Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2015.09.22 0 0 61565

Tésára csak kettő jár, akkor az törvénytelen?

Előzmény: Törölt nick (61563)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.22 0 0 61564
Előzmény: Törölt nick (61563)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.22 0 0 61563

Napi 3 járatpár ami hétköznap kötelező , munkaszüneti és szabadnapokon irányadó a tv. szerint.

Eleve a hétköznap a jelölésekben x és nem nem bekarikázott x ami ugye munkanap.

Egy 50-200 fős községnek ez a napi 3 elég, de mondjuk egy 800 fős falunak már nem biztos.

A szabadnap meg a munkaszüneti nap érdekes pl Szabolcs megyében van 1- 2 járatpár ilyen vonalakon. Ott is ahol 6-7 község kap ennyit.

Előzmény: Gyötör (61562)
Gyötör Creative Commons License 2015.09.22 0 0 61562

Személyszállítási tv. 27. §. ? :-)

Előzmény: Törölt nick (61561)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61561

Ezek a kisváros vonzáskörzet járatok az ott élőknek fontosak.

Ma fix áron menetrenddel ki van szolgálva olyan település ami üzleti alapon belül nem érné meg.

Itt a tömegközlekedés társadalmi érdekeket is szolgál.

Egy kisebb település hátrányban van a fővárossal , nagyvárosokkal szemben.

Egy jobb ellátásban részesülő polgár el se tudja képzelni mennyire fontos ezeknek a kisebb községeknek az alapellátás, nagyon rossz lenne ha jövőben ha visszalépés lenne a klasszikus "járási" helyközi vonalakon...

Előzmény: MCA-001 (61556)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61560

Vannak helyközi jellegű ,de távolságiba sorolt vonalak.

 

A bérletek kölcsönös elfogadása miatt a közös szakaszok is érdekesek.

Van olyan Budapestről kiinduló vonalcsoport ami más megyékben helyközi átfedéssel működik.

 

Pl.: Budapest-Gödöllő-Aszód-Hatvan-Hort-Gyöngyös-Kápolna-Eger

2105, 1040, 3610, 3675, 1050, 3445 itt keveredik a forgalom egyes budapesti járatokon helyközi, regionális forgalom is zajlik.

Másik a 1380 Miskolc Eger itt 3 szor van jelentős utascsere.

A csak távolsági jellemzően nem igaz ezekre , de egy Eger Békéscsaba járat is sokszori utascserés kevés végigutazóval.

 

Érdekes a járatok történetét is megkutatni nekem sikerült hiányosan beszerzni nekem 1931,1935,1944,1947, 1948,1951,1955,1967,1969,1970,1972,1974/kicsi Bp Engels térről induló járatok, 1975,1976,  1978, 1980 tól 1997 ig az összes utána hiányosan van meg a többi országos 1 es kötet.

 

Hozzáteszem egyes járatok buszállomások sincsenek meg pl. egy Sopron Bp Erzsébet(Engels) tér között közötti utazás már csak emlék VB-s Ik 256 ossal Almex jegykiadógéppel stb.

Ez az útvonal anno a 1272 vonal helyén is a 10 es úton működött anno  Bp Komárom Győr Sopron között. Ott az M1 megnyitása után változott az útvonal az 1980 as években.

 

A helyközi/távolsági átfedés az idők folyamán sokat változott , amíg nem voltak autópályák addig a régi főutakon helyközi jellegű volt a távolsági vonal is. Pl.: egy Budapest Eger útvonalon az átalakítások után még mindig nyomokban lehet látni egy pár 3 as úton közlekedő Budapest Gödöllő Hatvan Gyöngyös lassújáratot....

 

 

Előzmény: trizs77 (61557)
dundalk Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61559

Ez így van. Néhány Volán nem egy távolsági fellegvár (általában közbenső megyék) Ha holnap elveszítenék a távolsági járatokat -- bár szerintem igazából a BP-t érintőket vinnék csak első körben) attól még nem dől össze a rendszer.

A városközi/bérletes/hivatás forgalom a legtöbb helyen adja a bevétel (nyereség?) 80%-át.

