Az, hogy mi a különbség az Aixam és a Chatenet között, arra én nem tudok válaszolni, mivel én nem ismerem annyira a mopedautókat. De vannak itt a fórumon akik ismernek több típust is közülük. Remélem megadja valaki a választ a kérdésedre.
Ívfény nagyon szerencsés,mert megvan a felszerelése és ezért meg tudja magának csinálni.A többiek a szerelést elvégzik,de a gépmunkát nekik is meg kell csináltatni.Ilyen gépmunka az alu hegesztése,a variátor átalakításakor az esztergálás,a hengerfej síkbaköszörülése stb.Nekem legalább egy évig minden nap lekapcsolt lámpával kellett közlekedjek délután,hogy reggel tudjak lámpával menni dolgozni,mert gyenge volt a töltés.Csak egy közdarabot kellett esztergálni,amit végül csak akkor sikerült megoldani mikor vettem egy esztergát.
Szóval, mindent összevetve, higgyétek el, agyalok én rendesen, nap mint nap, hogy mit csináljak, főleg így, hogy mint írtam is, megvan a család áldása a mopedautóra.
Csak épp attól tartok, amit azért hozzátettek: "aztán valami jót vegyél".
Köszönöm az infókat, természetesen ezeket is megértem!
Figyelni figyelem én a hirdetéseket, de.... minden tapasztalat nélkül, megmondom úgy, ahogy van, félek belevágni!:-(
Ezért érdeklődök Tőletek mindíg, hogy nem lakik e esetleg a közelemben egy profi mopedautós, vagy nincs e innét egy profinak egy eladó rendbe tett autója, amit csak szerízelni kell és oké, mert talán egy olajcserét még meg tudnék csinálni, mást nem nagyon.
Persze, olvastam is ezeket a hsz-okat, de valahol azért arról álmodozok, hogy kifogok egy olyan moped autót, amit csak karban kell tartani, és megy, hosszú éveken át.
Amikor a gyerekeim kicsik voltak, minden nap 100 km-t autóztunk az iskola miatt. Az út nagy része országút volt, de a reggeli és délutáni dugók miatt 8 liter körül alakult az átlagfogyasztás. Amikor a fiam 14 éves lett, kapott egy mopedautót, attól kezdve az iskolába járás miatt naponta "csak" 50 km-t kellett kocsikázniuk, egy 3,5 litert fogyasztó járművel. Évente több mint 1000 liter benzint spórolt meg nekünk az Aixam, ha így nézem, kamatostól megtérült az ára. Arról nem is beszélve, milyen menő dolog volt 14 évesen kocsival járni....:)
sajnos, olyat, amit te szeretnél még nem találtak ki! még nagyobb autókat is szerelni kell néha, nem,hogy ezeket a kicsiket!, viszont!, ha valami elromlik azt jól kell megcsinálni és nemcsak épphogy, és, akkor azzal, ami elromlott sokáig nem lesz baj!, de ez igaz a kicsire nagyra egyaránt! pl, hoztak hozzám minap egy ligiert, mert már 3x-or volt hengerfejes ebben az évben! hengerfejet leszedve, látom, hogy be van verődve a motorblokk, a tömítésektől, így fogtam felsíkoltam, eztán, a tükörsíma és egyenes felületre, jól fog zárni a tömítés és az égés gázai nem találnak utat a víztér felé, mivel, nincs beverődött árok, ahol a tömítés nem bír kellően összelapulni! ezt kelett volna már az első tömítés cserénél is!
kb 1,5 tizedet kelet leszedni. a hengerfejjel is ugyanezt meg fogom csinálni, majd holnap.
ez csak egy példa! de a nagy autóknál ugyanígy mennek a dolgok! a mopedautó mentségire szólván, a nagyobb testvéreket még lehet kompjúterezni diagolni is , jó nagy pézekért, és egyebek.-..
