Ma a RAV4-et is alaposan kitakarítottam belülről (szőnyegek, ülések porszívózva, műanyagok letörölve, ablakok lemosva). Még a hibridakku szellőzőjének szűrőjét is kiszedtem és kipórszívóztam, bár két hónapja tettem be újat, úgyhogy lényegében tiszta volt.
Hosszú várakozási idő, mire az alkatrészek megjöttek. Az össz jav. időtartama 2,5...3 hónap volt.
Számlás.
Az alk.rész ellátás soha nem látott mélységekben van. Néhány éves autókhoz előfordul, hogy nagyon hosszú a szállítási idő, még rosszabb, ha egyáltalán nem rendelhető.
tudom, nem piactér, hátha vkinek megéri, itt is közzé teszem:
néha "a dolgok rosszabbra fordulásának nincs végső határa"
-egyik rokonom Mondeoját eltalálta egy sietős figura, gazdasági totálkár, szerencsére senki sem sérült
-unokaöcsém Mitsu Outlanderén 120e km-nél aut váltó jav, 1,7 MFt
-lányom / vejem ritka, 2011-es 180 lovas Astra J 1,6 T Cosmo aut. járgányának motorja kenési hiba miatt megállt, 174e km-esen. Az autó egyébként szuper állapotú, AGR ülések, magas felszereltség, ápolt, megkímélt, húzós árú volt. Az autó náluk létszükség, gyorsban vettek egyet. Aprópénzért eladó, nincs hely, idő, kapacitás a javítására.
Hogy ez az ember / vállalkozás hogy tud megélni, az rejtély. Vsz. nyertese lenne a "hogy nem szabad hirdetni" versenynek. Tízéves sihederek jobban tudnák csomagolni a portékát, mint ez a pályatévesztett figura....
Amíg a legkisebb sómaradék is ott lehet az utakon, a kabrió a garázsban marad. :-)
Mostanában derül ki egyre többeknek, hogy már nem lehet kis energiabefektetéssel fenntartani a Saab-okat. Ezért sokan most akarják eladni, amíg még talán lehet.
Nekem és a feleségemnek is nagyon tetszik sok-sok Ford, de nekem a T-Modell óta nincs bizalmam a cég minőségbiztosításában és ügyfélszolgálatában. :-)
Ma megtörtént a kabrió megjáratása, amit télen két-három hetente megteszek: beindítom, bekapcsolom a klímát, kicsit bemelegítem a motort, megyek vele három kört a mélygarázsban, az utolsót már kikapcsolt klímával, hogy kiszellőzzön, aztán a következő két hétre visszacsomagolom az autót.
Az első hibrid járgányt 2006-ban jó pár napon át próbálgattam, az amerikai Ford Escape Hybrid akkor az USA-ban is újnak számított.
Finoman szólva alacsony volt a tetszésindex, lámpától komótosan indulva is be-beindult a 2,3 literes motor, közel sem volt meg a kifinomult működés érzete. Össze nem vethető a mai, fejlettebb rendszerekkel.
Mindhárom Mondeo hibridet 60e km körül adtam el, féktárcsákon nem hogy kopás nincs, de szinte újnak tűnnek. Néha egy kis zaj ezért nem nagy ár.
DAB. Ez is a nagy mellényúlások egyike. Jöttek a hasbaakasztó szöveggel: "nincs rá igény". Európában szinte mindenhol (sőt, a világ meghatározó részén) van igény a "minőségi" zenehallgatásra (persze, ha van jobbféle berendezés), de Bartók, Kodály országában nincs. Elgondolkoztató.
Egy ideje már nem is igen raknak CD-lejátszót az autóba. Aprópénzért adom el én is a CD-im nagy részét. A TIDAL profi verziója eszetlenül jó hangminőséget tud nyújtani.
Hát nem'tom. A volt KITE-s kollégák, akik (bálna)508-ból ültek át a 2.5-öt Rav4-be, visszasírják az 1.6HDI-t, hogy milyen csendes volt. Bár lehet az az autón múlik nem a hajtásláncon.
