Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 3 órája -1 0 32573

Lyúly...

Én azt nem.

De IZLések és POFonok...

 

Az lenne a hard, hogy amelyik xaggloMAN-en a korrózió miatt foltoztak, ott nem kékre, hanem a "flottaszín"űre lenne fényezve az adott lemez. De csak az... 🤣😂

Előzmény: Alexander Pistoletov (32572)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 3 órája -1 0 32572

De csakis volánsárgán, alul zöld csíkkal.

A fehérváriasított flottaszín egy kalap kaki.

Előzmény: D 20 (32571)
D 20 Creative Commons License 24 órája -1 0 32571

Az a baj, hogy az se(!)

Egyébként érdekes a dupla lyuk, anno a zIkarus-nál nem kellett, s ott még a lyuk széle is profibb kivágást mutatott.

Amúgy meg az ablakoknál a kéttenyérnyi fekete részek számomra zavaróak, nem hiszem el, hogy másként miért nem lehetett volna...

Flottafényben olyan csecsék lennének...

Előzmény: Alexander Pistoletov (32570)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 27 órája -1 0 32570

Sebaj, majd a kék szigszalag befoltozza.

Előzmény: D 20 (32567)
D 20 Creative Commons License 2 napja -1 1 32569

Fehervár is az alja...

Régen is mi igenytelen kókányolások voltak az ottani kocsikon.

Mostanában nem ültem ott buszon, de amiket időnként hallok...

S az váLmegyeszéGhejj...

Előzmény: M41 2180 (32568)
M41 2180 Creative Commons License 2 napja -1 1 32568

Nem lepődök meg. 

Dunaújvárosba meghalni mennek a buszok.

Sose volt a legéllesebb szerszám a fiókban az ottani karbantartás, de most már mindennek a legalja. Az okokat nem forszírozzuk. De a tények azok tények.

Előzmény: D 20 (32567)
D 20 Creative Commons License 3 napja -1 0 32567

Az MRP-054-esen is ott tátong a dupla lyuk a hátsó ajtónál a kapaszkodón, derékmagasságban.

Most tényleg meg kell várni, amíg egy kisgyerek beledugja az ujját, s fékezéskor eltörhet az ujja?!

A kakasülőre vezető lépcsők is rommácsavarozva...

08-73 Creative Commons License 4 napja -1 0 32566

Vagy a 21, mint másik alternatíva.

Előzmény: 08-73 (32565)
08-73 Creative Commons License 4 napja -1 0 32565

A 12Y-nak mondjuk az 52 nem lenne jó?

Előzmény: Gordon Zsigmond (32560)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja -1 2 32564

ITK: a kocsijaikon semmiféle belső utastájékoztatás nincs, lehet ezzel kezdeni valamit...?

 

Kijelzőképek: a körbejáró vonalakon nem lehetne-e kijelölni egy vonalközi végállomást (praktikusan: 11 Vásárhelyi úti ltp.

-> Sóstói bevkp.), amelyet elérve a kiírás vált (11 Autóbusz-állomás -> Szedreskerti ln.), és esetleg bemondani, hogy az autóbusz merre közlekedik tovább?

 

Az utas.hu tartalmaz pár fura csonkamenetet is (a régi 12A nyomvonalán közlekedő 11A), ez létező, vagy csak hiba...?

Előzmény: vultkan (32562)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja -1 2 32563

Most nézem, hogy mennyire zűrzavaros az Alsóváros közlekedése... a logikus az lenne, hogy

- 11/12 körbejár, Szedreskerti lakónegyedből/be indul/érkezik;

- 11A/12A körbejár, Csapó utcából/ba indul/érkezik.

 

De ezek mellett van

- 11A, amely a Vásárhelyi úti lakótelepig megy csak el;

- 11A, amely a Sóstói bevkp.-ig megy;

- 11A, amely a Gázteleptől(!) indul, és az Őrhalmi szőlők felé megy fel az Autóbusz-állomásra;

- 12A, amely a Sóstói bevkp.-ig megy;

- 12A, amely a Vásárhelyi úti lakótelepen végez;

- és az utolsó 12A, amely a Stadionnál végállomásozik.

 

Legalábbis az utas.hu szerint.

Előzmény: bis1one (32561)
vultkan Creative Commons License 6 napja -1 3 32562

Kijelzők állítgatása terén én jelentős javulást tapasztaltam (amiért innen is köszönet!), még ha ez nem is tökéletes. A 37-es és 16-os bonyolódás és a köztes célok elhagyásával egyidőben lett ez érezhető. Azért mégis "kínosabb" Vasútállomás kiírással felszedni az utasokat a Vasútállomáson, mint úgy, hogy felette kicsiben megbújik egy Áron Nagy Lajos tér is. A körbejárós 11-11A-12-12A vonalak esetében is sajnos be kellett építeni egy a 16-os és 37-esekhez hasonló menet közbeni váltást, ami már kevésbé sikerül, de igaz a Sóstó Ipari Park zavarérzékenysége miatt ez még elfogadhatónak mondható, mert a külső felirat úgy lett megalkotva, hogy akkor is jó legyen, ha amúgy nem a jó van kiválasztva. Más kérdés, mennyire érdekel bárkit is például a Liget sornál az Ipari Park felé, hogy a Szedreskerti lakónegyed a végállomása.

