Keresés

Részletes keresés

robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16945
szerintem a verebek meg a fecskék meg a darazsak ilyen konvojizében (valami ujság egyszerűen "raj"-nak nevezte") repülnek, a vadludak meg igazi kötelékben (igaz, váltják egymást a vezérgép helyén), nem? :-)
Előzmény: Törölt nick (16943)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16944
Heliosair téged kereset meg a Népszabadság???
KoG Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16941

Sziasztok!

 

Nem ismerem a kötelékrepülés szabályait, de egy géppel lehet a levegőben is

VFR-ről IFR-re váltani.

 

Nem tudom volt-e IFR kiképzésük, de ha volt, akkor a váltás után folytathatták volna

az útvonalat.

 

Üdv,

Gábor

 

Előzmény: robicsek (16938)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16940

 

"Fa Nándor érdeklődésünkre elmondta".  Valaki ezek szerint nem mond igazat.

Előzmény: kisjatekos (16939)
kisjatekos Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16939

Szkenneld.

Azt hiszem, ez a médiáról itt kialakult vélemény alapján semmiféle bizonyítékként nem szolgál. Továbbra sem.

Előzmény: robicsek (16937)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16938

aki vállalja a felhők feletti repülést, folytatja útját

 

hm. rosszul emlékszem a tanfolyamrol, hogy a VFR repülés esetén mindig kell a földet látni???

Előzmény: Törölt nick (16931)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16937

Fa Nándor-tól éppen nem rég került fel egy nyilatkozat az Indexre, hogy ő semmilyen médiának nem nyilatkozott

 

akkor mindjárt beszkennelem a Fejér Megyei Hirlap cikkét.

Előzmény: kisjatekos (16929)
b737 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16936

Ez nagyon frappánsan hangzik, de a "konvolyban repülés" mint olyan egyetlen szabályzatban vagy előírásban sem létezik.

 

Alapvetően két eset lehetséges ha csoportosan akarunk Horvátországba repülni.

 

A változat:

Minden repülőgép repülési tervet ad le, mindenkinek van transzpondere, minden gép pilótájának van angol fónia vizsgája, mindenki VFR-ben megy így saját felelősségünkre különítjük el magunkat egymástól és az időjárás romlása esetén mindenki egyedileg dönt a továbbrepülésrő/visszafordulásról/leszállásról.

 

B változat:

Csak egy transzponderünk van, és nincs mindenkinek fónia vizsgája, ezért a repülési tervet mint kötelék adjuk le, ami által az irányítás csak a vezérrel kommunikál és úgy kezel minket, mintha egyetlen "nagy" repülőgép lennénk. Ez esetben minden pilótának kell, hogy legyen kötelékrepülésre jogosító kiképzése, és a kötelék a Zsuzsa által alant leírtnál jobban nem szóródhat szét. A kötelék vezetője felelős a gépek mozgásáért, tehát nincs olyan, hogy "ki vállalja a továbbrepülést". A kötelékből csak vészhelyzetben lehet kiválni. Értelemszerűen kötelékezni is csak VFR-ben lehet.

 

Az eddigi híradások alapján úgy tűnik, mintha a fentiek sajátos keverékét alkalmazták volna, ha ez így van egyik résztvevő sem lehet túl büszke magára :-(

Előzmény: Törölt nick (16931)
Ízirájder Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16935

a Délmagyarország tovább foglalkozik a horvát üggyel, lévén van szegedi érintettje is

http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=70&cid=103863

 

"A nyomozást folytató horvát vizsgálócsoport jelenleg a magyar kötelék és a horvát légi irányítás közötti rádióbeszélgetést elemzi, melynek alapján el tudják majd dönteni, hogy ki nem tartotta be a szabályokat.
Podolcsák András, a Szegedi Repülőtér vezetője élesen fogalmazott az esettel kapcsolatban: – A világ arra halad, hogy aki vesz egy repülőt, azt csinál, amit akar. Kötelékben repülés esetén a vezérgép pilótája felelős mindenért, aki nem bújhat ki a felelőségre vonás alól – tette hozzá a szakember. "

heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16934
Csak hogy adjak egy kis tuzeloanyagot vagy itt lehet jobb a kerozin szo hasznalata... legujjabb ertesulesek szerint (varjuk ki a veget) a Cabin Chief(Purser) ult a bal ulesben es probalta iranyithatova tenni a gep orrat felhuzni... ur isten...ezt meg rossz is atgondolni min mentek keresztul a kollegaim ha tenyleg eletben voltak mikor lezuhantak! Ur isten
trikó Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16933
JOGOS!
Előzmény: kisjatekos (16932)
kisjatekos Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16932

