szerintem a verebek meg a fecskék meg a darazsak ilyen konvojizében (valami ujság egyszerűen "raj"-nak nevezte") repülnek, a vadludak meg igazi kötelékben (igaz, váltják egymást a vezérgép helyén), nem? :-)
Ez nagyon frappánsan hangzik, de a "konvolyban repülés" mint olyan egyetlen szabályzatban vagy előírásban sem létezik.
Alapvetően két eset lehetséges ha csoportosan akarunk Horvátországba repülni.
A változat:
Minden repülőgép repülési tervet ad le, mindenkinek van transzpondere, minden gép pilótájának van angol fónia vizsgája, mindenki VFR-ben megy így saját felelősségünkre különítjük el magunkat egymástól és az időjárás romlása esetén mindenki egyedileg dönt a továbbrepülésrő/visszafordulásról/leszállásról.
B változat:
Csak egy transzponderünk van, és nincs mindenkinek fónia vizsgája, ezért a repülési tervet mint kötelék adjuk le, ami által az irányítás csak a vezérrel kommunikál és úgy kezel minket, mintha egyetlen "nagy" repülőgép lennénk. Ez esetben minden pilótának kell, hogy legyen kötelékrepülésre jogosító kiképzése, és a kötelék a Zsuzsa által alant leírtnál jobban nem szóródhat szét. A kötelék vezetője felelős a gépek mozgásáért, tehát nincs olyan, hogy "ki vállalja a továbbrepülést". A kötelékből csak vészhelyzetben lehet kiválni. Értelemszerűen kötelékezni is csak VFR-ben lehet.
Az eddigi híradások alapján úgy tűnik, mintha a fentiek sajátos keverékét alkalmazták volna, ha ez így van egyik résztvevő sem lehet túl büszke magára :-(
"A nyomozást folytató horvát vizsgálócsoport jelenleg a magyar kötelék és a horvát légi irányítás közötti rádióbeszélgetést elemzi, melynek alapján el tudják majd dönteni, hogy ki nem tartotta be a szabályokat. Podolcsák András, a Szegedi Repülőtér vezetője élesen fogalmazott az esettel kapcsolatban: – A világ arra halad, hogy aki vesz egy repülőt, azt csinál, amit akar. Kötelékben repülés esetén a vezérgép pilótája felelős mindenért, aki nem bújhat ki a felelőségre vonás alól – tette hozzá a szakember. "
Csak hogy adjak egy kis tuzeloanyagot vagy itt lehet jobb a kerozin szo hasznalata... legujjabb ertesulesek szerint (varjuk ki a veget) a Cabin Chief(Purser) ult a bal ulesben es probalta iranyithatova tenni a gep orrat felhuzni... ur isten...ezt meg rossz is atgondolni min mentek keresztul a kollegaim ha tenyleg eletben voltak mikor lezuhantak! Ur isten
Egyébként meg: itt mindenki negatív kritikával (hozzá nem értéssel, szakmaitlansággal, szenzációvadászat érdekében tett ferdítéssel) illeti a "médiát". Teljes joggal.
Viszont ha visszaolvasok itt akárhányszáz hozzászólást, az látszik, hogy az itt megfogalmazott összes vélemény, feltételezés, elmékedés, összefüggéskeresés és - nem utolsó sorban - mások feletti ítélkezés szinte száz százalékban a médiában megjelent hírek alapján született és gondolom születik ez után is.
Ezen azért el kellene gondolkodni. Mert szerintem az itt megszólaló urak (akár szakmabeliek, akár nem) képesek erre. Pontosan ezért színvonalasabb jóval ez a topic (a társtopicokat is ideértve), mint az Index egyéb fórumai.
"A horvát hatóságok megtiltották a nyilatkozatokat a csoport tagjainak, az egyik pilóta azonban elmondta: Plitvice térségében a ködöt elérve a gyorsabb gépek tájékozódtak annak kiterjedéséről, magasságáról, a kötelék tagjai pedig megbeszélték, aki vállalja a felhők feletti repülést, folytatja útját, a többiek pedig visszafordulnak. Emiatt nem maradt együtt a nyolc kisrepülő, amelyek különben sem valódi kötelékben, inkább egy interneten keringő, találó megfogalmazás szerint konvojban repültek."
Gondolom azert mert az egyik gepunk nem repult igy mar rogton az egesz flotta a foldon maradt! A masik hogy mai Nepszabadsagban vagy itt az indexen is mara helyesbitettek!
Hmm, szerintem ez egy kicsit rosszindulatos. Fa Nándor-tól éppen nem rég került fel egy nyilatkozat az Indexre, hogy ő semmilyen médiának nem nyilatkozott, egyrészt, mert nem akart, másrészt pedig ezt kérék tőle.
Azonkívül nem hiszem, hogy csak az lehet itt a fórumon tiszta ember, aki itt tisztázza magát. Bár érdekes és tanulságos dolgokról témázgattok itt (én is percenként elolvasom amiket írtok, mert érdekes), de nem hiszem, hogy ez a világ közepe, vagy valami igazságosztó fórum. Fa Nándor pontosan ott tisztázta magát, ahol belekeverték - a médiában.
Így igaz. Gyanítom, hogy a teljes kutatócsapat rendelkezik az utasmanifeszttel, amin pontosan rajta van, hogy ajtózáráskor ki volt a gépen és hol ült (ülésszámos ültetés esetén). Vitás esetek olyankor fordulhatnak elő, időzavarból, vagy lustaságból nincs pontosan kiírva az egész név - pl van három Mr.Madropulos a gépen kerszetnév nélkül. Ilyenkor nehéz kitalálni, ki is volt az illető a háromból.
egyértelmű, de forditva, az a felhő eredetileg a helios airnak volt szánva mert carlos öccse ment semtexért, de fa nándorék sikeresen végrehajtották castro küldetését, szétzavarták a felhőt, ezé nem kellett nekik papir mert magasabb szintu parancsuk volt, de erre válaszul a cia kiszippantotta a kapitányt, hogy mégis legyen valami a heliosszal.
Doktor Genyó a Krk-szigeten ütötte fel a tanyáját, a vihart ő idézte elő világuralmi terveinek részeként az ezobioökotermonukleáris röntgenlézerével. Austin Powers elkésett.
"ezek szerint két utast még nem találtak meg, lehet, lemaradtak a gépről és ott se voltak."
Ez azért nem így megy! Az hogy járat zárásakor ki volt a fedélzeten és ki nem az elég gyorsan kiderül.
Ami pedig a megtalálták/nemtalálták dolgot illeti nem akarlak naturális részletekkel traktálni, de egy lezuhant és kiégett repülőgép esetében az emberi maradványok összegyűjtése nem túl egyszerű feladat :-(
"Azért az az apokaliptikus zárókép tényleg mehetett volna normál betűvastagsággal"
Eszerint nem csak nekem jelent meg a kép amint incerfa a földi lét minden nyűgét maga mögött hagyva épp távozik az árnyékvilágból. Most ez az emlék fog üldözni napokig :-)))