Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 -2 0 343584

Őszintén... ki az a hülye, aki AZÉRT elmegy egy töltőállomásig, hogy ott tölsön? 

 

Nem azért járunk tankolni, mert az előnyös dolog,esetleg akkora élmény, hanem azért, mert "muszáj".

Egy "átlagos" járművet a nap minimum 20 órájában (inkább 22+ órájában) nem használnak semmire.

 

Innentől kezdve gondold át az egész folyamatot... de most ne úgy, hogy mindenáron azt akard nekünk
bebizonyítani (úgysem fog sikerülni) , hogy az EV nem más, mint egy nagyon szar ICE jármű pótlék.

 

A mostani mobilitás olyan szinten szuboptimálisan van megszervezve majd minden szempontból, hogy
az már fáj. Kezdve a totálisan öncélúan kiépített, karbantartott és üzemeltetett párhuzamos energetikai
infrastruktúrától, a túlméretezett közút és parkolóhálózatig...

 

... attól, hogy itt sok olvtárs nem hajlandó érdemben átgondolni ezeket, a világ bizony logikusan szeret

működni... kétlem, hogy a 3 perces töltés iránti igény sokáig akkora marad majd, hogy kifizetődő lesz

ezért fenntartani aspecializált infrastruktúrát.

Előzmény: newman2018 (343581)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343583

Megmondom neked oszinten engem a veszteseg nem kulonosebben erdekel. Az fog erdekelni hogy a hetkoznapi hasznalhatosag hogyan alakul. Tolem akar futheti az utcat is ha ugy fele annyi ido alatt tolti fel az akkut.

Előzmény: Auralianus (343582)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343582

Hétköznapi használat esetén, parkoláskor az akkut optimális szintig töltve, nem csak
3 másodperces 0-100-akat tolva (rekuperációt is figyelembe véve) 20% alatt van egy

töltési ciklus energiavesztesége.

 

 

Előzmény: Törölt nick (343580)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343581

Akkor 3 perc. Annyi elég, ha csak a folyadék töltési időt vesszük alapul egy benzines vagy dízel autó töltéséhez.

 

"senki sem jár padlógázzal'

 

Volt hibrid autóm 4 évig és volt   párszor, hogy  bemelegedett  az akkumulátora normál körülmények között is pedig nem volt egy Ferrari alázó erőgép.

 

Egyébként nem én álmodoztam az 1 percről. :) 

Előzmény: Auralianus (343578)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343580

Termeszetesen. Azt el kell felejteni hogy az ember tolja ketszazzal az autopalyan, aztan lefekez egy gyorsoltonel es az 350KW-tal 0-rol 100ra csurig tolti az akkut mindig minden korulmeny kozott.

Előzmény: newman2018 (343579)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343579

Ha meg túlmelegedne az akkumulátor vagy bármilyen alkatrész nem tölt akkora teljesítménnyel.   

Előzmény: Törölt nick (343577)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343578

"1 perces töltés" "ha a maximális teljesítményt vesszük ki"

 

senki sem tankol 1 perc alatt autót, senki sem jár padlógázzal

 

Erre mondják mifelénk, hogy szalmabáb.

Előzmény: newman2018 (343576)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343577

"De ugyanezt a hőt mi disszipálja el töltéskor?"

 

A tolto hutorendszere. 350KW-os tolteshez peldaul mar a toltokabel is folyadekhutesu.

 

Előzmény: GPS (343574)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343576

Biztos nem vagyok "veletek" egy vitában mert én jobban ismerem a fizikát mint "ti".

 

Egyébként főleg az 1 perces töltés miatt kommenteltem mert volt írás régebben "majd ha 1 perc alatt feltöltik az akkumulátort"

 

Kérem mutass rá a hibákra amik az előző posztomban vannak. 

KÖSZÖNÖM.

Előzmény: Auralianus (343575)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 -1 0 343575
Előzmény: newman2018 (343572)
GPS Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343574

 

Viszont az 1 perc alatt töltünk fel 60-80 kWh-s akkumulátort az a sci-fi kategória mert 100x töltőáramhoz már 10 000x ohmos veszteség tartozik.

 

Épp akartam kérdezni, hogy azt értem, hogy kisütéskor keletkező hő-vesztességet az akkun - az autó hűtőrendszere diszipálja el.

