Ezek a kisváros vonzáskörzet járatok az ott élőknek fontosak.
Ma fix áron menetrenddel ki van szolgálva olyan település ami üzleti alapon belül nem érné meg.
Itt a tömegközlekedés társadalmi érdekeket is szolgál.
Egy kisebb település hátrányban van a fővárossal , nagyvárosokkal szemben.
Egy jobb ellátásban részesülő polgár el se tudja képzelni mennyire fontos ezeknek a kisebb községeknek az alapellátás, nagyon rossz lenne ha jövőben ha visszalépés lenne a klasszikus "járási" helyközi vonalakon...
2105, 1040, 3610, 3675, 1050, 3445 itt keveredik a forgalom egyes budapesti járatokon helyközi, regionális forgalom is zajlik.
Másik a 1380 Miskolc Eger itt 3 szor van jelentős utascsere.
A csak távolsági jellemzően nem igaz ezekre , de egy Eger Békéscsaba járat is sokszori utascserés kevés végigutazóval.
Érdekes a járatok történetét is megkutatni nekem sikerült hiányosan beszerzni nekem 1931,1935,1944,1947, 1948,1951,1955,1967,1969,1970,1972,1974/kicsi Bp Engels térről induló járatok, 1975,1976, 1978, 1980 tól 1997 ig az összes utána hiányosan van meg a többi országos 1 es kötet.
Hozzáteszem egyes járatok buszállomások sincsenek meg pl. egy Sopron Bp Erzsébet(Engels) tér között közötti utazás már csak emlék VB-s Ik 256 ossal Almex jegykiadógéppel stb.
Ez az útvonal anno a 1272 vonal helyén is a 10 es úton működött anno Bp Komárom Győr Sopron között. Ott az M1 megnyitása után változott az útvonal az 1980 as években.
A helyközi/távolsági átfedés az idők folyamán sokat változott , amíg nem voltak autópályák addig a régi főutakon helyközi jellegű volt a távolsági vonal is. Pl.: egy Budapest Eger útvonalon az átalakítások után még mindig nyomokban lehet látni egy pár 3 as úton közlekedő Budapest Gödöllő Hatvan Gyöngyös lassújáratot....
Ez így van. Néhány Volán nem egy távolsági fellegvár (általában közbenső megyék) Ha holnap elveszítenék a távolsági járatokat -- bár szerintem igazából a BP-t érintőket vinnék csak első körben) attól még nem dől össze a rendszer.
A városközi/bérletes/hivatás forgalom a legtöbb helyen adja a bevétel (nyereség?) 80%-át.
A legtöbb ilyen vonalon öreg buszok km-re vetítve nagyon jól 'keresnek', ha összeveted egy távolságival (BP-re) ott elvárás a színvonalasabb busz, ami fajlagosan többe is kerül.
Így van. Két közeli kisváros közötti hivatás- vagy diákforgalom pl. alig kerül bármibe (ha ügyes a fordaszerkesztő, még csúcsidőben is plusz eszköz nélkül meg tudja oldani; kevés kilométer), s a sok utas fix fizető (bérletes). Az pl. fajlagosan igen jövedelmező vonal.
De a kisváros - megyeszékhely közötti járatok is rendre mind okésak.
A Bp.- vidéki nagyváros viszonylat tartja el a vidéki volán társaságokat.
Vidéki nagyvárosokat egymással összekötő járatok is talán ilyenek.
De a megyéken belül a kisvárosokból induló járatok, csúcsidőn kívül csak viszik a pénzt.
És van még az egyéb kategória, amit csak azért közlekedtetnek, mert kötelező :-(
Jól láthatóan nem célja senkinek a volánok megerősítése. Majd kimazsolázzák a jobban prosperáló viszonylatokat, azokat eladogatják, a többi járatcsoportot meg meghagyják egy volán-MÁV egyesült állami akárminek.
A falvakból még nehezebb lesz bejárni, de tán a városközi forgalom kiszámíthatóbb és színvonalasabb lesz. Legalábbis egy 5-10 éves időtáv végére kb. beállhatna ilyenre.
De mi lesz a Volánokkal 2017 után, ha megnyílik a magyar piac?
Vajon megkapják e ők is a lehetőséget, hogy az árakat a piacon uralkodó viszonyokhoz alakítsák?
A jelenleg pörgő, a vállalatokat eltartó viszonylatok elvesztése az ellehetetlenülésükhöz vezethet.
A vidéki járatok csak viszik a pénzt...
Németországban valóban nagyon olcsók az új buszjáratok, amelyek a nagyvárosok között közlekednek. Nyilván sokkal lassabban, mint az ICE, de a vonatjegy árának a töredékéért. Persze nagyon népszerűek. Másrészt az almúlt két év sorozatos vasutas sztrájkjai elég nyilvánvalóan megmutatták, hogy a busz semmilyen szinten nem tudja helyettesíteni a vonatot.
"Szentendre város önkormányzatának döntése értelmében 2015. október 1-jétől (csütörtöktől) a VOLÁNBUSZ Zrt. járatain megszűnik a helyi díjszabás.
A továbbiakban az utasok – a megszokott útvonalakon, változatlan menetrenddel - a helyközi díjszabás szerint közlekedhetnek, vagy az újonnan bevezetett Szentendre Közlekedési Kártyát vehetik igénybe, mellyel kedvező feltételek mellett utazhatnak Szentendrén belül.
A Szentendre Közlekedési Kártya, mely a település közigazgatási határán belül jogosít utazásra, megvásárolható Szentendre, Budapest, Árpád híd és Újpest–Városkapu, autóbusz-állomások pénztáraiban 4800 Ft-ért. A kártyát a diákok, valamint a nyugdíjasok kedvezményesen, 2.700 Ft-ért válthatják meg.
A kártya adott hónap 1. napjától (00.00-tól) következő hónap 5. napjáig (24:00-ig) érvényes."
Ez a Dobi gyerek évek óta keveri sz@rt......................:-((
Olyan önmutogató, faszi.
Összecsinálná magát a kiskertben ha negyedévente nem jelenne meg egy cikk, amiben benne van a neve.
A Volán autóbuszvezetőknek van sok bajuk.
Vannak jogos követeléseik is.
A szakma fogy, a politika növekszik az irányításban.
a Volánok kb. 66 éves történetének fekete évtizede a mostani.
Ez igaz.
De ezekkel nem foglalkozik ez a nyughatatlan ürge, hanem mindíg valami marginális kérdés kapcsán éri el, hogy neve nyomtatásban megjelenjen négy havonta és a hírpiac harmadik osztályában/szintjén, kapjon 14 másodperc figyelmet.