Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
használni kell a file-t több mindenkinek. többfajta lekérdezésekből rakunk össze adatokat/információkat, amit aztán szűréssel kinyerve, csak a lényegi információt - eredményt használunk tovább. De ezt napi szinten változtatva.
Azt nem akarjuk, hogy össze tudják rakni, hogy hogyan jön ki a végeredmény + az alap adathalmazokat se lássák, hogy miből jön össze a végeredmény. (mi a folyamata az alap adatokból összeállításnak)
+ ha vki elmegy a cégtől, akkor ezt tovább vigye és felhasználja
Viszont az eredményt meg a napi munkához tudják használni, hogy vki könnyebb, gyorsabb, hatékonyabb legyen, mint az, ahogyan most dolgoznak.
Sejtem hogy arra gondolsz, hogy a pl. gmail asztali gépen betölti az excel előnézetét, ha csatolmányban van. Szerintem ez ellen nem igazán lehet védekezni. Legalábbis makró szinten egész biztosan nem, mert legjobb tudomásom szerint makrókat nem futtat a gmail.
De ha már úgyis telepakoltad makróval és azok szükségesek a működéshez is, akkor csináld meg úgy, hogy csak 1 darab munkalap van megjelenítve a munkafüzetben, az összes többit rejtsd el és jelszavazd le őket (bár azt nekem 10-15 mp eltüntetni) és makrók segítségével másolj át minden adatot arra az egy darab munkalapra. Lehet futtatni makrót automatikusan mentés előtt is, azzal pedig ki lehet pucolni azt az 1 darab munkalapot.
Most már tudom, hogyan lehet megcsinálni, hogy ne lehessen "másként menteni", ne lehessen "lementeni" + tudom azt is, hogy csekkolja, hogy csak akkro nyíljon meg a file, ha az elérési helye nincs megváltozva.
Most már csak arra kellene egy ötlet, hogy azt hogyan lehetne megcsinálni, ha e-mailben elküldi vki, akkor se működjön.
Lementeni nem lehet az e-mailből a gépre, de a levelező rendszerből, mit csatolmány, megnyílik az excel és mindig azt megnyitva tudják használni.
Esetleg erre vmi ötlet / módszer?
Mondjuk vmit szintén csekkoljon, ami nélkül nem nyílik meg, mert az is le van mentve valahová és azt is kellene mondjuk ugyan úgy elküldeni az emailben, de ezt nyilván nem tudja senki és azt nem küldik el. Esetleg vmi ilyesmi vagy hasonló? Szerintetek?
Illetve nem tudom, hogy a kérdezőnek mennyire tiszta a $ jel használata.
Ha az én vizualizált példámnál maradunk, akkor láthatod, hogy a szabály megadásánál nem használtam se az "A", se a "1" karakterek előtt dollár jelet. Ezáltal az érvényességben megadott első cellában, azaz a C1-ben a szabály az A1 tartalmát vizsgálja, míg a második cellában, a C2-ben pedig az A2 tartalmát vizsgálja.
Ha a képletem =A$1="igen" lett volna, akkor C1-ben, C2-ben, ... és C9-ben is az A1 cellát fogja vizsgálni. Azaz C1:C9 végig zöld lenne.
Vagyis a dollár jellel lefixáltuk az 1. sort.
Ha az A elé került volna dollár jel, akkor az az én példámat nem befolyásolta volna.
Viszont ha C1:D9 tartományt szerettem volna színezni az A oszlop értékeinek megfelelően, akkor kellett volna az "A" elé is dollár jel.
Másrészt, ha C1:D9 tartományt szerettem volna színezni a C oszlopot az A szerint, a D oszlopot pedig a B szerint, akkor nem kell elé dollár jel.
Gondolom csak elírás volt a részedről, az új sor kódja a 10-es.
Hogy a kérdező is értse, hogy miről beszélünk mindkét változatot megcsináltam neki.
A1 cellában van a szétszedendő szöveg
C1-ben az alt+enteres keresés, míg D1-ben a karakter(10)-es. Alatta pedig a használt képletek. Úgy ahogy a szerkesztő lécben is látszódnak. Azaz C2-ben van egy új sor.
