no nezdd csak egyszerre irtunk wotannal:))
O az USAbol kapta az Sc-t:))
De szar, anno koleszban nekunk akkor volt amikor europaban meg nyugaton sem lehetett kapni, es nem csorgattam utanna a nyalam hanem dealerkedtem vele:) 1sc (1000 piz). Anno 4 eve...
hm... sorry de a Panzert is kihagytam, bar csak az elso 2 resze tetszett...
"A Starcraftban félóra után tudni lehet, hogy ki győz, hiszen addigra kialakul, hogy kinek mennyi
pénze van, ki hány darab kincsmezőt foglalt el. Egyszerűen ezek után teljesen fölösleges folytatni a játékot."
:)))
Eh egy tipiskus laikus megszolalt....
Amugy a korokre osztottakban a Heroes es a Civilization a kiraly. De RTS-ben a starcraft viszi a palmat, es nem a grafika hanem a jatszhatosaga miatt... egyszeruen rengeteg kombinacio van, es meg vert helyzetbol (1 ego command center repul egy sziget fele- is fel lehet allni egy jo jatekosnak :) (mint en:)), persze ehhez olyan ellenfelek is kellenek). Az age of King 1 dolog miatt nem tetszik: rohadt Trebute...vagy mi a szosz a neve... szoval az egy mocsok geci egyseg...amugy marhara szeretem a kozepkort tukrozo jatekokat.
Na majd eszembe jut valami hulyeseg meg irok:)
Ja es a Majestyt ha ismeri valaki az is egesz jo otletnek tunik..., marmint a stilusa...
Olyan jatek ami melett siman megcsinalok egy toltott csirket:)
Namost nem akarom kissebíteni az RTS-ek érdemeit, de igazi stratégia az, ahol a manuális ügyességnek csak egészen minimális szerepe van, vagy még az sem... És szerintem bizony a stratégiának tágan értelmezett fogalmába beletartozik az erőforrás-gazdálkodás is (a'la disznógyártás)
Egyébként pl egy RTS-t nagyon kis sebességre állítva már jóval kisebb a "klikkgép" szerepe, de akkor meg az élvezhetőség romlik. Ezzel együtt elég sokat játszogattam ezekkel a Dune2-klónokkal, és nem bántam meg. De ettől még igazából jobban tetszenek a körös stratégiák:)
"A Starcraftban félóra után tudni lehet, hogy ki győz, hiszen addigra kialakul, hogy kinek mennyi
pénze van, ki hány darab kincsmezőt foglalt el. Egyszerűen ezek után teljesen fölösleges folytatni a játékot."
Ebbol a par mondatbol az a gyanum ,hogy nem is ismered az SC-t ,mert az nem mond ekkora hulyeseget.
ez a sudden strike felkeltette már az érdeklődésem. De én még mindíg azt mondom, hogy az élethűség még a grafikai szempontok mögött kullog az ítéletemben, és még mindíg a hangulat és a jácchatóság az első, így a starcraftot nehéz lekörözni.
Jó az a Sudden...de...
Nem értem miért nem lehetett normális hadjáratokat, továbbvihető egységeket használni, mint a PG-ben...
A multiban is lehetne több játékmód, ez a lufivadászat elég sovány...
Az officer/sniper párosra reagálva: multiban sokra nem megyek vele, az ellenfeleim ált. olyan haderőket mozgattak (tömegroham), hogy nem lehetett taktikázni...mondjuk ez az egy óra berendezkedés tényleg jó ötlet...
Annyi döntési jogom azért lehetne, hogy a beérkező utánpótlás összetételét én állapítsam meg...
Szóval jó, de lehetett volna jobb is...
Az AOK2-vel meg nem véletlen, hogy szinte mindenki Post Imperial-Deathmatch játszik...és a farmok termelését is automatizálták...
