Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.03.08 -9 0 43091

Kedves Fórumtársak!

Előre bocsájtom nem értek a számítógéphez,tehát akkurátus ismertetőt,fényképet ne várjatok.De szívesen ajándékba adom a tegnapig még rendszerben volt SP PC-met,régebbi Belinea monitorral,klaviatúrákkal,egérrel+ Wincehterrel,kábelekkel,mert a "gyerekek" megleptek egy számmal "fiatalabbal" akit érdekel,és vállalja ,hogy Monorra eljön érte írjon egy személyes emilt

ívfény Creative Commons License 2017.03.08 -1 0 43090

mondom, hogy keversz valakivel!

részben az van, amikről beszélsz, velem kapcsolatban, de semmiképpen nem osztottam, a drótozásért, vagy firtattam a korlátait Datynak! csak arról beszéltem, ha már szóba jött a korlát, egy embernél, hogy valszeg ő tisztában van a saját korlátaival és, a drótozást is csak annyiban hoztam szóba, hogy veszélyes manőver, de hálisten jól alakult a végkifejlet. én annak a hirmondója vagyok, hogy Datyt és a hozzáhasonló embereket segíteni kell, nem lehúzni, mert a végén nem publikálja a bajait és, ha, illegalitásba kényszerűl, mert itt basztatják, akkor könnyebben mellényúlhat valamivel. mert, ahogy nekem, az életemben megtapasztalt, sok példa mutatja, még a szakemberek is mondanak és csinálnak soxor nagy hülyeségeket, beleértve magam is! Daty nagyon is jó, hogy itt mozog, mert legalább hajlik a jó szóra és ebből talán okulhat más mopedautós is, aki szép csöndben otthon kummnatva olvasgat és tervezgeti a mindenféle veszélyes átalakítgatásait, műszaki alkalmazásait, egy olcsóbb megoldás reményében, vagy egyébb okokból vezérelve. szerintem ez nem csak mopesautós probléma, hanem nagy autós vonalon is játszik! említettem példát is az üzemanyagcsöves, fékcső kiváltással, pl.

Előzmény: Poc2 (43089)
Poc2 Creative Commons License 2017.03.08 -11 0 43089

A lengőkar erősítés is rémlik!

Nem én kritizáltam a műanyagdobozokat.Felőlem maradhatott volna ha neki jó úgy.

A lényeg hogy azért mert vész esetén ilyen megoldást választott a hazajutásra,még nem kell a fejét venni.Van itt cukrásztól a pékik mindenki,aki maga javítja a felmerülő problémák jó részét.Mindenki szokott kapni útmutatást hogy mit hogyan cseréljen/javítson ki,függetlenül attól hogy kezdetben nem ért hozzá.Ezért még senkinek nem kellett a korlátait firtatni.Bár ő ügyesen vonzza az ilyen ügyeket,lásd a munkájával kapcsolatos osztást.

Előzmény: ívfény (43088)
ívfény Creative Commons License 2017.03.08 -1 0 43088

ok!

inkább örüljünk, hogy Datynak nem lett semmi baja, és másoknak sem a veszélyes kaland révén!

viszont!

"

Az akksi rögzítetlenségét csak azért írtam,mert a dobozzal kiékelés feljött mint példa a hozzánemértésre."

 

az akksi rögzítését, még Daty is jobban megoldotta a dobozzal kiékeléssel, a szerinted hozá nem értésével mint te! mivel te magad írtad, hogy nem rögzítetted sehogy, autoszerelő létedre. én az ilyenre írtam, hogy azért, mert autoszerelő vagy dönthetsz kérdésekben roszul... emberek vagyunk, tévedhetünk. és autószerelőként a drótos megoldást is preferálod, hátt nem is tudom... lehet nem egy helyen tanultunk anno, vagy nem ugyanazt a szakmát? de az is lehet, hogy egyszerűen csak nincsen igazam!? és én gondolom rosszull?

 

a fékkel kapcsolatban pedig ténylegesen volt valami károgás féle, de a végeredményt tekintve, a minek azt? úgy sem lesz jó, meg hülye vagy hozzá, ne nyúlj bele, kitalálták azt a gyárban okosabbak, és egyebek ellenére,   ki lett cserélve és nagyon jól szuperál, könyen fog, nem kap be, nem kell taposni, mint állat, olyan lett, mint amit szerettem volna, mintha egy nagy autós fékrásegítős citroen saxoé lenne kb. csak egy első tárcsát cseréltem és hátul egy 15,6-os fékmunkahengert kapott és tökéletesen hozza a tervet! ja! és a lengőkar is meg lett erősítve, hogy tűrje az erősebb fékhatást.

