Keresés

Részletes keresés

tucka Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59457

Tényleg, ez nagyon régi, de nagyon jó hely, ha szeretnél beszélgetni és nyelvet gyakorolni, akkor nézdd meg ezt a helyet:

http://www.sharedtalk.com/

 

Csak nyelvgyakorlóknak van, egy mikrofon kell hozzá és a világ bármelyik feléről érkezőkkel tudsz nyelvet gyakorolni.

Mindenképpen fordíts rá időt picit megismerni, még nem láttam hozzá hasonlót tényleg.

 

Előzmény: Browning (59455)
Browning Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59456

Közben nézegettem a gumtree-n szállásokat. Ez a pw rövidítés per week, azaz per hét, ugye? Egész jó kis szobákat találni legalábbis fénykép alapján olyan 100-125 GBP közötti árakon.

Browning Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59455

Sziasztok!

 

Jó látni, hogy ilyen aktivitás van ebben a topicban. Sajnos ez a fránya fórum nem küldte el a hozzászólásomat, pedig elég sok mindent írtam, de most megpróbálom röviden összefoglalni újra, aztán azonnal kijelölöm a szöveget, és nyomok egy CTRL+C-t, hogy ha nem küldené el, be tudjam újra másolni.

 

Nos, szóval egyikőtök kérdezte, mit csinálnék szívesen. Tulajdonképpen bármit. Egyedül a hideget nem bírom, tehát egy 5-6 fokos raktárban, hideg helyiségben nem tudnék meglenni. Ami munkalehetőség kínálkozik, azt vállalom.

 

A kérdésem az, hogy ugye olvastam azon a belinkelt oldalon, hogy mivel az elején hivatalosan nem tudunk szobát bérelni, ezért bankszámlát sem lehet nyitni hivatalos lakcím hiányában. Ezt a kezdeti nehézséget hogyan lehet kiküszöbölni? Mert ugye egy bankszámla mégiscsak szükséges ahhoz, hogy dolgozni tudjon az ember. És jobb is azon tartani a pénzt, mint egy munkásszállón készpénzben.

 

Amit még leírtam az eltűnt hsz-emben, az az volt, hogy nekem igazából édesanyámmal közösen van egy logisztikai vállalkozásunk, amit én segítettem összerakni, felépíteni. Tulajdonképpen anyagi gondjaink nincsenek, ám nem is keressük halálra magunkat. Annyi pénz összejön, hogy végre már nem kell azon idegeskedni, hogy miből fizessük ki a csekkeket, vagy ha elromlik valami, ne azon agyaljunk, hogy már megint kitől kérjünk kölcsönt a javíttatására. Viszont ennek ellenére nem igazán tudom jól érzeni magam, nyilván Ti is tudjátok, hogy miért olyan rosszkedvű az ember ebben az országban. Nekem szerencsére van egy olyan jó tulajdonságom, hogy nagyon könnyen és gyorsan megtalálom mindenkivel a közös nevezőt, könnyen beszélgetek és ismerkedek meg idegen emberekkel. Nem az a búskomor, lógó orrú féle ember vagyok, amilyen sajnos hazánk fiaianak, lányainak a többsége. Kommunikatív srác vagyok mások szerint is. Úgy érzem, hogy ezt is előnyömre tudnám UK-ben fordítani. A rózsaszín felhők már elszálltak, látom, mennyire nehéz elindulni, látom, hogy mennyi alázat és kitartás kell hozzá, de akaraterőből sincs hiányom és kitartásból sem.

 

Én is úgy gondolom, hogy London lenne a legideálisabb választás, viszont amit linkeltetek ettől az angliai sráctól, aki leírta, hogy mikre figyeljünk oda, az abból az okból is jó volt, hogy tudjam, mely zónákban érdemes lakást bérelni, közlekedési jegyet venni, stb...

 

Szóval örömmel olvasom minden sorotokat, és minden honfitársam nevében köszönöm a hasznos tanácsaitokat. Próbálok ebből is minél jobban felkészülni. 