Amint már többször is szó volt itt a fórumon, hogy mopedautót az vesz, aki hobbi autónak akarja használni, vagy nincs "B" kategóriás jogosítványa. Nekem csak "M" kategóriás jogosítványom van. És az én koromba már nem nagyon vágnak bele az emberek, hogy levizsgázzanak személykocsira. A mopedautók, nem tartoznak abba az árkategóriába, hogy személykocsikkal lehessen hasonlítgatni. De aki rászánja magát, és nem ugrik bele mindjárt a vásárlásba az első adandó alkalommal, akkor tud találni olyat is, amit lehet mindjárt használatba is venni. És nem azzal kell kezdeni, hogy először egy nagyjavítást kell rajta végrehajtani. Amint korábban is megírtam, hogy ez a sok negatív dolog, amit te is említettél, hogy ez meg az romlott el, engem is elriasztott a mopedautótól. De ha az emberek azt is megírnák, minden egyes alkalommal, hogy ma sem romlott el a kisautóm, akkor a fórum pozitív képet mutatna. De ide sokan csak akkor írnak, ha valami segítségre van szükségük, mert baj van az autóval. Ha pedig bár ki is azt állítaná, hogy nem romlik el soha, az hazugság lenne. Amit használnak az el is használódik. Nekem először Sulkym volt. Az elsőt jóval áron felül vettem. A másodikat pedig mikor megvettem, sokáig nem tudtam használni, mert üzemképtelen volt. Most egy Aixam Mini Van tulajdonosa vagyok, amit sikerült az állapotához képest olcsón megvennem. A szélvédő és a műanyag volt repedt. A szélvédő ki lett cserélve, a műanyag meg lett ragasztva és boldogan használom. Jövőre valószínű, hogy a variátor lötyögése akkora lesz, hogy fel kell újítani. Egyébként most adtak el egy Aixamot Gyöngyös mellett árulták. Egy Chatenetet pedig most rakta fel a jófogásra.
igen , ehhez kell egy kis perverzség. Nálunk az asszony erőltette a mopedautót, mert az autónk 10 litert eszik városban. Én meg a perverzióm miatt mentem bele. az autóm 45 éves, a motorom (robogóm) meg 33. Szerintem flash egy 500 ccm-es dízel műanyag doboz. ;D
Minden öreg/sokat futott autóval adódnak gondok, a konstrukció sajátosságaiból, és a felhasználók speciális köre miatt ez még hatványozottan jelentkezik a mopedautóknál. Kevés pénzért leharcolt kocsit kapsz, arra meg költeni kell, bármilyen típust veszel. Szeretem olvasgatni a Belsőség blogon Csikós Zsolt cikkeit, ő a veterán autóival küzd ugyanúgy, mint mi a mopedautókkal. De neki ez a hobbija is, ezért bevállalja. Ugyan ez van a mopedautókkal, akinek tetszik ez a kategória, vagy mást nem vezethet, akkor bevállalja a barkácsolást. Mindig elmondjuk, a mopedautó nem való mindenkinek, az előnyök mellett vannak hátrányok is bőven, de ez végül is így van minden téren.
Azért annyira nem tragikus a helyzet, ha valamit rendesen megcsinálunk, azzal sokáig nem szokott gond lenni. Pl. amióta golyóscsapágyas a primer varióm, már 3 garnitúra szíjat koptattam el, de a variátorhoz hozzá se kellett nyúlni, csak azért szedtem szét, hogy megmérjem mennyit kopott az alu persely. Szerencsére gyakorlatilag semmit, pedig régebben örültem, ha a gyári szénkarikák kibírtak annyit, amennyit egy szíj.
Ez a fórum főleg a felmerülő problémák megoldása céljából jött létre, ne csodálkozz, ha csak akkor írnak az emberek, ha valami bajuk van...
Ez már sokszor le lett írva hogy anyagilag sokkal jobb egy swift,vagy egy 2-es golf.A mopedautó annak való akinek hobbi,vagy tényleg rá van kényszerülve.
Nem mert mindenki így gondolkozik! Hajtani, hajtani, hajtani aztán kidobni. Pedig aki lovat vesz az etesse is meg. Ha valami üzem biztos rendben van az meghálálja hosszú távon mindenképpen.
Mióta elhatároztam, hogy mopedautót veszek, attól, hogy nem írkálok - igaz, nem is tudnék mit, mert nem értek hozzá - folyamatosan olvasom a fórumot.
Egyet áruljatok el nekem őszintén.
Van olyan is, hogy megveszek egy mopedautót, és nem kell esztergályost, hegesztőt, lakatost, autószerelőt, műanyaghegesztőt, meg mit tudom én még milyen szakma képviselőt felkutatnom, hanem csak úgy használom a megvett autót, és nem kell vele semmit csinálni?
Lehet, naív vagyok, de itt semmi másról nem olvasok, csak arról, hogy ez ment tönkre, az tört el, ez nem működik, ez nem húz be, az nem old ki, az szétesett stb...
Valóban ennyi probléma van egy 5-600.000 Ft-os mopedautóval?
Mert ha valóban, akkor függetlenül a járulékos költségektől, tényleg lehet, hogy jobban járnék, ha vennék pl egy Suzuki Alto-t, vagy ilyesmit.
Vagy bennem van a hiba?
Vagy nem jól látom a dolgokat?
Olyan nem is létezik, hogy megveszek egy ilyen autót, és évekig csak használni kell, és max olaj+szűrő csere szükséges hozzá?
