Osztom a véleményedet Dani. Ez olyan,mint akármilyen neves-híres termék ott sem megengedhető a silány minőség,de viszont a hamisított szarok ,ha hibásak nem feltűnő.
Ezek a hibák egy 100ft-os műanyag autónál sem volna szabad hogy megengedhetrők legyenek.
Ezek árkategória nélkül gyűjtésre való modellnek vannak szánva.
Hát legyenek is gyűjtésre alkalmasak. Nem összedobált, ragasztófoltos, festékhibás, szrok.
Ott a régebbi Taxi, Alfa , Mille Miglia ,és egyéb Hachette sor. Gyönyörű kidolgozással retrós áron, akkor ezt miért nem lehet olyan minőségben legyártatni mint az Olasz ,Francia és egyéb piacra szánt újságmellékletes modelleket?....
Én részemről összeállítottam egy "szerény" kívánságlistát, mely tekintve a románok eszméletlen nyomulását és a lengyelek eszméletlen hazai gyártású autószeretetét, remélem még meg fog valósulni:
gondolom az átlag vidéki paraszt nekem szólhatott aki 1966 os születésű tehát nem láthatott csak 90 es évekbeli autót, és az első diplomáját pesten szerezte....(a máásodikat tényleg egy fejlettebb országban) .és volt szerencséje rigóként Tatán az összes tetű szoci teherautóhoz bmp-hez és harckocsihoz....
Beleértve a CSF telephelyén álló egyetlen nem mzárolt Luazt is....
kb így van ez nálam is, annyi eltéréssel, hogy csak a magyarra van pénzem, kétezer alatt még simán megéri, de ötezerért már nagyon nem, akkor inkább veszek valami drágábbat, pl: Norev, Solido persze, csak évente egyszer-kétszer van arra is keret. Egyszer mondjuk hatezer(!) forintért sikerült szereznek egy 1/18-as BMW 3 Touringot.
Orosz sor meg szerintem lassan kifut, kezdenek kifutni a helyi kocsikból, a románnal meg szerintem az a nagy baj, hogy gyorsan kidobálják a helyi gépeket és max egy/más fél év múlva az is "döglődni" fog, mert a román gyártású kocsikat addigra kiszorják.
A végére meg egy példa az átlag magyarra a sorozattal kapcsolatban. Az a baj, hogy sokan csak azt ismerik el keleti kocsinak, amik még a 90-es években is futottak az utakon szép számmal és a vidéki parasztja is látta őket minden nap (pl.: Lada-k, UAZ-ok, Barka, Zuk és Nysa szigorúan utólsó széria, Zaporozsec, 2203-as Latvia, M-24 Volga, abból is csak az alap, 2140-es Moszkvics....), másfajta kocsira meg nem nyitott, hiába mondod neki, hogy de olyan volt itthon régen, de mivel ő már a 90-es években nem láttott belőle egyetsem, ezért nem igaz, hazudok neki, vagy olyan régi, hogy nem is létezett. Ilyen rokonom sajnos nekem is van, meg is mondtam neki, meg is emésztette és jóban vagyunk. Szóval sértődés nélkül elnézézst, ha ebben a részben valaki magára talál, vagy szívenüt, de ez már kikívánkozott, szóval elnézést mindenkitől.
Ez igaz és én is sokat gondolkodtam rajta: hol a vége?
Most 31 éves vagyok és ha egyszer benő a fejem lágya, megházasodom és gyermek is lesz, akkor persze majd a kiságy, a babakocsi meg az esküvő, meg a számlák lesz a prio1 és ha úgy látom, hogy nem tudom azokat az eklatáns darabokat megvenni, amitől igazán gyűjtemény a gyűjtemény, akkor valószínűleg le fogok állni :(
Bár ez a "beütés" nálam már olyan régi, hogy ezek az autók még nem is voltak retrok, nekem már akkor tetszettek...
A lengyelben a ZUK nagyon ott van, a Waresz is okés.
A lengyelek tudjátok, mit nyomhatnának be? EGY LUBLINT MEG EGY DAEWOO-FSO-t. Ha ezt még megjelentetnék, nem is lenne több kérdésem, elégedett lennék.
A magyarbó a Simca kivételével például szerintem mindet meg fogom venni, a Tarpannak külön örülök, mert szerintem nagyon karajul néz ki és most már örülök, hogy nem adtam a lengyelért anno 5 ezret.
Szerintem a ruszkik nagyon jól nyomják ezt a prototípus vonalat én pl a vitrinemben tutira kialakítok egy külön prototípus-polcot, mert már van egy pár és még emlékszem, amikor anno az Autó-Motor hasábjain olvasgattam ezekről...
A románok is nagyon szépen nyomják: elképesztő, amit csinálnak, olyan modellek jelennek meg, amikről álmomban nem gondoltam volna, hogy a kezemben tarthatom: Rocar? Dacia 1304? 1309? Oltcit Club? ARO ??????? komolyan mondom, ha ezt így nyomják tovább, még egyik nagy álmom a Lastun is megvalósul a végén.... és még szívesen venném a Dacia akár minden változatát pl. a Novát, vagy a Solenzát is.
Sokan kérdezik, hogy mi a gyűjtésem célja: ez a cél előttem régóta nem kérdés: összeszedni minden olyan típust (legalábbis a fontosabbakat, tehát nem az alváltozat alváltozatát), melyet a KGST-éra valaha is gyártott.
