Keresés

Részletes keresés

chicagoi Creative Commons License 2015.08.10 0 0 61447

Na és pld. mi van a  kutyákkal  :-))))))

Előzmény: Törölt nick (61445)
chicagoi Creative Commons License 2015.08.10 0 0 61446

Biztos orgona  bokor volt :-)))))))))))))))99

Előzmény: Törölt nick (61445)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.09 0 0 61445
Én is láttam olyat, hogy a virágcsokrot berakatta alulra a Credo-s sofőr a helyközi járaton. Ha potyogós 5-6 szál virág volt, jogos. Az orgonacsokrok után szokott lenni kellemes takarítani. Ha a kedves idős hölgy eldurrantotta a sofőr agyát, nehéz nem bunkónak lenni.
Előzmény: chicagoi (61444)
chicagoi Creative Commons License 2015.08.09 0 0 61444

Virággal buszra szállni tilos!

Ötvöskónyi 

Nem követett szabálytalanságot az a sofőr, aki nem akarta megengedni, hogy egy idős nő virággal a kezében szálljon fel a buszra.

 

................................ötvöskónyi idős hölgy a kezében öt-hat szál virággal szállt fel a Balatonmáriáról Barcsra tartó menetrend szerinti járatra, de a buszsofőr ezt nem engedte................

http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/viraggal-buszra-szallni-tilos-623905

A sofőr csak bunkó volt :-)))))), de legalább még van aki elvezette a járatot. :-))

MCA-001 Creative Commons License 2015.08.07 0 1 61443

Magyar Közlöny

http://www.magyarkozlony.hu/hivatalos-lapok/3829c9676d6c29e8e8e2a79387debc6b19733a60/dokumentumok/fc77ce11d2798f39af1f6852e0995f0ddc33fc72/letoltes

 

Pár a személyszállítást érintő elem:

 

11 b) az autóbuszok emelt sebességű közlekedésére adott engedély alapja ne a jármű életkora, hanem
az átdolgozott műszaki megfelelőségi követelményrendszer legyen, és a más európai uniós tagállam által
az emelt sebességű közlekedésre kiadott engedélyt a hazai szabályozás ismerje el;

13. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a miniszterelnöki megbízottal együttműködve a személyszállítási piac 2017. január 1-jével történő megnyitása előtt dolgozza ki az ezzel kapcsolatos kormányzati koncepciót, különösen a pályáztatás feltételrendszerére, a piaci szereplők helyzetére, valamint a járművek beszerzését elősegítő szabályozásra vonatkozóan

 

sosiforda Creative Commons License 2015.08.07 0 1 61442

"Erről a közlekedési kártyáról tudtok valamit?Most akkor minden kedvezménnyel utazónak(diákok,nyugdíjasok,közalkalmazottak stb) ki kell majd váltania?"

 

http://www.enykk.hu/cikk/tajekoztatas-kozlekedesi-kartyaval-kapcsolatban.html

 

 

 

"Tájékoztajuk kedves Utasainkat, hogy az elektronikus jegyrendszerrel (közlekedési kártyával) kapcsolatosan a személyszállítási törvény módosításának 2015. augusztus 1-i hatályba lépése kapcsán csak a közlekedési kártya kiváltásának, ill. a kedvezmények közlekedési kártyához történő kapcsolásának jogi lehetősége teremtődött meg. Módosulás a kedvezmények tekintetében, igénylésében, használatában csak az elektronikus jegyrendszer jövőbeli bevezetését követve várható. A közlekedési kártya fizikai, technikai megvalósításáig az utazási kedvezmények továbbra is a megszokott módon vehetők igénybe, ill. alkalmazhatók."

Előzmény: JLW-470 (61404)
sosiforda Creative Commons License 2015.08.06 0 0 61441

A buszos vonatkozása miatt linkelem be:

 

http://www.beol.hu/bekes/kozelet/terkeppel-kempingeznek-a-menekultek-bekescsaban-623665

 

"Buszokra várnak
– Békéscsabáról Debrecenbe 5 óra 20 perctől kora estig óránként indulnak a buszok – tudtuk meg a pályaudvaron a közlekedési társaság egyik munkatársától, aki azt is elmondta, hogy mostanában gyakran fordulnak hozzájuk segítségért a menekültek is ezzel a menetrenddel kapcsolatban.

