A lezárásokat illetően egy kérdés- van-e kezdeményezés arra, hogy a kiiktatásra kerülő utakat olyan módon megőrizzük, hogy még a leszürkézés előtt valaki GPS-el végigmegy rajta és egy webes felületen a track letölthetőként megmarad?
Ergo még ha el is tűnik a festés és valakinek három év múlva eszébe jut, hogy körbejárná az országot a határmentén, az a track alapján még meg tudná csinálni?
maximum a csomópontoktól (esetleg az itt tárgyalt vélelmezhetően elkészülő új kiváltó jelzések végpontjaitól) párszáz méter minden irányban, aztán majd lekopik
Amúgy ezt hogy kell elképzelni? Le lesznek szürkézve a megmaradt jelek és ezzel jogilag is megszűnik az út, vagy sorsára lesz hagyva és nekivághat ezentúl is aki vállalkozik rá (persze térképről radír mindkét esetben így is úgyis)?
Elvégre én és jzp is a vészharang megkongatása után jártuk be.
szerencsém, hogy tavasszal ezt még jelzésekkel bejárhattam
ha így haladunk, lesz egy kékünk K-Ny irányban (a DDK-n AK-n elég kevesen járnak, tehát megérett a pusztulásra) pár sétaút Kékestető János-hegy és Dobogókő körül + Rám szakadék és kész
Kemencés-hegy (SS+ elágazás) és Somoskő között szürkítették az ÉZ egykori útvonalán a jelzéseket
Somoskőújfalu és a Kemencés-hegy között nem? Két zöld jelzés nem lehet ennyire közel, ráadásul ott végig fedésben van a sárgával. Köszönjük az információt!
Új útvonalat alakítottak ki a Medves-fennsík környékén, Salgótarján Béketelep buszmegálló csomóponttól Salgó-nyereg, Medves-fennsík, Somoskő (HATÁR), a jelzése ZÖLD.
Az egykori ZÖLD, mely sokáig Z4 volt, majd a S+ és a P+ "felhasználásával" alakult az új útvonal.
Kemencés-hegy (SS+ elágazás) és Somoskő között szürkítették az ÉZ egykori útvonalán a jelzéseket, megszűnt a határon vezető szakasz is, egész Rónabányáig.
Megszűnt a PQ a Losonczy Anna-forrásnál, a forráshoz ZQ vezet.
Igyekeztem a legpontosabban átvezetni a változásokat a TUHU térképén, épp most fejeztem be az egyik hiba javítását:-(
Vélelmezem, hogy az ÉZ útvonalának "felszámolása" nem fejeződött be, de erről nem tudok.
Igazából már én sem tudom követni, hogy Somogyban miért szűnnek meg turista utak, miért lesz más színük és formájuk. Nyilván megvan az oka. A Balatonföldvárról induló piros romból piros sáv lett valameddig, egy csomó út megszűnt Külső-Somogyban, nyilván a karbantartási lehetőség beszűkülése is szerepet játszik. (Szántódon megszűnt az egyesület)
Domb vidéken nehezebb utakat találni és főleg karbantartani mint a hegyekben, más a vegetáció és a talaj jellege. Több út keletkezik a mezőgazdasági területeken, és erdőkben is, a munkavégzés miatt de ezek elég gyorsan meg is szűnnek ha felhagyják őket.
A turisták nem igazán tudják kitaposni maguknak, ezért jobb ha a forgalmasabb földutakra kerül a jelzés, számolva azzal, hogy ott esetleg időnként traktorok, nehézgépek felszántják az utat.
Nekik sem öröm ez, és lehetőség szerint ha az időjárás jobbra fordul igyekeznek az utak járhatóságát javítani.
nem hiszem hogy Somogy megye félreesőbb turistaútjain nagyobb lenne a forgalom
igazából ha nem OKT-zik az ember vagy nem a "felkapottabb" régiókban túrázik (Bp környéke, Bükk közepe, Bfelv stb) akkor hétvégén is előfordulhat hogy tizen km-eket megy szembejövő nélkül (de ezt akár a Börzsönyben is el lehet játszani pedig az sincs messze Bp-től)
A munka elsődlegesen a sokat szidott OKT táblázási rendszerének felújításáról szól. Ehhez csak kapcsolódik a vele fonódó, abból kiágazó utak rendezése, hisz a táblákon ezeket szeretnénk szerepeltetni. Az már sajnos eldőlt, hogy a Csereháti Piros megszűnik, mert nincs rá kellő gyakoriságban túrázó. Épp ezért is volt a télen meghirdetve és újraélesztve a Cserehát-kör. De az érdeklődés nem támogatta ezt kellő mértékben. A táblarendszer javítása kapcsán végleges döntéskényszerbe került a dolog. Ezek az itt is felvetett próbálkozások épp arra irányulnának, hogy mit lehetne megtartani a kékhez kapcsolódva. Ám az érdektelenség és a fenntartás aránya sajnos egyáltalán nem kedvez a jó szándéknak.
Mint írtam, ez egy lehetőség. Nem csak rajtunk múlik. De vannak még korlátok. Például, Nyéstára a bemenet. A falu északi bejáratát épp Te is kifogásolod...; a gerincről a templom melletti lejárat pedig bozótos. Azt nem tudjuk egy-két évente rendbe tenni.
A szanticskai piros természetesen kék lenne, de ott is van közép tájon egy bozótos szakasz. Ha nem önfenntartó az út, több lesz az ellenvélemény.
Az nem olyan biztos, mert mifelénk az elmúlt napokban is szinte naponta volt egy-egy zápor, vagy zivatar. A hétvégén a Martonyi kolostor melletti lejtőn csak túrabottal lehetett leereszkedni, annyira csúszott az agyag.