A 100 lóerő alatti rendszerteljesítmény csak az 1,5-ös motoros változatokra volt jellemző. A 2009 utáni Yarisnál nagyobb Toyotákba már nem volt ilyen. A mi Auris-unkban is már a hármas Prius technikája van, ami 1,8-as, 136 lóerő rendszerteljesítményű és nem üvölt eszeveszetten. Csak nagyon szélsőséges helyzetekben: padlógázon, meredek hegymenetben hangosabb, de ilyen nálunk az Auris-szal már csak évente 5-6-szor fordul elő. Mondjuk mi új kora óta fixen ECO-módba kapcsolva járunk vele. Mivel ez facelift-es, 2017-es, ezért már átprogramozták az ECO üuzemmódját és a klímát nem kapcsolja le ha benyomod. Ráadásul nem is kell minden indítás után újra bekapcsolni, mert megjegyzi a legutóbbi állapotát. Szóval sokat jártunk vele az első néhány évben Magyarországra és én szerettem ahogy ment. Mondjuk lehet, hogy az én véleményem egy autó dinamikájáról a buszvezetői háttérem miatt nem releváns. :-P
Az én 2,5-ös RAV4-emben nincs kétsebességes váltó, mert ahogy írtad is, az csak a magasabb (Lexus) változatokhoz jár. De az enyém is elég jól megy és ez is nagyon ritkán ordibál. Főleg egyébként akkor, ha nem hagyom hogy magától gyorsítson az adaptív tempomat, hanem auópályán lepadlózom. De mivel ilyenkor eléggé megindul, ezért ez a hangoskodás általában igen rövid ideig tart. A RAV4 amúgy meredekebb emelkedőkön sem igényli a pörgetést és alapvetően ezzel is mindig ECO-módban járok. Ha padlógázt nyomok, úgyis mindegy milyen módban van.
Erről nem szokott szó esni a cikkekben/beszámolókban, mert Magyarországon valószínüleg ritkábban fordul elő, de engem egy esetben zavar a motor hangja, és ezt mindkét hibrid Toyotánk ugyanúgy csinálja: hosszú lejtmeneteben egy ideig nagyon szépen lassítanak az elektromotorokkal, de aztán mikor megtelik az akkumulátor és már nincs hova tenni a megtermelt áramot, akkor belép a képbe a benzinmotor és végtelenbe pörögve próbálja az igényelt lassulást motorféküzemben fenttartani. Na ilyenkor hangos és ha a lejtő még hosszan előttünk van, akkor ez sokáig így is marad. Természetesen villyanmotorok nélkül a lassulás is sokkal gyengébb, úgyhogy ilyen helyzetekben már előre csökkentett sebességgel ereszkedem lefelé a hegyről, hogy minél később érkezzen el ez a pont. Amúgy a RAV4-ben ez sokkal később jön el, mivel az 1,6 kWh-s LiIon akksija több energiát elnyel, mint az Auris 1,3 kWh-s NiMH-ese. Emellett a generációváltás is érezhető, a RAV4 jobban gazdálkodik az akkujával: pl. egy parkolóban állva 3/4 akkutöltöttségről majdnem kétszer annyi ideig bír klímázni motor nélkül, mint az Auris. Az Auris amúgy 3., a RAV4 4. pedig generációs rendszer. Az aktuális jelenleg az 5. generáció, amihez csak egyszer volt szerencsém néhány napig, mikor tavaly a RAV4 szervizben volt és kaptam egy új Corolla kombi csereautót.
Amúgy én utoljára a kétezres években vezettem 1,5-ös Priust, 2003-ban ott voltam Toszkánában az európai bemutatóján is. Élek a gyanúval, hogy az elmúlt húsz évben sokat változtak az elvárásaink: bár akkor ott nem volt lehetőségem autópályás, tempósabb menetre, nincs emlékem arról, hogy zavaróan hangoskodott volna a Firenze környéki dombokon. Pedig tuti akkor sem volt másmilyen. Bár az erről készült rövid írást visszaolvasva már 114 lóerő rendszerteljesítményt mondott a gyár. https://totalcar.hu/tesztek/prius03/
Egy kis érdekesség. Akkoriban még értékesebb sajtóajándékokat kaptak az újságírok egy-egy nemzetközi bemutatón. A Toyota ekkor egy Panasonic DAB rádiót adott mindenkinek. Mikor hazajöttem, Budapesten tudtam hallagtni vele a Kossuth és a Petőfi kísérleti DAB adását. Ma már szériában van DAB rádió a RAV4-ben. Amikor Ausztriában vagy Szlovéniában járok, ha rádiózom, azt szoktam hallgatni, mert sokkal szebben szól. Magyarországon viszont ma már nincs digitális DAB rádiószórás. A kísérleti adás évek óta megszűnt, végleges pedig nem jött helyette. Így ha Budapestre jövök, marad az FM, vagy a Kossuth az AM 540 kHz-en, mert azt már 30 éve is ott hallgattam (na jó, nem). :-)
Az Atkinson meg elég ritka, ha jól tudom, leginkább a Toyota nyomja, csak ott meg a CVT váltóval nem tudok kibékülni.
