Keresés

Részletes keresés

kopiteki Creative Commons License 12 órája 0 0 275653

Helyeztesse vissza, oldja meg, akkor kifizeted.  Ne ugorj bele egy esetleges orbitális szívâsba

Előzmény: laciipacii (275651)
rfc Creative Commons License 19 órája 0 1 275652

elmondása alapján minden ok vele, mármint átnézés/javítás/gumicsere után meg fogja kapni a műszakit

 

Akkor csináltassa meg, te meg kifizeted. Miért te szenvedsz ezzel?

Előzmény: laciipacii (275651)
laciipacii Creative Commons License 20 órája 0 0 275651

használt motorkerékpár vásárlása előtt vagyok. jelenleg nincs rajta műszaki tulaj elmondása alapján minden ok vele, mármint átnézés/javítás/gumicsere után meg fogja kapni a műszakit

 

jszp.n ezt látom:

Forgalomban tartás
Jelleg
Hivatalból ideiglenesen kivonva 2023 ápr 7

 

 

2021.06.20 legutolsó műszaki érvényessége

 

 

az normális, hogy lejár a műszaki és 2évre rá vonja ki a hivatal? mivel ideiglenes, gondolom vissza lehet helyezni, vagy ez olyan, hogy átlag embernek esélytelen mert kell mindenféle papír a gyártótól?

lapar Creative Commons License 2025.07.02 0 0 275650

Most látom hibásan írtam a típust,  xv125. (De a 250 pont ilyen)

Előzmény: lapar (275649)
lapar Creative Commons License 2025.07.02 -1 0 275649

Sziasztok!

Sikerült kicsit megtörni a motorom. Elém jött egy autós.

Kérdés, hogy Yamaha X 125 Viragóhoz hol tudnék alkatrészeket beszerezni itt Pesten.

Nem hiszem,hogy új gyári kellene, de ha fizet szépen a biztosító,az is beleférhet.

Amit eddig látok:

Jobb lábtartó, fékpedál, bal első villa, kormány (cső), Első sárhányó.

2001-es vashoz van-e esély a rendelésre vagy csak bontó?

 

 

 

 

 

S.I.76 Creative Commons License 2025.06.24 0 0 275648

Jó reggelt! Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Akkor így jónak kell lennie!

Előzmény: Csufi15 (275647)
Csufi15 Creative Commons License 2025.06.24 0 0 275647

igen

Előzmény: S.I.76 (275646)
S.I.76 Creative Commons License 2025.06.23 0 0 275646

Szia! Először is nagyon szépen köszönöm a segítséget! 
Igen, szerintem is az ellenállás kipurcanása okozta a hibát!

Kicseréltük az ellenállást is és a feszszabályzót is! 
Most működik rendesen viszont meglepett h leszabájozott váltófeszültséget kap az izzó! Ez így van jól?

Előzmény: Csufi15 (275645)
Csufi15 Creative Commons License 2025.06.23 0 0 275645

A gond ott van most szerintem, hogy mivel a + és a - pólus föl volt cserélve a feszszabályozón, ezzel a feszszabályozó kifeküdt.

 

Szerintem, a CPI-hez AC-s CDI-kell. Tehát váltóáramú. Ebből következik, hogy fekete feszszabályozó kell bele.  Írtad, hogy a teljesítmény ellenállás is rossz. Szerintem, innen indul ki az egész meghibásodás, ez nyírja ki a fesszabályozót, ami meg kivágja az izzót.

Az elenállás lekapcsolt lámpánál működik, vagyis a generátor felesleges áramát hő formájában használja el. Ha ez meghibásodik, akkor ha nincs felkapcsolva a világítás és úgy működik a motor, akkor a túláram kinyírja a fesszabályozót. Ha ezután a világítást felkapcsolod, akkor meg a rossz feszszabályozó kinyírja az izzót.

Az ellenállást mindenképpen ki kell cserélni, majd ezzel együtt a feszszbályozót is. Csak utána indítani el a gépet.

