Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Glenbenton317 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 118886

Igen. :)

Előzmény: bojo (118883)
TudatLan Creative Commons License 2022.02.08 0 0 118885

Jelen.😎

Előzmény: downer (118862)
Aty10 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 118884

Köszi!

Előzmény: downer (118870)
bojo Creative Commons License 2022.02.08 0 0 118883

Motor 1750 TBi?

Előzmény: Glenbenton317 (118882)
Glenbenton317 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 118882

Nekem is nagyon tetszik.

Ez egy sw 159-es.

Előzmény: bojo (118881)
bojo Creative Commons License 2022.02.08 0 0 118881

Szép a 159/Brera páros. :)

Előzmény: Glenbenton317 (118880)
Glenbenton317 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 118880

Pedig még vágtat az utakon. Tavasszal egy hosszabb pihenőre megy. A szerelőnek összeírtam a hibalistát, amit megcsinál, utána pedig megy a kasznishoz, aki rendberakja. Onnantól már csak ritkán fogom használni, szeretném megőrizni még hosszú-hosszú ideig. Mivel azonban nem maradhatok autó nélkül, ezért lesz egy társa is, amit lefoglalóztam és majd márciusban a születésnapomon fogok elhozni. 

 

   

Előzmény: downer (118878)
downer Creative Commons License 2022.02.07 0 0 118879

Én már majdnem kész lettem a váltóval.

 

 

A sebességjeladó meghajtás  hiányzik csak, mert az bele van gyógyulva a régi váltómba, túrni kell rá egy megfelelő méretű anyát, ami nem műanyag, mint a jeladó és akkor alá lehessen feszíteni a megfelelő erővel.

downer Creative Commons License 2022.02.07 0 0 118878

Arról a V6-ról se hallottunk már ezer éve... :)

Előzmény: Glenbenton317 (118877)
Glenbenton317 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 118877

Én is itt vagyok.

:)

Előzmény: downer (118862)
downer Creative Commons License 2022.02.06 0 0 118876

Eddig jutottam ma délután, legközelebbi nekirugaszkodásra már ráépítésre kész a váltó. Fent van már a motoron a lendkerék meg a kuplung, lehet hogy a váltó is rajta lesz. Aztán már tényleg jöhet a hengerfej.

downer Creative Commons License 2022.02.06 0 0 118875

Miután eddig eljutottam, bementem a sufniba a kombimból kiszerelt motor-váltó együtteshez, hogy kiszedjem az 5. fokozatot.

Így néz ki ha levesszük a hátsó fedelet.

 

Ahogy látható, ott a tengelyvégeket két lebiztosított anya van. Azt pedig úgy kell levenni, hogy miután a biztosítást visszahajtjuk, egyszerre R és 5. fokozatba kell kapcsolni a váltót, ami által a tengelyek blokkolják egymást.

Először R-be kapcsolni, aztán az 5. kapcsolóvilla csavart kivenni és betolni sebességbe.

 

És akkor már lejön minden.

Itt körben a házon látszik az az öntvény lap, ami közrefogja a hátsó csapágyakat a tengelyen.

 

És akkor ennyi minden jön még a bemenő tengely végére, a hajtott tengely végére már csak egy darab fogaskerék, ami fix azon a tengelyvégen.

downer Creative Commons License 2022.02.06 0 0 118874

Nekem még tart valameddig a lelkesedésem, de szerintem alább fog hagyni.

Ezt a váltó témát is meg akartam már ismerni behatóbban korábban, csak nyilván mindig van mit csinálni élesben, brahiból nem marad rá idő. Na mindegy, korának két legmeghatározóbb váltója ez a C510 meg a C530, úgyhogy akarom tudni őket. Hát végülis, egyáltalán nem bonyolult. Ez is átgondolt tervezés és átlátható szerelés szempontjából, az 530 meg még egyszerűbb lesz. Mondjuk aki ilyen hülye, hogy egy váltót 4 különböző alkatrészeiből akar megépíteni, úgy mint váltóharang, váltóház, diffiház és a belseje... 

 

Így kezdődik, harang a fejtetőn. 