 

Meg kell említeni azt is, hogy a járműállomány sem ennek kedvez. Ahány típusú busz, annyi féle kijelzőtípus és / vagy vezérlő. És ahány vezérlő, annyiféle sebesség. A legtöbb gyors, de van ami kevésbé. ITK-ról ne is beszéljünk... A 10-et súrolja a konfigurációk száma (ha nem több, egy idő után feladtam a számolást). A cél az, hogy az utas semmit, a buszvezető pedig a lehető legkevesebbet érzékelje ebből a katyvaszból. Előbbit az egységes megjelenítés segíti, utóbbit pedig a 90%-ban egységes kódok a vezérlőkön.

 

Az igaz, hogy országos szinten nagyon alulmaradt itt a szint, az utasok bizalma sincs meg az utastájékoztatásban, hisz hosszú évekig nem is volt szinte, vagy amikor már volt, az hibás adatokat mutatott. Míg más kisebb térségekben hosszú percekig keresik a megfelelő – a legkisebb betérést is jelző – kiírást a járathoz, itt még azért megvan az, hogy "a szám legyen jó, az a lényeg" :)

 

Az új számok nem bántanak, ezt a rövid életű 39-es vonalból szerintem észre lehetett venni, de ezt a témát ki se nyitom most inkább.

 

Talán egyszer eljön az az idő, hogy minden buszban lesz OBU, ami vezérli majd a kijelzőket és az interneten is követhetőek lesznek a valós idejű adatok.

bis1one Creative Commons License 6 napja -1 2 32561

Az a cél egyértelmű is, hogy a viszonylatjelzések jelenleg ne változzanak.

 

A 11-12 még hagyján, a bajok inkább valahol a 11A-12A környékén kezdődnek, ahol nagyon sok járat nem megy körbe, ami több különböző végállomást, s számos útvonalat eredményez.

 

A lakosok pedig még ott tartanak, hogy a 16, 37-est sem értik rendesen.

Sok utas csodálkozik, amikor látnak érkezni Feketehegyre egy 16/37-est ami körüljár, így végződik. Majd néhány perc múlva az Opole térről ismét elindul, és megint körbejár a hurkon.

 

Korábban a 36-os meghosszabbítása került szóba, hogy a Vasútállomáson túl közlekedne. Ennek az lett volna az előnye, hogy két normál végállomáson lehetett volna megfordítani. Hátránya, hogy Feketehegy belsejét nem tárta volna úgy fel.

 

A kijelzőkkel kapcsolatos fegyelem szerintem javuló pályára került az utóbbi idők tapasztalatai alapján.

A járatok jelentős többsége pontos kiírással közlekedik (már ahol van kijelző - a táblákra ez egyáltalán nem mondható el, az a ,,fegyelem" tényleg nagyon gyatra).

 

Ami összességében meglehetősen zavaró pillanatnyilag sokak számára, az a különféle viszonylatok bezsúfolása egyetlen vonaljelzés alá.

Előzmény: zsig (32556)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja -1 3 32560

Viszonylatszámok: a 12Y kapjon már egy saját számot, ez így röhej, hát mi köze van a 12-eshez, ennyi erővel a 32 is lehetne 26Y.

 

Időfekvések: a 32-es 32-88 perces követése röhejes, mint ahogy az is, hogy a vasútállomáson gyakorlatilag nincs csatlakozás a vonatokhoz, vagy lekési a vonatot a busz, vagy elmegy előtte (példa: óra 46-kor érkezik Pest felől az IC, óra 43-kor elmegy a 32-es. Vagy: Fecskepart felől óra 14-kor érkezik a 33-as, az IC elmegy óra 12-kor.). Az Áron Nagy Lajos térről egy óra alatt 5 busz indul a vasútállomás felé, ebből 4 7(!) percen belül. Hétvégén a 31-es és a 32-es 5 perc különbséggel indul a vasútállomásra. Van, hogy két járat 1 perc különbséggel követi egymást ugyanabban az irányban vagy relációban.

 

11/12: vagy körbejár minden indulás, vagy marad a káosz. A csonkamenetek kezelhetetlenek így. Ami a menet közbeni átszerelést illeti, azt vagy automatikusan oldjuk meg, vagy sehogy, a járművezetőknek hiába írjuk elő, nem tartják be.

Előzmény: zsig (32556)
bis1one Creative Commons License 6 napja -1 1 32559

A hatvanas évek első felében (pontos évszámokat most nem tudnék mondani) kezdhették el bontani a Szeder utcai házakat, kerteket, és építeni helyükön a lakótelepet, először úgy a Bregyó köz irányából alapvetően.
Ez volt ekkor még a Szeder utcai - vagy néhány térkép szerint Szeder úti - lakótelep. A Palotai úti toronysor még talán tervben sem volt, a garzonház szintén egy évtizeddel későbbi történet. De ahogy haladt az építkezés a Mészöly G. út irányába, ott a társasházak már a Liget sorra lettek házszámozva, s szerintem összességében elég gyorsan megkaphatta a lakótelep a Pintér Károly nevet. (A Pintér Károly Lakásszövetkezet még őrzi a korábbi nevet.)
A rendszerváltáskor sok mindent átkereszteltek, és a helyi közlekedés többnyire követte a változásokat, bár nem teljesen. :)
Az Univerzál Ktsz. vagy a Köztársaság Mozi már rég nem működtek, de egykori voltukat még sokáig hirdették a megállók nevei.
A XXI. század elején még forgalomban volt néhány Münnich ltp. vagy Pintér K. ltp. feliratú viszonylatjelző tábla is. (14, 17, 23, 24 stb.)

Előzmény: zsig (32555)
bis1one Creative Commons License 6 napja -1 2 32558

Pedig meg lehetne oldani, csak döntés kérdése lenne.

Voltak ilyen ötletek is korábban, mint pl.:

▶ Öreghegy, Kassai út

▶ Öreghegy, Püspökkertváros

▶ Kisfalud, Malomhegyi utca

stb.