 

Az angolra rendesen gyúrok, mindenképpen úgy akarok kimenni, hogy legalább társalsági szinten tudjak beszélni, megértsem, hogy mit mondanak, és meg tudjam érttetni magam.

apojani Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59454
apojani Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59453

Off, és önkényes kiemelés :
"…Egy 20 fontos telefont is be lehet azonositani az imei alapjan, a 0 fontos sim-kartyaval egyutt, akkor egy tobbszaz (ezer) fontos bringat miert nem kell jelolni? Teljesen ertelmetlen."  
Na de akkor csak a "természetes elhasználódás" lenne és nem folyna a lééé :D

Előzmény: Nincstöbbnick (59446)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59452

Még egy kis szösszenet. Kicsit szkeptikus lennék/vagyok az ilyen adakozásokkal, i.e. hogy tényleg arra megy a pénz amire szánom. Pl. egy ideig adakoztunk WaterAid-nek, RSPCA-nak meg egy pár hasonlónak, aztán idővel hírlevélből kiderült, hogy a befizetett összegek talán 5%-a ha megy amire adtuk (afrikai szomjazóknak, állatok kajájára stb.), a többi a szervezet fenntartására, bérekre, reklámokra megy el. Különösen ez utóbbira (reklámra) buktunk ki és mondtuk le idővel az ilyeneket, havonta-hetente jöttek a színes magazin-hírlevelek, kitűzők, sőt, volt ahol autót nyerhetett az aki adakozik. Hát basszus mi nem autónyereményre meg színes magazinokra adtuk a pénzt. Meg is beszéltük a feleségemmel, ha legközelebb adakozós kedvünkben vagyunk, inkább bemegyünk egy helyi állatmenhelyre, megkérdezzük mire van szükésgünk, aztán viszünk nekik 10 kiló kutyaeledelt vagy ami kell - csak így biztos hogy tényleg arra megy a pénz, amire szánod. Sajnos az adakozásból is biznisz lett...

Előzmény: WhiteEagle (59449)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59451

Egyébként honnan van a biztosításod? Én lakástartalom-biztosításnál próbáltam volna belevetetni a bicikli biztosítást is, de megduplázta volna az összeget. 10 font alatt még nem láttam bicikli biztosítást.

Előzmény: etuki (59447)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59450

Olyan kellene, ami távolról ellenőrizhető. Pl. RF chip. Vagy rendszám amit a rendőrautók automatikusan le tudnak olvasni. Alvázszámot nem tudják leolvasni, és nem fognak megállítani minden bicajost és fejére állítani a bicajt hogy megnézzék, alvázszám alapján nem lopott-e a gép. Magam részéről a megoldás annyi, hogy két bicajom van, egyik kizárólag túrázgatni, sportolni, a másik meg városon belül ügyintézni, edzőterembe, munkába stb. járni. Az utóbbi jóval olcsóbb, kevésbé "lopásra ingerlő" darab, ráadásul két jó vastag láncot viszek magammal, az egyik kulcsos, a másik számzáras. Azért egy darabig eltart míg mindkettőt eltávolítják, így (remélhetőleg) az esetleges tolvaj inkább könnyebb préda után néz.

Előzmény: etuki (59447)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59449

Pontosan! Én szívesen fizetnék havonta akár 10 fontot is ha az a pénz tényleg arra menne, hogy normális (nem autóút nyomvonalát követő) bicikliutakat építenének a környékünkön belőle (mondom ezt úgy, hogy van számos kis utacska amin alig van forgalom - de mondjuk ha át akarnék tekerni Huntingdonba vagy Cambridge-ba, akkor már kénytelen lennék jóva nagyobb forgalmú úton menni...). Nem is értem, hogy miért van az, hogy országonként van több 10000 km-nyi útra és annak karbantartására pénz, míg (igazi) bicikliútból van országonként néhány 100 km. Pl. Mo-n a közútak hozza 40000km, míg a bickliutak hossza 2000km, de ebből mindössze 400 km az ami (igazi) biciliút, azaz nem a főút szélén elkerített, vagy főút mentén futó biciliút. Pl. Mo-nál maradva, ha lenne egy kis utacska Bp és a Balaton között (Velencei tavat értinve), mondjuk egy két méter széles út robogóknak max. 50km/h limittel, és valami füves résszel tőle elválasztva egy mondjuk 1-1,5 méter széles út biciliknek, sokan használnák. Velencei tó mondjuk 45-50 km Bp-től, robogóval az egy óra (és 2 literes fogyasztás, nem 6-8), biciklivel meg 2-3 óra. Sokan használnák, pláne nyáron mikor pénteken Balaton irányába, vasárnap délutánonként meg BP irányába áll az egész autópálya... A vérbeli biklisták meg simán eltekernének Bp-ről Siófokig ha lenne min menniük...

Előzmény: Nincstöbbnick (59446)
aknot Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59448

Azért ezt gondold végig még egyszer!