Előzmény: Poc2 (43087)
Poc2 Creative Commons License 2017.03.07 -13 0 43087

Ne érts félre,nem is akarom hogy mindenben igazam legyen.Az akksi rögzítetlenségét csak azért írtam,mert a dobozzal kiékelés feljött mint példa a hozzánemértésre.

Lehet keverlek akkor!

De te építetted át a motort,nagy adagolósra.Úgy rémlett a féket is te említetted,hogy autóéra cserélnéd.

Előzmény: ívfény (43086)
ívfény Creative Commons License 2017.03.07 -1 0 43086

valakivel keversz szerintem, de mindegy is! nem szándékom senkit osztani, csak, inkább volt egy véleményem, de meaculpa! kedves kolléga! legyen neked igazad! mindenben!de egyet azért megjegyeznék, ha nem haragszol meg érte?  az akksit azért rögzítsd le, mert nem tesz jót neki , ha rázkódik a szükségesnél jobban, leválnak az ólomdarabkák könnyen, aztán jön a cellazárlat. és mérnök tényleg nem vagyok! csak a kollégád.

Előzmény: Poc2 (43084)
daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -16 0 43085

Ez előtt fél, háromnegyed évvel még nem is hallottál rólam.

Értesz hozzá szippantó sofőrként, hogy megítéld, mire vagyok képes, milyen korlátaim vannak?

 

Ha valaki magas labdát dob, Te kötelességednek érzed, hogy leüsd?

 

Előzmény: Miklós51. (43082)
Poc2 Creative Commons License 2017.03.07 -14 0 43084

Téged sem osztott ki ennyire senki mikor a főfékhengert vagy a munkahengereket akartad cserélni.Akkor véleményeztük a dolgot,de senki nem írta hogy nem ismered a korlátaidat meg hasonló.Pedig te sem vagy ez irányú mérnök ha jól emlékszem.Az rémlik hogy valamilyen gépész vagy.Azt meg hogy drótoznám nem a végzettséggel hozom összefüggésbe,hanem hogy én is megpróbáltam volna megoldani akár így is hogy hazajussak.Tehát szerelőként sem gyalogoltam volna inkább haza,mert ez kókler megoldás.Persze nem is mentem volna még fél gázzal sem.

Előzmény: ívfény (43080)
Miklós51. Creative Commons License 2017.03.07 -1 3 43083

       Minden szavaddal egyet értek .

Előzmény: ívfény (43080)
Miklós51. Creative Commons License 2017.03.07 -1 3 43082

       20-30-40 km/h amit írtál nem sétatempó . Én úgy görbüljek meg ,hogy nem bántani akarlak Téged ,de olyan magas labdákat dobsz folyton . Azt írod " ha veszélyesnek látom, nem kockáztatok. "  Bántás nélkül ,értessz hozzá hogy megítéld veszélyes -e vagy sem ? Tegnapi napig még a talpas gömbfej létezéséről se tudtál ,de azt már meg tudod ítélni ,hogy összedrótozott szétesett kormánygömbfejjel veszélyes-e elindulni vagy sem ! 

Előzmény: daty55 (43079)
daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -15 0 43081

Már elnézést, de te nem egy szituációról írsz más véleményt, hanem folyamatosan a korlátaimat kutatod, képességemet vitatod, magyarul fikázol úgy, hogy egyáltalán nem is ismersz.

Te mit szólnál hozzá, ha én is ezt tenném veled?

Nem unnád meg egy idő után?

Mint jeleztem már feléd kultúráltan, én is kezdem unni.

Jó lenne, ha leszállnál rólam, és ha ezt nem tudod feldolgozni, ne sértegess engem, a napi frusztráltságodat pedig légyszíves máson vezesd le!

Előzmény: Miklós51. (43078)
ívfény Creative Commons License 2017.03.07 -1 2 43080

ne, haragudj, de attól, mert autoszerelő vagy, dönthetsz roszul. mi van, ha van egy röccenő és, leesik, kibújik a drót a csavarról? aztán a gömbről a tányér és,  a kerék hirtelen kifelé, befelé kormányzódik?, abban a pillanatban, mikor ez megtöténik, az autó hirtelen fog jobb, vagy bal irányba kitérni.  ha 5-el mész, talán meg állsz időben, de, ha gyorsabban, akkor egyre kisebb az esély, szerintem, de lehet nincsen igazam és azért, mert autószerelő vagy nem lesz semmi baj...

Előzmény: Poc2 (43075)
daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -14 1 43079

Csak azért léptem meg, mert biztonságosnak ítéltem sétatempóban, ha veszélyesnek látom, nem kockáztatok.

 

Előzmény: Poc2 (43075)
Miklós51. Creative Commons License 2017.03.07 -1 2 43078

       Próbáld meg kulturáltan elfogadni ,ha valakinek a véleménye egy szituációról nem egyezik a tieddel .  Ha ezt nem tudod feldolgozni akkor ne fórumozz . Te sértegetsz engem ,napi frusztráltságodat máson vezesd le . 