 

A legtöbb ilyen vonalon öreg buszok km-re vetítve nagyon jól 'keresnek', ha összeveted egy távolságival (BP-re) ott elvárás a színvonalasabb busz, ami fajlagosan többe is kerül.

 

Előzmény: trizs77 (61557)
Racilaci Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61558

Így van. Két közeli kisváros közötti hivatás- vagy diákforgalom pl. alig kerül bármibe (ha ügyes a fordaszerkesztő, még csúcsidőben is plusz eszköz nélkül meg tudja oldani; kevés kilométer), s a sok utas fix fizető (bérletes). Az pl. fajlagosan igen jövedelmező vonal.

 

De a kisváros - megyeszékhely közötti járatok is rendre mind okésak. 

Előzmény: trizs77 (61557)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61557

A Bp.- vidéki nagyváros viszonylat tartja el a vidéki volán társaságokat.
Vidéki nagyvárosokat egymással összekötő járatok is talán ilyenek.

 

-----------------

 

ez így elég badarság.

 

Több Volánnak nincs is ilyen járata.

Akkor őket mi tartja el ?

 

Egyes távolsági járatok jól, jobban jövedelmezőek.

A távolsági járatok a Volán társaságok bevételének 0-9%-t adják, kivétel a VolánBusz ahol ez arány nagyobb.

 

a Szabolcs  vagy Vasi Volánnál például 0% és 1% közötti ez az arány.

 

Minden Volán társaságnál fő bevételi forrás a helyközi járatok sokasága.

Nagy veszteségeket a társaságok az :

 - apró falvas kiszolgálásban,

 - helyi járatú közlekedésben könyvelnek el.

 

 

 

 

MCA-001 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61556
Jogos, nem fogalmaztam egyértelműen :-)

A Bp.- vidéki nagyváros viszonylat tartja el a vidéki volán társaságokat.
Vidéki nagyvárosokat egymással összekötő járatok is talán ilyenek.

De a megyéken belül a kisvárosokból induló járatok, csúcsidőn kívül csak viszik a pénzt.
És van még az egyéb kategória, amit csak azért közlekedtetnek, mert kötelező :-(
Előzmény: trizs77 (61553)
Racilaci Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61555

Jól láthatóan nem célja senkinek a volánok megerősítése. Majd kimazsolázzák a jobban prosperáló viszonylatokat, azokat eladogatják, a többi járatcsoportot meg meghagyják egy volán-MÁV egyesült állami akárminek. 

 

A falvakból még nehezebb lesz bejárni, de tán a városközi forgalom kiszámíthatóbb és színvonalasabb lesz. Legalábbis egy 5-10 éves időtáv végére kb. beállhatna ilyenre.

 

Ez elég erősen reális forgatókönyv. 

 

 

Előzmény: Dante001 (61552)
dundalk Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61554

Ez a "vidéki" megfogalmazás így teljesen pontatlan és nem is igaz.

Előzmény: trizs77 (61553)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61553

A vidéki járatok csak viszik a pénzt...

 

---------------

 

Vannak nem vidéki járataik is ?

 

 

Előzmény: MCA-001 (61551)
Dante001 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61552

Nem nagyon látszik az igyekezet a kormányzat részéről. Már több száz kocsira kéne futnia a tendereknek.

Előzmény: MCA-001 (61551)
MCA-001 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61551
De mi lesz a Volánokkal 2017 után, ha megnyílik a magyar piac?
Vajon megkapják e ők is a lehetőséget, hogy az árakat a piacon uralkodó viszonyokhoz alakítsák?

A jelenleg pörgő, a vállalatokat eltartó viszonylatok elvesztése az ellehetetlenülésükhöz vezethet.
A vidéki járatok csak viszik a pénzt...
Előzmény: rezgaras (61550)
rezgaras Creative Commons License 2015.09.21 0 0 61550

Németországban valóban nagyon olcsók az új buszjáratok, amelyek a nagyvárosok között közlekednek. Nyilván sokkal lassabban, mint az ICE, de a vonatjegy árának a töredékéért. Persze nagyon népszerűek. Másrészt az almúlt két év sorozatos vasutas sztrájkjai elég nyilvánvalóan megmutatták, hogy a busz semmilyen szinten nem tudja helyettesíteni a vonatot.

