Szoktam látni én is azokat a hírdetéseket, én biztos nem vennék így semmit látatlanban főleg nem festéket. Főleg egy telibefújásnál nem merném használni.
Racingbazar-on árul egy Veszprémi ember többféle színt, tőle vett 4,5 litert egy "srác" aki a veterán autóját akarta vele csináltatni de közben ellopták így nem lett belőle semmi és én vettem meg tőle 15.000ért a 4,5 litert. Meg is szagoltam amikor vettem, érdekes hogy nem volt vízbázisú festékhez hasonló szaga, de olyan érdekes volt mindenesetre. Itthon van 2 másik helyről más más színű vizesem is,mikor hazaértem elkezdtem azokat is szagolgatni, de nekik olyan "temperás" szaguk van. Ennek meg inkább picit oldószeresebb, de nagyon gyengén. Állagra viszont a vízre üt inkább.
Tudom hogy nitroval nem hígítunk semmit, nem is szoktam, csak próba volt. Mindig mindenhez a sajátját használom,csak itt sok volt a kérdőjel ..
Adott ez a DuPont gyöngyház-metál szín. Észterrel nem vegyül semennyire, még annyira se mint a víz az olajjal :) Nitroval hígítva /1:0,8/ besűrűsödött , de úgy hogy a kanál is megáll benne:) Desztillált vízzel vízzel jól keverhető, de úgy se jó a végeredmény. Önmagában kifújható rendesen de lassan szárad , mintha vízbázisú lenne de oldószeresnek vettem. Száradáskor párszor görcsöt is kaptam hogy még mi baja lehet, mert olyan foltosan száradt , már el se hittem hogy ezek után lehet valami ... De végül jó lett,attól függetlenül jó lenne akkor tudni hogy most milyen.
Hát, gyakorlatilag az övvonal alatt kellett fújni, küszöbökkel -falcokkal együtt plusz a tetőt a tetőablak végéig, meg ugye a két lökhárító... Tulképpen azért sok felület nem maradt ki, szerintem a felület felénél azért több lett fújva. Gondolkodtam színváltáson is, mert kicsit más szín volt akciósan féláron, de végül ez volt a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás. Az olcsóbb (nem végleges, csak hozzávetőleges) ajánlat kb. 80-100 rugóról szólt, igaz az előkészítés - vagy legalábbis az én előkészítésem inspekciója, finomítása - is benne lett volna. Hozzá tartozik, hogy ez is csak emailes értekezés alapján született. Elgondolkoztam rajta, de végül inkább bepróbálkoztam magam, mivel eddig - a hegesztőgép árát nem számolva - mindössze kb. 65 ezerbe volt forintálisan az egész akció és ehhez képest nem tűnt kevésnek a százas. Valamint az egész autóért sem kaptam az akció előtt 200 ezret sem...még csak rá sem kérdezett senki. Szóval nem akartam elszállni a költségekkel, hat év további életben tartás lett a cél, nem valami youngtimer előállítása vagy ilyesmi ... :-)
A legelső elképzeléseim szerint költöttem volna rá kb. 400 ezret és igyekeztem volna valami egészen jó állapotba varázsolni ennyiből. Aztán módosítottam ezt az elképzelésem, mert rájöttem hogy erre a kocsira reálisan gondolkodva minél kevesebbet szabad csak költeni, mert a kétszer annyi ráfordított pénz nem fog sem kétszer jobb, sem kétszer hosszabb életű autót eredményezni. Hát ez lett. Minden esetre többé nem kezdek ilyen melóba, saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy nem éri meg a ráfordítandó irdatlan munkamennyiség miatt.
A következő hat évben dögre fogom ezt járni és közben kigyűjtöm egy addigra 10-12 éves másik Mazda árát. Ha pedig az nem jön össze, akkor lemondok a csilivili dolgokról és váltok valami nagyon olcsó nagyon kommersz autóra. Volt korábban pl. Marutink, hát az tényleg fillérekből fenntartható volt. (persze a 323-hoz nincs mit hasonlítani az "élményt") Egy százasért vettem, három vagy négy évig használtuk, végül 140-ért adtam el... közben pedig alig költöttem rá pár ezret :-). Azt hiszem az egyetlen kocsink volt amit drágábban adtunk el mint amennyiért vettük... Nem igaz, volt korábban egy Alfasudom is, azt is többért sikerült eladni, de abba rittyentettünk házilag egy vajszínű műbőr kárpitot ami jól sikerült és sokat dobott a kocsin.
Köszi, de már elkéstem az agyalással, tegnap meg is rendeltem az Erba-t. Meglátjuk milyen lesz, mindössze hat rugóért házhoz hozzák, gondolom egy lépcsőfokkal legalább jobb lesz az előzőnél. Ami ha nem tört volna el le sem cseréltem volna....