Egyébként meg: itt mindenki negatív kritikával (hozzá nem értéssel, szakmaitlansággal, szenzációvadászat érdekében tett ferdítéssel) illeti a "médiát". Teljes joggal.

Viszont ha visszaolvasok itt akárhányszáz hozzászólást, az látszik, hogy az itt megfogalmazott összes vélemény, feltételezés, elmékedés, összefüggéskeresés és - nem utolsó sorban - mások feletti ítélkezés szinte száz százalékban a médiában megjelent hírek alapján született és gondolom születik ez után is.

Ezen azért el kellene gondolkodni. Mert szerintem az itt megszólaló urak (akár szakmabeliek, akár nem) képesek erre. Pontosan ezért színvonalasabb jóval ez a topic (a társtopicokat is ideértve), mint az Index egyéb fórumai.

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16931

"A horvát hatóságok megtiltották a nyilatkozatokat a csoport tagjainak, az egyik pilóta azonban elmondta: Plitvice térségében a ködöt elérve a gyorsabb gépek tájékozódtak annak kiterjedéséről, magasságáról, a kötelék tagjai pedig megbeszélték, aki vállalja a felhők feletti repülést, folytatja útját, a többiek pedig visszafordulnak. Emiatt nem maradt együtt a nyolc kisrepülő, amelyek különben sem valódi kötelékben, inkább egy interneten keringő, találó megfogalmazás szerint konvojban repültek."

 

radio.hu

 

Itt a teljes cikk:

http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=148220&rid=PWdUTQ==

heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16930
Gondolom azert mert az egyik gepunk nem repult igy mar rogton az egesz flotta a foldon maradt! A masik hogy mai Nepszabadsagban vagy itt az indexen is mara helyesbitettek!
Előzmény: robicsek (16894)
kisjatekos Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16929

Hmm, szerintem ez egy kicsit rosszindulatos. Fa Nándor-tól éppen nem rég került fel egy nyilatkozat az Indexre, hogy ő semmilyen médiának nem nyilatkozott, egyrészt, mert nem akart, másrészt pedig ezt kérék tőle.

Azonkívül nem hiszem, hogy csak az lehet itt a fórumon tiszta ember, aki itt tisztázza magát. Bár érdekes és tanulságos dolgokról témázgattok itt (én is percenként elolvasom amiket írtok, mert érdekes), de nem hiszem, hogy ez a világ közepe, vagy valami igazságosztó fórum. Fa Nándor pontosan ott tisztázta magát, ahol belekeverték - a médiában.

Előzmény: Törölt nick (16928)
KoG Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16926

Sziasztok!

 

Én nem akarom Fa Nándit védeni, hiszen nem vagyok én neki senkije,

de mi együtt kezdtünk repülni tanulni, és az elméleti részt együtt

csináltuk végig és a gyakorlat során is többször találkoztunk.

 

Azért néhány kérdét fel szeretnék tenni Nektek:

 

1: Amikor a "mi fiunk" nyilatkozik valamit a médiának (szigorúan kis betűvel) és

az a nyilatkozatot kiforgatva adja vissza, akkor a média a "hülye". Most, hogy egy

ismertebb ember nyilatkozik, neki meg sem adjuk a lehetőséget, hogy az ő száját

sem pontosan ez a szósorrend hagyta el?

 

2: Nándi egyike volt azoknak a gépvez-eknek akik épségben lerakták a masinájukat,

az övé volt a külföldi lajstromjelű. Tehát ő fegyelmezetten viselkedett, és követte

a "nem létező" kötelék "nem létező" vezetőjének döntéseit és utasításait.

 

Én őt nem úgy ismertem meg, mint aki felelőtlenül beszél össze-vissza.

