Inkább ott látom a tanulságát, hogy mekkora erő mozgatható meg, ha a buta és kapzsi tőke előtt elhúzzák a mézesmadzagot!
Magyarul az összes többi autógyár buta és kapzsi, hogy lógó nyelvvel loholnak a Tesla után, hogy márpedig ők is villanyautót fognak gyártani és az mennyivel jobb lesz majd 5 év múlva mint a Tesla 5 évvel ezelőtt.
Innovatívnak nem innovatív, nem is nagyon van mit feltalálóskodni a gépkocsi esetében, az akkumulátorban ha van még lehetőség.
De az meg nincs, kémiai reakcióban tárolt elektromossággal nem lehet járművet hajtani, legalábbis nem úgy, hogy magát a járművet kapcsolva a töltő áramra.
Abból a szempontból szoktam zsákutcának minősíteni a Teslát, hogy a szénhidrogén üzemanyagot akarná helyettesíteni, semmi nem változna csak a benzinkúton a cső helyet dróton zsal a petró belefele .
Ugyan így a nagy gyár se előre mutató, elektromos autót kisüzemben kell összeszerelni.
Tehát úgy igazad van, úgy valóban nem lépcsőfok, ennek nem nagyon van hova továbbja, a szénhidrogén mentes közlekedésnek van, abban gondolnám, hogy lépcsőfok ez is.
..mégis ő gyárt először szériában, százezres nagyságrendben ezekből villanyautót.
A szériát látod innovatívnak?
Az is volt már korábban.
Akkor ez hasonló a paprikakoszorúhoz.
AZ ÉLET ÉRTELMEHa sok cseresznyepaprikát madzagra fűzünk, abból lesz a paprikakoszorú.Ha viszont nem fűzzük fel őket, nem lesz belőlük koszorú. Pedig a paprika ugyanannyi, éppoly piros, éppoly erős. De mégse koszorú.Csak a madzag tenné? Nem a madzag teszi. Az a madzag, mint tudjuk, mellékes, harmadrangú valami.Hát akkor mi?Aki ezen elgondolkozik, s ügyel rá, hogy gondolatai ne kalandozzanak összevissza, hanem helyes irányban haladjanak, nagy igazságoknak jöhet a nyomára.
Csak az, az első nagyobb szériában gyártott akkumulátoros autó. Szoktam írogatni, ugyan az mint amikor párthatározat alapján gyártottak valamit veszteséggel, akkor is kellett lobbyzni, volt játék szabálya annak is.
Azt nem értik ezek, hogy miközben terjed egy technológia változik is de a társdalom is közben.
A Tesla is eg fázis, minden így jön létre. Pl golyóstollat is már Galillei készített, Bíró csak a festéket bele de még azt se ő csinálta hanem egy nyomdafesték amit használt ő is akkoriban. De ilyen szerintem az összes technikai eszköz, így jön létre.
Erdekss érvelés. Tehát amikor az eladási számokat kell villogtatni, akkor a Tesla ugyanott versenyez ahol a hagyományos gyártók, de ha a jövedelmezőséget nézzük akkor maris egy teljesen új iparágban vagyunk :)
Bélám, a Tesla ugyanúgy autógyár ahogyan a többi. Ezek a gigantikus veszteségek mutatják hogy ez az üzleti modell fenntarthatatlan, és egyre kisebb az esélye hogy valamikor fenntarthatóvá valik.
Nekem nincs BMW részvényem, bár lehet enni kene, ugyanis az elmúlt 5 évben nagyon szépen hozott az osztalék.
Bélám, a Teslában technikailag és technológiailag semmi új nincsen.
Hát akkor a NASA is csak egy lógós banda, ugyanis a puskaporos rakettákat már 2.000 éve ismerik Kínában, tehát semmi novum nincs abban, hogy rakettát fel lehet lőni, a NASA csak annyit csinált, hogy nagyobbra méretezte és beledugott pár embert is. Nagy durranás, egy 2.000 éves technológiát felhasználni...
Volt már, hogy a BMW veszteséges volt. Akkor teli pofával?
Ugyan... nagyon magas lovon ülsz szerintem, föntről nem annyira látni mi történik lent, de ha a BMW tudna évről-évre 30-50 %-os növekedéseket elérni, akkor szerintem senki nem kérdezné nyereséges-e.
Úgy teszel, mintha a Tesla nem fizetne adót. Ennyire nem érted az adózást, vagy ennyire elfogult vagy? Az, hogy egy vállat tud-e adózás utáni nyereséget fölmutatni nem változtat szignifikánsan az összes közterhein. Miből gondolod, hogy csak a BMW generál másodlagos gazdasági hasznot? A Teslának is vannak ám beszállítói, azok is adóznak.