 

A Kőrösi és Hernád utcákkal kapcsolatban: ezeket tudják az emberek, bele van ivódva a tudatba, hogy hol vannak, de a Püspökkertváros nem ilyen.

Én pont fordítva gondolom.

A Püspökkertváros egy jól körülhatárolható terület. Egyetlenegy megállóhely tartozik hozzá.

 

A 36-os és elődjeinek a végállomása kb. hetven éven át egyszerűen Feketehegy volt.

Amikor Hernád utcára változtatták a nevét, addig az emberek 99%-ának fogalma sem volt erről az utcáról. (Mostanra megszokták, de ehhez ez a változtatás kellett.)

Kőrösi u. esete hasonló. Amikor a 37-est hurkosították és feltételes fordulót hoztak itt létre 2009-ben, addig a Kőrösi utca egy aszfaltozatlan földút volt, kiskertekkel övezve, csekély beépítettséggel. (Akkor ez a forduló még szabályosan kinn volt a prérin. Azóta meg lehet nézni a változást.)

 

Ugyanígy vitatható lenne akkor egy csomó megállóhely elnevezése.

Tóvárosi-lakónegyed, mondjuk? Szerintem ezek azért védhetőek, mert ez az egy buszmegálló tartozik alapvetően a lakótelephez, így a lakosok ezt a megállót használják.

Előzmény: Gordon Zsigmond (32553)
hg89 Creative Commons License 6 napja -1 0 32557

Elvileg az volt.

Előzmény: zsig (32555)
zsig Creative Commons License 6 napja -1 1 32556

Az az elvárás most, hogy a viszonylatszámok egyáltalán ne, a menetrendi időfekvések meg csak alig változzanak. Ha lesz finomhangolás, a 34-esen biztos lesz igazítás, hogy a Fecskepartról ne 1-19 legyen a követés, hanem mondjuk egyenletes 10. Középtávú cél az kell legyen, hogy 15 percenként azonos útvonalú járatok közlekedjenek egy viszonylatszám alatt, az ilyen-olyan csonkák épüljenek be a teljes vonalba. Az 11-12 tényleg követhetetlen, ott szerintem egy számváltással kellene megpróbálkozni úgy, hogy visszaáll a 11-es Vásárhelyi, 12-es Őrhalm rendszer, de a buszok körbehaladása számcserével megmarad. Ezzel az összes csonkamenet jelölése egyértelműbb lehet. A kijelzőkezelési fegyelem a városban szerintem az országos legalja szint, most ilyen menetközbeni kapcsolgatást nem tudom, reálisan lehet-e előírni, mert a jv-k nem tartják be. 

Előzmény: bis1one (32535)
zsig Creative Commons License 6 napja -1 0 32555

Nem Pintér Károly ltp. volt eredetileg? 

Előzmény: bis1one (32551)
robbanómotor Creative Commons License 6 napja -1 0 32554

biztos nehéz már két számot összeadni

 

Sose volt normális. 

Előzmény: htibor (32540)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja -1 0 32553

Két Feketehegy inkább ne legyen, ezért volt az a javaslatom, ami.

Előzmény: bis1one (32550)
bis1one Creative Commons License 6 napja -1 3 32552

Más kommunikációs változatokban az is olvasható volt, hogy e fejlesztés során a Horvát István úton 300 méteren buszsáv épül a Balatoni úti kereszteződés felől a Széchenyi István út irányába. Mivel Fehérváron ,,nem igazán sok" buszsáv található, és ez a változás erősen ontopik, ezért gondoltam ezzel az infómorzsával ezt a kiegészítést megteszem. :)

Előzmény: htibor (32541)
bis1one Creative Commons License 6 napja -1 1 32551

(Ja és csak slusszpoénnak:

A Szedreskerti-lakónegyednek nem volt soha utcaneve?

Nos, valójában leánykori nevén Szeder utcai-lakótelepként épült fel.:)

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (32548)
bis1one Creative Commons License 6 napja -1 3 32550

Most folytathatnám a sort, hogy a polgárok nem tudják ma már, miként épül fel Feketehegy-Szárazrét sem.

A Kőrösi utca baromira nem Szárazrét; az utca a feketehegyi (egykori) hátsó kiskerteket szeli át.

 

Szárazrét a Gaja-patak nyugatról lecsapolt - korábban vizes - rétjei mentén kialakult tanyafüzér eredetileg.

Tehát ez napjainkban a szárazréti körforgalomtól a Farkasvermi úti vasúti átkelőig terjed nagyjából - ahol ma egy nagyon szomorú baleset évfordulójára emlékezhetünk éppen.

 

Másképp nézve, durván ahol véget ér a régebbi beépítés, és kezdődnek az újabb házak, az már Feketehegy.

A legvégében, a Kőrösi utca Feketehegy egyik utolsó utolsó utcája, amiképp a Hernád utca is.

 

Szóval legfeljebb azt lehetne kiírni, hogy Feketehegy (Hernád utca), illetve Feketehegy (Kőrösi utca).

Előzmény: Gordon Zsigmond (32547)
bis1one Creative Commons License 6 napja -1 3 32549

Fehérváron a legtöbb ember ismeri a Püspökkertvárost. Aki nem, az most megismeri. Sok embernek a 25-ös járat tette fel a térképre a Nyitrai utat, meg a Zobori utcát is.

 

A 36-os végállomása rengeteg ideig viselte a Feketehegy nevet, mivel a városrész (és a város) végén végállomásozik a járat.

 

A 22-esnél most is dettó ez a helyzet Kisfaluddal.