 

Aztán mehet bele a diffi és a két tengely. A tengelyek csapágyazása a házban lazán illesztett és a tengelyen szorosan, szóval még hézagolni se kell őket. Itt az első 4 fokozat meg a rüki van a tengelyeken a csapágyak között.

A hátsó csapágyakon látszik a beszúrás, ott a zégerek pozícionálnak és biztosítanak majd hosszirányban.

 

Kapcsolórudak, kapcsolóvillák jönnek, szétszedéskor kell figyelni és felállítani a sorrendet. Külön említést érdemel a harangöntvényben lévő reteszelés, ami nem engedi hogy egyszerre két kapcsolórúd elmozdulhasson.

 

És akkor a hátramenet tengelye, fogaskereke és kapcsolóvillája.

 

Tömítés és mehet fel a váltóház egyik fele. Felrakás közben meg a függőleges kapcsolótengelyt kell pozícióba forgatni, ez az amit a bowdenekkel mozgatunk a váltókar által.

Itt az oldalán a felső csavar rögzíti a hátramenet tengelyét, alatta a tolatólámpa kapcsoló, az három másik pedig a hosszanti kapcsolórudak reteszelése. Rugó ellenében egy golyó van a végükben, ezek tartják meg végülis a kapcsolt fokozatban.

A csapágyakban meg már benne a két zéger. Oda még jön egy vékony lap, amivel együtt majd közrefogja a ház őket.
És akkor majd a csapágyakon túl lesz az 5. fokozat és a végére még egy fedél.

bovoar Creative Commons License 2022.02.05 0 0 118873

Én is benézek minden nap.De hozzászólni nem nagyon van mihez.(régi szép idők)

Előzmény: downer (118862)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.02.05 0 0 118872

Jelen.
Továbbra is igen hiányzik valami olasz járgány a háztartásból. Ahogy a dolgok jelenleg állnak, talán egy kétkerekü érkezik rövidesen.

Marchionne pár éve beígérte, hogy az 500e-böl lesz Giardiniera, de végül csak a szerencsétlen 3+1-re futotta nekik eddig. Ha netán mégis elökerülne még (az R55-ös Mini Clubman-hez hasonló stílusra gondolok), azt szívesen megnézném. Igen jól sikerült az a hajtáslánc, lényegesen jobban, mint a végül konszerntárssá vált PSA-féle. Remélem nem húzzák le a vécén az egységesítés oltárán, akik vettek belöle, azok nagyon szeretik.

Előzmény: downer (118862)
bagergely Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118871

Én is benézek minden nap. Érdekesek a projektjeid.

Előzmény: downer (118870)
downer Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118870

Hogy nincs gáznyomás, az annyit tud okozni, hogy nem ad engedélyt a kompresszor kapcsolására az ECU.

A hőmérséklet szabályozásba nem szól bele. A klímavezérlőt is lehet diagolni, az AlfaOBD tudja. Anélkül a hőmérséklet jeleket nem lehet megnézni, max. annyit hogy az állítómotort és magát a vezérlőt kicserélni. Be szoktak dögleni a vezérlők is már mostanra.

Előzmény: Aty10 (118869)
Aty10 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118869

Sziasztok!

A leírt probléma továbbra is fennáll, annak ellenére,hogy a diagnosztika nem jelez hibát.

A klíma az utóbbi időben már nem fújt elég hideget(még a gyári feltöltés van benne 2001 óta,már ami maradhatott benne). Ebből kifolyólag, ha nincs megfelelő gáznyomás,okozhatja-e a leírt problémát?

Köszi!

Előzmény: Aty10 (118814)
Aty10 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118868

Jelen!

Előzmény: downer (118862)
downer Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118867

Nem akarok hosszabbítani semmiképp. 
A Lybra váltó 1. és 5. fokozatban rövidebb, mint a Marea. 1. fokozatban az jól jön, de 5.-ben nem. Csak annyit csinálok hogy átcserélem a Marea eredeti áttételére. 37/34 fogszám. A Lybra 37/35.
Ha egy TD75-öt nézek, az 37/31. Szóval 10%-kal hosszabb lenne, a TD100 meg még hosszabb. +10%-kal nagyon messze esne a 4. fokozattól. Mondjuk utazóra biztos jobb lenne, ha nem 100-nál forogna 3000-et, hanem 110-nél. 
Végsősoron lehetne akár a Thesis váltó 6. fokozat áttételt is elérni egy 5. fokozat cserével. Csak fura lenne, szépen elosztott 6 fokozattal szeretném inkább. Az is el fog készülni még.

