Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52191

de amúgy be sem vagyok lépve és már minden cokiet töröltem, tehát elvileg tiszta lappal kéne tervezzen...

Előzmény: NAR (52189)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52190

Én azt imádom, amit a G is csinál, hogy ajánlgat fél-egy órával hosszabb utat is. Ha esetleg épp országnézésre adtad volna a fejedet... ;-)))

Előzmény: NAR (52189)
NAR Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52189

Be lehet állítani neki, hogy milyen matricád van (országos vagy melyik megyékre szóló). Azt többször észrevettem már, hogy a III. kerületből az M1 felé hajlamos Árpád híd - Váci út - Bajcsy - Kiskörút - Kossuth Lajos - Erzsébet híd - Hegyalja - Budaörsi út útvonalat tervezni, aztán amikor a Mozaik utcánál lemegyek a rakpartra, akkor jut eszébe, hogy van 10 perccel gyorsabb útvonal is...

Előzmény: troglodita (52188)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52188

Azt tudja valaki, miért lett idióta a waze? (Gondolom beragadt neki valahol, hogy nem akarok autópályán menni [csak az amúgy is fizetős M0-án ,-) ], de fogalmam nincs, hol kéne ezt kiverni a buta fejéből...)

troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52187

Pontosan! Ha lennének ugyebár nagyívű és előre mutató tervekn nem csak ez az ad-hoc ötletelés...

Előzmény: Pompiere (52184)
Avaar Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52186

Így igaz. Ezzel most már nincs olyan 0-9 sorozat, aminek az összes eleme egy főút száma is. Így itt is csak 41-49 lesz, akárcsak a 30-as, illetve a 80-as sorozat. 

Előzmény: RadiX (52180)
Avaar Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52185

Elfér a 2x2 alatta, csak éppen akkor nem lesz hely a gyorsító-lassítósávoknak. 

Előzmény: Pompiere (52184)
Pompiere Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52184

A 45-ös úti felüljáró úgy van építve, hogy átfér alatta a 2x2. A kör felüljáróhoz nem hiszem, hogy hozzányúlnak.

Egyébként "szép" lesz ez a szélesítés. A vásárhelyi elkerülő két év fél éve készült el, a 47-est pár éve újították fel a békési megyehatárig. Szóval megint széttúrják a kereszteződéseknél, az építési forgalom meg tönkre teszi a többit...

Előzmény: troglodita (52164)
Pompiere Creative Commons License 2020.09.07 0 1 52183

Azt nem sajnálnám, ha Békéscsabáig M47 néven, fizetőssé tennék. :)

 

De csak akkor ha az összes körforgalmat kiszedik belőle Szeged, után. Akkor talán megéri fizetni érte. Ámbár mivel alternatív útvonal nincs  és talán nem is lesz Vásárhelyig meg utána, kivéve ha teljesen új nyomvonalon készül egy új út, akkor nem hinném, hogy fizetős lesz.

Előzmény: Aladár46 (52156)
mauzi Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52182

> az újakon már a 406-os út van jelölve észak felé

 

... és azt jelzi, hogy 406-os úton át az M4 6 kilométerre van, tehát, a jelenlegi (ideiglenes) M4 végponttal számol, nem a leendő M4 x 406 csomóponttal.

 

Előzmény: RadiX (52180)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.07 0 2 52181

Az "egyetlen eleme sem" azért erős túlzás. Nyilván a sorrendet erősen tervezni kell, előnyben részesítve

  • nagyobb városok elkerülésére alkamas szakaszokat
  • Budapest környékét
  • a Duna-hidakat és a bekötésüket a környező úthálózatba (akár M5-ig, küzeli kétszámjegyű utakhoz)

 

  Egyébként meg minél később kezdünk neki, annál később készül el, tehát az egyéb elkerülők mellett neki kellene kezdeni minél hamarabb, csak értelmes egész országra rendszerszintű tervezéssel.