Ok, keress meg icqn (csak 1 refix van :) es jaccunk ma este mondjuk egyet, a ti haziszabalyaitokkal. :)
Kb nagyon regota nem jatszottam :)
Egyebkent meg igazad van, de pl nyomi WC 3 miert lesz role-playing strategy ? Szal etetik velunk a szart, ez van, nem kell elfogadni :)
A ta-ban meg soha nem jutsz el odaig, hogy normalisan bertat tudjal epiteni, ha meg megcsinalod, kapsz 1-2 puhatolozo tamadast, es utana kegyetlenul le lesz bombazva a berta. Szoval azert rtsnek jo a TA, es nagyon latvanyos is :)
Nem fogom felemlegetni meleg hangon felmenoid, de sajnos, hiaba van neked igazad (amit persze elismerek) ha egyszer nincs igazad, es marhasagokat epitesz a valos alapokra. A Sudden Strike meg multiban sem az igazi. Singleben a vege fele mar arra megy a dolog, hogy tiszt+sniperekkel felderitesz, es haladsz elore ovatosan, kerulgetve az ellent. Mashogy nemigazan lehet megcsinalni, csak 50 ujrakezdessel, azt meg kevesen birjak idegekkel :) Multiban igen sokat jatszottunk vele, nagyon a fejedre no a jatek, az egysegeid kb 30%-at tudod hatasosan iranyitani, a tobbi csak meg elore a frontra, a levesbe, es lovik ki oket. A legnagyobb bajom, hogy nincs _semmi_ AI a jatekban, az egyjatekos mod tisztan elore scriptelt esemenyekbol all, ha valamit csinalsz, valami tortenik. Ezt meg ugyesen ki lehet jatszani, nem mesz bizonyos helyekre => nem kapsz bombatamadast pl, vagy nem indul el egy hadsereg feled. Szoval sudden strike, egyjatekosban nem jatek, csak kiismerosdi (hiszen effektive mindegy mit csinalsz, a gep csak a sajat eszkoztarat csinalja vegig gepiesen.) Multiban pedig lehetetlen iranyitani a sok utanpotlast, es a lufivadaszat egyszeruen rohelyes, rushra megy az egesz. (ajanlom figyelmedbe a sudden strike c. topicot, ott kiveseztuk a temat.)
Disznogyartas: Hat fajdalom, de a strategiai jatekokat nem lehet egy kaptafa ala venni, tul szeles a paletta. En is mondhatom, hogy az osszes szar jatek elbujhat a Steel Panthers sorozat mogott, mert az az igazi strategia (mondjuk inkabb taktika, mint a panzer, de meg annal is inkabb) es a tobbiben nincs semmi reszletesseg, stb. Eleg regota jelen van a gazdasagi vonal is a strategiakban, sot, neha erosebb is mint a hadi. Maga a strategia, mint szo (harcaszat) szinten sokfelekeppen alkalmazhato, es eppugy strategia idiota modon tapolni a Starcraftban (ami tok uncsi szerintem) mint az, hogy mennyi bogyot szedek a malnasbol az AOK-ban (es ebbol hogyan gazdalkodok), valamint hogy en a Sudden Strikeban a tisztet es a snipert szerettem legjobban, mert a gepet ki lehetett veluk jatszani. :)
Es ha mar a legrealisabbat kell megnevezni : Close Combat sorozat. De ez is inkabb taktika, mint a Steel Panthers, viszont az altalad felvazolt katonai zsenisegre ezek a programok ajanlottak. Nezd meg Rommel kollega mit csinalt afrikaban, katonai zsenikent. Hat nem tobb disznot gyartott az ellenfel ? Hiaba volt jobb taktikus, vezer, ha elfogyott a hadserege. Mas jatek, es felesleges nagyon beanyazni a masiknak, mert ebbol az lesz, hogy a korokre osztott strageiasok vs. rts-fanok vs. heroes fele maszkak kedveloi anyazzak egymast ovis modon :)
Total Annihilation: mint rts, szerintem azert a legjobb, mert nem ebben kell leginkabb a disznogyartasra menni (ez tok kiraly Wotan, maris a szivembe zartam ezt a kifejezesed :), a tobbi jatekban 50% minimum amit a gyartasra figyelsz, itt csak leteszed sorban, hogy miket akarsz epiteni, es mehetsz tamadni. A nagy agyut meg tessek felepiteni _multiban_ (ez egy 4 eves jatek, senki ne elvezze at, hogy ki tudja jatszani a gepet) nem igazan egy konnyu feladat, mert a masik hamar szetszedi. Remelem ertheto, hogy en mind a Starcraftot, mind a Heroest, mind a TA-t, Europa Universalist, Civet, Close Combat-ot strategianak tartom, csak eppen mas jellegunek. Valoszinuleg ezt mindeki erti, mert kevesen neveztek meg egy darab jatekot, mindenki tobbet adott meg. :)
r.
ui.: es meg egyszer, aki katonai zsenizni akar, annak Close Combat, vagy Steel Panthers... A tobbi mas.
Igy igaz ,abban semmi taktika nincs ,hogy epitek egy hosszpuskat es a piros pottyokre kattingatok. A masik taktika meg az ,hogy gyartok 1000000 robotot es megyek mint barom.
Ami pedig a gep elleni kuzdelmet illeti,utalom hogy a semmibol kilo a gep . Az aljas dolog foleg a tengeri palyakon.
Meg mindig a Starcraft a kiraly.
Ami a Cossacksot illeti ,nem hiszem el ,hogy atlatja valaki az egeszet tobbezer egysegnel.
Csak egy kavarodas lenne benne ,azonkivul rosszul lehet az egysegeknek parancsot adni ,mint peldaul a ne tuzeljen . En kiadtam az agyuknak es szart se ert ,jott ellen 1 loval en mentem 30-al -barom agyu lo ,30 lovam megfekszik -- haha kurva jo --egy nagy szar mondhatnam.