 

De ugyanezt a hőt mi disszipálja el töltéskor?

 

Mert hogy a belső (ohmos) ellenállás oda-vissza dolgozik - annak mindegy, hogy tölt, vagy kisüt - a hő az hő.

Netén ilyenkor is bekapcsol a hűtőrendszer - álltó helyében, a töltő-csöcsön?

.

Előzmény: newman2018 (343572)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343573

Gondolom globálisan még a kétütemű sem tűnt el.

Van egy kritikus tömeg, ha azt eléri akkor nagyon felgyorsulnak a folyamatok, mert az autógyáraknak nem éri meg annak a vonalnak a fejlesztésébe invesztálni. A fordulópont tehát nem a piacon és nem látványosan jön el, hanem szép csendben az íróasztalok mellett, a fejlesztési források elosztásánál.

A szabályok, a törvénykezés pedig majd követi az eseményeket és véglegesíti a változásokat.

Előzmény: Törölt nick (343571)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343572

Boccs hogy közbe szólok, egy aprócska tényt vegyetek figyelembe az EV autók töltésénél kisütésénél: az Ohm törvényt. Az ellenállás miatti veszteség az áramerősség négyzetével növekszik a töltő-kisütő áramkörön. tehát 10x töltőáramhoz 100x ohmos veszteség tartozik. Ha kicsi az ellenállás akkor nem gond mert a "kicsinek" a 100x is kicsi.

Viszont az 1 perc alatt töltünk fel 60-80 kWh-s akkumulátort az a sci-fi kategória mert 100x töltőáramhoz már 10 000x ohmos veszteség tartozik.

Ezért szokták limitálni az elektromos autók végsebességét: nem elég hogy a légellenállás is hatványozottan növekszik még az elektromos rendszer (beleértve az inverter, motor, akkumulátor ellenállása) veszteségei is hatványozottan növekszenek.

 

Egy meglepő tényt mondok annak aki elfelejtette a középiskolában tanultakat: ha egy akkumulátorból a maximális teljesítményt vesszük ki akkor az energia 50% -a az akkumulátorban marad ( hő lesz belőle) 50%-t pedig lead az inverterek motorok felé.

 

Aki nem hiszi az nézzen utána: a csoda Tesla 1-2 kört tud megtenni versenypályán mert túlmelegszik az akkumulátor pakkja pedig hűtése is van .

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343571

Ja, majd egyszer eltunik. De az meg odebb van, meg az sem biztos hogy mi megerjuk, hogy globalisan eltunjon a belsoegesu motor.

Előzmény: szilvatövis (343570)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343570

Sokat fog fejlődni még ebben biztos lehetsz, de soha nem lesz mindenben jobb mint egy belsőégésű. Ahogy egy négyütemű sem mindenben jobb, mint egy kétütemű erőforrás.

Utóbbi még is eltünt az utakról. Ugyanígy tűnik majd el a belsőégésű is, végleg. Sokan visszasírják, majd, ez kétségtelen.

Előzmény: Törölt nick (343569)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 1 343569

Nyilvan nem kell... de pl ICE közt VAN ami megfelel, EV köut meg abszolut NINCS. Azett az szamomra eleg jelentös különbseg 😀. Biztos van akinek ma is jo egy EV. Varosban 3. autonak stb... de meg sokat kell fejlödnie, hogy igazan teret nyerjen.... 

Előzmény: szilvatövis (343553)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343568

 Nyilvan nem... de nem is fütes nelkül a kamion mögött 85-,el vitorlazva, mert csak ugy jön ki a beigert hatotav...

Előzmény: Rangun (343548)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343567

Igen.

Előzmény: Auralianus (343565)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 -1 0 343566

azért ez a "sosemlesz" egy eléggé bátor kijelentés... 

Előzmény: Rangun (343552)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 -1 0 343565

Igen, szerinted az ember által okozott globális felmelegedés is csak hiszti...

Előzmény: Törölt nick (343549)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.19 0 1 343564

A villanymotor jóval kisebb, és jóval könnyebb, az elektronika meg kisebb, mint egy ICE motorvezérlő.

Hű vazze te se láttál még akkor még villamos vontató motort. Maga a villanymotor baromi sűrű egy cucc, mert tele van fémmel, főleg nehéz fémekkel mint vas és réz, az ICE motor ellenben üreges és nagy mennyiségben könnyűfémet tartalmaz. 

az elektronika meg kisebb, mint egy ICE motorvezérlő.

