Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 23 órája 0 0 119806

Az idei szerzemény.

Majdnem itt hullott szét az egész az udvaron, még mielőtt a garázsba beálltam volna. Úgyhogy inkább betoltuk...

 

 

De már alakul.

 

DOGMAN Creative Commons License 2024.07.08 0 0 119805
Adm Creative Commons License 2024.06.18 0 0 119804

Ráadásúl a potik türéshatára is baromi nagy, amiatt is mindenképpen tanulnia kell.

Előzmény: downer (119803)
downer Creative Commons License 2024.06.18 0 0 119803

Igen, mivel nagyobb a tartománya a potméternek, mint a tekerők mozgásának, úgy értettem hogy ismernie kell hogy mi az amit használnia kell belőle.

Előzmény: Adm (119802)
Adm Creative Commons License 2024.06.18 0 0 119802

Ha jól értem a kérdésedet, igen, vagy MES-el, vagy gyújtásráadás után meg kell nyomni a két tekerő közepén lévő (most még nem mondom, talán auto és mono) gombot.

Előzmény: downer (119801)
downer Creative Commons License 2024.06.17 0 0 119801

Ilyen be kell tanulnia a végállásokat? 

Előzmény: Adm (119800)
Adm Creative Commons License 2024.06.15 0 0 119800

Köszönöm!

Ezekben az a jó érzés, hogy költséghatékonyan gyári minőségben megoldottam egy problémát. Belerakhattam volna az utólagos potikat is, de ez így azért mégiscsak más, nem valami gányolás, ami sajna elindítja ezeket az autókat a lejtőn.

Na meg hát az sem utolsó dolog, hogy most már nem kell tekergetni össze vissza a fütésvezérlést, tegnap beállítottam 22 fokra, ma jöttem és mentem, hozzá sem kellett nyúlnom, jó volt egész nap.

 

Na de most már tényleg neki kell esnem a motornak 1-2 hét múlva átmegyek egy cimborámhoz., és nekiesünk ketten annak a nyavalyás főtengely anyának, illetve megmérjük furatintoval, milyen is ezt a blokk, ez legyen az alap vagy keressek egy másikat.

Előzmény: downer (119799)
downer Creative Commons License 2024.06.14 0 0 119799

Hú, ez biztos nagy sikerélmény! Jár a gratuláció. :)

Előzmény: Adm (119798)
Adm Creative Commons License 2024.06.14 0 0 119798

 

:)

Előzmény: downer (119797)
downer Creative Commons License 2024.06.13 0 0 119797

Aha, ilyenre bizony. Nem a csíkozódásra, mert a szögletes szíjprofil következménye, hanem a felületi egyenetlenségre. És a hozzá tartozó görgőről is vakartam le a szíj "gumijából".

Kíváncsi leszek én is a motorok javítására. Siker esetén lehet is persze vállalni külsősnek. :D

Előzmény: Adm (119794)
Adm Creative Commons License 2024.06.13 0 0 119796

Wáááá, szóval 4,7 vagy 5 kOhmos.

Előzmény: Adm (119795)
Adm Creative Commons License 2024.06.13 0 0 119795

4,4 vagy 5 kOhmos.

Előzmény: Adm (119794)
Adm Creative Commons License 2024.06.13 0 0 119794

Ilyenre gondolsz a vezérműszíj kenődése során?

Még a 146-nál én is eljátszottam, és nem igazán volt magyarázat a történtekre. Hogy milyen szíj volt, arra sajnos már nem emlékszem.

Holnap jön a futár a potikkal a fűtés állító motorokhoz, kíváncsi vagyok az eredményre.

Főleg, hogy kiderült még azóta pár dolog, pl hogy ezek a potik +-20% tűrésűek, ennek megfelelően 4,4-tól 5,3kOhmig terjed a mért értéke a régi potiknak, ergo tök mindegy, hogy 4,4 vagy 5KOhm-os.  Másrészt nem igazán látok a 120 és 150 fokos motorok között fizikai különbséget, illetve azt, hogy hány fokot mozog, azt a fütésbox mechanikája adja meg.

Előzmény: downer (119793)
downer Creative Commons License 2024.06.12 0 0 119793

Sikerül néhány 20V specifikus alkatrészt kb. féláron felhajtani. De ez egyben azt is jelenti, hogy a nem mozgó készleteket kiárulják, egyre kevésbé lesznek elérhetők létfontosságú dolgok akár.

