2+1db-ot gyártott az FKG Kft / MÁVGÉP, és valóban Ukrajnába szánták, aztán itt maradtak.:
FVG-01 90 55 9684 001-7 többnyire Székesfehérvár használja ha működik éppen
FVG-02 90 55 9684 002-5 Celldömölk (Szfváron nem volt) - üzemen kívül
TVG-1401M / FVG-003 99 55 9684 003-4 Miskolc - huzamosabb ideig ez sem üzemelt
Az elképzelés nem volt rossz: klimatizált, WC-s, rendes ülések vannak benne (001 és 002-ben legalábbis) és nyomokban ergonómiát is tartalmaz, de a gyakorlati kivitelezés sajnos nem sikerült valami jól, mert elég sok "gyerekbetegsége" van, illetve a mai munkaerőhiányos világban erősen túlméretezettnek tűnik munkásszállításra. A legfőbb baja mégis az, hogy nagyon érzékeny a pálya állapotára.
Nemcsak a színe miatt, hanem tényleg az ukránokhoz készült, a normálnyomtávú részen lett volna olyan szolgálati jármű ami dolgozók szolgálati helyeikre való szállítását csinálta (volna). 2003-ban már gyártás alatt voltak Jászkiséren.
90 55 9684 001-7 - Tatabánya
90 55 9684 002-5 - Szombathely, 2011-től Celldömölk majd kb. 2016-tól Székesfehérvár
Mindkét gép eredetileg 2007-ben állt forgalomban csak -> REV Jk 17.01.07. dátumok voltak rajtuk régebben
A MÁV FKG Kft. gyártotta, FVG azaz Felügyeleti VágányGépkocsi szerepre. Valaki mondta egyszer, hogy ukrán exportra, de hogy ezt csak a színe miatt gondolta az illető, vagy miért, arra már nem emlékszem. Végül mindkettő a MÁV-hoz került. Az 1-es Tatabányán, a 2-es Szombathelyen lakott régebben, talán még mindig így van.
Ezek mindenképpen érdekes adalékok, de ha elárulnád, hogy ki és miért gyártotta, és miért volt rossz üzleti elképzelés, az egy csöppet többet segítene. :)
Csak az előzményben lévő kép miatt használom a "válasz" funkciót a régi hozzászólásra - aki hozzáértő, pár sort tudnak nekem írni erről a járműről? Beszerzés, hány darab van, ilyesmi? Tatabányán szoktam látni állandósult jelleggel egy példányt.
Üdvözletem! Az FMK 003-al kapcsolatban kutatok. Esetleg valaki rendelkezik a belsejéről fotókkal, amit nem bánna megosztani velem? Valamint még az érdekelne, hogy használták tolt menetben. Közvetett vezérlésű volt, mint a gőzös- és púpos ingák (csengő+telefon+fék)? Illetve csak ingavonatozásra alkalmas mozdony tolhatta, vagy itt ez nem volt kikötés (lévén ez nem személyvonat, el tudom képzelni, csengő+telefon helyett ilyenkor az FMK és a mozdony kürtjével kommunikálhattak volna). Az esetleges fotókat, válaszokat előre is köszönöm!
Működőképes TVG beszerzésére kb 0 esélyed van. Ami még nincs leselejtezve, az vagy donor, vagy a pályaszáma miatt van életben, hogy új alvázzal - fülkével - motorral "új jármű legyen, vagy félhalottként tengeti napjait. Selejtezettet a megfelelő papírok birtokában...talán 0,5%, mert veszélyes hulladéknak minősül, hulladékártalmatlanítás, mindezt bejegyzett cégként, ésatöbbi. Az egyik alábbi hsz-ban szerepelt a STRABAG-tól egy eladó szerelvény, de [vélhetően] vasúti papírok hiányában csak teherautóval szállítható és kertben kiállítható.
A mai napon két tréleren megérkezett Linzből a V-HÍD aláverőgépe. A gép Macs Iparipark terminálon lett ledaruzva. Első munkája is itt lesz, a terminál, és az állomás kitérőit fogja szabályozni.
Egy kis videó a szolnoki daruról. Túl sok szakmaiságot ne keressetek benne. :D (A legjobb, amikor 3:10 körül rámutat a 100-as jelre, hogy ez is 120-as. :D) Kb. az első 5 perc ONtopik...
Délután, miközben Vasgyárban az üllői aljnövényzet tűz miatt +23-mal érkező S50-esemet vártam, érkezett a 6. vágányra egy a Kőér utcába visszatolatni szándékozó FKG-s szerelvény, és volt benne két exszemélykocsi is.
A 84 55 9798 381-4 -et be tudtam azonosítani, hogy miből lett, de a
Üdvözlet! A 98-as vonalon milyen felépítményű a pálya? Úgy olvastam, hogy van 48 és 54 kilós szakasz is, de nem tudom pontosan, hogy ezek hogyan oszlanak meg.
2000 környékéről emlékszem rá, akkor világosszürke(fehér?) szín kivételével így nézett a Madridi úton. Jelenleg meg Veszprém környékén található meg már nem mint FMK.