Illetve vizualizáltam az automatikus formázás lépéseit is a kérdezőnek.
1. A képletet próbáld meg így írni: =bal(A1, Szöveg.keres(Karakter(160), A1)-1). Karakter(160) az Alt+Entert jelenti.
2. A feltételes formázást arra a cellára kell megadnod, amelyiknek változtatni szeretnéd a színezését. A formázás alapja viszont az a cella lesz, amelyikben a legördülő lista van!
Ha az A1 cellát formáznád és a legördülő a D1-ben van:
Kijelölöd az A1 cellát, utána Kezdőlap - feltételes formázás - új szabály - a formázandó cellák kijelölése képlettel
Tehát a feltételes formázás képletébe a legördülő cella címe legyen: pl. =$D$1=Igaz() zöld kitöltés. OK
Ezután - még mindig ki van jelölva az A1 cella, ismét új szabály =$D$1=Hamis() piros kitöltés OK
Azaz az A1 cellára két szabály van érvényben.
A szabályok szerkesztésében megnézheted, melyik szabály melyik tartományra vonatkozik.
Köszönöm, biztosan működnek, de én teljesen amatőr vagyok ezért bvbalami nem sikerül. :(
A képletedet gondolom egybe kell írni: =bal(A1, Szöveg.keres("", A1)-1) itt a két idézőjel között akár van akár nincs egy szünet (de gondolom nem az az ALT+ENTER) akkor is hibát jelez kijelölve már az első A1-t.
A szinezésnél az IGEN működik, csak nekem megjelenik a cellában az IGAZ felirat is, ami nem jó, mert az a cél, hohyha a NEM jelenik meg, akkor azért legyen pirossal szinezve a cella, hogy oda írjon be a kitöltő egy magyarázatot, hogy miért lett NEM a válasza. Azt nem értem, ha megcsinálom az IGEN-re, ugyanabban a cellában hogyan lehet megcsinálni a NEM-re is?
u.i.: remélem nem írtam el semmit, mert nem gépről írtam, hogy teszteljem is közben.
Az előző témához, pedig köszönjük a kedves szavakat. Utólag nem bánom, hogy a vissza pert kiírtam szóval is, mert csak most vettem észre, hogy a fórum motor kitörölte az összeset a hozzászólásomból... Olyan ritkán kell leírni, hogy el is felejtettem már, hogy azok törlődnek.
Ha képlettel akarod átmásolni, akkor arra van egyszerű megoldás:
Legyen az A1-ben a másolandó cella, akkor a függvény a következő:
=bal(A1, Szöveg.keres("
", A1)-1)
Nem elírás tényleg ALT+enter karakterre keresünk rá. A "-1" pedig azért kell, hogy az új sor karaktert ne másolja át az új cellába.
igen/nem alapján színezés másik cellában: a feltételes formázás lesz a barátod. Azon belül is a képlettel megadott változat. Először is jelöld ki azokat a cellákat, amiket színezni akarsz.
A függvényhez írd be, hogy '=A1="igen" ' A formázásnál pedig állítsd be a neked megfelelő formázást. Majd ugyan ezt csináld meg a "nem"-es változatra is.
Nem emlékszem, hogy melyik verziója az excelnek, de valamelyik a leokézés után átírta a függvényt új automatikus formázás létrehozásánál. De ha szerkeszted és újra beírod, akkor már jó lesz. Nyilván az A1 cellában feltételeztem az igen/nem szavakat.
Ha a cellában ALT+ENTER sortörés van, akkor hogyan tudom csak az első sort átmásolni egy másik cellába?
Ha egy cellánál választható legördülő lista van (pl. IGEN, NEM), hogyan tudom egy másik cella kitöltési színét megváltoztatni IGEN-nél Zöldre, NEM-nél Pirosra?
kipróbáltam és hiba nélkül lefutott Szóval nem tudom Garashan kódjával miért nem ment az előbb
valamit nyilván én toltam el
AMÚGY! Mindkettőtöknek köszönöm ismételten.
Nagyon nagy tudással rendelkeztek
+ segítően álltok mindenkihez
Ez a kettő egyben baromi ritka!