Igen, ez ilyen :-(
Érdekes a Toyota gyártmánypalettája. Adott a baromi sikeres full-hibrid rendszere, (CVT-vel) ebben a kategóriában messze a Toyota a legsikeresebb.
Csakhát.... tömegével építették be pl. a 72 lovas összteljesítményű rendszert pl. a Priusba, de még az alsó középkategória (pl. Corolla) jellemző rendszerteljesítménye is döntően 98 Le körül mozgott. Ez nyilván kompromisszumokat követel meg, bőgő motorok, gyenge gyorsulás, a japánokra jellemző spórolós hangszigeteléssel, egyszerű beltérrel nem az igényes autós választása. (A hazai kínálat túlnyomó része ilyen, szvsz. második autónak, helyi rövid távokra elfogadhatóak..)
A Toyota is lépett előre ( nagyobb, pl. 2,5 literes motorok), a választék kiemelt részében (pl. Lexus) a rendszer kétsebességű váltót is kapott.
A Ford más úton járt: a Mondeo Toyota rendszerű CVT-s full-hibridje közelít a 200 lóhoz, pont elég, ritkán vonyít a motor, a Vignale kivitel extra zajszigetelése (szélvédő is), zajelnyomó rendszere (DNR), igényes beltere teljesen más réteget szólít meg.
Bizony, rettenetesen repül! Szerintem Apa fehér W124-es Mercije kapcsán találkoztunk először. ECU-t cseréltetek benne :) Még kölyök fejjel el voltam ájulva a fehér csempés műhelytől, a már akkor igen impozáns diagnosztikai háttértől és persze a tudástól!
Szóval, igen, az S580e nem minden napos én már régen szemezek vele, de sokáig nem volt 4Matic, aztán amikor rendelhető lett itthon is, akkor jött el az ideje :) Egyébként 2,5 tonna az önsúly....
A PHEV-ekkel kapcsolatban szerintem bonyolultságában nincs nagy különbség a rendes HEV-ekhez képest, ami abban nincs az a PHEV-ben sincs, igazából a különbség az akku mérete és a töltőcsatlakozás és az inverter. De pl. a Volvo T8-nál a villanymotor a hátsó tengelybe van integrálva, így viszont nincs kardántengely az összkerékhez. A Mercinél a 9G-Tronic aut. váltóba van integrálva a 150 lovas villanymotor, így ott klasszik az összkerék hajtás.
Az Atkinson meg elég ritka, ha jól tudom, leginkább a Toyota nyomja, csak ott meg a CVT váltóval nem tudok kibékülni. Feleségemnek az új generációs KIA Niro HEV-et vettük, szívó 1,6 benzin motorral, meg a nagyon okos és kulturált hibrid rendszerrel a 7 fokozatú DSG jellegű váltóval. Nagyon baráti fogyasztással lehet vele közlekedni és meglepően jó autó benyomását kelti. Nem utolsó sorban 7 év gari!
Na de persze kinek a pap....én meg már nagyon régen beütöttem a fejem a műszaki újdonságok kapcsán, főleg, ha autókról van szó :)
Hűűű, hogy repül az idő. Még bőven Papád vitte a céget, (ami azért nem tegnap volt) mikor kapcsolatba kerültünk az Ő és a gazdasági vezető Mercije kapcsán:-) Leragadtam az első XC90-esednél, rég beszéltünk.
Ez az S580e egy nem mindennapi darab a maga 2 tonna fölötti tömegével, ritka darab, gratulálok :-)
A -hétköznapi- PHEV járgányok azért pl. hatótáv dolgában jóval szerényebbek.
