Ez volt az eredeti hibám egy 2001-ben gyártott Toyota Avensis 1.6 VVTi-vel.: "kb 3-4 ezres fordulatnál megakad a gyorsítás és ez terhelés nélkül üresben is tapasztalható minden esetben. Csináltam róla videót: http://indavideo.hu/video/fordulatszam A videónál teljesen benyomtam a gázpedált és üresben volt az autó."
Azóta eljutottam szervizbe és kiolvasták a hibakódot: P0135 Oxygen sensor heater Circuit (Bank 1 Sensor 1).
Azt mondták, hogy ez azt jelenti, hogy a lambda szonda fűtése hibás, ha a lambda szondát kicserélik, akkor ez a hiba megszűnik. Sajnos én ilyet biztos nem tudok megszerelni és ők meg csak augusztus végén tudják kicserélni.
Azóta rákerestem erre a neten és esetleg lehet-e hogy a lambda szondához vezető valamilyen vezeték kontakthibás? Kicsi az esélye de ezt meg tudnám talán én is nézni, ha tudnám, hol a lambda szonda és akkor legalább ezt ki lehetne zárni, ha meg nem jön össze, akkor nyilván majd a szerviz kicseréli a lambda szondát.
Megnéztem újra a karokat és az a meglátásom, hogy nem a karoknál van a probléma a mozgásuk alapján, de a motortól nyöszörgő hang jön, valami biztosan erőlködik benne.
"A ford pl, az M8-hoz előszeretettel használ 10mm-es hatszöget, az M10-hez meg 13mm-est."
A méretek alapján azok egészen bizonyosan peremes csavarok. Azoknak egészen más a szabványa (Európában DIN6921), de természetesen attól is el tud térni a gyártó valamilyen belső szabvány ( vagy USA ha már Ford) alapján.
Mikor a hajósba voltam akkor volt ebből sok probléma mert úgy kellett válogatni a csavarokat. Nem lehetett felszerelni különböző fej átmérőkkel a dolgokat.