Ha ő nem biciklizne, akkor is el kellene jutnia A-ból B-be, és a te szemléletedet követve autózna. Még eggyel több autó, az egész úton szennyezi a környezetet, nemcsak addig, amíg lelassít egy biciklista miatt, azon kívül sokkal jobban lassítja a forgalmat még egy kocsi (piros lámpák, elsőbbségadások), mint egy bicikli.

Előzmény: Diofa Szelleme (59435)
etuki Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59447

Alvázszám? Tudom eltüntethető, de jobb mint a simán levehető rendszám.

Ezzel regisztrálhatod is a bicajt. Tudom nem nagy védelem, de legalább próbálkoznak valami megoldással.

Én pluszban biztosítást kötöttem. Havi 6 fontot megér, hogyha valami történik akkor 500 fontig fedezik az új bicajt. Plusz felelősség biztosítás is bvan 1 millióig, ha netán valakit6 valamit összetörnék.

Azért a fentiek adnak valami biztonságot és ami fontosabb, hogy biztonságérzetet adnak, így nem kell aggódnom, hogy mi lesz, ha....

 

Én úgy gondolom, hogy biciklist véletlenül nagyon nehéz elütni, figyelmetlenségből annál inkább. ÉS ez lehet bármelyik fél figyelmetlensége. Viszont eddig még nem láttam bosszálló biciklist aki direkt az autó elé hajtott volna, viszont találkoztam már tahó autóssal, aki pusztán utálatból rámhúzta az autóját vagy csak azért mert baromi mulatságosnak találta, hogyha nem tudok megállni, akkor vagy nekimegyek vagy a patkán keresztül repülök.

 

Nagyon szép lenne, ha lennének elkülönített bicikliutak, de Londonban szerintem ez megvalósíthatatlan. Amíg az emberek a klotyóra is autóval járnak és nem használják a tömegközlekedési eszközöket amíg nem muszáj, addig nem csökkenthetik az autóutak számát a bicikliutak javára. Példa is mutatja, ha megpróbálják csak dugó lesz belőle.

Előzmény: WhiteEagle (59444)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59446

Hat igen, nekem is nagy banatom ez. Modern vilagban elunk, annyira egyszeruen megoldhato lenne valamivel (mondjuk RFID chipekkel), vagy csak egyszeruen rendszamot adni nekik. A lenyeg, hogy valamifele azonositas visszaszorithatna a lopasok szamat, ill. a szabalytalankodokat is konnyebben felelossegre lehetne vonni. Egy 20 fontos telefont is be lehet azonositani az imei alapjan, a 0 fontos sim-kartyaval egyutt, akkor egy tobbszaz (ezer) fontos bringat miert nem kell jelolni? Teljesen ertelmetlen.

Tenyleg az lenne a legegyszerubb, ha a bringasok is fizetnenek valamilyen adot (teszem azt, 50 fontot evente), ami fedezne a rendszamositasukat, a maradekbol pedig fejleszthetnek nekik a bicikliutakat. De igy morog az autos, mert a biciklis nem fizet es hasznalja az utat (plusz feltartja a forgalmat), morog a biciklis, mert az utat kell hasznalnia bicikliut helyett, morog a rendor, mert a piroson atszambazo, utana a parkban "kereket oldo" biciklist soha nem fogja tudni felelossegre vonni... Senkinek nem jo ez igy.

Előzmény: WhiteEagle (59444)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59445