Lombardini LDV-502-es motor az Istennek sem akar beindulni.Sűrű,sötétszürke füstöt okád. Izzítás,üa. rendszer,vezérlés leellenőrizve,oké. Ezek után a porlasztó következik.Na, itt elakadtunk.Hogyan lehet megmérni, ill. beállítani a porlasztását? Mit, hogyan, hová kell csatlakoztatni a méréshez?
Nehéz ügy . A szervizleírás neked is megvan , abban van kép a gyári csatlakozóelemről .
Én megpróbáltam hasonlót tákolni
Mérni ugyan nem lehet ezzel , de hogy egyáltalán van-e befecskendezés és milyen a porlasztási sugárkép azt meg lehet vele nézni . Ez egy meglehetően primitív és könnyel előállítható eszköz .
betettünk egy feszítő rugót a váltóbovdenhez, így most egy kicsit stabilabban veszi az előremenetet, nem tökéletes de egy bovden cseréig megteszi.
Az én Microcar Virgo II-esemben 2 váltóhuzal van . A Ligierben tolóbovden található , az Aixamben pedig szimpla húzó-rendszer , amivel szemben rugó áll . Ha elszakad az Aixamben a huzal akkor automatikusan előremenetbe esik a váltó . A Microcar megoldása egyedi : kétkarú himba a difin az irányváltó működtetője : az egyik az előrement felé , a másik a toaltásban húzza az irányváltót .
A bovdent legcélszerűbb gyártatni : Tolna Festetics u. 2 . Bár én valószínűleg megpróbálnám házileg megcsinálni huzalból és készen kapható , csavaros bovdenvégből .
variátort hamarosan cserélni kell, mert nagyon lötyögős, nagy a távolság,
Az állóhelyzeti távolság nem igazán mértékadó , inkább szempont az alapjáraton ketyegő motornál , hogy közel legyen és nagyon kis gázadásra ( fordulatszám emelésre) elinduljon a járgány , rágatás-mentesen . Ha ezeket hozza akkor nem kapkodnék a variátor cseréjével , ráérsz azzal hónapok múlva is , ha már kiismerted a verdát . Egyébként sem cserélni szoktuk , ha nem átalakítani golyóscsapágyasra .
Arra azért kíváncsi lennék , hogy itt a környékben ki ért az IBC variátorokhoz …
féltengellyel is gond van, nagyon lötyög, laza, kicsit lóg.
A mopedautók féltengelyének a belső csuklója lötyög a difiből kiálló tengelycsonkon – ez mindig így van ( kivéve , ha rárohadt , de akkor halálos szívás leszedni ) ; páran már pánikoltka ez miatt .
Variátorszíjat nem szoktunk bontottat venni . Egyébként mi baja van a szíjnak ? Ha a széle nem cakkos nagyon , illetve nincs kitöredezve nagyon a belső oldala akkor még használható , a kopott (keskeny) szíj alapvetően csak végsebesség-csökkenést okoz .
Tolnán km bovdent is tudnak gyártani , kérdés , hogy a meghajtómechanika jó-e ?
Segítséget kérek.Lombardini LDV-502-es motor az Istennek sem akar beindulni.Sűrű,sötétszürke füstöt okád. Izzítás,üa. rendszer,vezérlés leellenőrizve,oké. Ezek után a porlasztó következik.Na, itt elakadtunk.Hogyan lehet megmérni, ill. beállítani a porlasztását? Mit, hogyan, hová kell csatlakoztatni a méréshez? Ha vannak képek,nagyon megköszönöm. Erről van szó:
Sikerült kiműtenem ma a leszakadt fejű termosztátház csavart. Az alu öntvények furatába, és a menetbe is bele volt rohadva, de szerencsére a másik csavart ki tudtam venni, utána már meg tudtam mozdítani a termosztát házat, és óvatosan ide-oda forgatva sikerült lehúzni a csavarszárról. Nagy mázlim volt, ritka amikor ilyen kevés szívással megússzuk a szerelést.
Ha már ott matattam a motortérben, állítottam kicsit a leállítótekercsen is, mert elég régóta csak úgy állt le a motor, ha újra ráadtam az izzítást. Csak néhány mm-rel tudtam arrébb tolni a tekercset, de annyi is elég volt, most azonnal leáll a motor, ha leveszem a gyújtást.
Hazafelé rámdudált egy autó, amikor elment mellettem, valamit mutogatott is a sofőr. Hazaérve kiderült, hogy a bal hátsó helyzetjelző nem világít. Nem nagy tragédia, de azért csak bosszantó, hogy kijavítok egy hibát, erre rögtön adódik egy másik...