 

 

Nem találok rendesen olvasható kapcsolási rajzot a popcornhoz, emiatt nehezen olvasható, hogy ott miről milyen színek jönnek le. Azt neked kell kideríteni.

De a rajz szerint : 

bal felül piros/fehér van 

jobb felül zöld/piros

bal alul fehér

jobb alul fekete ezek jók!

 

Csak ilyen kapcsolási rajzot találtam: ezen olyan színek vannak a csatlakozókon, amit írsz.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: S.I.76 (275642)
S.I.76 Creative Commons License 2025.06.22 0 0 275644

A szinek sem mind passzolnak! 
bal felül piros/fehér van 

jobb felül zöld/piros

bal alul fehér ill. Jobb alul fekete ezek jók!

Előzmény: Csufi15 (275641)
S.I.76 Creative Commons License 2025.06.22 0 0 275643

Vagy ha zöld volt benne azt is tegyünk vissza? És ha igen akkor hol lehet olyat venni!

Előzmény: S.I.76 (275642)
S.I.76 Creative Commons License 2025.06.22 0 0 275642

Köszönöm szépen az infókat! 
az lehetséges h zöld csatlakozós fesszabájzó volt rajta és kicserélték fehérre és ezért nem működött rendesen? Ha most fehér van rajta ész a vezetékeket átlóban megcserélte a szaki akkor működnie kellene? amúgy a teljesítmény ellenállás is szakadt! Úgy hogy az is kell egy!

Előzmény: Csufi15 (275641)
Csufi15 Creative Commons License 2025.06.21 0 0 275641

A zöld színű feszszabályozó a DC (egyenáramú) CDI-vel rendelkező motorokba való.Ezek CDI-je az akkuról kapja a 12V-ot.

 

A fekete és a fehér az AC (váltóáramú) CDI-vel rendelkező motorokba való. Ezek CDI-je a generátor gerjesztőtekercséről kapja a 12v-ot.

 

 

A két szín közti bekötési eltérés a következő képen látható:

Csufi15 Creative Commons License 2025.06.21 0 0 275640

 

Láb...............................................vezetékszín

Akku +                                            piros

Világítás                                          sárga

Akkumulátor Töltővezeték                 fehér,  de lehet rózsaszín is

Test                                                 zöld,  de lehet fekete is

Előzmény: S.I.76 (275635)
S.I.76 Creative Commons License 2025.06.21 0 0 275639

Nagyon szépen köszönöm! 

Előzmény: Csufi15 (275638)
Csufi15 Creative Commons License 2025.06.21 0 0 275638

Nem mindegy milyen színű a feszültségszabályozód csatlakozója.  A zöld színű csatlakozósnak a + és - bekötési pontjai és a másik 2 pólusa is fel van cserélve.

 

A fekete, vagy fehér csatlakozós feszszabályozóra vonatkozik az általam korábban küldött képen a  lábkiosztás.

 

itt van egy videó a különböző színű feszszabályozók eltérő lábkiosztásáról.

https://youtu.be/cj_gXTXaEGo?t=94

 

 

 

 

Előzmény: S.I.76 (275635)
Csufi15 Creative Commons License 2025.06.21 0 0 275637

Kapcslási rajz

Ugyanez csak színesben és jobb minőségben /4 üteműre/, de amire szükséged van a 2 üteműdhöz az azonos ezen is:

 

lábkiosztás: https://www.youtube.com/watch?v=8QScISHt4_0

 

A videón kapcsold be a feliratokat. Utána a beállítás gombbal kiválasztod az automatikus fordítás opciót. Ott pedig a legördülő menüben kiválasztod a magyar nyelvet. Így minden szöveget magyar feliratozással látsz. 

 

 

A lábkiosztás csak a Suzuki Sepia 1 típuson volt teljesen eltérő ettől.