 

És ami azt illeti, a 12-esnél pont ugyanez volt. Nagyon sokáig Őrhalmiszőlők volt a végállomás neve.

 

Egyébként sok ember nem ismeri már úgy a városrészeket, csak nagy vonalakban, tehát pl. Búrtelep - Stiglerkert, Kistelek-Almássytelep, Sárkányhegy, Tóváros a legtöbbeknek alig mond valamit, legfeljebb az utóbbiról a Münnich-ltp. jut az emberek eszébe, ami meg éppenséggel nem is a hagyományos Tóváros szerves része.

Ennyit a városrészekről.

 

A megállók neve olyan, amilyen. A Liget soron van két megállóhely, mindegyik a Szedreskerti-lakónegyedhez is kapcsolódik. Az egyiket Liget sornak hívják. A másikat Szedreskerti-lakónegyednek. Hogy ez mennyire egyértelmű... de ez van. :) Mindenesetre az emberek már megszokták.

Arra sem emlékeztek ám már sokan, hogy itt régen szedres kertek voltak, mivel dunántúliasan szólva szederfákat, vagy keletiesen -- például Arany János nyelvezetével -- eperfákat termesztettek, selyemhernyó-tenyésztés végett.

A Szeder utca a város egyik legrégibb utcája változatlan néven.

Az itt felépült, sokáig Pintér Károly nevét viselő lakótelep a rendszerváltáskor kapta a Szedreskerti-lakótelep nevet. Csak ennek köszönhető, hogy ma mindenki tudja, hogy a Felsővárosnak ezt a szélső szegletét Szedreskertnek hívják.

 

A Köfém-lakótelepet négy oldalról négy megálló szolgálja ki. Ha ilyen szempontból nézzük és szétszálazzuk, akkor ott is egyszerűbb és egyértelműbb volt a Köfém vagy Könnyűfémmű végállomás-elnevezés. Mivel az üzemterület bejáratai tényleg a végállomásnál találhatók. (De jött egy új elv, és megváltoztatták ennek a megállónak is a nevét.)

Előzmény: Gordon Zsigmond (32548)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.09 -1 3 32548

A Szedreskerti lakónegyednek vagy a KÖFÉM lakótelepnek nincs és nem is volt utcaneve (az előbbi lehetett volna Liget sor, de az az utolsóelőtti megálló, a KÖFÉM meg KÖFÉM lakótelep, forduló, de ennyi), és kiderül belőlük, hogy egy lakótelepen (tehát egy viszonylag szűk körön belül) végződik el a vonal.

 

A Püspökkertváros kb. olyan, mintha a 12-esre kiírnám, hogy Alsóváros - ezzel nulla infót adva arról, hogy azon belül hol, merre jár, végződik.

Előzmény: htibor (32544)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.08 -1 1 32547

Kérdezzünk meg száz embert Székesfehérváron, tudja-e, hol van a Püspökkertváros...

 

A 36-os logikusan Feketehegy (Hernád utca) lenne, a 37-es meg Szárazrét (Kőrösi utca), a probléma ott van, hogy ezeket tudják az emberek, bele van ivódva a tudatba, hogy hol vannak, de a Püspökkertváros nem ilyen.

 

Tudom, bosszant is eleget, mert az utcát megtalálom, és be tudom lőni, hogy kb. merre van, de ha bejön a busz azzal, hogy 39 Kissvábhegy, aztán az applikációból vagy a táblából totózzam ki, merre az arra...

Előzmény: vultkan (32543)
vultkan Creative Commons License 2025.09.08 -1 1 32546

Az egyik meg nem valósult menetrendi fejlesztésben ezek pedig át lettek volna nevezve Szedreskertre, Tóvárosra, illetve Fecskepartra :)

Előzmény: htibor (32544)
vultkan Creative Commons License 2025.09.08 -1 0 32545

Nem véletlen lett sötétkék a menetrendek színe, a nap azt szívja a legkevésbé. A napszakok jelölései erősebbek lettek, ugyanakkor semmilyen plusz információt nem tartalmaznak a színek, így ha a pirosat a hónapok során kiszívja a nap, akkor az előbb említett, jól megszokott fekete-fehér formátum alapján továbbra is le lehet olvasni az időpontokat.

 

Természetesen mindenkinek több munka, de azt a részt nem értem, az utasnak miért lenne ettől rosszabb. Megnézném, hogy a régi formátumon hogyan értelmeznék az utasok például a 11A járatot, vagy a több napszakos menetidőket. Persze, nem kellenek bonyolult járatok, de még így is egyszerűbb, mint több más vidéki városban.

htibor Creative Commons License 2025.09.08 0 3 32544

Nem különb, mint egy Szedreskerti lakónegyed, KÖFÉM lakótelep, Tóvárosi lakónegyed megnevezés, csak nem ezt szoktuk meg a 25-ös esetében 30 év alatt :)

Előzmény: Gordon Zsigmond (32542)
vultkan Creative Commons License 2025.09.08 -1 1 32543

A végállomás neve Püspökkertváros. Egyébként évekig Feketehegy volt a 36-os Hernád utcája, amit később átvett a 37-es.

 

Budapesten pedig alig találni már olyan vonalat, ahol nem valami városrész van kiírva a külső kijelzőre (leginkább Budán).

Előzmény: Gordon Zsigmond (32542)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.08 -1 2 32542

Biztos, hogy jó ötlet abba az irányba elindulni, hogy a kijelzőn nem a végállomást, hanem a városrészt jelezzük (pl. 25 Püspökkertváros)...?

