Keresés

Részletes keresés

Zsivany2 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 20368

Részleteve:

 

Egy L2 körzeten belüli állomási vágányon lévő peronnál megálló majd visszaforduló vonat elindulása után, ha azt szeretnénk, hogy vörös jelző felé elinduló vonatot még a jelző előtt megállítsa az ETCS, akkor mennyivel a jelző elé kell lerakni a balízcsoportot? A 15 km/h (V_NVSTFF) sebességről megálás fékútját most nem számolgatnám, de ha ténylegesen 4+2 sec kell a pozícionálástól a beavatkozásig, akkor az a 25 m út elég jelentősnek tűnik. 

 

A probléma abból adódik, hogy a peron vége a kijárati jelzőnél van, ergo jó lenne a peront annyira behúzni, hogy a peron mellett megálló, majd visszaforduló vonat még találkozzon egy balízcsoporttal, mielőtt a jelzőhöz ér. Emiatt a peron végét vissza kellene húzni a balízig, no de mennyivel?

15 km/h adott, idő 6 sec? Tehát 25-30 m?

 

@ Képzetes Kezdőtérközjelző: Köszönöm!

Előzmény: GaGe (20366)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.10.07 0 1 20367

Javaslom az alábbi szakcikket a témában, ami bár nem mondja meg hogy mennyi az annyi, de érdekes adalékul szolgálhat arra vonatkozóan, hogy mikor és hogyan kaphat a vonat menetengedélyt.

https://www.kozlekedesvilag.hu/cikk/vv/az-elso-etcs-l2-menetengedely-megszerzesenek-kihivasai-visszafordulo-vonatok-eseten/

 

Gondolom Zsivány arra gondolt, hogy mennyi idő telik el aközött, hogy a fedélzet olyan pozíciót jelent, amire az RBC menetengedélyt ad kérdés (TAF) nélkül.

 

Egyes projektekben a tervező azzal számol, (jelen esetben jelzővel ellenőrzött állomási sorompók esetében, de az analógia állhat minden egyéb menetengedélyhez kapcsolódó információközlésre,) hogy miután a biztbertől kapott infót az RBC feldolgozta, 4 másodperc a GSM-R kommunikáció és 2 másodperc a fedélzet kiértékelési időtartama. Nyilván egy első menetengedély kiutalása esetében a biztbertől kapott információ már eleve rendelkezésre áll, mert egyébként nem kerülne menetengedély kiadásra.

Ez nyilván egy nem tipikus, de nem is biztonságkritikus idő, a GSM-R kommunikáció miatt nem is szeretünk biztonsági funkciókat így kommunikálni, lásd L2 területen balízzal fedezett vonali sorompók, vagy az állomási sorompók fedezésének elve, esetleg a híresen rövid "Biztonsági üzenet maximális ciklusideje" érték.

Előzmény: GaGe (20366)
GaGe Creative Commons License 2020.10.07 0 1 20366

Sok ismeretlenes egyenlet.

Trusted vagy untrusted area?

Haladt már meg balízt a jármű a fedélzeti berendezés beüzemelése óta?

 

Előzmény: Zsivany2 (20349)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.06 0 1 20365

Mer' a megrendelőnek f.ngja sincs, mit vesz, így a kivitelező azt csinál, amit akar.

Teljesen átlagos magyarországi algoritmus.

Előzmény: r1232 (20363)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20364

Mer' amikor a kilóméterórát nyomkodom, drájver vagyok, mikor ugyanazzal a kezemmel a rádiót, akkor már nem?

Ostobaság.

Előzmény: CsP50k (20362)
r1232 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20363

Keverés az van. A Siemens ETCS fedélzeti kezelésiben MMI van, nem DMI a kezelőfelület elnevezéseként.

Előzmény: CsP50k (20362)
CsP50k Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20362

A magyar utasítás is tesz különbséget:

ETCS kezelőfelület - DMI

GSM-R kezelőfelület - MMI

 

Ám, ha ez a két dolog egy és ugyanaz, akkor tényleg van némi kavarás (hogy ezek esetleg egy többfunkciós kijelzőn váltogathatók-e itthon azt nem tudom).

Előzmény: segélyvonókészülék (20348)
D F T Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20361

Az ideiglenes biztosító berendezéshez vannak a most üzemelő jelzők, az újonnan felállítottak pedig az épülő új berendezés részei.

Előzmény: Ashi Valkoinen (20360)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20360

Más.

 

Gödöllőn fel lett állítva pár új jelző a felújítás kapcsán. Állítólag a nagyobb sebességgel is járható megelőzővágányok ellenére indikátor nélkül. 

Most minden jelzőből már kettő van, a Máriabesnyő felé eső váltóknál is (ott az első felállított jelzőn is volt indikátor, meg az újakon is).

 

A mégújabbnak tűnő jelzők mindenhol a simán csak újak mögé vannak felállítva, jelzést még nem adnak.

 

Miért e kettőzés?

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.10.06 0 2 20359

A "mankind" meg emberiség, bizony, de a legújabkori agymenések kitalálóit nem szokták érdekelni a szavak elsődleges jelentései, csak az, hogy benne van, hogy man, akkor már férfi, tehát szexista, tehát rossz. Akkor lesznek bajban, amikor rájönnek, hogy a "woman" (=nő) szóban is benne van a férfi...

