De van jó is a tegnapi lerobbanásban. Bejelentettem a Waze-n az út szélén álló autót (elsőként) és ezzel a rangom Waze Király-ra emelkedett. :-)))))))))))))
Ja, szeretem az ilyesmit, mert hétfötöl csütörtökig az irdában ülök, kell hétvégén a kimozdulás. Föállásban már egy ideje nem vezetek, de abbahagyni nem tudom. :-)
Amúgy szerettem volna én is ott, vagy bárhol útközben egy kávét inni, mert hiszem, hogy ezen a környéken a legrosszabb kávé is jobb, mint amit az irodában inni tudok. Sajnos azonban a vezetési idöm eléggé ki volt számolva. A Mestre vasútállomásnál nem tudtam hosszan megállni, mert vészvillógóval tartottam fel a környéket, aztán meg gyorsan ki kellett vennem a 45 percet, amihez vissza kellett mennem az autópályára, ahol csak egy "hugyos" parkolót találtam. :-(
Amúgy itt a telematika, hogy merre mentem be és merre ki. Amikor kifelé keresztülmentem Mestre városrészen, magam is rácsodálkoztam, hogy milyen sokaknak (majdnem mindenkinek) az utcán milyen nagyon sötét böre van.
Pár éve Mestre-ben jártam. Egy Illy kávé mellett ücsörögtünk pár percet a kávézó teraszán. A kávé most is nagyon OK volt. Viszont született olaszt csak elvétve láttam... :-(
Ma is el akartam menni vele kabriózni Tarvizióba, az Eurosparba. Ehelyett reggel hívott a főnököm és RailJet-et kellett pótolnom Tarvizio és Velence Mestre közt. Kútba esett a kabriózás, bár így vagy úgy, de Tarvizióba vögßlis eljutottam. Sőt, még Velencébe is. ;-(
Ismerünk már, sokszor eljátszottad :-D Engem esetleg egy ... nem is tudom mivel ... talán Lexus-szal tudtál volna beugratni. Túlságosan szereted te a kényelmet, a csendet, meg a jó hifit egy ilyennel szemben. Meg túl jól ismered a benne levő K(E)-Jetronik-ot :-D
A Toyota korábban alulmotorizált néhány hibrid típust. A tömegcikk Yaris rendszerteljesítménye pl. 99 LE, (volt) ami karcsú. A motor kicsit is forszírozott használat mellett is forog rendesen, a hangszigetelés is zsengécske, ráadásul a magas fordulaton erőlködő motor fogyasztása sem optimális.
A Mondeo 186 lovával saccra kb. azt tudja, mint a RAV4-ed, bőven elég. A tömegük szinte kilóra azonos, a Toyota homlokfelülete nagyobb, cw értéke is valószínűleg kicsit rosszabb, ezt kompenzálja a teljesítmény többlet.
A Yaris kicsi. Kicsit zajos. Kicsit (nagyon) spóroltak a beltéren, felszereltségen. Kettő is van a tágabb családban, tipikus alsó kategóriás Toyota, kitűnő technika, olcsóságra törekvés....
Sziasztok! Régóta van Saab-om, de csak most keveredtem erre a topicra, így röviden elmesélném mibe vágtam bele. Volt egy 2003-as 9-5 2.3t LPT automatám, amin kezdtek előjönni a szokásos hibák, küszöb rohadás, olaj fogyasztás, magas kartergáz, stb. Aztán találtam egy ugyan ilyen autót csak manuálban, aminek törve van az eleje, viszont hibátlan állapotban, lekövethető előélettel, felújított motorral, így összeraktam az automata cuccaiból. Na és itt jön a kérdés! Van e valakinek Szeged környékén Tech2-je? a légzsák hibát kellene kitörölni belőle. Valamint van e valaki ugyan ezen környéken, aki össze tudja nekem majd irni, open Sid-et aktiválni, stb, ugyanis ha már munka volt vele, fel ment rá egy TD04, 630-as deka injektorok, egy óriási cooler, és egy szelepes kipufogó.
Más kérdés, hogy gyakran rámutat a magát királynak érző pilóta gyengéire, amíg több volt, hullottak rendesen Porsche 911-es, tökös BMW bringák.
Más.
Március 23, első versenynap, kezdés előtt egy órával. Bajna végén, a Héregre vezető kereszteződés:
Öreg 3-as BMW-vel húgyagyú idióta előttünk drift bemutatót tartott.
Néhány km-rel távolabb, a Lábatlan-Nyerges út találkozása, közvetlenül Bajót előtt. Pár néző már ott van. Másnap bekövetkezett itt a legsúlyosabb ilyen baleset, amire emlékszem.
Az M5 erősebb, és hátul hajt, nincs kormányrángatás, és ha egyszer fogást találtak a sokkal szélesebb gumik, akkor tol.
Az Aero talán hirtelen adja le a nyomatékot és elöl hajt. Bizonyára nagyon más vezetni, rángatja a kormányt, és nehezen találnak fogást a "virsli" gumik.
Nem tudom, a fék passzol a motorerőhöz, ha nyomják neki?
A motoron mi szokott tönkremenni? Nincs Saab szerelő ismerősöm.
Erő alatt gondolom a nyomatékot érted.. Megnéztem az adatokat, az én nagyobb, hátsókerekes vasam is erősebb. Abban még volt anyag, jenkik gyártották, az se elromlós. :-)
Az én cabriom anno kisnyomású turbós volt, s tök beleszerettem az alul erős karakterbe, úgyhogy a 9-5 is a 185 lovas motorral kéne, automatával. Benzines turbót így szeretem, ha sportos, akkor égbe forgó szívó az ízlésem, ami alul is erős, felül meg még jobban. :-)
Én a téligumis felniket, amiket kaptam hozzá, el is ajándékoztam. Csak nyárigumikon jár, ezért kell visszamennie még négy hétre a mélygarázsba. Ma lecseréltem a felniközepeket is az eredetiekre, amiket nemrég vettem.
Munkából hazafelé le is mostam. Most itthon áll, hagyom megszáradni a tetőt. Holnapra melegebbet mondanak, ha már száraz a tető, akkor holnap lenyitom. Aztán este megy vissza a mélygarázsba további négy hétre, amikor végre végetér a Winterreifenpflicht.
A 9-3 SS-en az klíma alaphelyzetével kapcsolatban a következőt lehet állítani TECH2-vel:
AC Mode Auto Settings:
- AC Auto: Default Setting Automatic engagement and disengagement of Air Conditioning Compressor.
- AC Off: Turns the Air Conditioning Compressor off to save Fuel. In this mode no cooling or dehumidifying is available and the windscreen may fog up. Pressing the Auto or AC button (above 5°C) will reactivate compressor. However, the AC compressor will be remain off the next time the vehicle is started.
Engem nagypolszkival vittek haza. De hogy jön ez most ide? :-)
Hát na... :D
Tegnap találkoztunk ismerősökkel, a Saab vitt minket. Hoztak két tini rokont is. Túráztunk egy rövidet a természetben, utána a srác meglátta az autót, már alig várja, hogy legyen jogosítványa. Kicsit vittem vele, nagyon élvezte. :)