 

Nem helyközi ez...

htibor Creative Commons License 2025.09.08 -1 1 32541
htibor Creative Commons License 2025.09.08 -1 1 32540

Nem az utasoknak készült a menetrend és a tájékoztatás. Nem egyszerű, nem átlátható, nem megjegyezhető.

A régi formátumú megállóhelyi tájékoztatás helyett az aktuális indulási időt jelentő változatot a lakosság egy része már jelezte, hogy számukra jobb lenne, ez nyert, ez van most, biztos nehéz már két számot összeadni. Ezen túl kell lépni :)

 

Inkább a tájékoztatás minőségére kellene jobban figyelni, hogy a színes-szagos menetrendi lapok mennyire tudják az időjárás - eső, pára, napfény UV - okozta hatásokat megtartani - a rongálás, firkálás külön téma -, mert anélkül a háromféle menetidő általi színezések, jelölések a kukába mennek és semmit nem érnek.

 

Amit meg D 20 topictárs ír, az meg a technológia nehézsége, hogy minden vonali megállóhoz mást kell nyomtatni, előkészíteni és kitenni, figyelmesebb munkavégzést követel meg a feladatot végzőktől, mint ha ugyanazt a papírt végigrakják mind a 15 megállóban. Erre haladunk.

Előzmény: Lmf370 (32537)
D 20 Creative Commons License 2025.09.08 -1 0 32539

A minden megállóban aktuális onnan indulási idővel azt érték el a nagyon okosak, hogy minden megállónak külön saját papírja lett, s csak az oda illővel lehet pótolni, ha kéne.

Míg a több évtizeeig működő verziónál az adott járat menetrendje ugyanaz a másolat mehetett minden megállóba.

 

Bonyolítani keee...

Előzmény: Lmf370 (32537)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.08 0 0 32538

Hát, az azért nem volt annyira jó, hogy indul, teszem azt 35-kor a végállomásról, ebben a megállóba meg onnan számítva 12 perc múlva ér...

Előzmény: Lmf370 (32537)
Lmf370 Creative Commons License 2025.09.08 0 1 32537

On-line létezik letölthető, kinyomtatható menetrendfüzet, de nehezen értelmezhető. Több vonalat összevontak benne (pl24,25), ha hasonló útvonalon járnak. Nagyon nem egyértelmű, valamint oldalt se spórol az ilyenfajta rövidítés. Minden megállóból írva van az aktuális indulási idő, feleslegesen. Egyszerűbb, átláthatóbb a korábbi változat, a végállomási indulások, és az onnan számított menetidő. Továbbá ha a legnépszerűbb keresőbe keresünk rá a menetrendre, elsőnek a város oldalán találhatót hozza, ami nem az aktuálisat tartalmazza, hanem a korábbi vonalhálózatot, menetrendet

Előzmény: bis1one (32535)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.08 0 1 32536

Akkor nekem is, mert tegnap azt láttam a 31-esen.

Előzmény: bis1one (32534)
bis1one Creative Commons License 2025.09.08 -1 1 32535

Sajnos ez már a 16, 37 helyi buszvonalak tavalyi átalakulása óta elmondható. Idén a 11A-12A stb. csak reá tett néhány lapáttal.

Alsó hangon a nyugdíjasok nem tudnak kiigazodni az új menetrenden -- illetve mindenki, aki a világháló használata nélkül próbál eljárni. De még az internet segítségével sem könnyű eligazodni. Az például roppant életszerű megoldás, hogy nem is feltétlen a tényleges menetidőt jelzik a menetrendtáblázatok... Hol itt vár a járat 3-5 percet, hol ott áll 6 percet. A konkrét menetidők kapcsán az utasok tekintsék meg az utazástervezőt; vagy tessék kibandukolni a megállóba, lejegyzetelni, mikor jön a busz....

Menetrendfüzet egyébként sem kapható. (Vagy olyan mennyiségban, ami egy napon belül elfogy.)

Előzmény: htibor (32532)
bis1one Creative Commons License 2025.09.08 -1 1 32534

Mintha 547-et láttam volna, de azt hittem, káprázott a szemem.

Mondjuk, olyan hírekről lehetett hallani, hogy 547-et és akár 548-at is feltámasztják még. (Bár utóbbi már két éve várja sorsa alakulását, leállítva.)

Így értelmet nyerne, hogy AI HE-280 miért nem kapott helyi arculatot tavaly december óta.

Előzmény: Kiw775 (32527)
neodd Creative Commons License 2025.09.08 -1 1 32533

A 33-mas 34-es is érdekes lett, a Fecskeparti lakótelepről elég sok járat 1 perc eltéréssel indul a vasút irányába (mi értelme?), a buszok ott tárolnak gyakran egész sok ideig két forduló között, meg megy a csuklóssal tolatgatás, hogy a másik elférjen a megállóból, főleg, ha valami ipari parkos járat is befut... De ez így teljesen rendben van, mint ahogy az is, hogy néha egész sok vonalon forognak vidéki kocsik (C56-tól elkezdve E95-ig jött már szembe mindenféle), illetve az ITK szolgáltatási színvonala is kezd visszaesni a megboldogult Arriva szintjére (karbantartás zéró, némelyik kolléga mintha a piacon vette volna a jogsit, stb.).

De a megrendelőt valamiért nem nagyon szokták érdekelni ebben a városban az ilyen apróságok, a lényeg, hogy lehet haknizni pár hétig, hogy a menetrendváltozás miatt mennyivel megnőtt a futott kilométer és mindenki érezze magát megtisztelve, hogy ennek a csodának részese lehet. :) 

Előzmény: Gordon Zsigmond (32531)
htibor Creative Commons License 2025.09.07 -1 3 32532

A bakkecske ütemre gondolsz?