Előzmény: Poc2 (43076)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 43077

Ohh. Mert én levettem a burkolatot, de ott nem láttam semmit. :D

Előzmény: acca59 (43072)
Poc2 Creative Commons License 2017.03.07 -13 0 43076

Te meg a hozzászólásod alapján túlértékeled magad!Ki vagy te hogy becsméreld a másikat néhány kérdés alapján.Nekem nemcsak nincs rögzítve az akku,de még a saru is csak rá van nyomva.Akkor én is debil vagyok?

Te valami tervező mérnök vagy?Vagy miből érzed hogy több vagy nála?

Előzmény: Miklós51. (43061)
Poc2 Creative Commons License 2017.03.07 -14 1 43075

Én autószerelő vagyok,és hidd el simán megléptem volna én is a drótos megoldást hazáig.A kényszer nagy úr!

Előzmény: ívfény (43067)
HPál.03 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 43074

És hol tudok ilyen rugót beszerezni?

Előzmény: Mnagy (43052)
HPál.03 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 43073

Köszönöm a segítséget Mnagy.

Előzmény: Mnagy (43052)
acca59 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 43072

A kapcsolo mellett van egy kis szürke burkolat az le veszed és az alatt van a motor.

 

Előzmény: Papamaci88 (43071)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 43071

Sziasztok!

 

Aixam 400nál elvileg elekromos(?) a napfénytető (tolótető) ennek hol található a motorja?  Mivel hiába is nyomom nem történik semmi v hogy kellene ennek működnie?

daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -13 0 43070

Már telefonon vissza is igazoltak, péntekre itt is lesz!:-))

Így legalább hétvégén össze is tudom rakni, és riogathatom a hozzá nem értően, szakszerűtlenül összeszerelt kormányművel az úton  közlekedőket!:-DD

 

Természetesen ez csak vicc volt!!!

 

Rángattam a kereket, de semmiféle kotyogást nem éreztem a talpasnál.

Hol kellene leginkább rángatnom, hogy érezzem, ha kotyog?

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -11 0 43069

Miután feleslegesen lefutottam 3 kört (Bárdi, Unix, egy kis maszek autósbolt Sajószentpéteren) megrendeltem a WooDoo által belinkeltet a Kovács autónál.

 

Kíváncsi vagyok, kb mikor küldik.

daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -14 1 43068

Igen, "reflektorfényben" vagyok, de azt hittem, a fórumok arról szólnak, hogy a hozzáértő emberek segítenek a kevésbé hozzáértőknek - ami szerencsére 90%-ig így van - nem pedig arról, hogy egymás korlátait, képességeit firtassuk.

 

Érdekes a fékcsöves történeted.

És ember legyen a talpán, aki el tudja dönteni, hogy most meg kellett volna csinálnod, vagy nem.

 

 

Előzmény: ívfény (43067)
ívfény Creative Commons License 2017.03.07 0 1 43067

te, most itt reflektorfényben vagy! mivel kirakod a dolgaid a nagy plénium elé. szerencsére sok segítséget, kapsz és így szinte elronthatatlannak tűnik a projekt. de van rengeteg olyan beavatkozás, igazi suffni tuningolók részéről, akik teljes gázzal, irányítás és mindenféle jótanács és ellenőrzés nélkűl végzik a buhert, ezerrel! soxor nem is igazán tudják, mit, miért csinálnak.  ezekről nem is tudunk, csak utólag, derűlnek ki dolgok, neaggyisten baleset, vagy egy megvásárolt járgány révén. hihhetetlen mikre képesek emberek!!! és ez nem csak a mopedautókra érvényes! mondok egy példát! a drótozás, egy szükséghelyzetben, még bevállalható, mondjuk egy kipuffogónál, míg haza nem ér az ember, de egy kormányszerkezetnél, még hazáig sem!!!!! max, míg feltolja a járgányt az ember a trélerre.  a tervezők még 20-adrangú alkatrészeknél sem alkalmazzák ezt a technikát, nemhogy biztonsági berendezéseknél, nem véletlenűl!  szerencsére az autók tervezése, biztonságilag jócskán túlfedéssel tröténik, nagyon sok mindennek kell összejönnie, álltalában, hogy, baj legyen, de, nagy ritkán mégis vannak ilyenek. találkoztam már olyannal, hogy , a hátsó fékkör, flexi gumi fékcsövét, egy awabbilincses, megszorítású duplafalú üzemanyagcsővel váltották ki és több érv felhozása révén. hátsó körben, nincs akkora nyomás, a fém fékcsőre bujtatott perem, nagyon jól megfogja a gumi üzemanyagcsövet, nem bír lecsúszni, bírja a gumicső a nagy nyomást, mert dupla falú,  és nem utólsósorban óccsó! az első fékkört kelett volna javítani, de nem vállaltam! ki tudja, miylen rejtett meglepetések lakoznak a fékrendszerben, ami, esetleg, engem is börtönbe jutathat. vagy atomjaira szedi az ember az egész rendszert iylenkor és mindenről meggyőződik, hogy olyan, mint amiylennek lennie kell, de ezt meg nem fizették volna meg, sőt! kimondottan, az volt az álláspont, hogy nemrég lett megcsinálva a hátsófék, az még nincsen lehasználva, ahhoz nem kell nyúlni, mert jól működik! legyen, minnél ócsóbb a szereleés. no komment... persze nem feltétlen lett volna itt is, a legroszabb, mivel a tervezés, nem véletlen, két körös fékrendszert alkalmaz, ha az egyik kör, megficcen, azért még marad fékhatás, a másik révén, nem lesz az autóból, száguldó buldózer, egy kör meghibásodása révén..., de, ha jól belegondolok, és az omminózus, autóst elhajtottam, de, lehet otthon, megbuherálta maga az első kört is, így valami hasonló, "jó " módszerrel, mint a hátsót és egyszer csak száguld, majd velem szemben, a pipecnek hitt fékrendszerével!?, ha ezt nézem, lehet meg kelett volna inkább csinálnom!?