Én az "elérhető" kategóriában a "full-hibrid"-et favorizálom. Egy csomó drága cucc nincs benne (pl. hagyományos váltó, önindító, generátor....), kicsi az akkupack tömege, ha elég nagy az Atkinson-ciklusú motor teljesítménye (pl. Toyota 2,5 liter) akkor kulturált tud lenni, kicsi a fenntartási költség, kicsi a fogyasztás.
A megfizethető PHEV 40 km körüli hatótávja nem sok. A teljes értékű belsőégésű hajtásláncot ki kell építeni, és ezen felül a villamos motor(ok)+súlyosabb akkupack + az ezekhez tartozó elektronikai, vezérlés motyót. Ezeknek tömege van, amit az akku lemerülése után is cipelni kell, növelve a fogyasztást. Bonyolultabb is a rendszer, meghibásodásra is hajlamosabb, azoknak éri szerintem meg, akik rendszeresen rövidebb utakat tesznek meg, és az otthoni töltés biztosított (aminek megintcsak van költsége)
A 80-100 km range már persze más, sokkal vonzóbb. Itt meg a magas beszerzési ár, értékvesztés a buktató.
Saját PHEV játékosom még nem volt, az itt megforduló ilyen autók régebbiek.
Tetszetős darab ez Pug, jó egészséget hozzá! Az off-topicot folytatva, felvetnék a kérdésedre reagálva egy új témát saját tapasztalatokkal. Ez pedig a PHEV kérdés. Zsinórban a negyedik PHEV-et nyúzom, sok-sok tapasztalattal, összesen kb. 250k km megtétele után. Az első - az országban az egyik első darab volt - 2016-ban Volvo XC90 T8, kb 30-35km villany hatótávval. 100ekm átlag fogyi 7.5L/100km körül alakult. A második egy ráncfelvarrott XC90, már 20%-kal nagyobb akkuval, 6.6,5L/100km fogyi és 40km körüli hatótáv. Utána A8 60TFSIe, végre tisztességes belsőégésű V6-os motorral, 45km villany hatótávval, 5,5L/100km fogyi. Most pedig MB S580e 4Matic sor6 motor, plusz 28kWh-ás akku, 100km-es hatótáv (télen 85km) és a májusi átvétel óta 15kkm alatt 2,8L/100km átlag. Gyönyörűen látszik a technológia fejlődése, de most ölték meg a PHEV-ek létjogosultságát, amikor már nem elérhetetlen a 100+ km villamos hatótáv, tehát a városi, agglomerációs közlekedés teljesen lefedhető (nekem) villannyal, amit nem mellesleg napelemről töltök. Ráadásul a Merci már tudja 11kW AC töltést ÉS tud 80kW-os DC-t is. Ha meg menni kell, akkor mindenre elég a 3 liter sorhat. Egyébként annak a fogyasztási is parádés a menetdinamikához, tömeghez és az összkerékhez képest. Tisztán autópályás kulturált közlekedés mellett egészen könnyedén 8L alatt fogyaszt. Igazi két arcú luxi limuzin, villannyal gurulva szürreális csendben és kényelemben hömpölyögve lehet haladni, a sport mód meg kifejezetten élvezetes, forgós sorhatos hang mellett 510lóval egy teljesen másik világ. A futómű, az összkerék kormányzás úgy ki lett találva, hogy simán letagadhatna az autó úgy 1,5m-t a hosszábból és 1tonnát a tömegéből. Szóval az én igényeimnek a legjobb a PHEV, de valszeg a szabályozási környezet miatt ez az utolsó ebből a kategóriából....
Értem, akkor összességében tartod jónak, tehát h megadja a nagyobb motor teljesítményét alacsonyabb fogyival, így már ok. Tkp ez a köznapi (kis)turbóbenzin értelme.. Másik oldalon a ugye ott a hang, a finom járás, az azonnali teljesítmény, ezt meg kell (fogyiban) fizetni.
Csak azért a pickupot írtam, mert nekem az van, azzal tudom hasonlítani. Én se járnék vele napi szinten, arra cangát használok. Ma is mentem egy belváros-Óbudát innen a XVII-ből, laza 60as, sehol sem tartott fel a dugó. :-)
...az autó összességében jó. Sőt. Jobb, mint az ex 407 3,0 V6
Összességében, mindenképp jobb.