Nem az utasoknak készült a menetrend, azt hittem erre már rájöttél.

Előzmény: Gordon Zsigmond (32531)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.07 -1 0 32531

Az most komoly, hogy a székesfehérvári 32-es úgy jár, ahogy...?

 

Egyszer 32, egyszer 88(!) perc a követése?

Volános Csörgő Creative Commons License 2025.09.07 -1 0 32530

Hát max fél évig még kotyogjanak. Nem holnapra mondtam, hogy végezzenek be. Ezek nem felújítások, csak rendbetétel, az is csak nagy vonalakban.

Előzmény: trambulin125 (32529)
trambulin125 Creative Commons License 2025.09.07 -1 0 32529

Azért még terveznek velük (kényszerből valószínűleg) idén pédául a GVP-948 és GVP-952 is motorcserés volt, állítólag a HIV-667 is nagyobb beavatkozást kapott (nem tudom pontosan hogy mit).

Előzmény: Volános Csörgő (32526)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.09.06 0 1 32528

Az LCV van a 75' helyett. Ma reggelre már az srd is meg adta magát. Dől belőle a víz, valszeg hűtő cserés lesz. Reggeli 2 kanyart még ki bírta utána a 79' folytatta a napját

Előzmény: trambulin125 (32524)
Kiw775 Creative Commons License 2025.09.06 -1 2 32527

547 a héten elkészült, ma kint volt 35-ösön. 548 továbbra is áll. Ezen kívül a 2 TGJ és az 546 áll tartósan.

Előzmény: Gordon Zsigmond (32509)
Volános Csörgő Creative Commons License 2025.09.06 -1 1 32526

Azért bízzunk benne nem kell mar olyan nagy munkálatokat megcsinálni a maradék Classic-on. Egy OBU csere belefér még, de amit láttam egyik csoportban is múltkor a kocsikról. Tiszta rozsda a seggük, ropi vázszerkezet, elferdült elemek. Szépen végigfotózta a Classic flottát pár napja valaki, fel is tett pár képet egy csoportba. 

Előzmény: trambulin125 (32524)
Lmf370 Creative Commons License 2025.09.06 -1 2 32525

Hasogassunk egy kis szőrszálat. Az említett pótkocsi fékszelep felelős a járműszerelvény fékerő-eloszlásáért, a vontatva fékezés kialakulásáért. Mivel ez csak járműszerelvényekben van, a csuklós busz pedig nem járműszerelvény, hanem jármű, ezért hibás a pótkocsi megnevezés. Funkcióját tekintve van benne ilyen alkatrész, hisz a vontatva fékezés elengedhetetlen. A megnevezése egyszerűen fékszelep, vagy hátsó rész fékszelepe. 

Előzmény: Buszos2007 (32521)
trambulin125 Creative Commons License 2025.09.06 -1 0 32524

LCV tegnap este (meg igazából egész nap) Kálozon állt, légrugók teljesen összeülve, ezért gondoltam hogy valami gixer volt vele. Melyik helyett van amúgy az LCV? GVP-952-t láttam én is arra, annak még mindig nem megy az OBU-ja, azt nem tervezik megcsinálni?

Előzmény: Buszos2007 (32515)
D 20 Creative Commons License 2025.09.06 -1 1 32523

Okay, szóval maradt pótkocsi az elnevezés.

Mint anno a fordalapokon még 2003-ban is, hogy nem szóló, vagy csuklós volt írva, hanem megmaradt régről, hogy 260.06, vagy 280.06 tipussal adandó ki... 🤓

Előzmény: Buszos2007 (32521)
bis1one Creative Commons License 2025.09.06 -1 1 32522

Ez a vasútnál is így van: Csak az a vonat, amit mozdony von előről. Esetleg mozdony húz, akkor huzat. :)

Ha pedig hátulról tolja a mozdony a szerelvényt, akkor aznnem is vonat, hanem tolat. :))

Előzmény: D 20 (32519)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.09.06 0 0 32521

Alkatrész állományban és szaknyelven is pótkocsinak hívják a csuklótól hátra fele részét a busznak

Előzmény: Lmf370 (32516)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.06 -1 0 32520

Az a hajóknál van, a tolóhajó elé fogott uszályok, bárkák összességét nevezik tolatmánynak.

Előzmény: D 20 (32519)
D 20 Creative Commons License 2025.09.06 0 2 32519

A vonó csuklósnál vontatmány, akkor a toló csuklósnál tolatmány? 🤓🤣

Előzmény: Lmf370 (32518)
Lmf370 Creative Commons License 2025.09.06 0 0 32518

Gépes rész, hajtott rész, hátsó rész

Előzmény: D 20 (32517)
D 20 Creative Commons License 2025.09.05 0 1 32517

Off

A szakma hogyan nevezi a tolócsuklósok hátsó felét?

Gépesrész? Hátsó kocsitest(szekrény)? 

On

Előzmény: Lmf370 (32516)
Lmf370 Creative Commons License 2025.09.05 0 4 32516

Nem leszek népszerű, de lejár, megcserélték, JUD-dal, kiadva, elindulni, elhozták, beforgott, valamint ‘75 és ‘72. Illetve a Conecto gépes részét illetlenség pótkocsinak hívni

Előzmény: Buszos2007 (32515)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.09.05 0 0 32515

Mert a 75' pótkocsi szeleppel javít egy hete. A 72'-nek pedig ma éjfélkor le jár a műszakija ezért meg cserélték a JUDdal mert az meg helyijáratban volt ki adva. Az LCV meg nem szándékozott el indulni ma ezért a tókörröl el hozták a JXF-382-t és az dolgozta ki a mai napot. Estére még a GVP-952 is be forgott kálozra

Előzmény: P?ter Czimmermann (32514)
P?ter Czimmermann Creative Commons License 2025.09.05 0 0 32514

Kálozi járatok maradnak ki, eközben egész du a KHA-772 @26

dorogi garázs Creative Commons License 2025.09.05 0 0 32513

Szerintem inkább HFY az. 2003-ban még nem járt ennyire elöl a rendszámtartomány :)

Előzmény: D 20 (32511)
bis1one Creative Commons License 2025.09.05 0 1 32512

Igen, sajnos nem ápoltak jó viszonyt a fehérvári utakkal.

