Azért ezek a dolgok simán kimérhetők, hogy a meghajtó fokozat környékén elszállt-e valami. Eleve addig fetet nem illik cserélüni, amíg nem bizonyosodtunk meg róla, hogy valóban csak fet probléma van.
A normálisabb és jobbfajta vezérlőknél nem véletlen hogy pl galvanikusan le van választva a fet meghajtás, és külön ilyen célú áramkörök vannak beépítve a vezérlő áramkör és a teljesítmény fokozatok közé. Persze az ilyen megoldások egy párezer ft-os vezérlő költségébe nem tudnak beleférni sajnos.
kíváncsi leszek rá, hogy sikerül-e. nekem 2-3 vezérlő ment tönkre így és hiába cseréltem fet-et, utána vagy eldurrant újra, vagy nem segített. sajnos ilyen pukkanásnál a fet magával rántja a vezérlő chipet. és azt ha ki is cseréled (általában leköszörült az azonosítója, szóval nem egyszerű) még fel is kéne programozni.
Az egyik a kispesti rendőrséghez van közel, az Ady Endre úton.
Arrafelé viszem a gyereket iskolába, de nem találkoztam ott ilyennel, és google keresés se dobott fel semmit ezen a részen. Ha esetleg van neve, akkor arra rá tudok keresni.
FET-et azért elég speciálisan elektronikai alkatrész üzletekben lehet venni
tehát a kábel cserélgetős módszerrel kb 3 perc alatt kiderült, hogy a vezérlő sárga vezetékén van a probléma, az agymotornak nincs baja
(a módszer lényege, hogy a motor-vezérlő eredetileg színre-szín bekötéseiből 1 párat kibontok, a másik két párt pedig változtatom, és amikor a vezérlő sárga szála maradt ki, akkor a probléma megszűnt, visszakötve újra előjött, bármivel kombinálva)
szétszedtem a vezérlőt, célirányosan a lábakra mérve, és a sárga vezetékhez tartozó 4 fet-ből 2 ment tönkre
külsérelmi nyom nincs, a lábak között abnormális alacsony 80 ohmos ellenállás illetve rövidzár van
TO-220-as tokozás, feliratos oldalát nézve, lábbal lefelé, bal oldalról nézve a két láb között mértem
ezeket már kiszedtem:
P75NF758 roller vezérlő fet
75v 80A n csatornás power mosfet
a következő probléma, hogy pont ilyet a hestorenál találtam, az sem teljesen ugyanez, de közös az adatlap:
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni hátha valaki találkozott már ilyennel, első agymotoros ebike ,ha bekapcsol a rásegítés kattogva megy! Nem rángat nem hagy ki csak kattog! Köszönöm előre is!
Savas aksinál én már csak a Prius autóm AGM indító akkumulátorát használom, tesztelem is szükség esetén. Szerencsére az eredeti akár 10 évet is kiszolgál.
Az aksik kerültek 50.000Ft-ba. Megbízható szakember csinálta, biztos vagyok benne, hogy ciklikus aksi van benne. De ha szétszedem kiderül. A gázkart kellett javítani és egyúttal kicseréltettem az aksikat is.
Akkumulátor vásárlás előtt állok, mivel nem vagyok képben, tanácsot szeretnék kérni. Arizona BLW 48V típusú elektromos kerékpárhoz, milyen aksit és honnan vásároljak? Az előző szett kb. 1 évet bírt, napi kb. 10km használat mellett, hogy milyen aksi volt nem tudom, mivel egy szerelő építette be. A kerékpárt édesapám használja bevásárlás céljából. Normális ez, hogy ennyit bír egy aksi szett, ami kb. 50.000Ft-ba került? Naponta volt töltve minden használat után. Előre is köszönöm a segítséget!
Én meg grátisz egy bringa akkut cellázok éppen újra. 10s4p, 2500 mAh névleges cellákból. Feltöltöttem, majd 4,5A körül (3 db 12V 55W autó izzó sorba kötve) kisütöttem, a BMS 30V körül kikapcsolt nagyon helyesen. 300 Wh körül teljesített, és 480 Wh lesz az újonnan beszerzett LG ...-MJ1 cellákkal (na ezt a tulaj kell, hogy fizesse).