 

Szerintem adjuk meg neki lagalább azt, amit magunkkal szemben elvárunk,

és ne ítéljünk félinformációkból.

 

Üdv,

Gábor

trikó Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16925
Így igaz. Gyanítom, hogy a teljes kutatócsapat rendelkezik az utasmanifeszttel, amin pontosan rajta van, hogy ajtózáráskor ki volt a gépen és hol ült (ülésszámos ültetés esetén).
Vitás esetek olyankor fordulhatnak elő, időzavarból, vagy lustaságból nincs pontosan kiírva az egész név - pl van három Mr.Madropulos a gépen kerszetnév nélkül. Ilyenkor nehéz kitalálni, ki is volt az illető a háromból.
Előzmény: b737 (16922)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16924

egyértelmű, de forditva, az a felhő eredetileg a helios airnak volt szánva mert carlos öccse ment semtexért, de fa nándorék sikeresen végrehajtották castro küldetését, szétzavarták a felhőt, ezé nem kellett nekik papir mert magasabb szintu parancsuk volt, de erre válaszul a cia kiszippantotta a kapitányt, hogy mégis legyen valami a heliosszal.

 

nem irunk regényt? :)

Előzmény: Törölt nick (16921)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16923
Doktor Genyó a Krk-szigeten ütötte fel a tanyáját, a vihart ő idézte elő világuralmi terveinek részeként az ezobioökotermonukleáris röntgenlézerével. Austin Powers elkésett.
Előzmény: Törölt nick (16921)
b737 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16922

"ezek szerint két utast még nem találtak meg, lehet, lemaradtak a gépről és ott se voltak."

 

Ez azért nem így megy! Az hogy járat zárásakor ki volt a fedélzeten és ki nem az elég gyorsan kiderül.

 

Ami pedig a megtalálták/nemtalálták dolgot illeti nem akarlak naturális részletekkel traktálni, de egy lezuhant és kiégett repülőgép esetében az emberi maradványok összegyűjtése nem túl egyszerű feladat :-(

Előzmény: robicsek (16911)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16920

Persze, mert sokan csak a körülményeik miatt nem ülhetnek kormány (rúd, szarv, kerék, etc.) mögé. Ők viszont továbbadják a felelőtlenség génjeit.

Előzmény: t-bird (16919)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16919
Ne örülj nagyon, ebből a fajtából korlátlan az utánpótlás. És más hibájából még véletlenül sem tanulnak.
Előzmény: ZöPö (16905)
LAK Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16918
nem, de legalább másnak nem kell tartania az ilyentől. prevenció.
Előzmény: ZöPö (16914)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16917
Moliére, na.
Előzmény: ZöPö (16915)
b737 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16916

"Azért az az apokaliptikus zárókép tényleg mehetett volna normál betűvastagsággal"

 

Eszerint nem csak nekem jelent meg a kép amint incerfa a földi lét minden nyűgét maga mögött hagyva épp távozik az árnyékvilágból. Most ez az emlék fog üldözni napokig :-)))

Előzmény: ViktorMike (16892)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16915

Persze, én vagyok Molére Mizantrópja. :-))

 

Csak a Fanándi fassága felhúzott egy kicsit. De már lehiggadtam. :-))))

Előzmény: ViktorMike (16913)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16914
Az visszahozta volna a kicsiket?
Előzmény: LAK (16912)
ViktorMike Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16913

Nem vagy filantrop hangulatban.

 

De mert azért minden emberéletért kár, érdemes lenne ennek a "felkészülésnek" a részleteit (tanulságait) a reptereken kifüggeszteni.

 

Talán nem késő!

Előzmény: ZöPö (16905)
LAK Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16912
és nem öltétek meg ott a helyszínen?????
Előzmény: ZöPö (16905)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16911

mellesleg ez az egész utaslista dolog nekem NAGYON nem tetszik. Egyrész nyilvánosságra hozták. EZ durva.

Másrészt ugy hozták nyilvánosságra, hogy ezek szerint két utast még nem találtak meg, lehet, lemaradtak a gépről és ott se voltak.

Előzmény: robicsek (16909)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!