Pozsonyi út úgy közel 35 éve, Kassai út bő 40 éve lett kiépítve; mára sajnos tele vannak tankcsapdákkal. Ezt a példát megragadva - Öreghegyről leindul a buszjárat, váltakozóan lejtős terepviszonyok közepette, nagyon csekény menetsebességet tartva lehetne csak biztosítani úgy-ahogy, hogy az alváz épségben maradjon, a sokadik kanyar után is.

Előzmény: Gordon Zsigmond (32509)
D 20 Creative Commons License 2025.09.05 0 1 32511

Indokolatlan pLintszkLín 2003. 02. 07.

"SFY-836"

D 20 Creative Commons License 2025.09.05 0 0 32510

Gondolom többen megnéznénk, ha lehetne, hogy néz ki egy váztörés pl az utastérből, mi látható esetleg.

Világszégyen, hogy újólag törtek el...

Előzmény: Gordon Zsigmond (32509)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.05 0 0 32509

547 és 548 valószínűleg nem is fog többet járni, súlyos váztöréssel lettek leállítva.

 

Helyettük jött a 210 és a 280.

Előzmény: bis1one (32507)
f_k Creative Commons License 2025.09.05 0 0 32508

https://www.duol.hu/helyi-kozelet/2025/09/beruhazasi-program-allam-dunaujvaros-fejlesztesek

 

Beruházási program: dunaújvárosi és térségi tételek

Dunaújvárosi helyközi tömegközlekedési fejlesztés 10,246 milliárd forint értékben szerepel a listán (megvalósulás záró időpontja 2030. december 31.). 

bis1one Creative Commons License 2025.09.05 0 0 32507

A két TGJ-vel mostanában én sem találkoztam, bár nyáron még jártak, de most dátumhoz nem tudnám jobban kötni. 540, 546 augusztusban még voltak kint.

A két tartós plusz jármű, AA MA-210 és AI HE-280 közlekednek, igen.

547 és 548 pedig közel másfél-két éve nincsenek már. Ezek tényleg ,,tartós hiányzók", az nem kifejezés...

Előzmény: Alexander Pistoletov (32506)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.09.05 0 1 32506

Tudunk egy gyors follow-upot, mik állnak tartósan?
Nálam a két TGJ áll, illetve az AA CM-540, 546, 547, 548. Ami helyettes kocsi korábban érkezett az Electrobustól, az az AA MA-210 és az AI HE-280.

Ez mennyire helytálló?

Előzmény: bis1one (32505)
bis1one Creative Commons License 2025.09.05 0 3 32505

Egy-egy hiányzik néha belőlük, de azon kívül járnak azok is.

Az AI JJ-s 120e-k inkább szóló Citaro-k helyére álltak be.

Előzmény: Gordon Zsigmond (32502)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.09.05 0 0 32504

Nem, elvileg stimmel a dolog.

Csak azt nem tudom eldönteni, hogy még az Ikarus adja cserekocsiként, vagy már átvette a VB, és maga oltja éppen a tüzet.

Előzmény: D 20 (32503)
D 20 Creative Commons License 2025.09.05 0 2 32503

Azok elv komlói kocsik lesznek.

Ott persze gond van a töltő építésével, itt meg a járművekkel. Ugye min kettő kuka már belőlük...

Annyira olyan...

 

Szóval elv kölcsönben vannak Fv-on.

 

Ha baromságot írtam, bocs... van ez a közléskényszer nevű a toronyban. 🤓

Előzmény: Gordon Zsigmond (32502)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.04 0 0 32502

Gond van a régebbi 120e-kkel?

Előzmény: Alexander Pistoletov (32500)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.09.04 0 0 32501

Kopottas, de tiszta, a légkondija pedig brutális.

Előzmény: LSU 106 (32488)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.09.04 0 2 32500

AIJJ...

Fehérváron akkora a buszhiány hogy beállt az AI JJ-658, 660, 661 a régebbi 120-asok helyett.

zsig Creative Commons License 2025.09.03 0 0 32499

Ha sok új Credo érkezik, megint szép hosszú AOA mező lesz a megyében :-)

Előzmény: vstshrmh (32495)
D 20 Creative Commons License 2025.09.03 0 0 32498

Csak egy kicsit olvass vissza...

SSM-423, 666, 691 lett időlegesen(?) itteni.

Három SRD- meg "vágányzárat szimulál" Pestriában vagy hol...

Előzmény: AOA-412 (32494)
trizs77 Creative Commons License 2025.09.03 0 0 32497

Mondjuk szerintem a buszhiány fogalmát jelen esetben már kár feljegyezni.

 

-------------------------------

 

Sohasem kár.

 

A mai pillanat kép jövőre már történet, 30 év múlva már történelem.

 

Gondolj bele milyen kevesen tudnának most egy 1990-es ALBA Volán állomány listát vagy elmondani, vagy leírni, vagy bemutatni ?