Nagyon hálás vagyok ( és szerintem a többiek nevében is szólhatok) az önzetlen és azonnali segítségért, amit itt ti ketten adtok (+ a többiek is, de ti ketten ahogyan követem egy ideje, viszitek a prímet)
Szia! Akkor mégsem megfelelően adtad meg az elérési utat.
A vizsgálathoz első lépés Excel beállításokban letiltod a makrókat.
Ezután megnyitod a fájlod.
If ThisWorkbook.Path <> "C:UsershalasDesktoptemp" Then MsgBox "Hiba a fájlban, a fájl bezáródik!" Application.DisplayAlerts = False ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=False End If
részt így módosítod:
If ThisWorkbook.Path <> "C:UsershalasDesktoptemp" Then MsgBox ThisWorkbook.Path & vblf & "C:UsershalasDesktoptemp" ' ide a saját magad által használt elérési utat írd be. 'Application.DisplayAlerts = False "ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=False
Stop End If
Ezután engedélyezed a makrók futtatását. Mented a fájlt. Lefuttatod az ellenorzes makrót.
Így látnif fogod, helyesen írtad-e be a feltételt. Ezt kijavítod a megfelelőre.
Ezután ismét lefuttatod.
Ha nem jelenik meg az üzenet, akkor jól csináltad.
Visszaírhatod az eredeti figyelmeztetést és kiveheted az aposztrofot a sorok elől ill. a Stop utasítást.
Köszi! sajnos vmiért nem megy, állandóan bezáródik :-( Pedig úgy adtam meg mindent, ahogyan mondtad nincs visszaper az utolsó mappa után elérési utat az információ - elérési út másolásából vettem
Private Sub Workbook_Open() ThisWorkbook.ellenorzes End Sub
Sub ellenorzes() If ThisWorkbook.Path <> "C:UsershalasDesktoptemp" Then MsgBox "Hiba a fájlban, a fájl bezáródik!" Application.DisplayAlerts = False ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=False End If End Sub
Nyilván a C:... részt cseréld ki a te elérési útvonaladra. az utolsó mappa után ne tegyél vissza pert, ahogy látod a mintámban.
Ha elírod és úgy mented el, akkor csak a makrók letiltása után fogod tudni ismét megnyitni.
Ha biztosra akarsz menni, akkor az összes worksheet fülre is illeszd be ezt:
Private Sub Worksheet_Activate()
ThisWorkbook.ellenorzes
End Sub
Így elvileg nem csak megnyitáskor ellenőrzi az elérési utat, hanem ha aktiválod a munkalapokat is.
Igazad van valószínűleg. Szerintem is létezik hozzá kész program. Csak sok volt még az első hozzászólásomkor a nyitott pont is. Pl. az áruház nyitva tartása nem befolyásol semmit sem, ha előtte és utána is bent kell lennie a dolgozóknak, mivel számukra az pont ugyan úgy a munkaidejük része, csak éppen az nem derült ki, hogy előtte 1 órával kell-e érkezniük vagy éppen mennyivel.
Másrészt, ha az ember beosztás készítő programra adja a fejét, akkor utána kell olvasnia az aktuális jogszabályoknak, hogy ne legyen benne semmilyen törvénybe ütköző. Bár én azt vallom, hogy az átlag munkavállalónak amúgy is tudnia kellene a jogait és a kötelezettségeit is. Nagy részükkel én is tisztában vagyok, de amióta egyszemélyes EV-ként tevékenykedek azóta nem frissítem a tudásomat. Előtte volt olyan munkahelyem, ahol dolgoztam munkaügyisként is (ami kimerült munkaszerződés írásában és EFO-ban többnyire).
Tegnap éjjel elkezdtem "kézzel" csinálni beosztásokat. Hogy mégis hogyan jönne ki a matek. Olyan 6-8 ember kellene hozzá, de mivel sok a nyitott kérdés, így nagyobb energiát nem öltem bele.
Bocs, de ha jól értelmezem, a kérdező nem azért az Excel fórumba jött, hogy megismerje a munkaügyi kérdések problémáit (Legalábbis az első 7 pont alapján ez a gyanúm, bár a 7. pont utáni sort olvasva ebben elbizonytalanodtam).
