Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Vagyis profitmaximalizalas tenylegesen, es valojaban csak a reszeges angoloknak jo, akik csak berugni utaznak hetvegere mas orszagokba. Ha mar poggyasz kell, akkor mar erosen zsebbe kell nyulni.
A low cost nem egyenlo a low fare-rel. Tehat nem a jegyarak olcsosaga az elsodleges, hanem a koltsegek minimumon tartasa. Ezert van az , hogy a 10 euros alapjegyek melle a poggyasz, ulohely mar a tobbszorose lesz, ezert van az, hogy egy nevatirasert 20-40ezer Ft-ot is elkernek (fuggoen a legitarsasagtol), ezert van az, hogy 2 pultnal probaljak becsekkolni 5 jarat utasait, es meg lehetne folytatni napestig. Szezonban raadasul nem biztos, hogy olcsobb, mint egy normal (LH, KL, AF, stb ) legitarsasag.
Ahogy elnezem az arakat, poggyasszal repulni nem eri meg, ha atszallassal megy az ember, mig erosen lutri vadaszni last minute utakra, mert a visszauttal mar gondok vannak.
Briteknel nehany napja allt a balhe, nagyobb reptereken 3-6 oras sorallasrol irtak a csomagvizsgalok hianya miatt. A magyarazkodasok szerint a lezarasok alatt leepitettek nem mennek vissza, ujakat vesznek fel, akiket sokaig tart betanitani.
Megpróbáltam összefoglalni, hogy mi minden változott a kedvenc iparunkban, a légi közlekedésben. Míg 2020 szinte a teljes összeomlást jelentette a légitársaságok számára, addig 2021a kilábalás kezdete volt. Rengeteg jól megszokott légitársaság tűnt el a piacról, és újak jöttek létre. Eljutottunk arra a pontra, amikor is a gyenge elhullik, az erős pedig még erősebb piacvezetővé válik. De mit is jelent ez a gyakorlatban? Míg többnyire én örök optimista vagyok, addig most már én is kezdek borúlátóvá válni. A légi közlekedés elég komolyan megsínylette az elmúlt egy pár évet. Nagyon csak úgy néz ki, hogy a jelenlegi árszínvonala a repülőjegyeknek hosszútávon ebben a formában tarthatatlan és pár éven belül búcsút inthetünk a megkötések nélküli olcsó utazásnak. Ha jósolni nem is tudok, de megpróbálom összefoglalni, hogy mi folyik most a piacon. Elmondom, hogy milyen tények alapján jutottam erre a prognózisra. Nézzük!
Furcsa, hogy ennyire kihalt lett ez a forum, ugy latom, az orszgokon atmeno buszjaratok megszuntek vagy erosen korlatozottak, a vonatok dragak es egyediek, igy marad a repulovel utazas - talan a poggyaszert tobbet kell fizetni, mint az utert.:-(
A beszállókártyára csak a név kerül, szig.szám nem. A check-in során sem kér szig.számot, csak nevet meg születési dátumot. Ergo nem lesz semmi gond, utazzatok nyugodtan.
Nagy a csend, de megpróbálom, hátha tud valami segíteni...
Ryanair fiókban előre rögzítettem az utazó családtagok adatait, beleértve a szig. számukat is és utána vettem repjegyeket. Most - hetekkel az utazás előtt - egyikük nem találja az iratait... Ilyenkor mi van?
- A foglalásnál a rendszer a lementett adatokból már átvette a szig. számot is és ez esetben hiába csináltatunk új személyit, hiába rögzítem annak a számát a my Ryanair fiókban még az utasfelvétel előtt? Ha ez a helyzet, akkor mit tudunk tenni, hogy az új személyivel el lehessen utazni? A helpben erről nincs szó, csak a névmódosításról írnak.
VAGY
- Ha mázlink van, akkor a szig. szám csak a check-in során kell, akkor olvassa ki a rendszer a lementett adatok közül? Vagyis, addig simán átírhatom az útitársak adatai közt és akkor az lesz majd a beszállókártyán?
Vannak neha fura, nehezen ertheto dolgok/esemenyek, amikre nagy az erdeklodes. Ezek szerint ez is azok koze tartozik. Ezert, ennyit en sem fizetnek, viszont a Goldtimer valamelyik ritka gepere szivesebben valtanek jegyet ezert az osszegert.
Magat a Smartwings-t hivhatjuk low-costnak. Nem az ara miatt linkeltem, hanem, hogy itthon is meglepte valaki. Tudom, hogy 3000-ert most is halomban allnak a jegyek mindket nagy fapadosnal, megsincs tul nagy utasforgalom.