Előzmény: r1232 (20357)
r1232 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20358

Szvsz ez a magyarázat nettó marhaság., ld. a "man" jelentését.

Előzmény: _Nyuszi (20356)
r1232 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20357

A "man" elsődleges jelentése, amúgy is "ember", nem "férfi".

Előzmény: kopaszsop (20355)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20356

Akkor DMI, vagy HMI, nekem aztán mindegy.

:)

 

kopasz-nak:

Hja, nekem annó a suliban így tanították, hogy ez az átnevezés oka.

Előzmény: r1232 (20352)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20355

mondjuk jó régen eszükbe jutott már, ha én ezer éve ezt tanultam alapból, s a másik megnevezést nem is hallottuk tanfolyamon még csak említés szintéjén se. biztos ez volt az étkeresztelés apropója?

Előzmény: kopaszsop (20354)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.06 0 2 20354

hogymiafaszomvan?

már bocsánat, de ez azért a ló másik oldala...

Előzmény: _Nyuszi (20350)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20353

az életbe nem léptetett?

Előzmény: CsP50k (20346)
r1232 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20352

A DMI volt előbb, itthon legalábbis..

Előzmény: _Nyuszi (20350)
király2644 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20351

HMI egyre több helyen, mint Human-Machine Interface...

Előzmény: _Nyuszi (20350)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.10.06 -1 0 20350

Az MMI még nem gender-semleges megnevezés, ezért lett a Man-ból Drive, és így az MMI-ból DMI.

Nekem meg ezt mondták.

Előzmény: segélyvonókészülék (20348)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20349

Ha ETCS L2-ben indulsz SR-ben, az FS-be váltás mennyi idő alatt megy végbe a pozícionáló balíznál?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20348

Nálunk az utasítás konzekvensen és általánosan DMI-nak nevezi az üzemi (forgalmi) felületet (sebességmérő, vb, egyebek), és DDI-nak a járműdiagnosztikait/járművezérlőit.

Olyan járművek esetén is, amikor ezen funkciók a képernyők váltásának lehetőségével nem kötődnek az adott hardverelemhez, azaz magáról a felületről, annak funkciójáról van szó.

Hogy ki gyártotta, meg a gyártó otthon minek hívja, az (nálunk) senkit sem érdekel, a dolgokra való hivatkozás így egységes és félreérthetetlen.

Máskülönben elvesznénk a különböző gyártók, sőt azok különböző alegységei által használt, igen permutatív nevezéktanban (pl. a siemens házon belül sem képes ugyanazt a megnevezési metódust használni).

Előzmény: CsP50k (20346)
r1232 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20347

A Siemens pl. MMI-nek nevezi az ETCS kezelőfelületet...

Az Alstomnál mintha DMI lenne..

Nem egységes ez sem.

Előzmény: segélyvonókészülék (20344)
CsP50k Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20346

Az ETCS utasítás 3. Függeléke (rövidítések) szerint is Man-Machine Interface.

Előzmény: segélyvonókészülék (20345)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20345

Még valahol egy füzetük is megvan...

Előzmény: segélyvonókészülék (20344)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20344

Az MMI egy gyártó, a DMI a driver-machiene-interface.

Szerdán fotózok neked MMI márkajelzésű gsm-r készüléket.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20342)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20343

1. Lehajtod a fejed és rá se nézel, ha kérdezik, letagadhast, hogy láttad, hogy kialdut a fény. 

2. Megállsz, és próbálsz utánajárni az esetnek, aminek csak tetemes késés lesz az eredménye.

:)

Előzmény: Vendégsín (20341)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.10.05 0 1 20342

MMI=Man Machine Interface

Magyarul kezelőfelület, nem a gyártó :)

Előzmény: segélyvonókészülék (20338)
Vendégsín Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20341

Ha nálunk egy utasításban szó esik olyan jelzőről, aminek létét a magyar jelzési utasítás - (a hálózatüzemeltető kényelme érdekében, hatósági asszitenciával) - nem is ismeri, akkor ebben, a színes lámpás szaxszolgálat által elkövetett fércműben - idézet belőle - bármi lehet.

 

"7.3. Az ETCS forgalomszabályozást végző személyzet a „Menetengedély végének meghaladása” kezelésre utasítja a mozdonyvezetőt, ha a továbbhaladásnak nincs forgalmi akadálya, és:
- állomási főjelző esetében nem történt Jelző Megállj! kezelés, vagy
- térközjelző, hívójelzés feloldása jelző esetében nem történt Térköz Megállj! kezelés."

 

Amúgy tényleg: ha a (piros könyvek szerint) a Hívójelzés feloldása jelzés egyszer csak megszűnik, mielőtt elérném, mit kell tenni helyes vágányon, jól működő VB esetén?

Előzmény: Vendégsín (20340)
Vendégsín Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20340

Ez egy pipa abba a rublikába...

Előzmény: Vendégsín (20339)
Vendégsín Creative Commons License 2020.10.05 0 1 20339

Te még meglepődsz bármin?

Előzmény: segélyvonókészülék (20338)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!