 

Előzmény: S.I.76 (275635)
Camo_BDU Creative Commons License 2025.06.21 0 0 275636

Nem tudom ez minek számít, de talán lesz aki érdekesnek találja. :-)

Freego x2 Pro electric e dirt-bike ebike bicycle tesztelés értékelés

 

https://www.youtube.com/watch?v=pyBfHdIfWfQ

S.I.76 Creative Commons License 2025.06.21 0 0 275635

Köszönöm a tanácsokat mind kettőtöknek! Látom nagyon otthon vagytok ebben a dologban  akkor kérnék még egy fesszabályzó láb illetve vezetékszín párosítást ha megoldható mert ugye a szaki akihez elvittem összecserélgette a csatlakozóban a vezetékeket ill. egy kapcsolási rajz is jó volna az egész mociról!

Köszönöm!

Csufi15 Creative Commons License 2025.06.21 0 0 275634

Még az is lehet, hogy az ellenállás ment tönkre, ami akkor lép működésbe, amikor nincs felkapcsolva a világítás, hogy elhasználja a megtermelt, de fölösleges áramot. Ha ez elromlik, akkor a feszültségszabályozó is tönkremehet, és amikor a világítást ráadod, már nem tudja szabályozni a feszültséget. Ezt az ellenállást is le kellene ellenőrizni, illetve cserélni.

 

A világítási rendszer soros ellenállása, vagy más néven fény ellenállás (előtét ellenállás, vagy terhelő ellenállás), elengedhetetlen alkatrész a CPI, Generic, Keeway és ATU 2 ütemű robogókhoz. Ez az alkatrész gondoskodik arról, hogy a világítási rendszer megfelelően működjön, és a megfelelő ellenállási értéket és elektromos teljesítményt biztosítsa.

Az ellenállás értéke 5,9 ohm, és a maximális elektromos teljesítménye 30 watt. Ez a kombináció garantálja a hatékony és megbízható működést, valamint megfelel a robogók világítási rendszerének követelményeinek.

 

https://gmoto.hu/fenyellenallas,75471.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PMax:%2080-100%20narzut&gad_source=1&gad_campaignid=21225700016&gbraid=0AAAAAqHRHdFtUnvss1mmnZvhKBXK0ZGbb&gclid=Cj0KCQjwjdTCBhCLARIsAEu8bpI6lJeg4nOG9exAHeHeT7kuO2kJy7Rtkfs4ixK2N3ScmyG_z1Z4droaAswKEALw_wcB#gad_source_1

 

 

 

Előzmény: S.I.76 (275631)
Csufi15 Creative Commons License 2025.06.20 0 0 275633

Feszültségszabályozót kell cserélni. Az természetes, hogy a gyújtás ráadásakor a világítás nem működik. Az akkuról csak az irányjelző, a féklámpa és a duda működik. A világítás csak akkor működik, ha a motor jár, a generátor tekercse gerjeszt  a világításhoz kb 80 V váltóáramú feszültséget, amit a feszültségszabályozó szabályoz le 12-14 voltra. Ez a szabályozás nem történik meg hibás feszültségszabályozó esetén, így a fordulatszámmal egyenes arányban nő a feszültség és felmegy 80V-ig is, ezért fényesedik az izzó és egy idő után már meg is adja magát. ezt már az izzók nem bírják.  Ez a jelenség szokott még előfordulni akkor is, ha a feszültségszabályozó nincs rendesen letestelve, ugyanis a fölös feszültséget a testen keresztül hő formájában adja le (disszipálja el). Illetve a világítótekercs ha nincs letestelve, akkor is hasonló jelenség van (túlfut a generátorfeszültség még 80V fölé is és ezt a fesszabályozó nem tudja már kezelni).  A feszültségszabályozó általában akkor szokott tönkre menni, amikor valaki akkumulátor nélkül használja a robogót. Ha lemerül az akku, nem fontos újat venni, mert a motort be lehet rúgni, de akkumulátornak (ha lemerült akkor is) mindenképpen kell lenni a motorban,mert van puffer szerepe is a feszültségszabályozó védelme érdekében. Akksi nélkül előbb utóbb tönkremegy a feszültségszabáyozó.

 

12V 35/35W-os izzók valók bele elől elméletileg.