Elárulta, hogy ott-jártunk előtt nem sokkal érdeklődött nála egy nagyobb csoport az utazás mikéntjéről, húszan akartak Debrecenbe menni. Mivel ez a létszám már elég magas, és szinte már induláskor megtelne velük egy-egy járat, a többi utas érdekében általában azt tanácsolják a menekülteknek, hogy várjanak 17.20-ig, amikor egyszerre két busz indul a cívisvárosba, az egyik Szeghalom, a másik Komádi érintésével. A menekültek egyébként a megfelelő iratok birtokában ingyen utaznak a társaság járatain a célállomásig, ez esetben Debrecenig."

 

 

Irizar ranger Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61440

Igen, de olyankor jönnek az unokák, akiknek ugyebár egy jó nagyszülő mindent megtesz, így könnyen elmegy az a kis megtakarítás, amit esetleg addig össze tudtak szedni. Rengetegen nem feltétlenül muszájból buszoznak nyugdíj mellett, hanem mert sokkal jobban fizet.

Előzmény: torqmatic (61438)
dundalk Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61439

Mikor lejár a hitel. 15-20 év, mint itthon.

Előzmény: Ygor (61432)
torqmatic Creative Commons License 2015.08.05 0 1 61438

Optimális esetben az embernek annyi idős korára azért már "beáll" az élete; van család, barátok, munka, egyfajta anyagi biztonság, még ha nem is tökéletes minden... Szerintem akkor a legtöbben már túlvannak azon a ponton, amikor az anyagi javak hajszolása jelentette a legfőbb hajtóerőt, inkább nyugira vágynak. Aztán persze biztos van, aki ennyi évesen is képes váltani, de szerintem a többség nem a kalandvágyból vagy a "harácsolási" szándékkal, hanem a kilátástalanság miatt teszi.

Előzmény: Ygor (61434)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61437

Bizony.

Mondjuk a havi nettó 80 ezer forintnál azért jobb.

Előzmény: Ygor (61433)
Irizar ranger Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61436

"Ettől modernizáltabb változat csak agyonbonyolítás."

Nem feltétlen. Sokat tud könnyíteni a könyvelésben, elszámolásban, hogy a bérleteket már egy elektronikus rendszer elszámolta. Borzalmas mennyiségű munkaerő megy el az ilyen és ehhez hasonló feladatokra. Arról nem beszélve, hogy a gépnek egy képlet és a rendelkezésre álló adatok (ár, viszonylat/távolság, kedvezmény mértéke, stb..) alapján kettő tizedmásodperc ezeket az adatokat összegezni, vagy statisztikát készíteni belőlük, míg az alkalmazottak ezekhez az adatokhoz több napi monoton, pepecs munka árán jutnak csak hozzá. Ehhez nyilván kell egy jó rendszer, de én pl. látok benne fantáziát.

Előzmény: Törölt nick (61431)
HG 24-64 Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61435

Az 50-es buszsofőrök nagy része szakmunkás,tehát idegen nyelvet maximum általános iskolában tanult.Oroszt.Azzal pedig nem sokra lehet menni nyugaton.Viszont ha megvalósulna a férfiak 40-év munkaviszony utáni nyugdíjba vonulása,akkor lenne igazán nagy gond a közlekedési vállalatoknál.Óra kivételekkel már nem lenne orvosolható a probléma mint manapság(létszámhiány). Persze ebből semmi sem lesz.Max elveszik a nőktől.

Ygor Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61434

Annak, hogy Magyarország még működik, az egyik fő oka, hogy a buszsofőrök, ápolónők, stb. közül nem sokan beszélnek idegen nyelveket.

 

Hmm, ha most lennék 5X éves, és nem kéne már gyerekről, szülőről gondoskodnom, nos a legjobb kor lenne ahhoz, hogy utoljára, nyugdíj előtt jól megszedjem magam kint.

Előzmény: Fradista Utazó (61421)
Ygor Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61433

Az azért keskeny.

Előzmény: trizs77 (61428)
Ygor Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61432

vagy letelepszenek angliában családdal és ott vesznek házat és hosszútávon ott élnek

 

És azt mikorra fizeti ki teljesen?

Előzmény: dundalk (61422)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61431
Még mind a mai napig a legpraktikusabb a papír alapú bérlet: a leggyakrabban váltott távolságokra különböző színárnyalatokban, havonta más-más színű tintával rápecsételve az adott hónap száma. Ettől modernizáltabb változat csak agyonbonyolítás.
Előzmény: sosiforda (61429)
siófoki35 Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61430

Siófokon is próbálkoztak hasonlóval, ott sem vált be.