 

 

A Dayco szíjak meg külön említést érdemelnek. Ez még egy 2020-as gyártású, olyan amilyennek lennie kell. De a Bravában már 5000 km után le kellett cserélnem kettőt, mert a lapos felükön szétmálnak egyszerűen. Ami egyedül a vezetőgörgővel érintkezik, ami ugye nem hajtott elem és ellenállás nélkül fut. 

Rendeltem Bosch-t (made in India ugyebár...), de azok még talán annyit sem fognak bírni, még puhább a felületük. 
És vezérműszíjnál is találkoztunk már olyannal legutóbb, hogy a műnyag vezetőgörgőre elkezdett felkenődni az anyaga és foltokban látszik a szíjon is. Talán nem marad más, mint Gates-re váltani...

Adm Creative Commons License 2024.06.05 0 0 119792

Majd másodállásban klímaaktuátorokat fogok javítani :)

Ha azt nézem, hogy volt aki sima potikat gányolt bele és még büszke is volt rá...

Előzmény: Adm (119791)
Adm Creative Commons License 2024.06.05 0 0 119791

Sajnos a drágábbik motorból, ami azt vezérli, hová fújjon, nem létezik kínai verzió. Ha lett volna abból is 10 körül, megvettem volna, de így... Legalább a környezet terhelésem is kisebb lesz :) Addig meg beforgattam, hogy minden menjen a szélvédőre és az is hideg legyen.

Előzmény: downer (119790)
downer Creative Commons License 2024.06.05 0 0 119790

A kínaiak meg tudják, mit érdemes nagy tömegben gyártani. :D
Pont a napokban gondolkodtam el, mikor megláttam hogy már a Giuliettához is keresett valaki. Nem olyan régen meg egy Musa tulaj keresett meg, hogy segítsek neki ebben. Ő utángyártottakat vett, jó lett.

Előzmény: Adm (119789)
Adm Creative Commons License 2024.06.05 0 0 119789

Ma végre kiszereltem a klímaállító motorokat, szerencsére egyáltalán nem volt vészes. A külső-belső keringetés motorja lehet macerásabb, de nekem az szerencsére működik. A többi négyből viszont kettőnél el van törve a közdarab, az potméter pedig mind a négyben gatya. A gyári 18 illetve 25e, utángyártott csak az olcsóbbikból van értelmezhető áron, 10e. Körbenéztem, találtam bele potit az Alin, rendeltem is belőle egy marékkal. Elvileg két hét, és itt van.

 

Egyébként azt hittem, hogy ez a problémás fütésbox állítgató motor a Stilo sajátja, hát a fenéket, az összes francia, német, akármilyen autó ugyanilyen, és egyébként ugyanez a poti van benne.

Előzmény: downer (119788)
downer Creative Commons License 2024.06.04 0 0 119788

Hát ez tényleg érdekes, az Abarthban is EA640 volt és tökéletes volt minden azzal a magassággal.

Előzmény: Adm (119787)
Adm Creative Commons License 2024.06.04 0 0 119787

Ez tök érdekes, mert végül 190-est kapott, és bár befért, de tulontúl passzentos... Az akksitartó fedél is hozzáér a pozitiv terminál blokkhoz, illetve az akksi lefogató lemez is elég hülyén illeszkedik. Megfogja, de a 175-ös valahogy jobb volt.

Előzmény: downer (119786)
downer Creative Commons License 2024.06.03 0 0 119786

190 magas kell az összes olaszba.

Előzmény: Adm (119785)
Adm Creative Commons License 2024.06.03 0 0 119785

Most egy Varta van benne, körbenéztem, van még ugyanilyen. Bár ami benne van, 175mm magas, a katalogusok pedig 190mm-t hoznak hozzá. Ha rákeresek az eperben lévő cikkszámra, akkpor meg látok vegyesen 175 és 190mm-t.
Nézegettem, fene sem tudja, elfér e, mert akkor lehet kap egy Yuasat.

Előzmény: downer (119784)
downer Creative Commons License 2024.06.03 0 0 119784

Na jól bevonzottuk...jó idő a 6 év amúgy. Exide Premiumot használtam régóta, de már nem bírja felét se nagyon a hírek szerint. Baren-t vettem már legutóbb, mikor kellett.