 

A feszültségszabályzó az alternátorból érkező feszültséget váltja át  egyenárammá (DC), 12V-os feszültséggé, és tartja azt egy bizonyos tartományon belül. Ez biztosítja az akkumulátor töltöttségét, valamint meggátolja az izzók kiégését. Ez az alkatrész extrém hőterhelésnek van kitéve, és gyakran megsérülhet. Ha a feszültségszabályzó hibás, az akkumulátor folyamatosan lemerülhet, bizonyos gyújtási rendszereken pedig a gyújtás nem működik, az izzók kiégnek vagy vibrálnak.

 

1800- 2000 Ft egy fesszabályozó, nem tétel, és jó ha van tartalékban a motorban.

 

Előzmény: S.I.76 (275631)
4728ITI Creative Commons License 2025.06.20 -1 0 275632

Ha a világításod váltóáramú generátorról működik, akkor nincs fesszabályzó. A generátor teljesítményének megfelelő izzót kell betenni hogy jól működjön. Ahhoz tudni kell hogy mekkora a világító tekercs teljesítménye. Pl: ha 60W-os, akkor előre 55W-os izzó kell, hátulra 5W-os. Ha ennél kisebb teljesítményű izzót raksz bele, persze hogy kiégeti az izzót.

Előzmény: S.I.76 (275631)
S.I.76 Creative Commons License 2025.06.20 0 0 275631

Üdv mindenkinek! Nem tudom h jó helyre írok e de megpróbálok itt segítséget kérni!

Vettem egy CPI Popcorn 2 ütemü robogó és ez a robogó folyton kicsapja az első lámpát! Persze vételkor nem ellenőriztem h világítanak e a lámpái! A lényeg, izzócsere megvolt szuper világít huzom a gázt növekszik a fényerő majd ismét kicsapja! Na itt kezdett hyanus lenni a dolog!  Kiderítettem h váltó feszültség érkezik a lámpára és szabályzatlanúl! Elvittem egy szakihoz lehúzta a fesszabályozóról a csatlakozót majd kiszedegette belőlle a vezetékeket és más sorrendbe visszarakta őket! Müködött egy napig! Tehát nem jó most sem! Annyit még hozzátennék h ha a gyújtást ráadom nem világít sem az első sem a hátsó lampa ha felkapcsolom! Az összes többi világít irányjelző féklámpa! Valaki tud nekem segíteni! Lehetséges h valamikor fesszabályzó lett cserélve és nem belevalót tettek bele vagy ez hülyeség máshol keressem a hibát? Segítséget előre is köszönöm!

lapar Creative Commons License 2025.06.20 0 0 275630

Ezek után a habok után tudtommal kuka a gumi.

Mondjuk tömlősnél nem olyan nagy a kár.

Előzmény: gencsydani (275628)
rfc Creative Commons License 2025.06.06 0 0 275629

Nem ismertem, köszi.

Előzmény: gencsydani (275628)
gencsydani Creative Commons License 2025.06.06 0 0 275628
Előzmény: rfc (275625)
tcaoe Creative Commons License 2025.06.05 0 0 275627

Igen, pont ezt írtam. A gyári tömlő nélküli küllős ritka, és kismortoroknál (ami ugye a téma) nem jellemző. Utólagos tömítés meg nincs jó közútra.

Előzmény: motorbubus (275626)
motorbubus Creative Commons License 2025.06.05 0 0 275626

Hát...nem tudom. Az én motoromon 18 éve működik. Küllős kerék, tömlő nélküli....gyárilag. És nem kismotor....

Előzmény: tcaoe (275624)
rfc Creative Commons License 2025.06.05 0 0 275625

Holt's Reifen Pilot, abból van 300 millis, az talán elfér a motoron. A legtöbb ilyen autós spray fél literes, ami nem annyira praktikus.

Előzmény: triplaharom (275614)
tcaoe Creative Commons License 2025.06.04 0 0 275624

Azok 30 éve léteznek, de kismotoroknál egyáltalán nem jellemzőek. De a nagyoknál sem általánosak. A számtalan módszer létezik a tömítésre, meg hát... Közúton is megbízható nem nagyon létezik.

Előzmény: motorbubus (275621)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!