Előzmény: sosiforda (61429)
sosiforda Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61429

http://www.knykk.hu/index.php/aktualis-hirek/136-megszunnek-a-chip-kartyas-berletek-fejer-megyeben

 

"Az Alba Volán Zrt. büszkén vállalta, hogy 2006. június 1-jével az Önök segítségével az országban elsőként bevezette a nagy működési területet átfogó chipkártyás elektronikus bérletrendszert. Az elektronikus bérletek alkalmazása kilenc évvel ezelőtt előremutató fejlesztésnek, innovatív megoldásnak számított.
Az Elektra Hungária 2.1. alapú rendszerről mára azonban végérvényesen bebizonyosodott, hogy nem lesz, nem lehet a jövő országosan egységes rendszerének része, mivel a kialakult új szabványokkal nem tehető kompatibilissé. A rendszer így mára elszigetelődött. A chip-kártyás bérletek alkalmazása az utóbbi időben már a kiszolgálásban is fennakadásokat, panaszokat okozott, amiért ezúton is elnézést kérünk.

A KNYKK Zrt. ezért 2015. szeptember 1-jétől megszünteti a Fejér megyében működő elektronikus chip-kártyás bérletrendszert."

trizs77 Creative Commons License 2015.08.05 0 0 61428

Brutto

Előzmény: Ygor (61425)
trabantlidérc Creative Commons License 2015.08.04 0 0 61427

Igazad van, ez nem az omnibusz. :)

Előzmény: torqmatic (61426)
torqmatic Creative Commons License 2015.08.04 0 1 61426

Ezeket az épületes vitákat minek kell idemásolni? Sok a suttyó, igen, tudjuk, örüljünk neki, hogy itt legalább még nem süllyedt ilyen mélyre a színvonal.

Előzmény: trabantlidérc (61424)
Ygor Creative Commons License 2015.08.04 0 0 61425

Ezek nettó, vagy bruttó bérek?

Előzmény: trizs77 (61423)
trabantlidérc Creative Commons License 2015.08.04 -2 0 61424

Az "okos" fővárosiak szerint nem érdemeljük meg az új buszokat. :))

trizs77 Creative Commons License 2015.08.04 0 1 61423

Sajnos sok-sok volt munkatársam, már kint van.

Igen havi kb. 2000-2200 euróért vezetnek buszt.

 

Van közöttük aki havi 1850 euróért igen jó Neoplánnal, bosnyák és még Isten tudja milyen nemzetiségű vendégmunkásokat hord már kb. 10 éve Bosznia és Németország között.

Nem tetszik neki, és már bocsánat a jelzőért de Ő pont oda való.

Olyan mint utasai.

 

Idehaza a Budapest-Dorog-Esztergom Rába csuklós se volt jó neki.

Akárhová helyezték mindíg elégedetlenkedett.

 

--------------

 

A másik véglet havi 2650 euróért egy MB 518 (?) kisbusszal egy piciri szigeten idősek otthonába/ból hord vendégeket.

 

Ennél több pénzt keresőről nem tudok, de valószínű, hogy van.

 

Viszonylag jól keresnek a skót helyi járatokon dolgozók, illetve a Norvégiában buszsofőrösködő magyar ex volán buszvezetők is.

 

---------------

 

Nem, nem élnek királyi módon.

Csak tisztességesen.

Ők, odakint sohasem fognak annyit keresni mint a helyi körorvos, de nyugodt életet élhetnek.

 

Amikor megkérdeznek, minden érdeklődőt óvok attól, hogy Londonba, Párizsba vagy nyugati nagyvárosba menjen buszt vezetni.

Ne.

 

Inkább válasszon - ha teheti - egy nyugodt helyet.

Mondjuk a Fríz földön, vagy mint a legutóbbi protezsáltam, észak Luxembourgban.

Ő helyközi buszos lett, mondjuk jóindulattal, hogy közepes (vagy annál kicsit gyengébb) német + angol tudással.

Ő a Kapos Volántól ment ki.

Jól keres.

De !

 

Elmondtam neki, az első 4-5 évben ne költsön.

Alapozza meg életét és ami még ennél is fontosabb (szerintem) ezerrel épüljön be a helyi közösségbe.

 

Utána már csak a következő 25-40 évet kell nyugodtan végig élnie/dolgoznia.

 

 

 

 

Előzmény: DJ Szegecs (61419)
dundalk Creative Commons License 2015.08.04 0 0 61422

Nem tudom mennyi tapasztalatod van külföldön élés/munkavállalásról. Amit leírsz az igaz lehet egy mosogató állás esetében vagy valami alacsony fizetés esetében ott ahol a megélhetés magas (pl. London belvárosában).