De ha a motort kiragadjuk. A 3,0 V6 206 / 211 lovas, 6 seb. automatával nehezen emészthető fogyasztást tudott produkálni, az 1,6 turbó 181 lovas, viszont kicsit még jobban is gyorsul, és bő 5 literrel kevesebbet fogyaszt. Ha a "Normál" üzemmódot választod, hétköznapi vez. stílussal a 8 seb. aut 1800.....2300 fordulatot tart, nagyon kulturáltan finoman dolgozik. A "Sport" üzemmódban belepirul a ford.mérő, felkeményedik a futómű, és nem engedi ennyire alacsonyra esni a fszámot. Kell több?
ami teljesen jó tucat felhasználónak, de nem lehet összevetni akárcsak a pickupom azonnal hátbavágó masszív gyorsulásával se bármely fordulaton, nem is beszélve a hangról meg a járáskultúráról. Ez is, az is elvisz bárhova, csak más színvonalon. :-)
HA van helyed, pénzed , igényed rá, OK, persze, élvezkedésre rendben is van, második autónak. De a hideg rázna ki, ha egy igazi nagy batárral kéne a mindennapokon járni, finom merev hátsó híddal, laprugókkal :-DD
A mára elképesztő számarányú SUV / egyterű / telekjáró állomány meghatározó része alulmotorizált, ami (nekem) szintén nem vonzó.
Azon meglepődöm, h a kisturbót jobbnak érzed, mint a V6-ot. Nekem ugye a hasonló 1.6t Kiával van tapasztalatom, jól ment tkp az is, de nem hasonlítanám egy nagyköbcentis, többhengeres motorhoz, semmilyen szempontból sem, teljesen más kávéház, ahogy te mondanád. Lenyomod a gázt, akkor kis késlekedéssel betölt a turbo, s elkezd menni (1.6i kávédaráló hangon) ami teljesen jó tucat felhasználónak, de nem lehet összevetni akárcsak a pickupom azonnal hátbavágó masszív gyorsulásával se bármely fordulaton, nem is beszélve a hangról meg a járáskultúráról. Ez is, az is elvisz bárhova, csak más színvonalon. :-)
Nagy a pangás. Páran maradtunk, akik néha kilendítik az anno pezsgő fórumot a tetszhalál állapotából. Ettől még az off is jobb :-D
Szóval. Épp két hónap alatt kicsit több, mint 3e km-t gurultam a franciával, ami nem sok, de valamennyi tapasztalatot csak hoz:-D
Van persze kritikus észrevételem is, de az autó összességében jó. Sőt. Jobb, mint az ex 407 3,0 V6, 407 Coupe, és nagyon sokkal jobb, mint a 607 2,2.
A 181 ló (ha vki nem gondolja, hogy sportkocsiban ül) pont elég, az Aisin 8 seb. automata szuper, az állítható paraméterű, hátul hátul multi-link futómű jobb, mint a legtöbb kategóriatársáé, AGR masszírozós ülések, stb. Fogyi emberbarát.
Lehet, hogy a piac egyszerűen nem tart el ennyi olyan gyártót, akit érdekel a vezetési élmény, ami már a puszta anyagminőség, meg a sok szimuláció és élő teszt miatt is drága. A PSA lement az alap szintre az autó egyben van, és nem érződik rajta semmi rossz , és azon a területen gurítja a legnagyobbat, ami a legköltséghatékonyabb. Ez pedig a dizájn. Ha megnézzük az 508-as konkurenseit, a Volvo V60, az Opel Insignia, a Mazda 6, a Kia Optima, a Ford Mondeo vagy a Volkswagen Passat mind jól néznek ki, de azért az 508-as mindegyiknél szebb. És a felsorolt vetélytársakat mindet jobb vezetni. Még a szándékoltan elidegenítő Volvót is.
Hát, nem tudom.
3 év alatt saját 3 Mondeo 50+e km, több Insignia, Mazda6, Volvo próba után ebben nem vagyok annyira biztos.
Mester, a te korodban majd rásegítős cangával tolom. :-)
Kéne vmi hobbiautó megint, nézegetem a német kínálatot, de egy bonyolultabb kocsihoz (Boxster, Audi S5) kevés az alap OBD olvasóm (OBDlink LX). Amikor az egyik átvizsgálóember jött megnézni anyám Hondáját, egy komolyabb cuccot dugott rá, volt saját kijelzője, s komolyabban kitúrta a computerből az infokat.. Milyen árfekvésű egy ilyen kütyü? Ha többszázezer, plusz az éves licencdíj, akkor nem érdemes megvenni időnkénti autónézegetéshez..