Megismétlem, pont azért nem tetszett a TA, mert nem nagyon láttam benne azt a "stratégiai mélységet", ami egy halom nagyágyúval való lövöldözés, és az egyszerre kilött 5-6 atombomba jelent...
Nem állhatom meg, hogy nem pofázzak bele :) Az rts-ek terén én nem a TA-ra szavazok. Nem jáccottam vele sokat, mert nem volt hangulata. Az ugyanis nem hangulat, hogy 150 torony fedezékéből 5 óriási ágyúval lövöm az ellenfelet. Az se feelinges, hogy ahogy építenek, nem is beszélve arról, hogy mindenből meg kell építeni az advanced verziót. Ha az egységek profi irányítására vágysz, akkor Dark Reign. Abba sokkl egyszerübben lehetett irányítani, és a viselkedési beállítások is kezelhetőbbek voltak. Viszont tényleg szép volt, meg fordultak a repcsik is. Szerettem viszont az Earth2140-et, a Dune2-t, Warcraftokkal is sokat nyomtam, a C&C is jó volt, meg az AOE2. Szerintem a jó hangulat a lényeg, a többi csak másodrendű.
Idén amit én személy szerint várok:
-Empire Earth
-WarCraft III.
-Civilization III.
-Heroes IV. (talán...)
talán még van más is...de most több nem jut eszembe. A legújabbak közül ami yo:
-Black and White
-Europa Universalis (még nem láttam, de ígéretes)
-Settlers IV.
Real time-ban Total Annihilation, ehhez kétség se férhet. Az tényleg nem semmi, ahogy 500 egységgel lavírozol, megadva a viselkedési mintákat, mint passzív legyen, visszalőjőn, netán utánamenjen az ellennek, akár a pálya túloldalára. A pályák gyönyőrűek és hatalmasok, a Core Contingency új egyságei fantasztikusak. A Krogothok pl., hatalmas behemót robot, kettőt-hármat elindítasz, és nincs ami megállítsa őket. A küldetéslemez utolsó csatái eszméletlen nehezek, de nem teljesíthetetlenek. Az egyikben töménytelen Krogoth támad, de ha húzol egy kerítést, akkor meg lehet őket fogni. Sajnos sose játszottam másokkal, hálón. Kár, hogy elhalt ez a történet.
Persze bírom a C&C-ket és a Read Alerteket is, hangulatban jók, de valahogy nem tudnak annyit, mint a TA.
Körös kategóriában mindenek előtt Panzer General, hihetetlenül jó feelingje volt, nem is folytattam a második, harmadik résszel, nem akartam, hogy elrontsa. Ezen túl a Civilization család is, szimplán megunhatatlanok, a Call-to-Power, sajna nagyon lassú a gépemen, 1500 után már élvezhetetlen, tényle, milyen a II. rész?
Ha már nosztalgia: Számomra a 80-as évek legjobb játéka az Annals of Rome...'84-es, de azóta sem láttam Róma történetének ennyire teljes feldolgozását...a későbbi játékok csak a birodalom felépítéséről szólnak, majd jótékony csend a népvándorlásról...pedig az az igazi kihívás...bevallom, eddig csak i.sz. 800-ig tudtam életben tartani a birodalmat...
Hát őszintén szólva szerintem az RTS nem igazán stratégia. Nem mondom, hogy semmi nincs benne a stratégiából, de inkább legyél klikkgép, és ismerd föl a legkedvezőbb seregeket/kombinációkat.
A Fields of Glory-ról sajna le vagyok maradva, de Panzer General (első rész) RULEZ!
Eljátszadoztam még a Dune2 klónokkal, HoMM sorozattal, Civ és hasonmásai (Master of Orion, Master of Magic, Colonisation, ilyesmi)
Visszaadtatok a hitemet, vannak meg normalis starcraftosok, akik szeretik pl az aoe-t, meg a cossacksot :) Megnyugodtam. Meg hogy senki sem emlegeti a b&w-t :)
iszonyatosan királyok még: Sid Meier bácsi stratégái egytől egyig; HoMM 1-2-3; Settlers sorozat; Cossacks (aki még nem próbálta sürgősen tegye meg); Shogun; Age of Empires
szintén elit game a Command and Conquer sorozat csak ez nem tartozik a kedvenceim közé
ez nezopont kerdese, de szerintem a kovetkezok a maguk fajaban es idejeben a legjobbak voltak:
Defender of the crown
Civilization
Sim City
Dune 2
Warcraft 2
Starcraft (BroodWar)
Heroes(1-2-3)
Warlords Battlecry
Myth (nem maga a jatek, hanem a 3d-s uj nezopont)
Az eu nekem is tetszik, az utóbbi évek egyik legjobb stratégiai játéka szerintem. Tetszik még a civ, orion2, imperialism (az ufo2 az strat gamenek minősül? , mert akkor az is egy kedvenc :)).