 

kb úgy kalkulálhatunk, hogy a megélhetés 2x többe kerül a kereset pedig 8-10x magasabb (mondjuk egy sofőr esetében), mint Magyarországon.
Nyilván azt is nézhetjük, hogy mi a cél rövid tartózkodás és annyit spórolni amennyit lehet vagy egy jobb életvitel kialakítása. (pl. Lengyel kamionosok az angol cég kamionjában élnek 1-2 évet aztán otthon vesznek egy házat vagy letelepszenek angliában családdal és ott vesznek házat és hosszútávon ott élnek)

 

Egyébként ebből a 100-120e-ből mennyire lehet szerinted nagy lábon élni itthon? Drága kajára költeni nyaralni szórakozni menni? Mert ezt most úgy írtad le, mintha ezeket fel kellene adni csak, hogy külföldön tömegszálláson kelljen nyomorogni csak, hogy dolgozhasson sofőrként..

Előzmény: DJ Szegecs (61419)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.08.04 0 0 61421

Alapvetően igazad van, de túlzol.

Családos embernek, akinek kell egy családhoz illő lakás, mondjuk nem Münchenben vagy Stuttgartban, hanem valami szolídabb árszínvonalú helyen, a havi bruttó 2.200 euró az reálértékben kb. havi bruttó 300 ezer forintnak felel meg (Münchenben drágább a lakás, de ott többet is lehet keresni). Ez ugyan nem a sokszorosa a magyarországi béreknek, sőt, a BKV-s bérekhez képest nem is olyan igazán jó, de egy vidéki Volánhoz képest azért jelentős javulást hozhat életszínvonalban.

Akinek Magyarországon nem éri el a 100 ezret a nettója, annak még buszt mosni is megéri kijönni Németországba, ha beszél valami alapszinten legalább németül. Nyelvtudás nélkül persze tényleg maximum moshatja a buszt, és abban is depressziós lesz elég hamar. Annak, hogy Magyarország még működik, az egyik fő oka, hogy a buszsofőrök, ápolónők, stb. közül nem sokan beszélnek idegen nyelveket.

Előzmény: DJ Szegecs (61419)
orangutan Creative Commons License 2015.08.04 0 0 61420

Ha egyedül megy a sofőrünk, akkor nem fog 800€-ért lakást bérelni, mert azért már 3-4 szobásat kap (persze nem München belvárosában, hanem egy szolid agglomerációs autóbuszüzem ellátási területén). Legyen mondjuk a lakbér 400€. A 2200€ fizetés nettója 1450€, tehát még mindig marad 1050€ megélhetésre, ami a 78000 Ft-nak kb a négyszerese.

 

Ha családdal megy, mondjuk asszony + 2 gyerek, akkor máris 2060€-t visz haza (adókedvezmény + családi pótlék). Ekkör szükségük lesz a nagyobb lakásra, de még mindig több marad, mint a fenti összeg, miközben az asszony még nem is állt munkába.

Előzmény: DJ Szegecs (61419)
DJ Szegecs Creative Commons License 2015.08.04 0 0 61419

havi 2200 euróért

 

Ami csak akkor tűnik soknak, ha - helytelen módon - átváltjuk forintra, hiszen ha valaki külföldön dolgozik, akkor a megélhetés költségei is ott jelentkeznek. És ha kifizeti a 800 €-s lakbért, akkor máris nem marad olyan sok pénz vissza. Vagy lehet tömegszálláson lakni, távol az ismerősöktől, kizárólag a legolcsóbb kajákat venni, szórakozásra nem költeni, stb.
Nem véletlen, hogy a Lajtától nyugatra kevés őslakost látsz ezekben a munkakörökben.

 

Előzmény: trizs77 (61418)
trizs77 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 61418

Idén sokan vonultak nyugdíjba.

 

--------------------

 

A ratkók körében a buszvezetés, évtizedekig igen népszerű volt.

A ratkók számtalan szakmában dolgoztak, de a buszvezetésben, a társadalmi részarányuknál nagyobb százalékban vettek részt.

 

2021-ig az utolsó ratkó is nyugdíjba megy.

 

Havi 78.000 fizetéssel nem lehet versenyezni a havi 2000 eurós bérrel.

Márpedig egy fiatalnak nem mindegy, hogy havi 78.000 forintért visz a Hatvan-

Ecséd-Szücsi buszt vagy ugyanilyen kb. 30 km-es helyközi járaton pörög Trier környékén havi 2200 euróért, jobb utakon, jobb buszokon.

 

Feláll és elmegy.

Igaza van.

Előzmény: Törölt nick (61413)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!