A bicikli alapból nagyon jó, mint sporteszköz is, és mint közlekedési eszköz is. Elsőt nem magyaráznám, utóbbi indoklása: gyalog kortól, fittségtől, lépéshossztól stb. függően kb. 5-6.5 km/h átlagsebességre vagy képes tartósan; biciklivel szintén kortól, fittségtől, emelkedőtől, bicikli típusától stb. függően 15-30 km/h-ra. Adva van tehát egy gép, ami 10-20 kg, azaz mondjuk testtömeged harmada és nyolcada közötti tömegű, nem kér benzint/dízelt, olajat, drága alkatrészeket stb., viszonylag olcsó az előállítása stb., ugyanakkor 3-4x-szeresére növeli a sebességedet a gyalogláshoz képest. Rövid távon (mondjuk 5-15 km-es távon belül) lehetővé teszi a munkába járást, kisebb bevásárlást, ügyintézést míg ez gyalog már túl messze lenne. Mind közlekedve mind parkolva sokkal kevesebb helyet foglal mint egy autó. Nézzük az autót: adva vagyon egy gép, előállítása bazi költséges, városban eszik 7-15 litert az erősen fogyóban lévő szénhidrogén-készletünkből. 800-1800 kg tömeget kell mozgatni ahhoz, hogy egy 50-100 kilós embert elvigyen A-ból B-be. Sosem lesz annyire effektív mind a 10-20 kilós bicaj, pláne ha hozzávesszk, hogy városban az effektív sebessége (hacsak nem valami külvárosi 40mph-s úton mész) jó ha eléri a 30km/h-t a kereszteződések, körforgalmak, piros lámpák, zebrák, útszűkítések, útépítesk, dugók stb miatt (Bp-n sokat autóztam egykor, Margit körúton például mindig (10-ből 10-szer) sokkal gyorsabban jutottak előre a biciklisek mint a kocsik, de volt nagyobb forgalom esetén hogy a Hungária körúton is lepipálták a kocsikat). Természetesen 100km-re továbbra is autóval megy az ember. Zuhogó esőben szintén autóval megy az ember. DE... pl városunkban a high streeten és környékén autózni ökörség, ugyanis szinte folyamatosan dugó van hétköznapokon és hétvégék túlnyomó részén is. De még a régi munkahelyemre illetve edzőterembe menve, ami kb. 5km tőlünk szintén megéri biciklivel menni, ugyanis autóval (a forgalom miatt) kb. 7-12 perc az út, biciklivel olyan 16-17 (mindig, forgalomtól függetlenül). Tehát plusz 2x 4-10 plusz perc árán spórolok kb. 1 liter (140p) benzint. Miért ne? A gond inkább a buta városkialakításokkal van (illetve hát a városok többsége régi, szekerek-lovak korában nem kellettek 2x2 sávos utak stb.), hogy nincs elég hely az utaknak. A fontosabb útvonalakon lehetne 1-2 sáv autóknak, 1 sáv buszoknak, taxinak, mentőnek, tűzoltónak, rendőrnek stb, 1 leálló/parkolósáv, 1 szűkebb sáv robogóknak, 1 szűkebb sáv biciliseknek és görkorisoknak, járda a gyalogosoknak. Ehhez kellen mondjuk +6 vagy +8 méter hely a házak között. Mi lenne ha így terveznék a városokat-településeket, szellősebbre? A városok alapterülete több lenne monduk 1%-kal? Nem megérné? Dehogynem... Nem tudom miért kell összezsúfolni mindent a lehető legkisebb alapterületre... És azt sem értem, hogy 1-2-3 km-es távra miért kell autóba ülniük az emberek 90%-nak, amikor simán megtehető gyalog/biciklivel (persze más a nagybevásárlás, más ha rokkant az ember stb., de mondjuk egy postára elugrani feladni egy levelet...)

Előzmény: apojani (59443)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59444

Hát valami azonosíthatóság kellene a lopások csökkentése végett... Egy olcsó szupermarketes/Argosos/stb. 100 fontos bicajnál még hagyján, de egy komolyabb sok száz fontos bicajnál...

Előzmény: Nincstöbbnick (59440)
apojani Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59443

Bocsi, hogy kéretlenül bele…
Nem a bringás a képmutató (Ő csak megeszi a dumát)! Hanem az így kialakított kerékpársávok magyarázata!
Sokunk "kedvence" erről is el elmélkedik ;-) :
http://www.k64.org/London/2009-02-22.html

Előzmény: Nincstöbbnick (59442)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59442

Na igen, pont errol beszelgettunk, hogy pl. a Boris-fele kek csikok az egvilagon semmi megoldast nem jelentenek a problemara. Erre irtam a 7-es ut peldajat, ahol a meglevo 3-4 savos utakbol csippentettek le a "biciklisav" kedveert. Igy most konstans dugo van a kulsobb reszeken, biciklis meg egy sincs rajtuk, teljes kudarc.

Ezzel mondjuk kisebbsegben szoktam lenni, de en meg fizetnek is erte (tehat adoznek), ha lennenek normalis bicikliutak, szeparaltan az autosoktol, ahogy sok helyen Hollandiaban peldaul. Ugy mar nem kellene felni a baleset miatt, nekem megerne par fontot evente.

Előzmény: Diofa Szelleme (59439)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59441

Tegnap vagy tegnapelott voltam egyben, de nem tetszettek :( Eleg finnyas vagyok.

Előzmény: Diofa Szelleme (59438)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59440

Nincs szo kepmutatasrol, nem vagyok valami greenpeaces akarki. Szerintem 100-bol 99 ember nem azert biciklizik, mert vedi a kornyezetet!?

