Légy erős: nem jobb az ellenkező irány, mert akkor minden menetnél (meg az utána jövő kocsinak is) váltót kell állítani, és az tudtommal nem elektromos állítású váltó.Ezzel a körüljárási iránnyal viszont megy néhány métert szembe, de nem kell váltót állítani.....
Sajnálom, és tudom, hogy ez nem a polidili fórum, de így hogy választások előtt hirtelen jutott eszükbe ez a projekt és most nagyon akarnak kommunikálni róla a témában, így nem tudom komolyan venni.
A BKK Agóra utcafórumok keretében az érintettek személyesen is elmondhatják véleményüket a projektről. A társaság munkatársai az alábbi időpontokban és helyszíneken várják az észrevételeket:
2024. április 23. (kedd) 16:0018:00: Nyugati pályaudvar 2024. április 29. (hétfő) 16:0018:00: Deák Ferenc tér 2024. május 13. (hétfő) 16:0018:00 Újpest-központ 2024. május 15. (szerda) 16:0018:00 Lehel tér
Nyilván csak akkor merülhet fel, ha esetlegesen be kell bizonyítani, hogy a 4-6 villamoson nincs utas.
Először is túl gyors most a Combino, így 29 helyett bőven jó 43 perc alatt végigmenni és utána 8 perc pihenő elég. Így 51 perc követés jön ki, ami pont jól és tökéletesen jól megjegyezhető. Ha csak egy jármű van, akkor 102 perc, ami pont 1 óra 42 perc, ami utasbarát és jól megjegyezhető. A 8 órás munkaidőbe pont belefér 4 forduló és még kényelmes ebédidő is biztosítható. Így a nagykörút fogalma sokkal olcsóbban biztosítható, elég egy vezető rá. És, ha beteg, akkor sem gond, ha kimarad a járat, mert kevés embert érint. Pár hét és kényelmes lesz a vonal, nemhogy utaslemaradás, de üres ülőhelyek is lesznek rajta. Miután megunják a villamosbarátok. :)
(off: a vonatbuzzulsban volt szó a vonalmegszüntetésekről és arról, hogy nincs utas, szóval ne vegye senki se komolyan)
Tudtommal a villamos üzemnél nem volt saját kocsi rendszer mint a buszoknál.
De a 2806-os villamoshoz (látom most csillog-villog) azaz emlék társul, hogy alsós osztálytársam édesanyja vezette a 46-os villamos vonalon.
a 46-os akkoriban a Petőfi híd budai hídfőtől végig a körúton- Mártírok útján járt a Déli pályaudvarig, ahol a mostani szálloda helyén lévő dupla hurokban fordult vissza.
A csarnoképület mellől indult, II-es (Kőér utca felőli) portán ki, majd 42-Hofherr-50-egyvágány és be az I. (Száva utca felőli) portán keresztül (ugyanez igaz a MUV-ra is).
Tömeg volt. A mellett, hogy érdekesség a szólóban egyirányúként közlekedő kocsi használata, kicsit átértékelte az ember az olyan ötleteket, hogy mennyire is lenne jó kis forgalmú erre alkalmas vonalon ezt üzemszerűen így járatni.
Elolvastam az F1A villamosok történetét, jó kis mix voltak azok is. Hol így - hol úgy építették át őket. A század elejei F1 típusból "fejlesztették" ki, azaz kiválasztottak egy igen egyszerű típust, és újra kezdték gyártani módosításokkal... mint az acélváz. De a tengelytáv maradt, néhány ívben lépésben közlekedtek. De a háború alatt nem volt más választás, tényleg csak a legegyszerűbbet lehetett gyártani. De legalább ezután több kéttengelyes villamost nem gyártottak... Jaj, dehogy is nem, még sikerült a Bengálikat is (rövidebb tengelytávval) legyártani a '60-as évektől.
Nem voltam ott, úgyhogy csak tipp: Száva Ksz. Határ út M - Ady Endre út - Tulipán u. - Tóth Árpád u. - Hoffherr Albert utca - Üllői út - Határ út M - Száva Ksz.
Nem egy nagy veszteség, a nyílt napok már tízen éve is a játszótér kategóriába estek, ma ehhez még hozzájön a tizenéves generáció, akiknek folyamatosan a mobiljával fennhangon közvetítenie kell az eseményeket YouTube-ra és a többi platformra, miközben látszik rajtuk, hogy szellemileg finoman szólva sincsenek rendben. Nem tudom, hogy kinek van erre igénye nekem biztos nincs.
Jé, ide már nem is járnak villamosbarátok? Szombaton onnan tudtam meg, hogy nyílt nap van a Száva kocsiszínben, hogy az Üllői úton létráról fotózták az egy kocsis Tátrát. Amúgy a fórumban se előtte, se utána nem látok róla bejegyzést.
Miért? Gondolom felmérték hogy ez (mármint általánosságban annak a hirdetése hogy száz villamost, ezeret) több szavazót hoz mint amennyit elrettent. Attól nem félek hogy a következő öt évben a Pacsirtamező utcában akár csak nekiállnának a villamos előkészítésének.