Az enyém újkorában azonnal kapott egy kerámia bevonatot, az sokat védett. Tavaly kimaradt a frissítése és meg is jelent pár apró kőfelverődés nyom :-( Persze a Discovery-jéhez nem hasonlítható, abban csak a kicsijányom tudott kárt tenni egy éles kaviccsal.
A szín nagyon hasonlít a Mazda "Soul Red Crystal Metallic" -ra. A Mazdások panaszkodnak, hogy ott nagyon sérülékeny ez a szín (de a többi nem?) Vsz. "vízbázisú festék".
1975 körül pár mkp után: rozoga Fiat 850. Hűű, de gáz egy autó volt :-D Gyakoroltam a belvárosi utcán szerelést, nem múlt el hét esemény nélkül. Se szakirodalom, se normális alk.rész ellátás, se műhely, alig szerszám, ebben szinte semmi gyakorlat :-((
Szigorú idők voltak, ma már teljesen elképzelhetetlen állapotok.
1985-ben egy öreg, szar Wartburgunk volt. Amikor nevelőapám hazahozta az állami autót (Lada 2105), tátottam a szám, h felmegy a dombon 4-esben.. akkor az is király kocsinak számított. A Merci meg űrsiklónak.. :-)
Főállás, mellékfoglalkozás, pár évig éjszakai taxizás (Lada 1200, futózott nyári gumik télen is, ki kéne próbálnod, bulis) eredménye. Nem nagyon unatkoztam :-D
Heh, s ebben még tetőablak is van.. De nem, én télleg kiautóztam vele anno magam, 25 évesen nagy királyság volt, még a rendőrök is csak azért állítottak meg többször is, h körbecsodálhassák. :-) Most Maser, Porke, vagy vmi hasonló kéne jöjjön, ami még nem volt.
Egészen biztosan. 7... és 8 liter között valószínű. (feltéve, ha nem városi 3-4 km-es szakaszokra használják) A korábbi 407 V6 aut-hoz képest érdekes a képlet. Abban egy 6 seb. automata dolgozott, 211 Le, jól elvoltam vele. De tudott nagyivó lenni...
Szép jó estét! Egy kérdéssel hozakodnék elő, az alany 9-5 aero, 2002 évjárat. Ha D-be rakom a váltót, ránt egy elég markánsat.. Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával? Megköszönném, ha megírná a tapasztalatait...
A hír jó: a bömös 635 CSi -ben nem volt K-Jet verzió, kezdetben Bosch L, később Bosch Motronic rendszerrel jött ki. Sokkal kevesebb a kockázat :-)
Más, csak hogy pörögjön kicsit a topic :-D
A 6,2 literes fogyira írtad:
Azé te se gondolod, h vegyes üzemben ennyit fog enni egy 1.6 turbo azzal a bódéval.. max ha diesel lenne. :-)
Ezek a korszerű járgányok tudnak meglepit okozni. A tömeg 1,5 tonna, telitöltve. Automata. Széles, 245-ös gumik. Normál, jórészt országúti fogyi teletankolás után jó 60 km-rel: 5,3 liter / 100 km. Kicsit rosszabb körülmények, dombok, 5,6 literre jött ki az átlag 130 km után.
Nem emlékszem, mi volt anno a 635 CSi-ben ('78), de gondolom ez a K Jet. Gondom nem volt vele akkor. Most csak kíváncsiskodtam, h ha esetleg beesik ilyen akkor szabad e venni.
Kompletten, autóban: nem. A rendszer (tank, csövek, stb..) elszennyeződése (korrózió szemcsék) folytán bejöhet az, hogy kiadjuk a tökéletesen működő autót, két hét múlva visszahozzák, merthogy a korrózió szemcsék ismét részben eltömítik pl. a befszelepeket.
Ha K-rendszerben gondolkodsz, és használni is akarod: első lépésként tankot (ha fémből van) újra cserélni, csöveket, szűrőt szintén. Különben csak a szívás van...
Egyébként csak idehaza is több ezer K, KE, K-lambda rendszerrel szerelt járgány fut.
A későbbi, korszerűbb elektronikus befecskendezésnél is gondot okozhat az elszennyeződés, de nagyrészt csak a bszelepeket érinti.