Előzmény: MCA-001 (61549)
MCA-001 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 61549

Csak az árak csökkentek:)

Előzmény: rezgaras (61548)
rezgaras Creative Commons License 2015.09.19 0 0 61548

Nem tévedek. Megnyitották, de ez még szinte sehol sem látszik. Németországban is eltartott egy ideig, amíg a mindennapi csakorlat része lett.

Előzmény: MCA-001 (61544)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.19 0 0 61547

Jól körüljárta a problémát a cikk. (irónia)

Előzmény: Törölt nick (61546)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.19 0 0 61546
MCA-001 Creative Commons License 2015.09.18 0 0 61545
http://www.omnibusrevue.de/frankreich-liberalisiert-fernbuslinienmarkt-1666709.html
http://www.omnibusrevue.de/liberalisierung-des-fernverkehrs-in-frankreich-1675195.html
Előzmény: rezgaras (61543)
MCA-001 Creative Commons License 2015.09.18 0 0 61544
Tévedsz idén megnyitották a piacot.
Előzmény: rezgaras (61543)
rezgaras Creative Commons License 2015.09.18 0 0 61543

Franciaországban még nincs verseny. Állami árak vannak.

 

Előzmény: MCA-001 (61541)
Tourismo Creative Commons License 2015.09.17 0 0 61542

Forgalmi hírekbe nem szerepelt.

Így Budapest-Szabadka járat szünetel(csak Szegedig közlekedik). 10:05-17.00 indulásáig Szegeden várakozik.

MCA-001 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 61541
A nagy verseny hatására jelentősen csökkentek az árak a távolsági buszközlekedés piacán.
Franciaország :1,31 Euro cent
Németország :1,72 Euro cent

http://www.omnibusrevue.de/fernbus-vergleich-frankreich-noch-billiger-als-deutschland-1684365.html
vegyelazárukat ésanyuktát Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61540

Nem.

Előzmény: Gyötör (61538)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61539

Nem tudom, a programban mindenesetre szerepelt.

Előzmény: Gyötör (61538)
Gyötör Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61538

Egyáltalán: tartott előadást Vitézy Bfenyvesen?

Előzmény: Snake-Mojzi (61534)
sosiforda Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61537

http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/2362

 

"Szentendre város önkormányzatának döntése értelmében 2015. október 1-jétől (csütörtöktől) a VOLÁNBUSZ Zrt. járatain megszűnik a helyi díjszabás.

 

A továbbiakban az utasok – a megszokott útvonalakon, változatlan menetrenddel - a helyközi díjszabás szerint közlekedhetnek, vagy az újonnan bevezetett Szentendre Közlekedési Kártyát vehetik igénybe, mellyel kedvező feltételek mellett utazhatnak Szentendrén belül.

 

A Szentendre Közlekedési Kártya, mely a település közigazgatási határán belül jogosít utazásra, megvásárolható Szentendre, Budapest, Árpád híd és Újpest–Városkapu, autóbusz-állomások pénztáraiban 4800 Ft-ért. A kártyát a diákok, valamint a nyugdíjasok kedvezményesen, 2.700 Ft-ért válthatják meg.

A kártya adott hónap 1. napjától (00.00-tól) következő hónap 5. napjáig (24:00-ig) érvényes."

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61536

Ez  a Dobi gyerek évek óta keveri sz@rt......................:-((

 

Olyan önmutogató, faszi.

 

Összecsinálná magát a kiskertben ha  negyedévente nem jelenne meg egy cikk, amiben benne van a neve.

 

A Volán autóbuszvezetőknek van sok bajuk.

Vannak jogos követeléseik is.

A szakma fogy, a politika növekszik az irányításban.

 

a Volánok kb. 66 éves történetének fekete évtizede a mostani.

Ez igaz.

 

De ezekkel nem foglalkozik ez a nyughatatlan ürge, hanem mindíg valami marginális kérdés kapcsán éri el, hogy neve nyomtatásban megjelenjen négy havonta és a hírpiac harmadik osztályában/szintjén, kapjon 14 másodperc figyelmet.

 

.......................:-(((

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!