Viszont nem gondolod, hogy pont ezert is lenne jo (tobbek kozott), ha lennenek normalis bicikliutak? Akkor neked se kene kerulgetned oket, a biciklisek is biztonsagosabban kozlekedhetnenek, es meg a kornyezetet is vedhetnenk kollektive. Engem az se zavarna, ha adoznia kellene valamennyit a bringasoknak, vagy rendszamot szerelnenek rajuk stb., ha kaphatnek egy ertelmes alternativat igy. De amig csak ilyen tessek-lassek megoldasok vannak (kek felfestes pl.), addig nem nagyon lesz elorelepes :/

Eleg hamar beskatulyazol embereket, "kepmutato, kornyezetvedo biciklisek"... lol :D

Előzmény: Diofa Szelleme (59435)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59439

Nem tudom WE, nem vagyunk nagy biciklis barátok, tudod van egy aspektus is, hogy nagyon könnyű őket véletlenül elütni.

 

Abban egyetértek hogy persze, biciklizzenek, külön bicikli úton. Ott senkit se zavarnak és mi autósok sem őket. De az úttesten forgalmas délelőttökön és délutánokon, maga a horror, veszélyes is, a forgalmat is lassítják és mint írtam, marhára szennyezik is a környezetet azzal hogy az összes melletük elhaladó autóst erős lassításra, majd gázadásra kényszerítik.

 

Londonban meg külön horror, bár inkább a motorsok, tiszta Tunézia - sztájl. Komolyan ennyi rosszul vezető, szabályokat letojó, másokat veszélyeztető sofőrt eddig csak ott láttam :)

Előzmény: WhiteEagle (59437)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59438

Clark's? Nekik vannak mindenféle lábfejekre fejlesztett cipőik is, mint kifejezetten széles és így tovább. Szerintem (legalábbis nőiben) kifejezetten jók.

Előzmény: Nincstöbbnick (59424)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59437

Én nem mondanám képmutatónak. Azért biciklizik az úton, mert nincs külön bicikliút. Ha lenne külön bicikliút (i.e. az autóúttól teljesen független nyomvonalon haladó út, illetve az autóúttól valamilyen fizikai módon elszeparált bicikliút), akkor azon menne. Hollandoknál van ilyen. Én sokkal inkább a sebesség betartását célzó mesterséges féloldalas útszűkítéseket tartom ökörségnek, ahol meg kell állnod ha jönnek szembe. Mifelénk jópár ilyen van, és sokszor egész sorok jönnek össze mert folyamatosan jönnek szemből. Aztán mindenki nagygázzal indul hogy mielőbb átérjen mielőtt megint jönnek szemből. Ha összeadnánk hogy hány ilyen útszűkítés van UK-ben, és naponta hány kocsi áll meg és indul el feleslegesen, biztos millió literes nagyságrend lenne az extra üzemanyag amit emiatt használnak el. Ráadásul nálunk van olyan útszűkítés ami beláthatatlan kanyarban van. Ha nem jön senki, behúzod a nyakad és reméled hogy nem jön senki míg visszaérsz a saját sávodba, ha meg igen, akkor lesz olyan szíves és lelassít. Továbbmenve, legalább ugyanilyen ökörség házakat parkolóhely nélkül tervezni-építeni. Gondolom mindenkinek ismerős az a fajta előrehaladás, amikor a sávodban parkolnak, két kocsi nem fér el egymás mellett az így leszűkült úton, tehát mikor nem jön senki szembe gyorsan eliszkolsz a következő foghíjig, ahol nincs parkoló autó, megvárod míg szemből elmennek, majd irány a következő foghíj (ilyenek miatt elgondolkozok néha, hogy valami Seicento, régi Suzuki Alto, Maruti vagy hasonló nagyon keskeny kisautó lenne ezekbe a városokba való...). Szóval ezek az ökörségek szerintem sokkal több benzinbe és dízelbe kerülnek mint a biciklisek...

Előzmény: Diofa Szelleme (59435)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59436

Látom, összecsapnak itt a vélemények, de hadd egészítsem ki én is az enyémmel. London nagyon multikultis város. Több munkát kínálnak és többen is jelentkeznek rá (több a versenytárs) ugyanakkor vidékebbre (bárki bármit mondjon is!) erős az idegenellenesség. Nem fognak megverni az utcán, nem így értem, de álláskeresésnél ez gáz.

