Keresés

Részletes keresés

Pinyo Creative Commons License 1 napja 0 1 232156

Szinte nem is esett. Szép volr jó volt, még ki is hajtottam magamat.

Előzmény: dhpage (232155)
dhpage Creative Commons License 1 napja 0 0 232155

na mi legyen? még mindig esik.

Előzmény: Pinyo (232153)
dhpage Creative Commons License 2 napja 0 0 232154

Előzmény: Pinyo (232153)
Pinyo Creative Commons License 2 napja 0 0 232153

Az időt még nem néztem meg, de én is jövök.

Előzmény: dhpage (232152)
dhpage Creative Commons License 3 napja 0 0 232152

jövök!
mondjuk nem lesz szép idő :)

Előzmény: Fishtax (232150)
zfazek Creative Commons License 5 napja 0 0 232151

Szia!

 

Shimano Ultegra és Dura-Ace 11 sebességes, nem 12. Illetve létezik Di2 Ultegra és Di2 Dura-Ace is. 105-nek egyáltalán nem rondább a színvilága.

Ahogy az országúti topikban írtad: mind az amatőr, mind a profik 80-90%-as Shimano-t használ. Hülyére keresik magukat az országúti szettekkel is :)

Előzmény: etomcat (232140)
Fishtax Creative Commons License 6 napja 0 0 232150

228. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2019. november 12. (kedd)

Időpont: 18:30

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

190. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2019. november 12. (kedd)

Időpont: 18:30

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2019-ben:

január 20. (vasárnap) 18:30

február 19. (kedd) 18:30

március 20. (szerda) 19:00

április 19. (péntek) 20:00

május 18. (szombat) 20:30

június 17. (hétfő) 21:00

július 16. (kedd) 21:00

augusztus 15. (csütörtök) 20:30

szeptember 13. (péntek) 19:30

október 13. (vasárnap) 19:00

november 12. (kedd) 18:30

december 11. (szerda) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (232081)
bilek Creative Commons License 2019.11.03 0 0 232149

Na így már jobb. SZóval ott az ipar utca vége környékén, ahol az erdőből kijövök a pocsék töltés után. Pest felől.

Erre tippeltem eddig is.

Előzmény: SzeZo (232148)
SzeZo Creative Commons License 2019.11.03 0 0 232148

A másik bal:-). Szóval: jobb alsó.

Előzmény: SzeZo (232147)
SzeZo Creative Commons License 2019.11.03 0 0 232147

A kép bal alsó sarkában látszik.

 

Előzmény: bilek (232146)
bilek Creative Commons License 2019.11.03 0 0 232146

Hol van ez pontosan?

Előzmény: SzeZo (232145)
SzeZo Creative Commons License 2019.11.02 0 0 232145

Eurovelo 6:

Megkezdték Szentendrén a Dera-patak feletti híd építésének előkészítését a helyi Illatos Művek mellett. A "hídfő"-nél lezárták a bringautat és egy "C" alakú kerülőt gyártottak. Ennek tetejére valami sötét anyagot szórtak és ledöngölték. Tegnapelőtt még egész jól lehetett használni, tegnap már kevésbé, ma pedig kiléptem az egyik pedálból arra az esetre, ha nagyon elsüllyedne a virsligumi.

dhpage Creative Commons License 2019.11.02 0 0 232144

sajnos ilyen az usb, nem erre való :(
a dugó (apa) fejen vannak kicsi fém rugós részek. azokat ha kihajlítod kicsit, akkor sokkal stabilabb lesz. de ez ideiglenes, egy idő után újra visszaáll.

Előzmény: duke81 (232143)
duke81 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 232143

Hali!

 

Egy újabb kérdésem lenne. Tud valaki olyan megoldást ami rögzíti az usb kábelt a garmin gps-csatlakozójához? Egy power bankkal van összeköttetésben. Több kábelt kipróbáltam és a legtöbb egyszerűen a rázkódás miatt terepen kilazúl aztán elszáll az egész! Visszadugom kb 30 mp alatt feláll újra a rendszer, elindulok és párszáz m után megint megszakad. Egy kábel vát be eddig de az 2 m hosszú és fel kell tekernem a kormányrúdra.

semmiho Creative Commons License 2019.10.30 0 0 232142

Rendszeres használat mellett azért legalább kétévente cserélném a fékolajat vagy fékfolyadékot. Különösen utóbbit, mert a DOT 5.1, és ha jól tudom a DOT4 is képes használata során megkötni a levegőben lévő párát, ami akár 1 év után a fék felkeményedéséhez vezethet. Avid fékből több szettünk is volt, ahol alig 1 év alatt "felkeményedett" a fék. Ez azt jelenti, hogy a fékpofák alapból is közelebb állnak a féktárcsához, vagy akár bele is érnek abba. Ideig-óráig egy kis life hack megoldással, azaz a fékkaron a légtelenítő csavar óvatos nyitásával és egy kevés (cseppnyi) fékfolyadék kiengedésével a probléma orvosolható, de a fék teljesítménye egyre kevésbé lesz konzisztens.

