Alapinformációk elérhetők a Kinizsi Százas hivatalos honlapjáról: www.kinizsi.org. További információ: bakancsos-szurikata.hu/kinizsi/ - Az eddigi Kinizsik áttekintő táblázata A következő, 42. Kinizsi időpontja 2024. május 25. (szombat).
Oké, kényszer, de terv mert tervezést igényel, sőt ilyen szempontból tervezősebb sokkal mint az eredeti terv :)
A lista módosítva :)
És tényleg sok sikert, jó móka lenne de sajnos most egyrészt lassabb vagyok szerintem hogy ezt bátran vállalni tudjam, meg ígértem is egy kísérést, de hátha lesz valakinek kedve, lehetősége túrázóként-nézőként csatlakozni :)
Most a legtöbb korábbi Kinizsimmel szemben igyekszem alvással is felkészülni, így magamhoz képest lehet hogy aránylag korán aludni térek, de este 8-9 körül még tervezek egy lista frissítést feltenni, hátha addig még jelentkezik valaki.
Ez nem terv, ez kényszer, így alakult. A K100-at ha már 1990 óta minden évben elindultam, nyilván nem fogom kihagyni. Viszont a zenekarommal sem cseszhetek ki, mire megtudtuk, hogy egy héttel korábban van, már benne voltunk a meghirdetett programban, stb. Meg hónapok óta készülünk rá.
Apropó, van olyan hülye, aki velem tart és megnézi a koncertünk (rock/metál, feldolgozások, átdolgozások, saját számok)? Fuvar van. K100 megszakításától és vissza. :-D
Mindenesetre nem hiszem, hogy valaki csinálta már (vagy a jövőben csinálná) úgy a K100-at, hogy a közepén 70 km-el arrébb fellépése van. :-D
Szorítsatok, hogy visszaérjek a Mogyorósi pontzárásig. A legnagyobb bajom, hogy mivel a Gete 13:30-kor nyit, valószínűleg Tokodon (esetleg a Tokodi pincéknél) kell megszakítanom a túrát, hogy időben odaérjek. Persze a sár miatt lehet, hogy úgy sem tudnék 13:30 előtt a Getére érni. Főleg, hogy az elején a Hosszúhegyi pont relatív lassú tempóra nyit. Na mindegy, bízom a legjobbaknak.
Mielőtt valaki megkérdezi: ennyire nem vagyok hülye, eredetileg egy héttel későbbre vállaltuk a koncertet, de áttették az időpontot, nekünk meg elfelejtették mondani. Úgyhogy ezt tudtam kiszülni, még szerencse, hogy korai rajtidőpontom van. Így is necces a logisztika.
Úgy vélem, a vádli felkészítésére eléggé szűkös a hátralévő idő. Ugyan sokkal kevésbé problémás gyalogláshoz a zéró drop, mint a futáshoz, de azért szokni kell. A betöréssel teljesen egyetértek.
Igen, kíváncsi vagyok, alapvetően most az volt szempont hogy a lábujjaknál tágas, kényelmes legyen, és az Altra épp ezt a "vonalat" képviseli. Persze (majdnem) mindenki más, nincs teljesen univerzálisan jó lábbeli, de az a megérzésem hogy nekem (is) be fog válni :)
jaj a mottó lemaradt: kényelmesen az első vonathoz.
Altra a legjobb!!! nyugodtan indulj neki csak a vádlidat készítsd föl a zero drop miatt a komolyabb nyújtásra az emelkedőkön ;-) bejáratás miatt se aggódj, 3 hete a Mecsekben toltam 105-öt az új Altrában és ép lábbal megúsztam.
De sok minden volt már (legutóbb pl. Salomon Ultra Glide), Hoka, vagy a szűk két héttel ezelőtti privát bejáráson egy egyszerű Adidas edzőcipő. Szóval elsősorban félcipők, terepfutócipők, a párnázottabb, vastagabb talpú típusokból. Most gondolkodtam kicsit bakancson is, de talán jó lesz ez (majd kiderül persze), illetve ma és holnap még azért mászkálok benne :) Kamásli azért lesz nálam / rajtam, plusz vízálló zokni amit szintén vettem most :)
Gumicsizma sem rossz ötlet (és pénztárcabarátabb is lett volna), de végül cipőt (Altra) - is :)
Majdnem azt írtam hogy ennyi pénzt még nem hagytam túraboltban, de aztán eszembe jutott a túraórám... De most egy jó darabig ismét spórolósra igyekszem venni dolgot, belegondolva jelenleg már tényleg minden túrafelszerelésem megvan. Így jöhet a 100, vagy esetleg 200 km, attól függ hogy leszek, hogy döntök majd Tatán :)
(az előző poszt véletlenül lett vastagított betűs, illetve rögtön készítem a listát is)
A legrosszabb sárhelyzet friss erdőgazdasági tevékenységek közelében szokott előfordulni. Az útvonalon valaki találkozott ilyennel? Ha igen, hol?
A Mátra pl. tele van több hektáros tarvágásokkal, sok helyen a jelzett utak érintettségével. Tetézve az otthagyott, félig feldarabolt útra rádöntött fákkal. Volt ahol komplett fenyveseket tüntettek el...
"- A katlan köves vagy homokos, igy Kesztölctöl Köszikláig semmi sár nem várható."
Nagyrészt igaz, két rövidebb, de trükkös szakasz lehet:
- A Belányi-telep után, a Getére vezető hullámvasút szakaszon egy rövid, kb. 50 méteres emelkedős szakasz, ami talán a Getére vezető út legmeredekebb szakasza, és esős, saras időben elég csúszkálós lehet.
- A Tokodi-pincék műútja előtt kb. saccra 700 méterrel, amikor a fák közé ér az ösvény és úgy ereszkedik a műút felé, az is elég csúszkálós, saras tud lenni.
ja es meg egy velemeny, ha 8:00-ra terveztem volna rajtolást biztos elgondolkodnek, hogy jó ötlet-e. En 7:00-t terveztem, de talan mar az is kesö, elég sok ember fogja szettaposni elöttem a sarat.
Sár szempontjabol a leghuzosabb reszek szerintem:
- Kevely-nyeregböl le egeszen a köbányáig
- Hosszu-hegyre felfele csak egy rövid reszen, ahol keresztezzük a murvas utat.
- Hosszu hegyröl lefele a Z jelzes bemegy balra a murvás utrol röviden az erdöbe, ez saras lesz az tuti
- Szerpentin elött lehet saras, de a szerpentin nem
- 21 km-töl 27 ig, söt tovább a Kétágúig lehet jo dagonya.
- A katlan köves vagy homokos, igy Kesztölctöl Köszikláig semmi sár nem várható.
- Kösziklarol lefele lehet sáros
- Mogyi után a Gyertyanos nyeregtöl egesz biztos nagy sár lesz.
- Gerecse üdülötöl Banyahegyig
- Banyahegytöl van egy ket huzosabb resz a Tolnai müutig, es aztan a müut utan van egy 500 meter az fincsi lesz
- Koldustol a célig max 1 km ahol sár lehet, mondjuk a S-P jelzés keresztezésnél