Még csak nem is pályázhattak a VOLÁN-ok autóbuszra.
Az akkori pályázói kör az OP-os kiírásokban pl. 100%-os állami tulajdon vagy önki tul. társaság lehetett stb.- ebbe a körbe csak a Volánbusz tartozhatott volna, de ő a központi régióban volt, amiben meg ugye nem pályázhattak, mert Uniós átlagot elérik a gazdasági mutatói.
És persze nem is volt járműbeszerzésre/autóbuszra pályázat kiírva, il egy, az is csak helyiben, nulla emissziós járművekre (Kecskemét város, hibrid - ezt sem értem, messze nem nullás - azt hiszem változtatták időközben a kiírást alacsony emissziósra) ill. a pályázati ciklus végefelé összekapartak egyet CNG-re (Miskolc?...ez meg brüsszeli "visszajáró" pénzből mehetett).
Ugyanekkor a MÁV és a GYESEV közösen, ügyesen kiharcolt a politikánál magának jópár Flirt-öt közlekedési "maradék" pénzből.
Esetleg LPV-381, LPV-408, LRY-115, LRS-578. A kistérségek vették pályázati pénzből, de a Kaposnál landoltak. 8/2009. (II. 26.) ÖM rendelet alapján érkeztek ezek, a konkrét forrást nem találtam meg - a rendeletben csak a buszokra vonatkozó részeket futottam át.
,,a kormány alighanem az Európai Unióval próbálja kifizettetni. Valahogy úgy, ahogy tette ezt a Regionális Operatív Program forrásainak felhasználásával az eddigi buszvásárlásoknál, jegykiadó gépek beszerzésénél, műholdas járműkövető, utastájékoztató rendszerek telepítésénél."
Ó jajj! A Volánok nem vettek egy kanyi buszt sem EU-s pénzből!
A fő listavezető Alkaa(ha ráér/akarja,akkor levezeti majd pontos számra :D),de sztem meglehet az a 600 busz(gondolom a használtakat is újnak vehették,mert ugye nálunk azok újak :D) országosan az elmúlt évekből.
Becsey Zsolt közlekedési helyettes államtitkár elmondta: egy korszerű új busz 25-30 millió forintba kerül, az új csuklós változatokat 50 millió forint körüli összegért lehet megvásárolni.
-----------------
Ő a helyettes államtitkár........................:-((
Akkor mit tudhatnak a beosztottai?
2016-ban 25-30 millió forint egy új busz..........................:-((
Az elmúlt 10 évben a közúti áru- és személyszállítás teljesítménye két és félszeresére nőtt, 11 700 áruszállító cég működik, amelyek több mint 62 ezer járművet üzemeltetnek.
A buszos cégek száma pedig 1500, ezek 15 ezer autóbusszal dolgoznak.
A közúti közlekedési szolgáltatási szektor foglalkoztatja a magyar munkavállalók 3,5 százalékát - ismertette Varga Mihály.
A következő években folytatódik a közúti tömegközlekedés fejlesztése, a korábbi Volán társaságok integrációjából alakult regionális közlekedési központok mintegy 1000 új autóbusz beszerzését tervezik, a már eddig megvett 600 új busz mellé - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.
Becsey Zsolt kiemelte: a helyközi közösségi közlekedésben a szolgáltatások fejlesztése, az új buszok beszerzése azért is különösen fontos, mert mintegy másfél év múlva lejárnak a helyközi autóbusz közlekedés közszolgáltatási szerződései, 2017 január elsejével az uniós elvárások alapján Magyarországon is megkezdődik a távolsági tömegközlekedés liberalizációja.
Így az állami tulajdonú Volánok versenytársakat kaphatnak, az állam addig is a szolgáltatások javításával igyekszik versenyképessé tenni ezeket a cégeket - mondta.
Wáberer György a következő időszakban intézkedéseket készít elő a magyar logisztika, ezen belül a közúti fuvarozás versenyképességének javítása érdekében és intézkedik azok végrehajtásáról.
NEM az én véleményem/hozzászólásom a róla megjelent hírhez:
Tisztelt W úr szemet vetett már rég a volán társaságokra, tisztán látható a jelenleg folyó átalakítások (régiós közlekedési központok és azok eladósítása, gagyivá tétele) már az állami cégek jól menő részeinek átjátszását szolgálják
A "lesz helyette MÁV" minden bizonnyal azt jelenti, hogy a buszos közlekedést is a MÁV üzemeltesse. Ennél sokkal rosszabb megoldást speciel én direkt se tudnék kitalálni, de hát ezért nem vagyok politikus.
Na meg felveti a kérdést, hogy akkor mi a francnak kellett az utóbbi éveket KK-sítással tölteni.
Megállni nem fog az ország, de több tízezer ember kerül rosszabb helyzetbe.
Diákok, hetente ingázók, stb.
Őket busz-vonat átszállásra kell kényszeríteni?
Az ezzel járó kényelmetlenségek őket nem érdeklik?
A Volán-társaságok hálózatának egy nagyon jelentős részén a közelben sincs vasút, na, vajh' ott mit szólnának az utasok, ha megszüntetnék a buszokat, mondván, utazzanak vonattal?