Előzmény: troglodita (52178)
RadiX Creative Commons License 2020.09.07 -1 1 52180

A szolnoki elkerülő nyugati csomópontjában éppem most cserélik ki a nagy táblákat, az újakon már a 406-os út van jelölve észak felé, és a 4-es út Abony felé. Ezzel gondolom lezárul az Albertirsán, Ceglédbercelen, Cegléden és Abonyon áthaladó 40-es út története.

troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52179

Az igazság ennél is szomorúbb: egy eldeformált H betű akar a pálya lenni...

Előzmény: NAR (52177)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52178

Igen, de gondolj bele, hogy ez 200 km autópálya/autóút, amelyiknek egyetlen eleme sem "éri meg a pénzét" önmagában, csak ha az egész elkészül, akkor nyer értelmet. Csak az M81 nem segít az M1-M5-ön, ahogy ilyen tekintetben az M8 sem ér semmit. És akkor számítsuk ki, hogy hány év alatt lehet és mennyiért megépíteni ennyi gyorsforgalmit. 4-5 év és 1500 milliárd forint?

Előzmény: ÁsítóSárkány (52175)
NAR Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52177

Erről a rajzról az az anekdota jut eszembe, hogy amikor jött a Forma-1 Magyarországra, az illetékes elvtársak leültek Ecclestone-nal tárgyalni kaja mellett. Valahogy szóbakerült a pályák vonalvezetése, erre Ecclestone fogott egy szalvétát és arra firkált valamit. Később az illetékesek kimentették azt a szalvétát és az alapján rajzolták meg a Hungaroringet - azért lett ilyen kanyargós, mert Ecclestone éppen össze-vissza firkált. Az az érzésem, hogy ez a lenti térkép pont annyira komoly, mint Ecclestone szalvétája...

Előzmény: Aladár46 (52156)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52176

értem... akkor viszont ennek a rajznak óígy sokkal kevesebb az értelme, mint sejtettem...

Előzmény: adiaboli (52160)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52175

a körbeautóutazás poénnak nem rossz :) nyilván az M1-M3 viszonylatban nem lesz versenyképes. De jó lenne, ha mondjuk egy M1-M5 viszonylat már nem az M0-át választaná. M7-M4 dettó...

 

Az M85-tel annyi a bajom, hogy lényegében K-NY irányú, én meg Nagykanizsa felől egy lényegében É-D irányú utat hiányolok...

Előzmény: troglodita (52161)
MZ/J Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52174

Egyebkent az  M8 (kek) vonalvezetes helyett miert nem az altalam jelolt rozsaszin nyomvonalon megy tovabb Eger fele (gondolom a 32-es fout ujszaszi Zagyva hidja melle huzhato meg 2 savnak egy hid)? Ezaltal tobb kisebb telepules be lenne kotve (a jelenlegi terv a semmiben megy Szolnok es Fuzesabony kozott), raadasul igy nem menne be Szolnokra a 32-es fout 442-es fout fele tarto (zold szinnel jelolt) forgalma, igy Szolnoknak megoldott lenne az E-D-i elkerulo is). Raadasul pont ott van szabad sav is a Natura 2000-ben.

 

Előzmény: dimelo (52163)
dimelo Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52173

Tetszetős definíció, igazságtartalma is van.

 

De extraprofit bárhol kitermelhető, ehhez képest jelenidőben a másodlagos és harmadlagos érdekköri hasznok határozzák meg,

hogy mi, hol és mikor épülhet...

Előzmény: hegyaljai3 (52172)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.07 0 2 52172

Azért ezt a gyűrűs megközelítést eléggé nevetséges a korábbi sugarassal szembeállítani. Elvileg mindig az épül EU pénzből, amire lehet jó érveket hozni az EU szabályok szerint. Elvileg mindig az épül magyar költségvetési pénzből, amiből legnagyobb politikai haszonra lehet számítania a Kormánynak. Ezzel szemben GYAKORLATILAG  mindig az épül, mindkét forrás felhasználásával, amely bizonyos gazdasági csoportok számára előnyös. :)

Előzmény: adiaboli (52160)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52171

Dehogyis, még az sem biztos, az a baj...

Előzmény: Landsmann_ (52169)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52170

Szép. Mondjuk ide akár elfért volna egy 90-es le/áthajtó is, plusz forgalom úgyse nagyon jön, csak a másik irányból, arra meg ott az autóút másik sávja.