 

Mi most a fiamon teszteljük ezt, végre hétfőtől munkába áll, egyenlőre csak egy hónapra egy szikh társaság jóvoltából (az angoloknak nem kellett). Jó az angolja, jók a referenciái, angol is van mégis, még olyan helyen is ahol egyébként teljesen esélyesnek látszott (és elég szarul fizető  hely valamint elég távol mindentől - tehát nem lehet sok jelentkező) mondvacsinált ürüggyel mégsem veszik fel.

 

3-4 éve mikor aktívan pályáztam ugyanez volt az én tapasztalatom is.

 

Tegnap a szikh-ek (akinek site-ot fejleszt) mondták neki hogy ne vegye ezt magára, az angolok b...s rasszisták (idézet volt tőlük) és ebben keresse a hibát ne pedig magában - és felajánlottak neki egyenlőre egy hónapot mint webes és rendszergazda.

 

Tehát lényeg a lényegben, hogy bár a vidék sok szempontból kellemesebb és talán az állásokra sincs akkora tolongás, mégis, sokkal erősebben él az, hogy angolt vesznek fel. Itt Redditch környékén pl nem tudok olyan boltot!!!! ahol egyetlen szines arcot is látnék. Sem a Morrison'sban, sem az Icelandben, sem az ALDI-ban, sem a Sanisbury's-ben nincsenek már színes arcok még mutiba sem. Igazán mostmár lengyeleket sem látok csak olyat akinek a neve még az, de közben kiderül hogy 3. generációs itt.

Előzmény: Browning (59377)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59435

Amikor elmegyek egy biciklis mellett (ahol nincs külön út nekik) mindig arra gondolok hogy milyen képmutató már, hogy a környezetet kímélik. Valójában az ellenkezője az igaz, mert az összes autós akivel menet közben találkoznak (ha amúgy van forgalom) le fog lassítani, majd gázt fog adni hogy biztonságosan ki tudja kerülni őket, vagyis ők lehet, hogy nem szennyeznek semmit, de út közben az a kétszáz autó aki fékezni kénytelen majd megint gázt adni miattuk, hogy visszagyorsuljon a normál menetsebességére az igen.

Előzmény: Nincstöbbnick (59406)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59434

Kérdezz meg egy szerelőt, típusonként megvan, hogy melyiknek mennyi az élettartama (km és idő mint elörgedés), de általában 120e km és olyan 10 év szokott lenni.

Előzmény: seci (59429)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59433

10 év inkább és nem 5-6.

Előzmény: WhiteEagle (59430)
KawaBazsy Creative Commons License 2012.03.24 0 0 59432

 Az enyém szintén 2000-es, tip-top, s 1.3M-ért árulom, úgyhogy ha az alapszabályt nézzük, h ott minden autó fele annyiba kerül használtan, mint itthon, akkor megéri. Ha jó leszel, akkor itthon kipróbálhatod. :-) Amúgy szíjas a motor, 90 ezrenként cserés.

Előzmény: seci (59427)
cam aro Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59431

lehet hogy lancos.. 

lehet hogy szijas.. akkor viszont ido korlat is van.

 

Seci, te nem szeretsz motorozni. 

De vedd meg azt a roadstar-t.. (annak mondjak :) es rohadtul elvezni fogod  a tavaszt, a nyarat.. esetleg meg az oszt is. :)  

(aztan majd talan megerted a motorosokat is. :) 

 

Na nem! 

..ez nem A-bol B-be vigyen oda jarmu,.  mert itt neha becsuszik nemi C. es meg Z is.. csak ugy..spontan. .. 

( itt nem az ár, ami szamit. :) 

Előzmény: seci (59429)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59430

Cam biztos jobban meg tudja mondani, de én úgy tudom, hogy nem csak km-től függ, hanem időtől is. 5 vagy 6 évenként akkor is cserélni kell, ha csak évi 1000 mérföldet mész vele... Elöregszik vagy ilyesmi. A másik ami drága szokott lenni, az a kuplung, bár az esetedben nem játszik, mert azért 80K miles alatt nem szokott gond lenni vele, hacsak nem béna nagyon a vezető (sok csúsztatástól hamarabb fogy).

Előzmény: seci (59429)
seci Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59429

38K milesra vezerlomuszijcsere? Minek? [Lehet, hogy lame kerdes...]

-seci

Előzmény: WhiteEagle (59428)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59428

Ha első tulajtól van, full history-val, viszonylag frissen cserélt vezérműszíjjal, jó gumikkal stb. akkor szerintem igen.

Előzmény: seci (59427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!