 

Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2025.09.03 0 0 32496

Mondjuk szerintem a buszhiány fogalmát jelen esetben már kár feljegyezni. Úgy is annyit fognak állományból törölni, amennyi érkezik, ezt mutatja a gyakorlati dolgok nagyrésze.

Előzmény: vstshrmh (32495)
vstshrmh Creative Commons License 2025.09.03 0 0 32495

OFF

 

Esztergom: SSM675, Oroszlány: SSM677, 679, 680. De ezek csak arra voltak jók hogy enyhítsék a buszhiányt, ráadásul megint lesz vonatpótló tartalék, tehát plusz feladat. Viszont jött Oroszlányba egy AOAV893, és a pletykák szerint jön még több is.

 

ON

 

Előzmény: Volános Csörgő (32492)
AOA-412 Creative Commons License 2025.09.03 0 0 32494

SSM-691 dunaújvárosi kocsi lett? Nagymajor-Solt-Dunaújváros járatot csinálja éppen.

D 20 Creative Commons License 2025.09.02 0 2 32493

Még mindig közlekedik Dújv-ban exaggloMAN, hogy sorjás lyukak vannak a kapaszkodórúdon.

A leszállásjelző helyén, derékmagasságban.

Ronda, balesetveszélyes.

Írtam már, hogy ha egy kisgyerek beledugja az ujját, a jármű fékez, aztán megvan a baj...

(Kényszeres, cyberpusztába "kiáltott" szavak, tudom...)

Volános Csörgő Creative Commons License 2025.09.02 0 0 32492

Tatabánya kapott SSM-eket, nem?

Előzmény: vstshrmh (32481)
vstshrmh Creative Commons License 2025.09.02 0 0 32491

Végső állomásuk Tata. Elvileg 6 db. Csak a töltő építéssel valami baj van, addig kölcsön vannak adva.

Előzmény: Lmf370 (32483)
htibor Creative Commons License 2025.09.01 0 3 32490

Van itt karrier a hatvani helyi járat után :))

Előzmény: LSU 106 (32488)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.09.01 0 4 32489

16 év után újra lehet látni a proto és a sorozatgyártott buszt eggyütt... utoljára a gyár udvarán álltak együtt az LMF és LMG-s volvok. A legszebbek az én szememnek. Nem csoda hogy elhoztuk a trófeát tökölről a protoval...

Előzmény: LSU 106 (32488)
LSU 106 Creative Commons License 2025.09.01 0 3 32488

LMG-019 Székesfehérvár helyiben közlekedik

htibor Creative Commons License 2025.09.01 0 0 32487

Vélhetően problémák voltak a kocsikiadással így első iskolai napon, így be lettek dobva forgalomba.

 

(A hat 25 ezer fő lakos alatti városba 20 Ikarus kerül leszállításra pályázat keretében a mennyiség nagyobb része még hátravan.)

Előzmény: P?ter Czimmermann (32486)
P?ter Czimmermann Creative Commons License 2025.09.01 0 0 32486

És akkor Fehérvár is kapott vagy csak ideiglenes?

Előzmény: htibor (32485)
htibor Creative Commons License 2025.09.01 0 0 32485

Balatonfüred, Tata és Komló ahova fognak még kerülni belőlük, Keszthely, Komárom és Hajdószoboszlón már átadták őket és közlekednek.

Előzmény: P?ter Czimmermann (32484)
P?ter Czimmermann Creative Commons License 2025.09.01 0 0 32484

Értem, köszi a választ 

Bár en reggel azon lepődtem meg, hogy jó néhány "új" Ikarus 120e került be helyire, egész pontosan az AI-JJ széria.. ami asszem helyközi járatot csinalt eddig valahol.. Talán Keszthely vagy Tatabánya környéke, már nem tudom 

Lmf370 Creative Commons License 2025.09.01 0 0 32483

AI-JJ 659, 661 Ikarus 120e Székesfehérvár helyiben, tiszta fehéren. Ezek a buszok micsodák? Mi lesz a végső állomásuk?

vstshrmh Creative Commons License 2025.09.01 0 0 32482

Nem felszabadult, kellene Tb-n is. Lett egy döntés és végre lett hajtva.

Előzmény: Fszmkvn (32480)
vstshrmh Creative Commons License 2025.09.01 0 0 32481

Igen, meg KGC842 is.

Előzmény: P?ter Czimmermann (32479)
Fszmkvn Creative Commons License 2025.08.31 0 0 32480

Több Classicon nincs műszaki, biztos felszabadult ott. 

Előzmény: P?ter Czimmermann (32479)
P?ter Czimmermann Creative Commons License 2025.08.31 0 1 32479

LVK-801 Szfvári telephelyes lett? Tegnap @1507 pótolt, most épp @8041-en jár

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.08.28 0 1 32478

OFF

Én viszont jól jártam, mert a 388 az egyetlen, ami nincs meg a fejéri SRD-kből :D

ON

Előzmény: D 20 (32476)
D 20 Creative Commons License 2025.08.28 0 4 32477

Ha már kikotlottam egy könyvből...

D 20 Creative Commons License 2025.08.28 0 0 32476

Vihették volna a 380-at a 388 helyett, az már körbe van nyöszörgetve majd minden oldaláról...

Előzmény: Alexander Pistoletov (32475)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.08.28 0 1 32475

Van 383 is.

Most már csak a 388-ra kéne rájönni, hogy kiadják-e.

Előzmény: Alexander Pistoletov (32471)
D 20 Creative Commons License 2025.08.28 0 2 32474

Évtizedekig ment a pulperbe a megmaradt jegyek tömkelege...

De most már nem.

A fb kommentek alapján már több városban tapasztalható ilyen...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!