Előzmény: daty55 (43064)
daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -13 1 43066

Semmi baj a jelzéseiddel, figyelmeztetéseiddel Miklós, csak az a gond, hogy lassan már úgy írsz rólam, mintha retardált lennék.

Lassan teljesen hülyének nézel, és ez már kezd bántó lenni.

Hidd el, tisztában vagyok a korlátaimmal, sosem kezdenék hozzá olyasmihez, amiről úgy érzem, hogy nem tudnám megcsinálni.

 

Amiket kérdeztem, mint pl akku leszorító, voltmérő bekötés stb, csakis azért kérdeztem - mint ahogy erre Ívfény nagyon jól rá is érzett - hogy könnyebb úgy megcsinálni valamit, ha kapok előtte segítséget, megerősítést.

 

Azt hiszem, ebben a témában - mármint a határaimat, és debilitásomat illetően - nem kívánok többet hozzászólni.

 

Majd beszéljen az, amit megcsináltam.

Előzmény: Miklós51. (43061)
daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -8 0 43065

Köszi WooDoo, ez nagy segítség volt!:-)

 

 

Előzmény: WooDoo (43060)
daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -13 0 43064

Köszi Miklós a figyelmeztetést!

De hidd el, anno sokat szereltem Pannoniát, Trabantot, Zsigulit, és igaz, hogy nem vágtam mindennek a nevét, de aminek nekiláttam, megcsináltam.

És arról is biztosítalak, hogy ha szembetalálom magam egy olyan dologgal, amit nem tudok megcsinálni, vagy veszélyesnek érzem, fogok szólni az autószerelő volt iskolatársamnak.

 

Volt, és jelenlegi motorjaimnál a mai napig én szerelem ki a kerekeket gumicserére.

Itt le kell venni a féknyergeket, stb... ez is elég veszélyes egy motornál, ha nem rendesen rakják vissza, de szerencsére ezzel sem volt gondom eddig.

 

Igazából itt a kormányműhöz hozzá sem nyúlok, csak egy kormány összekötőt cserélek ki.

Amit elronthatok, az maximum a kerék összetartás, de ha így lesz, akkor beviszem egy szerelőhöz, és beállíttatom.

 

 

Előzmény: Miklós51. (43058)
daty55 Creative Commons License 2017.03.07 -6 0 43063

Előre is köszönöm!

Előzmény: Bakancs4 (43057)
WooDoo Creative Commons License 2017.03.07 0 2 43062

Aixam 400-hoz is van kormány gömbfej a Kovács Autónál, 1855 Ft:

 

https://alkatreszek.hu/alkatreszek/auto_felfuggesztes_kormanyzas/kormany_gombfej/aixam/400/400_1998_12/24426

 

A devecseri webshopban ez is 8500 Ft, itt már bő 400%-os a felár. Vajon hány ember keres rá a google-val egy alkatrészre, mielőtt megveszi sokszoros áron???

 

Belső kormányösszekötőt, axiál rudat sajnos még nem látok az alkatrészek között, de ha majd ha ráérek, kinyomozom melyik autóé használható. Ha szerencsénk van, akkor azért sem kell majd 10e Ft-ot fizetni a mopedautókra szakosodott "kereskedőknek", ha az arányok hasonlók, akkor 2-3e Ft körül lehet egy axiál rúd a "normális" autóalkatrész boltban..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!