Keresés

Részletes keresés

VAG Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25898
Tavaly volt a gép Pesten is.
Előzmény: trikó (25891)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25897
Szomorú vagyok ,de ez egy kicsikét megmosolyogtatott:((((( :)
Előzmény: ZöPö (25894)
ZöPö Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25896
Oppáré, bocsika!
Előzmény: rali (25895)
rali Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25895
Az a háromnyóócvan
Előzmény: ZöPö (25894)
ZöPö Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25894
Csak csendben, magadban!
Előzmény: Airbus A320 (25893)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25893
De szomorú vagyok:((((
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25892
orosz az irányításnak -> az orosz irányításnak
Előzmény: trikó (25891)
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25891


Ő volt az. Az Interfax szerint orosz az irányításnak egyébként nem jelentett vészhelyzetet a gép, így - szemben az orosz "vészhelyzetek minisztériuma" szóvívőjének állításával - a megismételt bejövetel nem kényszerleszállás volt.

A gépen volt az Armavia vezérigazgató-helyettese is.
Előzmény: Airbus a380 (25888)
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25890
Nem is egyszerű a műszerrepülés. Viszont Te nem vagy kapitány egy utasgépen.
Ami hasonló a két dologban, az mindössze annyi, hogy ha úgyérzed, nem biztonságos a leszállás, mehetsz mégegy kört, vagy elmész kitérőre...

Nem állítom ezzel, hogy a kapitány felelős a dolgokért, hisz gykorlatilag semmilyen használható infót nem produkált eddig a média.
A meredek zuhanás (ha igaz) számomra nem navigációs hibára utal. Szélsőséges esetben kerülhettek olyan meteorológiai jelenségek közé, hogy a gép átesett, kaphatott egy rakat villámcsapást, vagy ha valóban igaz a többszöri leszállási kísérlet, akkor kifogyhatott a keró is. Az utóbbi esetben merülhetnek fel érdekes kérdések.
Előzmény: vlevi (25889)
vlevi Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25889
Ez komoly, hogy nincs ILS?
Igaz, hogy élesben nem próbáltam, csak FS2004-ben Cessnával, de nagyonszardolog, hogy csak a VOR-tól való távolságra és az irányra hagyatkozhatsz, és reménykedsz, hogy a gumi nyikkanása előtt meglátod a leszállófényeket. Volt, amikor foggalmam nem volt, merre vagyok.
Előzmény: trikó (25885)
Airbus a380 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25888
Egy újjab A320-al kevesebb :o((
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25887
mintegy hat kilométerre

bocs..
Előzmény: trikó (25886)
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25886
Lehet kiigazodni Uraim:

Index-MTI
2006. május 3., szerda 9:32:

"A moszkvai külügyminisztérium közölte, hogy a gépen 26 orosz állampolgár volt. Az örmény repülésirányító főnök szerint viszont 77 örmény és 28 orosz polgár volt az utasok között. Az Armavia egy ukrán állampolgárságú nőről és egy grúz férfiról is számot adott"

"Az örmény fővárosból, Jerevánból Szocsiba tartó gép roncsaira az üdülőváros partjaitól mintegy öt kilométerre, a tengerben bukkantak rá, háromszáz méteres mélységben..."

"A partoktól mintegy [ighat kilométerre egy nagy olajfolt terült szét a vízen, benne a gép törzsének számos darabja..."

"A mentőalakulatok kilenc hajóval és 46 főnyi személyzettel erős hullámverésben és esőben kutatnak a roncsok után, amelyek 2 kilométer mélyen vannak a tengerben."

A teljes cikk



:-(
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25885
Mondjuk ehhez a reptéri tecnikához lehet szokatlan egy 200 méteren erős, feljebb mégtömörebb felhőzet. A Szocsi melletti állomás adatai szerint hajnalban nem 1m/s-os szél volt hanem 6-8m/s, de aszerint is enyhe eső volt, mint a METAR-ban.