Ja persze 100+ kW szaladgál rajta az bármilyen filléres filigrán vietnámi cucc kibírja. 

Zöld= motor+difi, kék=motor teljesítmény elektronika, piros= fedélzeti elektronika

Előzmény: Rangun (343529)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343563

Nem a gyorstöltés nyírja az aksit, hanem a hűtés hiánya, ezért lehet a Teslát sokszor gyorstölteni, a Nissan Leaf aksiját meg a lassú töltés is hamar tönkre teszi.

Márpedig de. A gyorstöltés nagyságrendekkel jobban igénybe veszi az akkut. A Tesla folyékony elektrolitos laptop akkukat használ, a Nissan meg Li-polimert, ami szilárd elektrolitos és másfajta töltést igényel. Jobbfajta mobiltelók is beiktatnak minden 4-5. töltésre egy lassabb kondicionáló töltést. 

Előzmény: Rangun (343560)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.19 0 1 343562

Nem így egészen, a benzineskannába mindegy milyen gyorsan töltöd bele és szívod ki a 10 litert az akkor is 10 liter lesz, az akkumulátor viszont 70% át is el tudja fűteni látványos azonnali károsodás nélkül. 

Városban viszont ha hideg van akkor a benzinesnek ott a hőfeleslege fűteni az utasteret, elvben az lehetne hűtő is, de olyat még nem láttam csak nagyban a trigenerációt.

 

Az hülyeség, nem érzik az emberek közvetlenül a kipufogók 99% át. Persze jó nem áradhat belőle az is biztos. csak hát érdekes amit írtam az előbb, ha ez így függ össze, hogy a kipufogókból ami jön sokkal tisztább lett az elmúlt 40 év távlatában de a kémények meg sokkal jobban füstölnek ezen a környéken. Reméljük ez a trend az akkumulátoros autókkal nem folytatódik mert akkor itt döglünk tényleg halomra.

(aki eléri persze, azt az innen is 50 évet)

Előzmény: Rangun (343561)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343561

Tévedés, mert egy ICE autónál az energia 30-40%-át kell hatványozni, egy EV-nél meg 90%-ot, mivel ennyi a hatásfok, ezért az EV nagy tempónál jóval többet fogyaszt, ellenben városban meg jóval kevesebbet, és még nem is rondít az emberek orra alá..

Előzmény: zöldkomcsi: (343559)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343560

Nem a gyorstöltés nyírja az aksit, hanem a hűtés hiánya, ezért lehet a Teslát sokszor gyorstölteni, a Nissan Leaf aksiját meg a lassú töltés is hamar tönkre teszi.A Tesla nyugodtan gyorsulhat is, mivel jó hűtése van.

Előzmény: zöldkomcsi: (343558)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343559

Nincs olyan, a sebesség az sebesség, olyan autó soha nem lesz ami 150km/h val annyit fogyaszt mint 50 el. ha sebesség van annak mindég hatványkitevővel arányos a vesztesége, ugyan az a jelenség benne az akkumulátorban is. Mozognak az ionok is. Persze javítani lehet rajta, de innen már nem annyira.

Előzmény: Rangun (343552)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 -1 0 343558

Nagyon sokáig bírhatja akkumulátor ha óvatosan töltögetik és nem nagyon terhelik. na de az akármilyen motor is jobban kopik ha erőltetik.

Igazat írhatsz, de akkor nincs gyorstöltés (az már nem felel meg a valóságnak ha ezt mondja, az nagyon nyűvi) se gyorsulgatás, de úgy már a 400km hatótáv is jó ha 100 lenne.

Nyugodj bele, hogy az akkumulátoros autóval elkezdődik a visszatérés a parasztszekérhez, 50-100 év lesz az átállás, nem, nem 5-10, hanem 50-100.

(sofőrbunda? nem kell neki? itt van egy a padláson)

Előzmény: ,m,1710 (343556)
,m,1710 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343557

A forum dumal

En meg informalok a valosagbol

,m,1710 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343556

Nem cserelt meg akut

(nemtudom, hogy miert valaszolok)

Előzmény: Törölt nick (343450)
,m,1710 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343555

Sajnos nem vagy kepbe ebe a uzlet formaba

Előzmény: orgonatündér (343444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!