Ha jól végiggondoljuk, a kör lassan bezárul, legalábbis ami a szgk. és kisteher kategóriát illeti.
Persze teherből van mit kiadni bőven, de mivel 54m2-es lakásba egy 10m2-es szobám van, a teherautókat már frekventáltabban kell gyűjtenem még 1:43-ban is :)
Mivel később kapjuk így senki sem tudhatja, hogy mindet megkapjuk-e vagy sem. Volt itt szó erról régebben, hogy nem lesznek Tarpan-ok meg Wartburg sport és mégis lett. Az elejétől fogva azokat kaptuk amik már náluk megjelentek mivel nálunk később indult a sor. Akkor már két éve is a végét sejtették?
Csak hozzáteszem, hogy a SSM Zil-emen és Ist Volgámon is van ragasztófolt pedig azok prémium katagóriás modellek.
Én nem azt mondtam, és nem is kapálózom érte, hogy úgy legyen, de ez, amik már kint as lengyeleknél is megjelennek, a véget sejtetik.
Mi meg ugye azt kapjuk, csak később, és nem mindet.
Szépek-szépek a modellek, örülök is mindnek, azoknak is, amiket nem ismerek, azoknak is, amik nem keletiek, ez nekem mindegy, de ahogy hígulni kezdett a sorozat kint, úgy jelezte, hogy hamarosan vége, mert nincs ötletük, és ha hülyeségekkel "töltik fel", akkor a vevők elmaradnak, akkor meg nincs kinek kiadni, így szépen megszűnik.
Mi meg nem érjük el akkor még a 100 db-ot sem. :-(((
Akkor marad a külföldi behozatal, mert a lengyelek talán még elkínlódnak (nem sokáig), a románoikj nemrég kezdték és csupa jó dolog jelenik meg ná
luk, az még megy majd 1-2 évig szerintem biztosan, az ukránok is kiadják az összes oroszt, az is eltart még jóideig, az oroszokat viszont nem tudom, meddig húzzák. Belőlük kinézem a kitartást, mert a piac szinte végtelen még a prototípusokra, "versenyautókra" is...
A minőség tekintetében nekem is minden vevőm azt jelzi vissza, hogy a lengyelből behozott modellek sokkal szebbek, mint az utána itthon megjelenő párjuk. Saját tapasztalatom pedig itthon is, hogy még nem találkoztam olyan hibás modellel, amilyenekt itt a fórumon szoktak szapulni. Ami max előfordult lengyel-orosz-ukrán modellnél, hogy a rendszám vagy a visszapollantó leesett, de ez nem olyan nagy gond .
(Kivétel az orosz spec sor, mert az SZAR minőség!!!)
Nem tudom,a köv. frissítés mit hoz,de én addig befejeztem a Retroautók vételét/és nem a gyűjtését/.
Remény a román sor,ill. az orosz/ukrán.És hiába puffogok sokszor,örülök,hogy van az Atlas teher,amiből a frankókat meg lehet venni a Vateráról is.Meg az új kedvencecskéim, a buszocskák.
Bár nem fizetek, mert a Szovjet nagyvasak és a kisteherek kivételével kihajingáltam őket a vitrinből, és egy dobozban a lomosban várják jobb sorsukat....
Nagyon helyes, amit írtál, teljesen egyetértek veletek. Nekem is több a számomra ismeretlen típus (koromból adódik), mint az ismert, de mégis megveszem mindet, mert baromira megtetszik mire a kezembe kerül (ennyiért pedig különösen kihagyhatatlanok számomra), és nagyon remélem folytatódik a sorozat 80db-on felül is, és megkapjuk a lengyel frissítést is valamikor, mert a Merci is tetszik. Röviden: KELL EZ A SOROZAT!!! ;)
A sárga Zukhoz adott újság utolsó oldalán a kis idézetek részben van egy, amit én írtam anno. A lengyel Nysa mentőhöz adott újságban pedig több képem is benne van, a nevem pedig szerepel a köszönetnyilvánításban (igaz, nyelvtanilag hibásan). :D
Támogatlak, én is örülök mindnek. Plusz mivel én még aránylag fiatal is vagyok és elkötelezett autóbuzi mindegy, hogy milyen legyen csak szép legyen és kész. Meg hát jöjjön ki minnél több lengyelből itthon is, mert hát nem mindenkinek van pluszban annyi pénze, hogy azt is beszedje, plusz román, orosz meg ki tudja még milyen sorozatot. Én annak is örülök, hogy a magyart ki tudom koplalni, szóval abban jöjjön ki minden ami csak volt, min. a lengyel sor hiánytalanul.
Egyébként most sok más modell mellett 2 Nysa mentő is készül nálam (egy nekem - végre!). Eddig bliszterben jól elvoltak, de kibontva és megnézegetve már nem vagyok túl vidám. Alapvetően azon az állásponton vagyok, hogy örvendetes, hogy ilyen modellek, ilyen baráti áron kaphatóak. Tényleg nagyon kedvező és jó dolog. Viszont ez nagyon kicsapta a biztosítékot a márka iránti elkötelezettségem miatt. Gyakorlatilag hemzseg a hibáktól, nincs egy kis pontja, amin ne kellene alakítani és ezt halál komolyan írom, nem költői túlzás. Csak ránézésre jó. :( Márpedig az én polcomon ilyen modell nem fog állni. :D még egyszer: De legalább van és így van miből dolgozni! :)