Előzmény: Adm (119783)
Adm Creative Commons License 2024.06.03 0 0 119783

Kellett nekünk az akkumulátorokról beszélni, ma reggel indítanék, aztán csak szolid -nyekk majd néma csönd. Mondjuk megértem, 6 éves, jól bírta. Nézhetek akkumulátort.

 

A146-ban amikor megvettem szakadt vezérműszíjjal, 100k volt csere óta. Tehát minimum annyit futott az a módosító, utána is belement emlékeim szerint 60k, és még akkor sem volt hangja. Szóval a fene sem érti ezt.

Előzmény: downer (119782)
downer Creative Commons License 2024.06.01 0 0 119782

Nem jártam sikerrel, 3 akksim mind kuka, nem tudtam beindítani a TS-t, hiába kínlódtam. Ez van.

Annyit tudok még hozzátenni a módosító témához, hogy mikor hengerfejeztem a Lybrát, akkor az öthengeresét raktam bele. És indítás után az is megszólal dízelesen, szóval...viszont járás közben, rendes olajnyomással már nem, pedig jóideje így megy már. De a GT-ben meg 120 ekm fölött az eredeti is köszöni, még jól van. 

Előzmény: Adm (119781)
Adm Creative Commons License 2024.06.01 0 0 119781

Ohh, hát hat amper az nem sok, simán töltheted vele 12 órán keresztűl a 70Ah-ás akksit, mielőtt elkezdenél aggódni.

 

Akkor ezért volt az a mendemonda régen, hogy a Lancia/Fiat módosító jobb, hiába ugyanaz.

Előzmény: downer (119780)
downer Creative Commons License 2024.05.31 0 0 119780

6 Amperrel töltött, annyit tud max. Most kínzom a másik akksit. :D

 

De tudod miért örök élet az öthengereseké? Mert jó átfedés van a vezérműtengely bütykök között és sokkal egyenletesebb a forgásuk. A négyhengeresekén viszont ha pl. megforgatod kézzel a vezérműtengelyt, ahogy átfordul egy bütyükcsúcson, ugrik egy nagyot, aztán megint nagyobb erő kell hogy a következő felfusson. Rángatja rendesen a módosítót is meg a szíjat is. Azért tanácsos sportos tengelykialakítású TS-eknél a 60 ezres csereperiódust is betartani. Ahogy rémlik, a 130 lovas Fiat/Lancia tengelyei nem olyan hegyesek, azoknál nem olyan forró a pite ilyen szempontból.

Előzmény: Adm (119779)
Adm Creative Commons License 2024.05.30 0 0 119779

Érdekes, hogy az 5 hengereseké, ha jól tudom, örökélet, a négyhengereseké meg fogyóeszköz. Igy már bánom, hogy a 146-ból nem vettem ki, mert abban tuti jó volt.

 

Hány amperrel töltött, miután átállt sima töltésre? Az önmagában, hogy melegszik az akksi töltés közben nem feltétlen gond. 

Előzmény: downer (119778)
downer Creative Commons License 2024.05.30 0 0 119778

Ja, aha. Na ezt összekevertem, vezmodban rémlett fehér gyűrű, de csak a javítókészletben, mert ilyet én se szedtem még szét. Az öthengeresében meg nincsen.

Meg voltam győződve, hogy az a vezmod ugyanazt tudja, aztán meg kiderült, hogy csak 18 fokot hangol el, a négyhengereseké meg 25 fokot.

 

Na, a töltéssel nem igazán jártam sikerrel, 1-1,5 óra után átállt magától sima töltésre, aztán órák múlva is még 11 Volttal töltött, de az Ampert meg adta, amennyit tudott. Én nem tudom hogy ez jó-e vagy nem, vagy hogy működik, csak eléggé melegedett az akksi, úgyhogy inkább megszakítottam. Holnap a másikkal még megnézem.

Előzmény: Adm (119777)
Adm Creative Commons License 2024.05.30 0 0 119777

Nem, ez a kuplungpedálnál található megvezető csésze.

A vezérlésmódosítót még nem eszedtem szét, bár meg kéne már néznem közelebbről, jó lenne tudni kiszerelt állapotban is, hoigy vajon jó e vagy nem.

Előzmény: downer (119776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!