Előzmény: bojo (118866)
bojo Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118866

Hosszabb lesz? TD 75 vagy TD 100 váltó 5. lesz benne?

Előzmény: downer (118865)
downer Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118865

Az jó! 2-3 ember ha megnézi, akkor megpróbálok csinálni pár normális képet a váltó összeszerelésről.
A Lybra 20V váltója lesz, amiből van nekem kettő és szétszedtem őket tanulmányozás céljából. Egyet összerakok, pótolva a sebességjeladó meghajtást rajta (az már kész) és kicserélve az 5. fokozatot.

 

bojo Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118864

Én is be szoktam. :)

Előzmény: downer (118862)
Adm Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118863

De be ám.

Sikerült még tavaly vennem elfekvő készletből két db gyári új védőakármit, ami az első gátlókra való, hogy rugótörés esetén nem engedi hogy szétvágja a gumit. A hétvégén be is raktam ezt a gyári csoda gányolást, rajtam ne múljon. Most így már megvan a cikkszáma, bár nem hinném, hogy az autó életében ez még egyszer el fog rohadni.

Előzmény: downer (118862)
downer Creative Commons License 2022.02.04 0 0 118862

Benéz még egyáltalán ide valaki?

kisqKta Creative Commons License 2022.02.02 0 0 118861

Szia Ádám. :) 

Előzmény: edemtoth (118853)
downer Creative Commons License 2022.01.13 0 0 118860

Na meg ez egy Intensa, különlegesen szép szürke színnel, a króm helyett bronz színű külső dekorációs elemekkel, fautánzatú helyett sötétszürke beltéri műanyag elemekkel, bőr-alcantara kárpitozással. Típuson belül szerintem az etalon, kívül-belül különleges és szemet gyönyörködtető dizájn.

Előzmény: downer (118859)
downer Creative Commons License 2022.01.13 0 0 118859

Szóval ahogy így nézegetem ezt a Lybrát, ha rá lennék izgulva még a típusra, akkor utánamennék. Képeken rég láttam már ilyen bíztatót.
De ahogy könnyen kiszámolható, 1 milliós bekerülési költséggel azért számolni kell, mire az alapvető hibák javítva és rendszám rajta, forgalmiban a neved.

Előzmény: downer (118858)
downer Creative Commons License 2022.01.13 0 0 118858

A Lybra is ugyanolyan kiveszőfélben lévő állatfaj, mint a Marea. A küszöbök meg a hátsó futómű rozsdásodása, azok szilentjei a kritikus pontok. A belső tér csúnya öregedése meg a műszerfal ragacsosodása is szóra érdemes. Amúgy szeretem azt is, finomabb autó is, csak kicsit nehezebb. Nem pártoltam át végülis a Mareáról rá.

Találni nagyon nehéz már értelmeset, én is két olyat hozattam, amit megcsináltam volna ha alkalmas rá, de nem volt az egyik sem. Ilyen korban, futásnál a dízellel már csak szívni lehet, én biztos nem reckíroznám. Abból több készült, több is maradt, húzzák még valahogy az életben lévők, de ahogy látom az utóbbi időben, tömegesen hullanak elfelé.

Most itt van egy például, ami figyelemre méltó, látszólag egészen szép, de biztos van mit ügyködni ezen is.

https://www.tutti.ch/de/vi/zuerich/fahrzeuge/autos/lancia-lybra-s-w-2-0/49407164

Most ennél az elméleti példánál a költségek, fuvardíj ausztriai vámolással 300 ezer körül, forgalomba helyezés 250 körül.

Előzmény: edemtoth (118856)
edemtoth Creative Commons License 2022.01.13 0 0 118857

Továbbá roppantul irigylem azt a Mareát amit behoztál, nem mindennapi darab, nekem is szedán áll a garázsban csak sajnos az állapota rosszabb sokkal, de még így is imádom 😃

Előzmény: downer (118854)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!