Európában vsz. egyedül mi újítunk fel pl. bemelegedés-szabályzókat, Törökországtól Franciaországig van megrendelés. Ezzel nincs gond. A befszelepek tesztelése, tisztítása is működik, egy spec. gépet építettünk erre a célra, az öreg K befszelepek kb 80%-a helyrehozható.
A mennyiség-elosztó a legproblémásabb. Újat vagy nem kapsz, vagy baromi drágán. Megbontani (a Bosch szerint) tilos, mi korábban kisérleteztünk a megbontásos javítással, tízből kb. kettő lett tökéletes, szivárgásmentes, felhagytunk vele. (USA-ban, Németországban van egy-két ezzel foglalkozó vállalkozás, egy ügyfelünk rendelt No-ból, vissza is küldte.)
Marad a gépre kötött sziszi-fuszi tisztítás. Ha előtte nem bontották meg, úgy 60-70% az esélye, hogy meg lehet menteni.
Néztem most a TC-n a BMW átvizsgálást, ott is mondták, h az L Jetronic-al (meg ugye a K-val is) nem lehet mit csinálni, mert nem gyártják már, s nem is újítja fel senki. Ti ugye régen ilyennel (is) foglalkoztatok.. De már miért nem?? AZ alkatrészhiány?
Nincsen sajnos, a magaméra is fehérre mázolt Land Rover felniket tettem :-D
Viszont ha (te is) hajlandó vagy egy minimális esztergáltatásra (agyméret 63,3 -› 65,1) akkor kinyílik a világ. Képbe jönnek a Ford, Volvo, Land Rover, Jaguar felnik is. Többnyire az ET-jük is stimmel ;) És ami a legdurvább, hogy amit és felraktam vaskos Evoque felni bő 1 kilóval könyebb, mint a gyári Pözsó, pedig még szélesebb is (7,5x18 helyett 8x18) és az Evoque egy sokkal nehezebb és erősebb autó, tehát a felni terhelhetősége is nagyobb.
Köszönöm a segítséget!! Reseteléssel próbálkoztam, de sajnos nem lett jó... Igen, ezért is szeretem a 405-t , mert itt még tudni lehet mitől megy, vagy mitől nem. Ráadásul ez a sima 1.9 szívó dízel a világból kimegy... Saab esetében meg ebből valszeg szakszervíz lesz, nem merek nekiállni bontani. 🙂
A 9-5-ben valsz' letört a légterelő lap a légkeverés léptetőmotorjáról, az sajnos elő szokott fordulni (kicsit megszorul, de a motor meg erős). Esetleg meg lehetne próbálni egy légkondi reset-et, amikor újrakalibrál mindent, néha az is segít, ha nincs eltörve csak meghülyült. Ennek viszont nem jut eszembe a módja, valamit nyomkodni kell a panelen hozzá. De hátha jön valaki aki tudja.
A 405 meg egyszerű mint a faék, mi baja tud lenni? Vagy levegős, vagy el van tömődve a fűtőradiátor, esetleg szétesett a fűtéscsap. Más baja nem szokott lenni emlékeim szerint (mondjuk rég láttam már olyat közelről).
Nem olyan vastag az a buksza sajnos... annyi a trükk, hogy a hobbiautók jellemzően keveset futnak, a család két aktuális öreg BMW-je idén talán együtt fogyasztott el 6 tank benzint.
Nekem E46 330 cabrióm volt, egyáltalán nem rosszindulatú kocsi. Amikor két éve feleségem Volvoja épp a soros hisztije miatt (a Volvo hisztis, nem az asszony) műhelyben állt pont az őszi taknyos időben a 330-at használta két hétig. Azt sem tudta hol hajt, soha meg nem csúszott vele. A problémák vagy az élvezetek, kinek mi, akkor kezdődnek amikor lenyúlsz és kikapcsolod a kipörgésgátlót. Végtelenül elfogult véleményem szerint a kocsi ilyenkor is nagyon kezes, kiszámítható,a futómű a rengeteg lengőkarral ír-olvas-beszél, a teljesítmény nagyon lineárisan épül fel, én mindig éreztem a pillanatot , szinte visszakérdez: biztos akarod?
