Ma délután nekiláttam, és tüzetesen átvizsgáltam. Mégiscsak a féknyereg zörög, kikopott a rögzítőcsap. A betétet nyomó lemez gyengébb a bal oldalon mint a jobb oldalon, és nem támasztja ki eléggé a nyerget. Az úthibába belemenve, a nyereg súlya a lemez ellenében elmozdítja a nyerget, és zörög a csapnál.
Lehet ilyen csapot és leszorító lemezt kapni külön egyáltalán?
Téma volt itt régebben a 2-es puntó bal első futómű kopogás. Valaki rájött már azóta hogy mi kopoghat? Nálam tulajdonképpen nem is kopogás, hanem olyan hangja van mintha lötyögnének a fékbetétek, vagy mint mikor kikopnak az úszónyereg csapjai, és lötyög a féknyereg. Szétszedtem, összeraktam a féket. Féknyereg nem lötyög, betétek sem. Trapézgömbfej ok, stabilizátorszilent is ok. Kézzel rángattam össze-vissza, ide-oda, de nem találok semmit. Összerakást követően az első úthibába belehajtva csak zörög valami.:-(
Sziasztok! Behalt a generátorom a vasban. 1.7 td (63 Le). Van esetleg valakinek eladó? Vagy van olyan, aki fel tudja jítani? A csapágy kezdett ek sikítani benne.
A saját lehetőségeimet most ismét kimerítettem, tehán másnak csak a linkelt oldal él, de szerintem azok is elég jó árak lesznek... Kicsit belenyúltam a múlt héten, két nap alat tkét autóm állt meg, hozzátéve mindkettő hazajött a saját lábán, a multipla pl 200km-ről két hengerrel. ... Abban 30 ezer után átégett a hf tömítés (pedig nem ütöm a gépet, pedig Rinz került bele) szóval új tömítés, új szíjak, új szelepszárszimmeing, akkor már új hűtőfolyadék, első betét, meg a Puntohoz kellett még ez az, a hengerfejes elszúrt egy db vezetőhüvely- dörzsárazást......
Punto II 1,2 8V vezérműszíjcserére készülök. A szíjjal együtt mit kell még cserélni? Gondolom a feszítőgörgőket mindenképpen, ezenkívül? Milyen megbízható márkájú alkatrészeket ajánlotok, illetve milyeneket nem?
A szűrő belsejében található szelep - sajnos az utóbbi időben egyre több alsóbb kategóriás szűrőnél ez nincs, kispórolják - az a megkerülő szelep ( by pass ). Feladata, ha a szűrőpapír nyomóoldalán lévő nyomás és az elmenő oldali nyomás között egy meghatározott értéknél nagyobb nyomáskülönbség jelentkezik - ez általában 1 bar, de van 1,3; 1,5 bar értékkel működő rendszer - akkor ez nyit, és direktbe kapja a motor az olajat.
... de legalább kapja. Ha nincs ez a szelep és hanyagolják az olajszűrő cseréjét, eltömődhet a szűrőfelület és gyenge lesz az olajellátás, esetleg kenési hiány is felléphet.
A motorolaj leürülését a beömlő nyílásoknál található gumimembrán hivatott megakadályozni. Újabban minőségi szűrőket már szerelnek visszaáramlást gátló mechanikus szeleppel is. Még nem jellemző! Jobb márkáknál nincs probléma, a gumimembrán teszi a dolgát ...
Én meg úgy tudom ezt az olajszűrős témát, hogy a szűrő belsejében lévő szelep azért van benne, hogy a gravítációtól(a lehetőségekhez mérten) az olaj ne folyjon vissza a motor aljába. A következő indításnál hamarabb kialakuljon a kenés a motor felső részében.
Ha a szelep elromlik, beragad, akkor szerintem is a szűrő feletti olajtérben(hengerfej) a kenés lecsökken és haza tudja vágni így a motort. Ahogy Rick4 is írta.
Vagy ha nyitott állapotban ragad be, akkor viszont meg mindig visszafolyik az olaj a motor aljába leállítás után, így viszont, később jut fel az olaj a szívó-kipuf szelepekhez. Ennek következtében maga az olajnyomás is később alakul ki, így a visszajelző lámpa a műszerfalon is másopercekkel később alszik el.
Meg arról nem beszélve, hogy az olajnyomás ford.szám függő. Na most ha a szelep a szűrőben hibás, nyitott, akkor a pumpa minden magasabb fordulatnál "lök" fel egy nagyobb adagot, amint leesik a ford. a szelep leereszti a többlet olajat. És ez így zajlik folyamatosan az olajtérben Fel-le, fel-le. Ami szerintem nem egészséges. Működik de nem egészséges.
Ezt olvastam, szerencsére a Punto-t nem fenyegeti ilyen veszély. :D Természetesen én is leírtam, legutóbb is Mahle került bele, biztos ami biztos alapon...
De ha átereszti szűretlenül az olajat, mert kiszakad vagy gyári hibás.
A Vectrás sztori csak egy példa. Nem biztos, hogy jó, nem biztos, hogy releváns. Nem velem történt, nem tudom egzaktul, hogy mi történt.
Egy biztos, azóta nem oda hordja az autóját a srác.
Én annyit akartam mondani, hogy egy apró és látszólag jelentéktelen alkatrész is okozhat problémát és én javaslom egy bizonyos műszaki szint megtartását alkatrész vásárlás esetén is.
Ebből mindenki annyit fogad meg amennyit akar. Csak egy vélemény.
(Ráadásul én magam is szolgáltam már ellenpédával: olcsó, noname alkatrész, majd bosszankodás.)
Mondjuk ha egy szűrő rossz, eltömít, és nincs lajnyomás, azt a lámpa jelzi. Ha akkor leállítja, és utánajár mi a bibi, semmi baja se lett volna a motornak. Az mindig benne van, hogy az ember egy rossz alkatrészt fog ki, ezellen nem lehet mit tenni. Mondjuk azt nem értem, a szerelő erről miért tehetett...
Persze, rossz példa mindig lesz, bár nem értem, aki ilyen módon él, miért nem aranyórát hamisít.. :-))) Azért ma 500Ft-ért jóféle szűrőket is lehet kapni, nem csak az utolsó vackokat...