"Rendes" fékolaj esetén (Shimano, TRP, Magura, Trickstuff) azért nem szokott ennyire kényes lenni a fékrendszer, volt olyan Magura Louise-om, amivel 4 évet elmentem versenyzéssel együtt, mire problémás lett. Fékfolyadékkal működő fékekkel ellentétben az utóbbi rendszereknél inkább a levegősödés a probléma, úgy tapasztaltam.

 

Jómagam évi 10-12 hosszú táv maratonon indulok, jellemzően Ausztriában és sokat edzek az Alpok hosszú lejtőin, évi 7000-8000 km mindig összejön terepen. Úgy tapasztaltam, évi 1x érdemes meglépni Avid/Hayes/régebbi Formula fékek esetén a fékfolyadék, Magura/TRP/Shimano/Trickstuff esetén a fékolaj cserét. Hazai körülmények közt kétévente 1x elég lehet, persze mindig az igénybevételtől függ.

 

SRAM esetén a viszonylag Guide R szériát említeném meg: garanciában cserélte őket a gyártó, napon beállhat a dugattyú és/vagy felkeményedhetett még akkor is, ha alig volt használatban. Ha ilyened van, érdemes ettől a szettől szabadulni. (Az RS/RSC és egyéb verziók megbízható(bb)ak)

etomcat Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 232141

> Normál használatnál a hidraulikus tárcsafékben sok évig nem kell olajat cserélni, légteleníteni. A feleségemnek vagy 8 éve van meg a bringája Tektro Auriga fékekkel, sose volt baja a fékezéssel, még betétet se kellett cserélni, nemhogy légteleníteni. És nem a garázsban áll, lánc- és sorcsere már volt rajta kopás miatt.

 

Elvileg a légtelenítés azért válik szükségessé, mert ha felmelegszik / forr a fékolaj, akkor abból válnak ki gázok, ahogy vegyileg kezd lebomlani. Tehát nem a szabad levegő beszivárgásáról van szó.

 

Ha valaki nem fékez nagyokat vagy tartósan és nem hagyja tűző napon órákra a hidrós bicajt, akkor lehet, hogy sosem kell légtelenítenie? Szokták mondani, hogy tárcsával inkább röviden de nagyobbakat fékezzünk, közben kigurulásokkal, minthogy folyton behúzva tartsuk akár kicsit is.

Előzmény: Friczy (232129)
etomcat Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 232140

> nem érzem hogy ez lenne a gond, sokkal inkább az hogy  "ez ilyen"

 

Gondolom szándékosan ilyen, mivel alacsonyabb kategóriás alkatrész családról van szó és ha mindene kezes lenne, ki venne nagyobbat? Shimano esetén kb. így van a a hegyi / trekking bicaj piac leszalámizva az OEM ipari hulladéktól a verseny műremekekig:


SiS -> Tourney -> Altus ->  Acera -> Alivio -> Deore -> D. XT -> D. SLX -> D. XTR
(Aki nem versenyez, de igényes, annak is elég az Alivio.)


Az országúti / fitness bicajok részlegén viszont az utóbbi időben nagyon felhozta a japán az alsó kat. cuccokat is, egy mai hobbista S. vagy akár C. szett simán kinéz úgy mint egy 2-3 éves U / DA:

 

Tourney 7 seb. -> Claris 8s -> Sora 9s -> Tiagra 10s -> 105 11s -> Ultegra 12s -> Dura Ace 12s

( -> Pro / Di2)

 

Gondolom aszfalton nagyobb a konkurencia a Campa, a SRAM, sőt a kínai "Microshit" miatt, nem tudják úgy hülyére keresni magukat fapados szettekkel, mint az MTB piacon. Betartalomban 105 már amatőr versenyre alkalmas, csak csúnya a színvilága, azért vesznek szépséges Ultegrát.

Városi: Shimano Nexus agyváltó (láncos) 3/5/7 seb. -> Nexus (carbon szíjas) 8 seb.

Előzmény: Senior.Gonzales (232133)
várkonyi zalán Creative Commons License 2019.10.29 0 0 232139

Meg a cipő talpa, mert volt nem is egyszer, hogy azzal is fékeztem.

Előzmény: XNC (232138)
XNC Creative Commons License 2019.10.29 0 0 232138

Nem is annyira a fék kopott, hanem a hátsó kerék gumija.........

Előzmény: XNC (232137)
XNC Creative Commons License 2019.10.29 0 0 232137

Jó régen volt a kontrafék divat.

 

Minden esetre, amikor még ilyen kerékpárom volt;

akkor annyit fékeztem vele, mint az állat, és nem kopott ki a fék.