Előzmény: Ashi Valkoinen (52168)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52169

Ahha, akkor most ott tartunk az M47-el, hogy az a biztos, hogy semmi sem biztos. De az legalább biztos. :D

Előzmény: dimelo (52163)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.07 0 1 52168

Haladsz az M3-on, jön a forgalmi rend tábla, hogy két sáv egyenesen M3, egy sáv jobbra M25.

 

Aztán egy nagyon rövid lehajtó sáv (ami ugye NEM lehajtó, hanem autópálya-autóút átvezetés), ahová ha szabályos 110-zel érkezel, akkor nagyon meglepő lesz a jobbos törés a levezetésben, majd rögtön mögötte egy 60-as tábla (miközben a 60-asnek nincs előjelzője a forgalmi rend tábla jobbos nyilacskáján), egy 110-es kiépítésű úton pedig NEM találkozhatsz rögtön egy 60-as táblával, hanem vagy előjelzés, vagy előtte egy 90-es.

 

Tehát röviden: nagyon ostoba (és veszélyes) geometria és nem megfelelő táblázás.

Előzmény: troglodita (52167)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52167

Mert, mi van ott? Azt látom, hogy helyzet...

Előzmény: Ashi Valkoinen (52166)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52166

Ki volt az a nyomorult, idióta balfék, aki az M3 (BP felől) -M25 átvezetést papírra hányta, és hiányos táblázással átadta a forgalomnak?

dimelo Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52165

Legalább már nem vagyok egyedül kíváncsi a lényeges adatokra...:)))

Ezt csak azért írom Neked, mert (bár ezt is sokszor megvitattuk) ezek "hadititkok"-nak számítanak.

 

Pedig:

a 2011. évi CXII. (Infotv.) 3. § 5. pontja alapján bárki számára megismerhetőek.

5. közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától,

 

32.§ A közfeladatot ellátó szerveknek - különösen az állami és önkormányzati költségvetésre és annak végrehajtására, az állami és önkormányzati vagyon kezelésére, a közpénzek felhasználására és az erre kötött szerződésekre vonatkozóan pontos és gyors tájékoztatást kell adniuk.

 

 

Előzmény: troglodita (52162)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 1 52164

Hmvásárhely elkerülőjének négysávúsítását is megnézném azért magamnak (emelt körforgalommal, szintbeli kereszteződésekkel)... Valaki nagyon szeret filctollal színes vonalakat húzogatni...

Előzmény: dimelo (52163)
dimelo Creative Commons License 2020.09.07 0 1 52163

Már bocsi, de ez a rossz minőségű captured picture tartalmában sem tökéletes.

 

Megengedő közelítésben "munkaközi" anyagnak tekinthető. (Ennyi szivárog ki, kaján vigyorral: fake news).

 

Nézd meg például az M60-M90 nyomvonalat: Szentlőrinctől Kaposvár-Kelethez és nem Szigetvártól (K-nyugathoz).

 

Vagy a keleti országrészben:

1. M8 Szolnok: Papíron csak néhány hónapja módosították a Zagyva híd szakasz keresztmetszetét, mert

 A KHT módosítás indoka
Miniszteri döntés alapján az M4 és M8 autópályának nem lesz közös szakasza, ebből következően

a korábban közös szakasznak tervezett szakaszon a keresztmetszeti kialakítás csökken.

Ehhez képest ugyanoda rajzolták az M8 Eger felé ágát, mintha semmi sem történt volna.

 

2. M35-M47 (terv szerint lóhere) csomóponttól dél felé 42. útig, majd nyugat felé húzva. (Berettyóújfalu-Bakonszeg)

3. M47-M44 csomópont nyugat felé húzva. (Békéscsaba-Csorvás)

 

Miért hihetnénk ezek után, hogy ez a térkép a tuti?

 

 

Előzmény: Aladár46 (52156)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52162

Hát ja, meg jól is néz ki, mintha valami koncepció is lenne a dolgok mögött, de azért egy Abony-Füzesabony gyorsforgalmi út kihasználtsági- és megterülési mutatóira erősen kíváncsi vagyok...

Előzmény: adiaboli (52160)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!