Igen, jók a kis méregzsákok. :D Én valamiért vonzódom a szedánokhoz, és nagyon kellemes érzéseket kelt benne ha tudom forgatni a motort, és tudok kanyarodni... Ennyi majdnem elég a boldogsághoz :)
Most lesz nálam egy Stelvio egy hétig, nagy reményekkel várom.
Amúgy az ilyen sokszázlóerős förmedvények csak farokhosszabbítónak jók. A vidámsághoz 1-200 lóerő is bőven elég (már ha nem a stopperre mész, hanem az élvezetre. Bár én a 210 lovas minivel egy 335i BMW-t szívattam Kakucson ;) Nézd meg pl. Misha Charoduin Skoda Feliciás futását. Vagy próbálj ki egy MX-5-t. Ha megtalálod magadban, hogy TE mire vágysz igazán, az biztosan nem egy ilyen felfújt förmedvény lesz.
Én ezt a Discovery-ben találtam meg, ami meglepő módon logikus meghosszabbítása a SAAB-nak. Ugyanúgy hozza azt a kívülálló nyugalom szigetét a fejetlen forgalomban, mint az, csak közben bőven van benne hely, és oda mész vele, ahova akarsz. És még a futóműve is ugyanúgy bolondbiztos, mint a SAAB-bé. Nem sportos, de végtelenül stabil és kiszámítható.
Ennyi év alatt persze beesik jónéhány RR. Bentley, Jag, Ferrari. Ezekről itt azért csak lazán, Off téma.
Más. A 900 lovas BMW esete.
Az autóipar profit éhsége felháborító, szvsz. Mivel sok vastag figura presztízs okokból kiköhögi a röhejesen magas újkori summát, tömegével közúton vannak az eszement, semmijen józan érvvel nem igazolható teljesítményű járgányok. A féléves jogsis barátnő 60 lóerős tapasztalatával beveszi magát a 300-400 (vagy több) lóerős böszme járgány kormánya mögé, és elhiszi magáról, hogy tud vezetni... de ez igaz a celebjeinkre is. Csak az utóbbi idők ilyen jellegű, gyászos eseményeinek hazai listája is túl hosszú ...
Az út menti keresztek száma egyre nő, de a gyártókat ez nem érdekli.
Van benne valami vonzó. :)
Mármint az XM-ben. Mondjuk, megelőzte a korát. Mint a DS 1956-ban. Mondjuk 10 évvel... A nagy presztízsgyártók idegbajt kaptak, lemaradásuk nyilvánvaló lett.
Nekem a 635 a dogleg váltóval nagyon jól ment. Rövidek voltak viszonylag a fokozatok, kb mint egy 1.6-os autóé, sokat is forgott a ccm-hez képest pályatempónál.
Az a 86-os 735 nagy élmény lenne, imádom a korabeli BMW belteret, szívesen gurulnék vele. :D De talán a régi lexus még inkább ugyanez. Azokkal nem volt kapcsolatod ?
Ha nem is olyan fürgék, szerintem a hang meg a sportos feeling adja az élményt. :)
Teljesen másként közelít ehhez az, aki az "élvezeti értéket" keresi az autóban, ehhez a nagy teljesítményű, kis tömegű autók (ha találkoznak jó futóművel, merev karosszériával, jó fékrendszerrel, -uram bocsá!!- kifinomult vezetés támogató rendszerrel) tökéletesen megfelelnek. Más a helyzet, ha valami hiányzik, ezért volt éppen a pehely súlyú Honda CRX 1,6 VTI 160 Le mondjuk 1996-ban, vagy a korai BMW 330i a maga idejében a maga 231 lóerejével pl. Németországban "halálautóként" elhíresülve. Részarányukhoz képest messze több halálesetben voltak érintettek, mint az egyéb utcai szgk állomány.
Más. A topic társunknak célzott kis szösszenetben az átlag hazai felhasználó (ő is az) számára még valahogy / éppen elérhető kategóriát céloztam meg. Nemritkán 300....500 lovas kemény autó vezetésére lenne / van lehetőségem, de igazából sokkal jobban érdekel a "valahogy még fenntartható" kategória felső szegmense.
A BMW akkor kezd izgi lenni, ha kis autó nagy motor változatokat próbálgatod, 330, ne adj isten M3...
Az általad említett 5-ös, 7-es sorozat a legnagyobb hat hengeresekkel vagy a nyolcasokkal adja ki, egy 540 minden csak nem lusta! Jó a benzint szereti, és?