Előzmény: Nemo (232136)
Nemo Creative Commons License 2019.10.29 0 0 232136

Hosszú használattól a kontrafék betétje (dobja) ielkophat. Ilyenkor kontrázáskor nagy csattanással átraugrik a hajtókar. Ki lehet cserélni külön az elkopott dobot, jó eséllyel egy másik, használt kontrából kioperált perselyre, de venni is lehez.

http://www.fehervarkerekpar.hu/products/index/kategoria/Kontra_alkatreszek_267

Az agy borításának belső felülete sokkal tovább bírja, de ha elkopik, akkor új kontrát kell befűzni.

Előzmény: Tommmer (232117)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.10.28 0 0 232135

Én is (az itt általában leszólt) marokváltóra cseréltem az asszony első váltókarját, mert előtte nem tudott váltani, és ez bevált.

Előzmény: Senior.Gonzales (232133)
Ati_66 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 232134

Szia!

 

A lányomnak sikerült olyan bringát venni 8 éves kora körül amin tekerős markolat váltó, gripshift volt.

Mivel nem sokat kerékpározott így nem panaszkodott, de talán ezzel könnyeben tudnak váltan gyengébb kezűek is, de ezzel sem egyszerű, mert viszonylag sokat kell csavarni egy első váltáshoz.

 

Előzmény: Senior.Gonzales (232133)
Senior.Gonzales Creative Commons License 2019.10.28 0 0 232133

Sziasztok,

 

segitítséget szeretnék kérni, mivel nem sok tapasztalatom van (nem őskori) MTB első váltóval.

Vettem a lányomnak egy új kerékpárt. Egy 3x8-as shimano altus M370 váltó fékváltókar szett kombóval van szererelve. Szépen vált, nem volt vele gond a kipróbálásnál (használt).

 

Otthon derült ki hogy a lányom nem tud váltani az első váltóval a nagyobb lánctányérokra. (később kiderült hogy még a feleségemnek is nehézséget okoz)

A gond az ergonómiával van, egyszerüen nem tudják ennyire hátranyomni ilyen erővel a kart. A bowden alapvetően simán jár, a problémát az első váltó rugójának legyőzése jelenti ezzel a karral.

 

Még nem cseréltem bowdent és nem pucoltam váltókar mechanikát, de nem érzem hogy ez lenne a gond, sokkal inkább az hogy  "ez ilyen".

 

Milyen első váltókart / váltót lenne érdemes kipróbálni, amit kisebb / gyengébb kezű emberek is hatékonyan tudnak üzemeltetni?

Van valakinek ilyen jellegü tapasztalata?

 

köszi szépen előre is.

Üdv,

Speedy

 

 

paddyjoe Creative Commons License 2019.10.26 0 0 232132

Ezt alapul véve, sikerült jócskán túltolnom. 4e környékén lett lánc meg sor cserélve, most 22e-nél járok. Ha csere lesz megy minden és a nagyobbik lánckerék elől. Kb. 110 kg-ot mozgat mindennel együtt, megérdelmi a frissítést, különben a lánc rövid idő alatt kuka lesz. Meg aztán a Sora tényleg nem visz kopottan új láncot ugrabugra nélkül.

 

Más.

A váltóban a kereket mikor szoktátok cserélni? Jelenleg még a gyári van, állapota megfelelő, érdemes lenne csapágyasra cserélni? Köszi!

 

Előzmény: rinceWIND (232111)
cobranco Creative Commons License 2019.10.26 0 1 232131
dhpage Creative Commons License 2019.10.25 0 0 232130

véleményem szerint a bowdenes az nem igazi tárcsakfék, csak utánzat :)
ott a fő gond, hogy a hiányzó erőt (hidraulika) a puha fékbetéttel pótolják, ami bizony ilyen kellemetlen mellékhatást okoz.

Előzmény: etomcat (232122)
Friczy Creative Commons License 2019.10.25 0 1 232129

Normál használatnál a hidraulikus tárcsafékben sok évig nem kell olajat cserélni, légteleníteni. A feleségemnek vagy 8 éve van meg a bringája Tektro Auriga fékekkel, sose volt baja a fékezéssel, még betétet se kellett cserélni, nemhogy légteleníteni. És nem a garázsban áll, lánc- és sorcsere már volt rajta kopás miatt.

 

V-fékkel (illetve országúti patkófékkel) pedig már koptattam el felnit (alufelni volt, nem karbon), igaz, ahhoz is kell vagy 30ekm. De ha a fékbetétek cseréjéhez hozzácsapom a 4-5 évenknénti felnicserét is, akkor már lehet, hogy a hidraulikus tárcsa olcsóbb.

Előzmény: etomcat (232122)
Alexfux Creative Commons License 2019.10.25 0 0 232128

Ahogy mondod! Főleg sötétben volt tegnap izgalmas. Nagyon HHH-Fenyőgyöngye fílingem volt egy holdtöltés mászás után. :-)

Előzmény: SzeZo (232127)
SzeZo Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232127

Bárcsak a Pásztó - Galyatető, illetve még inkább az azt követő szakaszt újítanák fel rendesen!

Egy-két rövid szakaszt megcsináltak, de a Galyatetőtől kezdődő lejtő még mindig horror a virsligumikkal.

Előzmény: Alexfux (232125)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!