Előzmény: t-bird (25883)
t-bird Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25883
Ez volt a METAR:
"URSS 022200Z VRB01MPS 4000 -SHRA BR BKN006 OVC027CB 11/11 Q1018 TEMRO 1500 BR VV005 RMK G/~Z QFE762 SC05= [wind variable at 1m/sec, visibility 4000m, light rain showers, mist 5-7 oktas cloud at 600ft, 8 oktas overcast cloud at 2700ft with thunder clouds, temperature 11C dewpoint 11C, QNH 1018hPa, visibility 1500m mist vertical visibility 500ft]" (ASN).
V.Gy. Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25882
radio.hu: "Az orosz rendkívüli események minisztériumának illetékese szerint a repülő többször kényszerleszállást kísérelt meg, és leszállni készült akkor is, amikor eltűnt a radarernyőkről."
Előzmény: V.Gy. (25881)
V.Gy. Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25881
Többször kényszerleszállást kísérelt meg, mielőtt..., ezt mondták most a hírekben az örmény gépről.
Előzmény: trikó (25880)
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25880
"Kedvencem" a 60°-os szög a hírekben...

A meredek szöget viszont adott esetben az irányítók adatiból is ki lehet mazsolázni, esetleg volt szemtanú, vagy vészhelyzeti rádióüzenet.
Előzmény: V.Gy. (25878)
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25879
Hogy valójában mennyire kell megrémülnöm a kockázattól egy ilyen dologban, azt ne a médiaokoska döntse már el. Persze kockázatmentes le és felszállás sincs, ahogy kockázatmentesen még gyalogolni sem lehet.

Még híreket olvasni sem lehet kockázatmentesen. Mikor egy-egy ilyen eset nyomán belenézek négy öt hírforrásba, azok hat-hétféle módon írnak valamilyen állatságot, ami kockázatot jelent a vérnyomásomra, a cukromra, az emésztésemre, és a homlokomra is...
Utóbbi a lefejelt monitorom repeszeinek eshet áldozatul.... Kell venem egy TFT monitort... :P


Előzmény: V.Gy. (25877)
V.Gy. Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25878
Egyáltalán honnan tudják a meredek tengerbe zuhanást? Mert ez minden erről szóló hírben szerepel, csak az nem, hogy honnan veszik.
Előzmény: trikó (25875)
V.Gy. Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25877
Ejnye, ne is légy negatív; biztos van kockázatmentes kényszerleszállás is...
Előzmény: trikó (25876)
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25876
Nem akarok ma nagyon negatív lenni, de mi megveszekedett fene az hogy "kockázatos kényszerleszállás", firkász urakok?
Ugye voltak sikoltozó nők és síró gyerekek is?...
Előzmény: V.Gy. (25873)
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25875
MTI:

A gép a rossz idő miatt nem tudott leszállni - közölte szerdán az Armavia légitársaság szóvivője. A szóvivő szerint az Airbus 320 pilótái először vissza akartak térni Jerevánba a sűrű eső miatt rendkívül rosszá vált látási viszonyok miatt.
Később azonban arról tájékoztatták őket, hogy gond nélkül leszállhatnak Szocsiban, ahol megfelelő kivilágítás várja őket. Ezt követően tűnt el a gép a légi irányítók képernyőjéről.


Hogy a sűrű eső miatt mennyire rossz a látás éjszaka odafenn, az egy érdekes felvetés. Hogy ennek mi köze van a meredek tengerbe-zuhanáshoz, arról fogalmam sincs. Hogy a pályán volt-e bármilyen világítás, az is lényegtelen szvsz....
Persze nyilván a legokosabb az orosz légiirányítók felelősségét keresni a dologban, akik odacsalogatták a gépet Szocsiba ...
Előzmény: Törölt nick (25871)
V.Gy. Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25873
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25872
Az is érdekelne, hogy milyen köteleket vágott el zuhanás közben. Szvsz vagy a hevederről van szó, vagy már ugrás előtt elvagdosta a csinórzatot... a mentőernyőn is, ha volt...
Előzmény: Törölt nick (25870)
trikó Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25869
:-(
Előzmény: HL7538 (25867)
V.Gy. Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25868
Előzmény: HL7538 (25867)
HL7538 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25867
V.Gy. Creative Commons License 2006.05.03 0 0 25866
trikó Creative Commons License 2006.05.02 0 0 25864
Súlypont alatt kell lennie, lévén a mutatvány közben meg is áll a Mi-2 a vontatmánnyal (függesztménnyel:)))
Előzmény: ZöPö (25861)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!