Igen ezeket cserélni kellene, kb 4db ilyen van az autóban az egr-nek 2db, a beszívott levegő fűtésének 1db, és a turbónyomás szabályzásnak 1db. 1628zt, a neve és képes szakaszakosan gyorsulni ha ez rossz búg elenegedi a vákumot, kb 12ezer ft/db.
Ez a búgó hang nekem már évek óta van, leállítás után 1-2 percig hallható. Arra már rájöttem, hogy a mágnesszelep adja, de nem tulajdonítottam neki jeletőséget.
Most kipóbáltam, lehúztam a csövet róluk (2db), és szépen átereszt, beszívja az ujjam. Mind a 2 szelep. Ezt lehet valahogy javítani, vagy csere?
Nálam is jelentkezik ez a hang. Korábban egy szerelő is meghallotta magától! :-)
Elintézte azzal, hogy valszeg a szabadonfutó miatt tovább forgó generátor hangja. Az elmélet nem rossz, de amúgy egyáltalán nem hallatszik semmi hang a generátor felől. Én is átnéztem a vákum csöveket, de mindent rendben találtam. Az volt az érdekes, hogy rövid utakon nem jelentkezett.
A hang okára a napokban jöttem rá. A hűtőnél lévő ventilátor 1 fokozatban megy és leállításkor ez adja a hangot. Furcsálltam is. mert a vízhőfok még nem érte el szokásos 80-at. Ekkor újraindítva megint bekapcsolt és felnyitott motorháznál egyértelmű volt a hang forrása.
A klímát nagyon ritkán használom, persze most is ECO-ba volt kapcsolva. Szóval nem igazán értettem, miért megy a venti, mikor még az optimális motorhőfokot sem érte el. Úgy gondoltam, még egy kicsit figyelem aztán bekockáztatok egy hőgomba cserét.
Mondjuk a klíma is érdekesen működik (korábban mások is jeleztek ilyet). Hideg motorral indulva sosem kapcsolom be a fűtést. Ennek ellenére kis idő múlva lehet érezni ( a szagát is), hogy melegedik, persze keringetés nélkül nem tud kijönni a meleg levegő. Ha ilyenkor bekapcsolom, majd pár másodperc után kikapcsolom akkor "átfújja" a rendszert és megszűnik a melegedés.
Tehát gyári 136lovas, erre voltam kíváncsi, mert ezeken változó geós turbó van, és nem bypass csatornával állítja a turbónyomást hanem a geometriával, de szerintem a megvezérlése ugyanúgy vákumos. Próbáld kifülelni hol búg, vagy ha megtalálod a mágnesszelepeket ha ráteszed az újjad búgás közben érezni a rezonanciát.
Ez a búgás nagy néha nekem is előjön. Volt itt valaki, akinek ez olyan durva volt, hogy végül elvitte szervizbe, nert annyira ciki volt megállni az autóval, az egész parkoló visszhangzott a "tevefingás" hangtól, ahogy ő mondta. Tett fel videót is valahova, a link elvileg benne van az egyik hsz-ban, ha jól rémlik. Végül már nem emléxem, mi volt a gond nála, de megcsinálták. A videó segíthet a probléma azonosításában, ha megkeresi valaki... (szép mutatvány lesz...)
A klíma nics olyankor bekapcsolva, igazán hónapok óta jóformán nem használtam. A búgás kb 5-10 másodpercig hallható, aztán fokozatosan elhalkul. Mint egy lágyabb fing. :)
A múltkor körbe hallgattam, és úgy tűnt, hogy nem a motorháztető alól jön, de ezt még délután jobban megfigyelem, mert eddig nem foglalkoztam vele.
Már régebben írtam, hogy volt olyan menet közben, hogy nem ment a turbó. Az eddigi kb 9000 km alatt mindössze 2x, úgyhogy szépen megfeledkeztem arról is. Nem tudom lehet-e összefüggés a kettő között. Asszem nem halogathatok tovább egy alapos átvizsgálást. A problémém ezzel valójában az, hogy Győr környékén nincs egy profi PUG szerviz. Más ügyben egykétszer beszéltem több szervizzel is, de a telefonban adott infók alapján extra lehúzós árakon dolgoznak.
Aha, azzal a módszerrel, amit naveed kolléga leírt, szerintem meg lehet csinálni.Igaz én nem csináltam, mert az enyém szép volt...most már másnál szép:)
Nekem is lenne acélfelnim 307-esre.Csak 1 db.15"-os. Van rajta egy Conti gumi, igaz csak 1 mm hasznos futóval.De leszedem, ha kell...
Presence és premium felszereltés golt. anno. a prémiumban széria volt a sötétedő tükör. Presecebe rendelhető a láthatósági csomaggal vagy mivel. Nekem utólagos van benne sk beszerelés :)
Szerintem 2002-es autóknak nem volt extrája a sütétedő visszapillantó... Nekem volt 2002-es verdám, supreme felszereltséggel, minden prosit begyűjtöttem abból az időből, a sötétedő tükrőt csak később kezdték beszerelni. Megkockáztatom, hogy a ráncfelvarrott privilégiuma.
Lehet, hogy rossz az üzemanyag... Télen én az Alpint nyomom..., de a Spuri adalék is jót tesz. Javaslom, próbáld ki az utóbbit, vagy váltsatok kutat első körben.
Az ilyen "karácsonyfaégő-jellegű" díszkivilágítás legtöbbször akku-probléma. Mindenféle hülye üzeneteket is szokott dobálni.
Az a kérdés, hogy az akku még menthető-e (regeneráló töltéssel helyrejön-e, ha igen, ilyen kevés használat mellett időröl időre ajánlott ismételni), vagy tényleg kuka.