Elnézést a zavarásért, Renault 5 1982-1984 évjárathoz keresnék autófelújítás véget bármilyen ismeretséget. Érdekelne az ilyen típus, a tipust ismerő szerelő vagy bármilyen szerelési útmutató leírás, karosszéria elem vagy alkatrész beszerzését, rendelérését ismerő márkatípust kedvelő segítsége, amit nagyon megköszönnék. Ezzel kapcsolatosan minden lehetőség, ismeretség érdekelne, ha ebben kaphatnék bármilyen segítséget.
Hasonló cipőben járok (igaz az enyém 1990-es, talán nem ennyire patika mint a tiéd, meg teherautóként is van vizsgáztatva :)), de vissza tudnál jelezni, hogy mennyire volt kereslet?
Kihasználatlanság miatt gondolkodunk, hogy megválnánk tőle, és örülnék ha jó helyre kerülne, nem tudom mennyire van még érdeklődés, ahogy nézem a topik szép lassan elcsendesedett :(
Restaurálni szeretném őket és ezzel kapcsolatban tenném fel a kérdést (itt is). Bontott alkatrészek (apróságok főleg) vagy újak :) van-e valakinél elfekvőben?
Hát egy super five tulajjal jobban járnál, de próbálok segíteni.
Mivel super five-ot még nem szereltem, így csak a régi R5 menetét tudom mondani.
Ott a könyöklő 2 db torx fejű csavar, az ablaktekerő és az ajtónyitó 1-1 keresztszemes.
Az ajtózseb is két csavar még lent, utána már csak a patentok maradnak kipattintani (2 db fém a két szélén és slussz) és lent van az ajtókárpit.
A műanyag fóliára vigyázz az ajtókárpit alatt levételkor, mert azt épen vissza kell tenni majd, hogy ne kapjon nedvességet a kárpit.
De a super five az más emlékeim szerint, mert ott nincs már alsó fém rész, hanem szinte teljes panel van az ajtón.
A hahu-n néztem most képet. Az ablaktekerő biztosan csavar vagy valami szorító stift és utána már mintha csak a panel lenne a patentokkal, mert más csavart nem nagyon látok.
A bolhákra vigyázz (főleg ha műanyagok), ha törnek akkor http://patentcentrum.hu/ hogy legyen mivel visszarakni a panelt.
Ott kell lecsapni alkatrészre, ahol felbukkan ilyen autó.
Én utoljára itt voltam: https://goo.gl/maps/RSGbhEorE5Go1gE79 mert egy totalcar.hu cikkben egy régi piros 5 ajtós R5 GTL volt fotózva. Azt csontoztam ki gyorsan a kivégzése előtt (jó régen volt... Bonci bontó talán???).
Én egy belső visszapillantó tükröt tudok felajánlani, amit régen kaptam és nekem felesleges, mert super five tükör.
A VOLVO fórumról nézek be hozzátok, egy felvetéssel. Van egy 1996-os B18F motorblokkom, hengerfej nélküli. Egy németországi 440-esben volt, kevés kilométerrel jött be lábon még 2009-ben, donor lett az autó. Jelképes áron (legyen 3000 Ft) elvihető, helyhiány és lomtalanítás zajlik nálam, ha itt nem kerül gazdája, megy az ócskavasba. Helyileg Karcagon van a blokk.
Szerelő javaslatom nincs, de ez alapszintű probléma lesz szerintem a jelenségek alapján, így aki hajlandó vele foglalkozni az meg tudja oldani (korrózió és kontakthiba esélyes).
Elsőként az összes problémás égőnél a foglalatokat kell átnézni és az oxidációs nyomokat eltüntetni, kontakt spray hasznos lehet a vezetési képesség fokozásához.
Fontos, hogy az égőket is rendesen szorosan fogják a foglalatok.
Ha a féklámpa sem égne, akkor a testelést kellene ellenőrizni és a korróziót ott is eltüntetni, mert a normális test hiánya tud érdekes működés okozni.
(Valamelyik lámparögzítő csavar alá van vezetve itt is szerintem)
A Régi R5-nél még a tekerős világításkapcsoló egyes érintkezőinek elfogyása tud problémát okozni, de ott a távolsági fény szokott elfogyni.
Azon csak a kapcsolócsere segít.
Ha ez lenne itt a gond, akkor elöl sem lenne akkor helyzetjelző amikor hátul nem világít. Ezt még esetleg érdemes ellenőrizni.