Szóval inkább azt sejtem, hogy egy Excel makrót szeretne, ami megoldja ezeket. Viszont munkaügyi szoftver kérdésében laikusként az a sejtésem, hogy erre léteznek kész programok a piacon, és most a semmiből írni erre programot, meglehetősen nehezen lenne megoldható. Én biztos nem mernék belevágni.
Igen, ez járható út lehet. De megkerülhető, ha letiltásra kerülnek a makrók.
Persze, ha a makrók aktívan kellenek a dokumentum használatához, akkor nem tilthatóak le. Viszont, ha nem, akkor minden további nélkül letilthatóak és utána megnyitható a dokumentum az áthelyezés ellenőrzése nélkül.
abban tudnátok segíteni, hogy az excel file csak akkor legyen megnyitható, ha nem helyezték át?
Szóval ahová le van mentve, csak onnan. Ha áthelyezik, akkor hibára fusson és ne nyíljon meg.
Az elérési út beállítására gondolok, hogy azt csekkolja vba-ban, vagy valahogy gondolom így kellene, de nem igazán tudom, hogyan... Vagy ha más módszer?
Igen, én is így tudtam és a HR is elfogadta, amikor mondtam nekik, hogy a 6 órás műszakban nem szeretnék kivenni munkaközi szünetet, csak azért, hogy üldögéljek az öltözőben a kijelentkezésig még 20 percet.
Másik munkahelyemen pedig a munkaidő részét képezte. Azaz 8-tól 16-ig voltunk bent és 8 órát számoltak el ledolgozott időnek. (Papíron mondjuk 16:30-ig voltunk bent, nem is értem, hogy miért úgy írtuk a munkaszerződéseket...) Ott így mi sem éltünk vissza a helyzettel és akkor mentünk el kajálni, amikor úgymond nem volt sürgős dolog és ha kellett, akkor megszakítottuk az ebédet. Kicsi cég volt, összesen 3-an voltunk alkalmazottak és kialakult az a szokás, hogy reggelente munkaidő előtt együtt reggeliztünk és együtt is ebédeltünk. Addig úgymond megállt a munka. Nagyker volt a cég, így ha éppen nem esett be személyes vásárló vagy nem csörgött a telefon, akkor két feladat között meg tudtunk állni kajálni.
3: munkaidő-közi szünetet csak akkor kell tartani, ha több mint 6 órás a műszak. Legjobb tudásom szerint hat órásnál mondhatod a szünetre, hogy no, thanx.
Azt határozd meg, hogy egyszerre hány főnek kell bent tartózkodnia, akár sávosan is. Mert ennyi erővel mehetne reggel 2 ember, majd néhány óra múlva további 2 és le is van tudva a teljes nyitva tartás és a 4 fő.
OK
OK (Bár a franc se akar, csak azért +1 órát a munkahelyén dekkolni, mert annyi az ebéd szünet. Én biztosan kiharcolnám, hogy vigyék le a törvényi minimumra (20 percre). Egyszer dolgoztam egy helyen 6 órás műszakban, reggel 5:30-ra jártam. A HR mondta, hogy akkor 6 óra + 20 perc a bent töltendő idő. Én meg mondtam, hogy a 6 óra felett kötelező kiadni a munkaközi szünetet, így én azzal nem kívánok élni. Utána néztek a törvénynek, elfogadták, így otthon tudtam ebédelni)
Akkor határozd meg, hogy a dolgozó mennyivel menjen be hamarabb, mint a nyitva tartás és mennyivel maradjon tovább. Mivel az a rendes munkaidő része a számára.
Heti 2 pihenőnap kötelező, maximum 6 egymást követő nap után kötelező 1 nap pihenőidő.
Ezzel nehéz előre kalkulálni (értem mire gondolsz, de ha heti 40 órában foglalkoztatsz embereket, akkor ha napi 5-öt osztasz be, akkor jön ki a -20%-al a napi 4 ember. Nyilván lesz olyan, amikor 5 lesz bent egyszerre és olyan is, amikor csak 4.)