egyébként mennyire finoman adod neki a gázt? amikor hideg a motor, az ECU benzindúsabb keveréket nyom a motorba, ezért akkor kisebb gázadás is jobban kipörgeti, így aztán simán eljuthatsz a "sivításig". van fordulatszámmérőd? ha igen, figyeld. 4,5-5E felett noná, hogy sivít a motor, az már kicsit túl nagy a kis punettinek. ha nincs, próbálj nagyon finom gázadásokkal elindulni és gyorsulni, és nézd, hogy van-e még sivítás.
az 1-2 fokozatot meg tutira beveszi olyankor a váltó, amikor nem akar gyorsulni? mert simán lehet, hogy szinkrongyűrű problémád van, és már annyira szét van esve a váltód, hogy nem is veszed észre, amikor nem veszi be a fokozatot.
szóval én a helyedben:
1, ezt a szerelőt nagy ívben elkerülném (tankszellőztető motor bruhaha),
2, elvinném egy normális szerelőhöz, és a következőket nézetném meg vele:
- lambda szonda,
- kuplung és váltó
ha minden oké, akkor az ECUd van elkúrva, akkor viszont bontóban kell érdeklődni ugyanolyanért. de azért mindenekelőtt csinál egy ECU resetet, pár hozzászólással lejjebb el is olvashatod, hogy kell.
Sziasztok! Az autót tekintve teljesen analfabéta vagyok. A Fiat Punto 55s járgányom gyakran úgy viselkedik, hogy ha 1-2-be váltok, akkor nem akar gyorsulni, olyan, mint ha melléváltottam volna. Amennyiben újra beteszem sebességbe, akkor már hajlandó gyorsulni. Elvittem a szerelőhöz, aki levette a tankszellőztető motorról az elektronikát, azt mondván, hogy elromlott, így már ritkábbam csinálta a fentieket az autó. Akkor elkezdtem az interneten tankszellőztető motor után kutatni, de ilyen fogalommal sehol sem találkoztam. Egy kicsit megrendült a bizalmam a szerelőmben. Jogosan? A másik problémám, hogy indítás után a motor alapjáraton és 1-2-es fokozatban visít, majd szép lassan megnyugszik. Mi lehet a baj? Előre is köszönöm, ha valaki tudna tanácsot adni!
Rengeteg tulaj azt csinálja, hogy amikor kérdez, vagy elhozza az autót, akkor mindenre azt mondja, hogy az jó, illetve most cseréltük.
De az autónak mégis van baja!
Van olyan, hogy egy új alkatrész már akkor rossz , amikor megveszed. (Sajnos!)
De ezeket csak azért írtam le, hogy megértsd, hogy miért szoktuk megkérdezni , hogy mit néztél már meg.
Ha kizárod a hibalehetőségét annak, amit mostanában cseréltél és mégis az a rossz, akkor a kocsid soha nem lesz jó.
Írod, hogy melegen "letilt", mint hidegen szokott.
NEM SZOKOTT HIDEGEN LETILTANI, ha jól van beállítva minden és jól működik!
Beindítod és a computer úgy "csinálja" a dolgait, hogy hidegen is optimális üzemanyag mennyiséget vezérel.
Ha Neked hidegen "lehebeg" és nem pörög ki (tudom, hogy hidegen nem forgatjuk, de csak tudod valahonnan), akkor az a motor szegény-sovány keveréket kap.
Ennek több oka is lehet, de ahogy azt nagyrabecsült kollégám Lollli mondja, ezt műszerek nélkül nehéz lesz megállapítani.
Sok tulajt a hőérzékelő szívat meg.
De még úgy is néha, hogy rámérnek és értékben van!
Van egy gumidominom és elsőre azt csináld meg és akkor hátha meggyógyul!
Hidegen vedd le az akkusarut, várj 15 percet, tedd vissza, szigorúan gáz nélkül indíts, addig járasd, míg a hűtőventilátor beindul, ezután állítsd le.
Ez egy egyszerű computer reset.
Akkor is elmegy minden érték, ha valamiért leveszed a sarut, tehát, ha mostanában ez történt és utána mentél vele, akkor lehet, hogy az a baja.
Egy clio-s cimbim a zárlatos rádiója miatt minden éjjel lecibálta a sarut és azt vette észre, hogy az autója egyre rosszabb.
Elhozta és már félórája vizsgáltam a kocsit, mire véletlenül kibökte a hibát.
Computer reset, rádió kidob és minden rendben. :-)
Vagy esetleg a hosszas ablaktörlő használata miatt a sofőr oldali lapát a szélvédő bal szélére tolja a vízet és az folyhat be a saroknál a computerre.............talán. Én mielőbb belenéznék a bodyba.
Nem kéne 130 fölött menni...............................intelligens elektronika :-D
Egyébként én is valami beázásra gondolok. Első kerék felől? Nagyobb sebességnél magasabbra felcsapódik a víz a kerék felől, és az elektronika beázhat. Esetleg?
Hirtelen más ötletem nincs. A body computer a belső bizti táblában van benne.
Van-e valakinek ötlete az alábbi hibára, az autó egy Punto 1.8 HGT.
Ha kb 1 órát, vagy ennél hosszabb távot megyek szakadó esőben országúton, vagy pályán (ez fontos, mert városban nem csinálja), akkor egyszer csak magától beindul a vészvillogó. Hallod a relé kattogását, ha megállsz látod hogy villog, de ugyanakkor a műszerfali visszajelző nem villog. Ha leállok és várok, akkor abbamarad, elinduás után rövid idő múlva újrakezdi.
Én valami beázást gyanítok, de ugyebár a vészvillogó biztosítéka a műszerfal alatt belül van és nem a motortérben. Illetve nem értem hogy miért csak országúti tempónál csinálja és városban miért nem.
Sziasztok Lenne egy kérdésem ha valaki tudna segíteni benne azt megköszöném. Van egy fiat punto I -em ojan problémám van az autóval hogy menet közben olyat produkál mintha nem kapna elég üzemanyagot. Az üzemanyag szivatyu rendben a szürü is a gyertyák is van valakinek ötlete ??