerült lelkes civilek segítségével megmenteni. A harmadikat állítólag valaki megvette, további infó nincs róla.
Most vettem észre véletlenül, hogy ilyen topik is van régóta. Nem tudom, feltette-e már valaki korábban gróf Széchenyi Ödön "Hableány" nevű gőzhajóját, amivel a Párizsi Világkiállításon gép kategóriában aranyérmet nyert 1867-ben. Nyilván ismeritek ennek a 48 napig tartó hajóútnak és a gőzhajó Párizsba érkezésének érdekes történetét. A hajót – két alkalommal is – maga III. Napóleon császár is meglátogatta feleségével. Akkoriban Széchenyi Ödön hajóútja a Dunán, Majnán, Rajnán, csatornákon át, végül a Szajnán keresztül Párizsig szenzáció számba ment, a korabeli újságok mind írtak róla. Maga Verne Gyula is ott volt Párizsben a Hableány érkezésekor és gratulált a magyar hajóskapitánynak. Széchenyinek ez a hajóútja gazdagította a magyarok hírnevét Európában. Érdemes róla megemlékezni.
"Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezető igazgatója és munkatársai reményteljes 2020-at vázoltak fel. A hajópark az utóbbi évek során megújult, jövőre a menetrend is sűrűbb lesz. Különösen kiemelkedő a Dunakanyarban észlelhető fejlődés: három év után ismét elindítják a Budapest-Vác-Visegrád-Budapest járatokat. Verőcén és Szobon új kikötők épülnek, és az elkövetkező három évben négy új szárnyashajót állítanak forgalomba."