Polír anyagot kapsz kimérve is , nem kell kilóra venni .
De azt sosem értettem , hogy elsőre miért a bázis+lakk verzióval kezdi bárki is a festést tanulni. Öreg autók házi sufnizásához tökéletes választás bármely ipari akril festék . Messze könnyebb vele dolgozni , jól tolerálja az elnagyolt előkészítést és a fújási hibákat is egyszerűen el lehet tüntetni egy polírral . A nagyon elszúrt elemeket könnyebb javítani foltban vagy újrafújni az egészet .
Javaslom inkább kérdezz rá RM 66-nál, hogy tud-e ajánlani valamit. Szerintem az Erbánál sokkal jobb pisztolyt is tud majd javasolni. Pl én az Auarita 3000 mini-t vettem tőle, nem sokkal többe került mint korábban az Erba mini máshonnan, és nagyságrendekkel jobb.
Hát én próbáltam... ötvenet megért volna nekem, de annyiért senki nem vállalta. Amit meg is értek. Többet viszont nekem nem ér, és így viszont csak 25-be került... Utolsó momentumként még a gagyi pisztolyom tartálya is letört. Gondolkoztam előtte egy hvlp pisztolyon, de aztán elvetettem, gondolván nem az lesz a gyenge láncszem, aztán most utólag mégis beruházok egy ERBA 1.4-esbe, úgy látom az bevált itt többeknek amatőr szinten. Legközelebbi feladatnál kiderül jelent-e különbséget. (bútorajtókat fog kelleni csinálni nemsokára)
Nem akarom leszólni a munkádat főleg hogy elsőre csinálod , de jobban jártál volna ha lefújatod valakivel aki le tudja szépen fújni, mert ez elég messze van a széptől. Azért becsülendő hogy próbálkozol magadnak megcsinálni a gépet.
Köszi szépen, feltétlenül az lesz a befejező rész, ahol végre megint napvilágot lát az autó... :-)
Lassan már összefelé szerelem, még az üregelés és az alvázvédő van hátra, na meg az összeszerelés. Nagyon akartam májusban már kész lenni, de sajna lehet a jövő hétre csúszik a befejezés.
Csináltam ma is pár képet, de nem sokat mutatnak, kevés a fény a pinyóba.
Szia! Figyelemmel kísérem a munkádat és csak azt tudom mondani hogy minden elismerésem neked! Le a kalappal előtted! ! Én nem vagyok egyik szakmabeli sem, csak műkedvelő, úgyhogy tudom mit végzel. Ha elkészültél ugye mutatsz néhány képet az autóról úgy egészben! Mert már darabokban sokat láttam. :)
Köszi. Hát, nehéz meló a kasznizás is, a festés méginkább, de el tudom képzelni milyen sikerélményt adhat egy igazán tökéletesre sikerült munka. Sajna nemigen lesz benne részem :-). Azért jelenleg még én is elégedett vagyok magammal, pedig még amatőr szemmel is látszik, hogy ez egy home made dukkó :-)
Visszacsiszoltam a megfolyt lakkot 360-as , majd 800-as papírral, végül az egészet felmattítottam ilyen egész finom dörzsivel. Aztán megfújtam újra a színt is egész vékonyan, majd a lakkot is. Szép óvatosan, több lépcsőben, és egészen jó is lett. Legalábbis ide falura a 20 éves autómra tökéletesen megfelel... feltéve, hogy nem fog lehámlani meg ilyesmi. Apróbb dolgokat (felniket pl.) fújkáltam már máskor is és azok elég tartósnak bizonyultak, remélem ez sem lesz másképp.
Kérdés: Érdemes-e excenter csiszolóval bepróbálkozni polírozni rajta itt ott? (néhol rászállt a muslinca, aztán a fújt és fújatlan területek közötti ködölést, ilyesmiket). Ha igen, kisebb kiszerelésben, vagy olcsóbban kapható-e valahol használható polírozóanyag?
Amiket láttam azok literesek, félliteresek voltak és bazi drágák... 7-10 ezer ...
A festékszórás érzésre megy , némi gyakorlás után ráérzel , hogy mennyit kell a felületre vinned , hogy az ott is maradjon ill kiterüljön , amíg mozog még az anyag és ne meginduljon lefelé .
Legközelebb - ha csinálok még ilyet valaha - feltétlen fogom használni ezt a vezetőréteget. Nem is annyira az a deci kárba ment anyag a bosszantó, hanem hogy megint kenni, csiszolni kell, miután az ember egyszer már órákat töltött a porszívózással, takarítással... és akkor megint mindent összeb.sz finom porral... :-(